1. Sa vorbesti tu mai putin si elevii mai mult.
2. Sa lucreze elevii in echipa.(sau in perechi)
3. Fiecare moment sa fie incheiat cu o concluzie si evaluat .( o apreciere verbala ii valorizeaza pe copii)
4. Noua mereu ni se spune sa lucram diferentiat.Incearca si tu.
5. Aplica metode active centrate pe elev.
6. Pentru destinderea atmosferei, incearca un joc de energizare
chiar la inceputul lectiei.
7.Dupa metodele active, lectia are 3 etape: Evocare, Realizarea sensului si Reflectia.Documenteaza-te si intreaba si proful daca e de acord (ca poate nu a auzit de ele si e refractar la nou)
8.Pt autoevaluare, deseneaza si decupeaza cate un smiley si ii pui sa isi compuna expresia vesela sau trista sau indiferenta(dupa cum s-au simtit la ora) si expui pe un panou de poliester.
9. NU UITA: obiectivele operationale trebuie sa fie concrete si nu generice(sa analizeze, sa compare, sa ...) si nu...sa constientizeze...sa reflecteze la...incalzirea planetei.
10. Nu fi stresata si temAtoare! Le vei transmite si copiilor starea ta! Destinde atmosfera si ei vor fi degajati...
Nu te speria! Esti incepatoare si rolul acestei lectii este de INDRUMARE si nu de control.
Cauta pe didactic Metode active sau Gandirea critica. Vezi si la dirigentie cateva proiecte. Se aseamana oarecum.
Sper ca nu ti-am scris prea tarziu... BAFTA!
Spune-mi ce lectie ai? Desi sunt doar invatatoare...