Concediu fara plata inainte de 10 ani

Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde borzasiandras » 07 Oct 2017, 20:32

Buna ziua,

Anul acesta este al treila an in invatamant. Sunt profesor titular. Anul urmator s-ar putea sa plec in strainatate pentru o perioada de 10 luni.
Vreau sa va intreb, daca, conform art. 255, alin. 8, am dreptul la concediu fara plata timp de un an, fara sa imi pierd postul, sau trebuie neaparat sa treaca 10 ani, si abea dupa?
Personal din ce scrie mai jos, eu inteleg ca pot opta si inainte de trecerea celor zece ani. Dar, poate ma insel.

>>"Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unităţii de învăţământ sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu rezervarea postului pe perioada respectivă."<<

Multumesc!
borzasiandras
 
Mesaje: 1
Membru din: 28 Oct 2012, 23:39

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde costi_52 » 08 Oct 2017, 13:32

Nu vă înșelați. Aveți dreptul la un an concediu fără plată pentru fiecare 10 ani vechime în învățământ. Puteți beneficia de acest concediu oricând în primii 10 ani. Dacă veți beneficia de concediu în anul școlar 2018-2019, de următorul concediu de acest fel veți putea beneficia cel mai devreme în anul școlar 2026-2027.
costi_52
 
Mesaje: 1511
Membru din: 09 Dec 2007, 17:27

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde ANDINA_C » 08 Oct 2017, 14:37

Dar un profesor suplinitor calificat are dreptul la concediu fara plata pentru studii?Sunt in prezent inscrisa la conversie profesionala...am dreptul macar la o perioada mai scurta?...am inteles ca as avea dreptul la o perioada de 90 de zile lucratoare pentru elaborarea lucrarii de licenta(conversie).
ANDINA_C
 
Mesaje: 5
Membru din: 06 Dec 2012, 15:27

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde costi_52 » 08 Oct 2017, 15:03

Art. 279
Personalul didactic titular, care din proprie iniţiativă solicită să se specializeze/să continue studiile are dreptul la concediu fără plată. Durata totală a acestuia nu poate depăşi 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situaţii sunt de competenţa unităţii şcolare prin consiliul de administraţie, dacă se face dovada activităţii respective.

Art. 268
(1) Cadrele didactice care redactează teza de doctorat sau lucrări în interesul învăţământului pe bază de contract de cercetare sau de editare, au dreptul la 6 luni de concediu plătit, o singură dată, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
costi_52
 
Mesaje: 1511
Membru din: 09 Dec 2007, 17:27

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde sportiv » 08 Oct 2017, 21:25

borzasiandras scrie:Buna ziua,

Anul acesta este al treila an in invatamant. Sunt profesor titular. Anul urmator s-ar putea sa plec in strainatate pentru o perioada de 10 luni.
Vreau sa va intreb, daca, conform art. 255, alin. 8, am dreptul la concediu fara plata timp de un an, fara sa imi pierd postul, sau trebuie neaparat sa treaca 10 ani, si abea dupa?
Personal din ce scrie mai jos, eu inteleg ca pot opta si inainte de trecerea celor zece ani. Dar, poate ma insel.

>>"Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unităţii de învăţământ sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu rezervarea postului pe perioada respectivă."<<

Multumesc!

3) Salariaţii beneficiază şi de alte concedii fără plată, pe durate determinate, stabilite prin acordul părţilor.
(4) Cadrele didactice titulare au dreptul la concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ/inspectoratului şcolar (în cazul personalului didactic de conducere, de îndrumare şi de control), cu rezervarea postului didactic/catedrei pe perioada respectivă.
(5) Concediul prevăzut la alin. (4) poate fi acordat şi anterior împlinirii a 10 ani de vechime. Personalul didactic titular cu peste 10 ani vechime în învăţământ, care nu şi-a valorificat acest drept, poate beneficia de concediul fără plată şi cumulat, în doi ani şcolari, în baza unei declaraţii pe proprie răspundere că nu i s-a acordat acest concediu de la data angajării până la momentul cererii.
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde antoniegheorghita » 07 Sep 2018, 10:25

Bună ziua! Sunt titulara în alt județ decât cel în care locuiesc și as vrea sa îmi iau concediu fără plata acum pentru câteva luni. Dacă atunci când sunt în concediu fără plata se eliberează un post în județul unde locuiesc pot sa ma detașez pe el? Mulțumesc
antoniegheorghita
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Mai 2012, 10:28

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde sportiv » 07 Sep 2018, 19:09

antoniegheorghita scrie:Bună ziua! Sunt titulara în alt județ decât cel în care locuiesc și as vrea sa îmi iau concediu fără plata acum pentru câteva luni. Dacă atunci când sunt în concediu fără plata se eliberează un post în județul unde locuiesc pot sa ma detașez pe el? Mulțumesc

După calendarul din perioada respectivă, da, de ce nu? Apropo: La CFS, câteva luni, se consideră tot anul școlar (în cei 10), adică nu mai puteți lua ce a rămas, în continuare, după ce reveniți la școală.
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde Mohale » 25 Aug 2022, 21:34

Bună ziua. Am și eu o întrebare referitoare la concediul fără plată timp de 1 an. Lucrez în învățământ din 2010 (suplinitor) iar din 2011 sunt profesor titular. In anul școlar 2015 /2016 am beneficiat de concediu fără plată timp de 1 an. Mai exact am plecat în perioada 20 noiembrie 2015/ 20 noiembrie 2016. În acel an am lucrat în străinătate. Acum am o altă oportunitatepe care nu aș vrea să o ratez și aș dori să știu dacă pot beneficia de 1 an de concediu fără plată sau ar trebui să mai treacă ceva timp ? Legislația spune că poți beneficia de acest concediu la 10 ani. Domnule Costi, mă puteți ajuta ?
Mohale
 
Mesaje: 2
Membru din: 21 Ian 2018, 13:45

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde sportiv » 25 Aug 2022, 22:02

Mohale scrie:Bună ziua. Am și eu o întrebare referitoare la concediul fără plată timp de 1 an. Lucrez în învățământ din 2010 (suplinitor) iar din 2011 sunt profesor titular. In anul școlar 2015 /2016 am beneficiat de concediu fără plată timp de 1 an. Mai exact am plecat în perioada 20 noiembrie 2015/ 20 noiembrie 2016. În acel an am lucrat în străinătate. Acum am o altă oportunitatepe care nu aș vrea să o ratez și aș dori să știu dacă pot beneficia de 1 an de concediu fără plată sau ar trebui să mai treacă ceva timp ? Legislația spune că poți beneficia de acest concediu la 10 ani. Domnule Costi, mă puteți ajuta ?

Dacă sunteți titular/ă din 2011, la 31 aug. 2021 s-au împlinit 10 ani, pentru care ați avut CFP în 2015/16. La 1 sept 2022 sunteți deja în cea de-a doua decadă de vechime, deci puteți lua!ART.31 CCM(4) Cadrele didactice titulare au dreptul la concediu fără plată pe timp de un an școlar, o dată la 10 ani, cu aprobarea consiliului de administrație al unității de învățământ/ inspectoratului școlar (în cazul personalului didactic de conducere, de îndrumare și de control), cu rezervarea postului didactic/catedrei pe perioada respectivă.
(5) Concediul prevăzut la alin. (4) poate fi acordat și anterior împlinirii a 10 ani de vechime. Personalul didactic titular cu peste 10 ani vechime în învățământ, care nu și-a valorificat acest drept, poate beneficia de concediul fără plată și cumulat, în doi ani școlari, în baza unei declarații pe proprie răspundere că nu i s-a acordat acest concediu de la data angajării până la momentul cererii.
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde Mohale » 25 Aug 2022, 22:11

Vă mulțumesc mult pentru răspunsul prompt. Mai am câteva nelămuriri. Cel mai probabil voi avea nevoie de 1 an de pauza din decembrie. Se poate solicita din decembrie acel an de CFP sau este obligatoriu din septembrie ? In 2015 am am plecat în noiembrie. Conform legii trebuie să stau în preaviz câteva zile ? Sau în cererea pe care o voi efectua menționez data de la care doresc intrarea în CFP. Vă mulțumesc mult
Mohale
 
Mesaje: 2
Membru din: 21 Ian 2018, 13:45

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde sportiv » 27 Aug 2022, 15:56

Mohale scrie:Vă mulțumesc mult pentru răspunsul prompt. Mai am câteva nelămuriri. Cel mai probabil voi avea nevoie de 1 an de pauza din decembrie. Se poate solicita din decembrie acel an de CFP sau este obligatoriu din septembrie ? In 2015 am am plecat în noiembrie. Conform legii trebuie să stau în preaviz câteva zile ? Sau în cererea pe care o voi efectua menționez data de la care doresc intrarea în CFP. Vă mulțumesc mult

NU e vorba de niciun preaviz! Ideea era cu 1 sept. pentru a rezolva suplinirea dumneavoastră! Discutați cu directorul și solicitați, acum în septembrie, acordul C A al unității cu specificația plecării la decembrie, pentru a găsi om în loc!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Concediu fara plata inainte de 10 ani

Mesajde eugeniacinca » 14 Sep 2023, 02:29

Vă rog, un răspuns...
Sunt datasata in alt județ,cu norma compusa din 3 unități de învățământ, aș vrea să solicit concediu fără plată la una dintre unități din motive personale. Este posibil?
eugeniacinca
 
Mesaje: 1
Membru din: 14 Sep 2023, 02:23


Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori