Copiii cu CES sunt doar acei care ,,trec” printr-o comisie medicală și vin cu documente în doveditoare de aici! În rest ,,normali”!
Eu nu ,,am fost obligat de nimeni” să închei ,în loc de
Insuficient, calificativul
Suficient! Nu știu de ce s-a procedat altfel la dumneavoastră! Prin acel ordin, dacă-mi aduc bine aminte de acum 6 ani, scria că chiar dacă are ,,I ” la toate obiectele- elevul se păstrează în colectiv (clasa a II-a ) cu recomandările enunțate mai înainte! Să fie ,,câte bordeie, atâtea obice(iuri)e” ?
ORDINUL nr.4.925 din 8 septembrie 2005(8) La clasele I-IV se stabilesc calificative semestriale şi anuale la fiecare disciplinã de studiu.
(9) Pentru clasele menţionate la alin. (8) calificativul semestrial la fiecare disciplinã se stabileşte astfel: se aleg douã calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul semestrului, dupã care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicãrii unor probe de evaluare sumativã, cadrul didactic opteazã pentru unul dintre cele douã calificative.
(10) Pentru clasele menţionate la alin. (8) calificativul anual la fiecare disciplinã este dat de unul dintre calificativele semestriale stabilite de cadrul didactic în baza urmãtoarelor criterii:
a) progresul sau regresul performanţei elevului;
b) raportul efort-performanţã realizatã;
c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregãtire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţã pãrintelui.
În învãţãmântul primar repetenţia apare numai dupã finalizarea ciclului de achiziţii fundamentale (clasa a II-a). Elevii care, la încheierea clasei I, se gãsesc în situaţia prevãzutã la alin. (1) vor rãmâne în colectivele în care au învãţat în clasa I şi vor intra într-un program de remediere/recuperare şcolarã, realizat de învãţãtorul clasei, împreunã cu un specialist de la centrul judeţean/municipal de asistenţã psihopedagogicã.
Fiind încă în vigoare, pentru mine este clar!