mera1976 scrie:Da, asa s-a cerut.
Cine a cerut s-o facă INTEGRATĂ nu AMESTECATĂ!
Dacă la clasa pregătitoare, I și chiar la a doua, putem , mai ușor, realiza aceasta, începând cu clasa a III-a e mai greu ( dacă nu chiar imposibil) să respectăm TOATE cerințele unei activități integrate din mai multe motive: orarul (profesorii care vin pentru obiectele deja cunoscute), diversitatea/ noutatea cunoștințelor unor obiecte sau arii curriculare, diversitatea manualelor folosite la clasă, chiar lipsa timpului necesar abordării acesteia, riscând să nu realizăm anumite cerințe ale programei și altele care chiar nu-mi vin acum în minte! Abordarea integrată presupune fixarea unor unități de învățare GENERALE (8-10 să zicem) prin care trebuie să ,,TRECEM” toate obiectele (ariile curriculare) pe parcursul anului școlar! Așa văd eu problema, altfel facem ce am scris mai sus: amestecăm lucrurile! Sigur, putem realiza activitatea pe grupuri de obiecte de studiu, atunci când condițiile ne permit! S-a discutat mult de tot acest subiect, pe aproape toate site-urile de specialitate, și cam așa se pune problema! Este și opțiunea mea de aceea mi-am permis să intervin! Fiecare vom alege ce e mai bine pentru clasă! Succes, tuturor, în noul an școlar!