Moderator: costi_52
anastasiun scrie:Ma bucur ca ministerul a descoperit roata(poate). Mai bine mai tarziu ! Cine stie, poate reusim sa mai indreptam ceva! Absolventii generatilor "afectate" de nenumaratele modificari ale legilor educatiei, constituie acum segmentul " tineri cu varsta intre 18 si 24 de ani" care, in proportie de 75%, sunt someri si pentru care toata lumea se chinuie sa gaseasca solutii de integrare pe piata muncii.
Este bine ca s-a introdus evaluarea sistematica, incepand cu clasa a II a, si ca se fac comparatii intre rezultatele de la testarile nationale si mediile obtinute pe parcurs pentru ca ( din punctul meu de vedere) s-a produs o mare eroare in intelegerea termenului "performantele" elevului. Performanta poate fi si atunci cand un elev reuseste prin efort propriu sa promoveze si atunci cand , tot prin efort propriu, ajunge sa participa le faze nationale/ internationale ale unor concursuri.
Prin acordarea notelor mari la evaluarea curenta, bazata pe teste facile, care nu respecta cerintele din standardele de pregatire, atat elevii cat si parintii sunt pacaliti. De aceea majoritatea dintre ei nu inteleg cum este posibil ca la testarile nationale rezultatele sa fie slabe/foarte slabe.
Noul sistem de testare, corelat cu sistemul de predare-invatare propus, va produce efecte doar daca evaluarea curenta se va face pe baza modelelor de teste aplicate la testarile nationale si prin aplicarea corecta a baremelor de corectare si notare.
Este foarte important ca elevul sa fie constient de nivelul sau de pregatire/performanta pentru a putea opta corect pentru un anumit parcurs educational/profesional.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori