Noi abordări în predarea disciplinele STE(A)M

Noi abordări în predarea disciplinele STE(A)M

Mesajde gabi_popa » 08 Iun 2023, 15:22

Noi abordări în predarea disciplinele STE(A)M
Prof. Gabriela POPA, Colegiul Național ”Zinca Golescu” Pitești

În perioada 24-31 octombrie 2022, am participat la cursul de formare ”STEM and LEGO Education SPIKE Essential: Teacher’s Guide”, formator Motivated Learning for Everyone. Cursul face parte din Proiectul Acreditare Erasmus + KA121-SCH-000019456 al Colegiului Național ”Zinca Golescu” Pitești și s-a desfășurat la Copenhaga .
A fost o experiență deosebit de interesantă, care mi-a deschis noi perspective asupra modului în care trebuie abordat actul didactic în secolul XXI. Disciplinele STE(A)M au ca principal scop stimularea ”celor 4C”: Creativitatea, Colaborarea, gândirea Critică și Comunicare, abilități atât de necesare pentru meseriile viitorului.
Construirea și programarea roboților este deosebit de utilă în acest context, atât ca activitate în sine (care presupune cunoștințe de fizică, informatică, matematică, mecanică, electronica etc), cât și ca material didactic, produsul finit putând fi utilizat cu succes în multe activități școlare și extrașcolare, inclusiv în ajutarea copiilor cu nevoi speciale. Aici intervine creativitatea profesorului, indiferent de disciplina predată, iar spre ajutor ne-au fost indicate platforme educaționale de unde ne putem inspira: https://spike.legoeducation.com/, https://www.jpl.nasa.gov/, https://hourofcode.com/ro.
În afară de noțiunile teoretice pe care le-am primit, la acest curs am avut posibilitatea de a ne pune în pielea elevilor noștri, verificând eficiența diferitelor metode educative, de tipul activ-participativ.
Aceste activități au fost cu atât mai interesante cu cât ele s-au desfășurat în grupe mixte, cu profesori din diferite țări (limbă și sisteme de educație diferite), cu specialități diferite și care predau la diferite nivele de învățământ. Am avut ocazia astfel să împărtășim unii altora experiența avută la clasă prin comunicarea în limba engleză, să folosim gândirea critică și să colaborăm în realizarea unor ”produse” cât mai creative. Astfel strategiile didactice pe care le vom aplica elevilor la clasă ne-au fost mai întâi aplicate nouă la acest curs. O parte din metodele învățate au fost verificate deja la clasă, iar rezultatele au fost excelente.
O importanță la fel de mare au avut-o activitățile de tip outdoor. Vizita la expoziția Experimentarium ne-a oferit oportunitatea de a explora un univers științific de experimențe și provocări, iar exponatele de la Nikolaj Kunsthal ne-au purtat în lumea tehnologiei pusă în slujba artei. Muzeul Orașului Copenhaga, Muzeul Național și Muzeul Thorvaldsens ne-au prezentat repere importante ale istoriei, culturii și civilizației daneze.
Ca profesor de tehnologia informației, am convingerea că acest curs va avea un impact pozitiv asupra activității mele didactice și, implicit, asupra pregătirii elevilor mei.
gabi_popa
 
Mesaje: 1
Membru din: 01 Dec 2006, 17:53

Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator