Scoala romaneasca intre necesitate si realitate

Comentarii asupra articolelor din Tribuna Invatamantului. Opinii generale, articole proprii, ce pot fi inserate in revista.

Ca profesor, colaborati cu cei de la MEC?

Da
14
22%
Nu
51
78%
 
Voturi totale : 65

Mesajde betiana » 16 Aug 2006, 20:49

Eu cred ca pana la a colabora cu MEC ar trebui sa colaboram cu inspectoratele.Probabil din cauza afluxului mare de sarcini cei de la inspectorate nu au timp sa vada ce se intampla in ograda proprie.Nu te intreaba nimic ca sa nu te deranjeze, iti cer foarte putin sau atat cat trebuie si invart o multime de foi, situatii.
In privinta colaborarii cu MEC am trecut in luna mai a.c. printr-un experiment foarte neplacut.O audienta.Nu au timp de tine.Situatia va fi analizata si cumva se va rezolva (nb - nu s-a rezolvat nici pana azi).Ma intreb cu groaza ce ne asteapta (sau mai bine zis, ce ne mai asteapta) in acest nou an scolar.
betiana
 
Mesaje: 240
Membru din: 22 Apr 2006, 18:37

Re: Scoala romaneasca intre necesitate si realitate

Mesajde mihaela34 » 26 Noi 2006, 14:41

Draga Liliana,
Si eu sunt profesoara in Mehedinti si sunt intru totul de acord cu tine. In urma cu doua zile tocmai am fost furata, pe fata, la concursul de directori. Sila a fost atat de mare incat n-am mai avut curajul sa fac contestatie. Oricum, dupa cum stii, as fi contestat propria-mi evaluare, nu pe a contracanditatei mele. Si as fi pierdut oricum. Este revoltator ceea ce ni se intampla, iar numirea directorilor pe criterii politice si nu pe competenta este cea mai grava greseala care s-a facut in invatamant. Liderii nostri sindicali lupta pentru salarii mai mari dar nu am auzit niciodata pe cineva revotandu-se impotriva mirlaniei si necinstei din sistem. Nu suntem uniti si acceptam sa fim condusi de incompetenti pentru ca este mai comod asa. Toti tacem pentru ca ne e frica pentru scaunele noastre. Nu avem coloana vertebrala, nici principii, nici valori, iar viitorul pe care il vom avea va fi cel pe care il meritam. Tocmai noi care ar trebui sa fim exemple... Sunt putini cei ca noi, care au curajul sa spuna ceea ce gandesc. Te felicit si m-as bucura sa te cunosc. Oare comisia care a validat concursul are CONSTIINTA?
mihaela34
 
Mesaje: 5
Membru din: 26 Noi 2006, 14:27

Mesajde marinela » 26 Noi 2006, 17:34

Va intreb daca lucrez diferentiat pe elev si pe clasa ce fac cu materia si ce fac cu responsabilitatea examenelor finale: teste nationale, bacalaureat. Cand se va schimba si si modul de evaluare finala, vom putea merge "cu viteza" fiecarui elev. Cand vom avea 15-20 elevi in clasa la fel. Dar la volumul de materie pe care-l avem de parcurs si avan in vedere examenele finale e cam greu.
Avatar utilizator
marinela
 
Mesaje: 263
Membru din: 20 Dec 2003, 19:49
Localitate: Bucuresti

Re: Scoala romaneasca intre necesitate si realitate

Mesajde calangiumarin » 07 Iul 2007, 00:15

alilia scrie:Comunismul a lasat sechele grave asupra societatii romanesti! Teama de a spune adevarul si frica de repercursiuni exista inca. Firava democratie nu poate prinde inca radacini trainice intr-o Romanie condusa de fosti comunisti, persoane obediente sistemului totalitarist, ce cu greu se pot adapta teoriilor crestin democrate. In acest context, scoala romaneasca se zbate intre viata si moarte, deoarece nu mai transmite valori morale si spirituale tinerilor, dar nici forta intelectuala, indepartandu-se vizibil de idealul educatiei. Traim in indiferenta! Tinerii de astazi reprezinta viitorul de maine!! Cum va fi el??
Mai nou, dascalii se acopera de hartii, in ceea ce vizeaza invatarea centrata pe elev, dar realitatea la clase este alta. Copiii din mediul rural sunt condamnati la esec, din start, deoarece programele scolare sunt academice pentru micutii elevi, ai caror parinti nu stiu sa-i indrume in demersul didactic. In orase, este la moda sa faci tema cu invatatorul, contra cost, bineinteles!! Nimeni nu are curajul sa sesizeze ISJ sau MEC. Povestea se repeta si in ciclul gimnazial, cand elevii ce au pierdut baza in clasele I_IV se confrunta cu probleme vizibile. Dar, drama este, ca nimeni nu are timp pentru acestia, fiind condamnati sa ramana corigenti, chiar repetenti. Unde este calitatea invatamantului??? De aici si pana la esecul total in viata nu este decat un pas. Si suntem raspunzatori pentru destinul acestor tineri!!

Liliana Ionescu
Drobeta Turnu Severin
:D :roll:
calangiumarin
 
Mesaje: 2
Membru din: 29 Ian 2007, 20:30

Scoala romaneasca

Mesajde nada » 31 Iul 2007, 17:28

Eu as vrea sa ii rog pe cei cinci colegi care au raspuns afirmativ la intrebarea care deschide acest topic in ce mod au colaborat cu MEC, sa ne impartaseasca din experienta dansilor.
Mie mi-e destul de greu sa colaborez si cu ISJ, inspectorii de acolo nu sunt de gasit apropae niciodata iar cand ii gasesti sigur sunt ocupati cu titularizare, restrangere, etc si, cum se intelege, sunt superocupati.
Avatar utilizator
nada
 
Mesaje: 317
Membru din: 22 Ian 2006, 22:28
Localitate: Piscu - Galati

Re: Scoala romaneasca

Mesajde anastasiun » 04 Mai 2008, 15:15

nada scrie:Eu as vrea sa ii rog pe cei cinci colegi care au raspuns afirmativ la intrebarea care deschide acest topic in ce mod au colaborat cu MEC, sa ne impartaseasca din experienta dansilor.
Mie mi-e destul de greu sa colaborez si cu ISJ, inspectorii de acolo nu sunt de gasit apropae niciodata iar cand ii gasesti sigur sunt ocupati cu titularizare, restrangere, etc si, cum se intelege, sunt superocupati.


Buna ziua, Nada

Sunt unul dintre colegii care au raspuns afirmativ la intrebarea care deschide acest topic . Sunt cadru didactic la unul dintre grupurile scolare galatene. Incepând cu 2003 am participat la eleborarea standardelor profesionale pentru nivelul 2 şi 3, la elaborarea auxiliarelor curriculare nivelul 1 şi 2, variante de subiecte pentru bacalaureat 2008. Am fost selectată pentru a participa la aceste activităţi pe baza CV-ului , bogat în cursuri de formare şi activităţi desfăşurate , la nivelul şcolii, judeţului sau naţional. Colaborarea cu inspectorul de specialitate este mai mult decât mulţumitoare, pentru că nu-l caut la ISJ, atâta timp cât există telefonul mobil şi internetul. Ajung la ISJ, dacă este cazul, după ce am stabilit în prealabil o zi şi o oră ,împreună.

Am citit "plângerile " colegilor şi am rămas surprinsă de faptul că profesorii se plâng de profesori. Am ajuns să dâm vina unii pe alti, noi cei din sistem! Atunci de sa mă mai mir de modul în care ne blamează ceilalţi, inclusiv preşedintele ţării. Probabil că a citit şi el acest topic. Şi eu am elevi la clasa a IX a care " scriu cu picioarele" , care nu ştiu să comunice sau să gândeasc'. Şi la ce mâ ajută să dau vina pe alţii ?. Acestea sunt probleme curente care au şi soluţii. Aşa cum le-au rezolvat alţii trebuie să le rezolvăm şi noi. Nu suntem singurii din lume care facem reformă în educaţie. În toată lumea sistemele de învăţământ se confruntă cu aceleaşi probleme. Au schimbat ,i schimbă, standarde, programe, metode şi tehnici de predare-învăţare şi evaluare, etc., pentru a îmbunătăţi performanţele elevilor lor. Am citit mult despre aceste lucruri, am citit rapoarte ale unor ţări participante la programele de testare internaţională, TIMMS, PIRLS şi PISA. Ataşez o lucrare pe care am prezentat-o la simpozionul naţional " Edmond Nicolau" 2008 , în care sunt prezentate câteva metode şi tehnici efective de predare învăţare şi o listă cu site-uri unde sunt prezentate şi alte asemenea metode.
anastasiun
 
Mesaje: 2
Membru din: 30 Noi 2006, 18:29

scoala romaneasca

Mesajde cerina » 22 Noi 2008, 15:35

"A spune lucrurilor pe nume" intr-o societate ce traieste luptand sa respire sub pleava ce s-a ridicat la suprafata ,e inutil.
A da vina pe comunism, liberalism, socialism etc. e inutil, deoarece nicio ideologie din lume n-a reusit sa faca rau cuiva, daca o nevoie sociala n-a obligat-o sa devina din teorie, realitate.Cu alte cuvinte, nu e cazul sa te plangi ca ti se intampla dupa ce ai optat pentru intamplare.
De ce invatamantul romanesc este pe catafalc ? Pentru ca nu au fost create structurile care ar fi trebuit sa-l mentina in viata. Pentru ca nu exista competenta, constiinta, coerenta si poate vointa in actualele structuri, asa cum nu exista decat accidental in societatea noastra.
Vreti schimbare? Sa nu o mai astemptam de le ceilalti.
Sa cream noi insine cadrul de care avem nevoie.Cum? Creand o alta scoala. Noi cei care suntem deja aici pentru ca intelegem aceste realitati, sa ne alegem rolul pe care il cunoastem cel mai bine si sa propunem solutii. Si pentru ca totul sa capete coerenta sa incepem cu identificarea, inventarierea si clasificarea problemelor actuale in scoala romaneasca.
Incepem?
cerina
 
Mesaje: 16
Membru din: 25 Sep 2008, 20:19

Re: scoala romaneasca

Mesajde emil » 22 Noi 2008, 16:28

cerina scrie:"A spune lucrurilor pe nume" intr-o societate ce traieste luptand sa respire sub pleava ce s-a ridicat la suprafata ,e inutil.
A da vina pe comunism, liberalism, socialism etc. e inutil, deoarece nicio ideologie din lume n-a reusit sa faca rau cuiva, daca o nevoie sociala n-a obligat-o sa devina din teorie, realitate.Cu alte cuvinte, nu e cazul sa te plangi ca ti se intampla dupa ce ai optat pentru intamplare.
De ce invatamantul romanesc este pe catafalc ? Pentru ca nu au fost create structurile care ar fi trebuit sa-l mentina in viata. Pentru ca nu exista competenta, constiinta, coerenta si poate vointa in actualele structuri, asa cum nu exista decat accidental in societatea noastra.
Vreti schimbare? Sa nu o mai astemptam de le ceilalti.
Sa cream noi insine cadrul de care avem nevoie.Cum? Creand o alta scoala. Noi cei care suntem deja aici pentru ca intelegem aceste realitati, sa ne alegem rolul pe care il cunoastem cel mai bine si sa propunem solutii. Si pentru ca totul sa capete coerenta sa incepem cu identificarea, inventarierea si clasificarea problemelor actuale in scoala romaneasca.
Incepem?


Excelent comentariu, dupa parerea mea. Invatamantul se va schimba numai prin noi si nu prin "minuni" externe sau prin nu stiu ce sefi providentiali... Din pacatem cei mai multi critica pe cineva de deasupra, fara sa se uite in oglinda...sau fara sa faca ceva constructiv...


Multumesc stimata colega!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde nusa24 » 22 Noi 2008, 19:31

Incepem! Desi e foarte greu sa lupti aproape singur impotriva unui sistem care are radacini adanci.Dar daca amanam sa incepem schimbarea, copiilor nostri le va veni si mai greu.
nusa24
 
Mesaje: 24
Membru din: 16 Sep 2007, 13:30

Re: Gradatia de merit

Mesajde raspuns » 07 Noi 2009, 14:34

iby_ke scrie:Exista un criteriu de impartire a "locurilor" de acordare a gradiatiei de merit pe discipline???
Directorul (inspectorul), care este de profil fizica concureaza pe aceleasi locuri care au fost distibuite profesorilor de fizica???
Consider ca nu este corect. Un director "aduna" de la fiecare disciplina tot ce se face si il trece ca drept realizare proprie. Si atunci clar ca realizeaza mult mai mult decat cadrul didactic.
Doresc raspunsuri. :o

Directorii au o fisa de evaluare diferita fata de cadrele didactice. Nu trebuie sa va descurajati. Daca munciti suplimentar, veti primi gradatie de merit. Este normal sa fie punctati si directorii pentru activitatile care se desfasoara in unitatile scolare pe care le conduc. Personal, cadru didactic fiind doar, coordonez doua concursuri nationale, doua proiecte nationale, trei internationale. Toate acestea presupun ore suplimentare de munca, petrecute in scoala. Imi sunt alaturi, la toate pregatirile si activitatile, nu doar colegii din echipele de proiect constituite, ci si directorii unitatii. Anul trecut, spre exexmplu, doar pt. a fi prezenti la activitatile mele, si-au petrecut muncind, aproape 20 de zile de sambata si de duminica in scoala. Si, repet, doar la activitatile mele. Ganditi-va ca, in scoala, mai sunt si alte cadre didactice implicate in proiecte si concursuri. Practic, dir. au maxim 10 - 20 de zile libere intr-un an scolar. Mai mult decat atat, si ei ar trebui sa beneficieze de concediu. Noi, cadrele didactice, am avut zile libere in timpul vacantei de vara, dar ei, dir., au cam stat in scoala. S-au schimbat caloriferele, s-au montat geamuri termopane, s-a facut hidroizolatia scolii etc. Cineva trebuia sa supravegheze muncitorii.
Sa nu credeti ca dir.-lor le este chiar asa usor. Candva, imi dorisem si eu o astfel de functie, dar am stat si m-am gandit daca merita si am ajuns la concluzia ca NU merita, chiar daca as castiga mai bine. Asa, fac cat pot, pe cand, daca as fi dir. nu mi-as permite sa ii descurajez pe cei care muncesc si ar trebui sa le fiu alaturi in toate actiunile lor.
raspuns
 
Mesaje: 23
Membru din: 03 Aug 2009, 20:39
Localitate: pe telefon 0742306860

Re: scoala romaneasca

Mesajde raspuns » 07 Noi 2009, 14:41

emil scrie:
cerina scrie:"A spune lucrurilor pe nume" intr-o societate ce traieste luptand sa respire sub pleava ce s-a ridicat la suprafata ,e inutil.
A da vina pe comunism, liberalism, socialism etc. e inutil, deoarece nicio ideologie din lume n-a reusit sa faca rau cuiva, daca o nevoie sociala n-a obligat-o sa devina din teorie, realitate.Cu alte cuvinte, nu e cazul sa te plangi ca ti se intampla dupa ce ai optat pentru intamplare.
De ce invatamantul romanesc este pe catafalc ? Pentru ca nu au fost create structurile care ar fi trebuit sa-l mentina in viata. Pentru ca nu exista competenta, constiinta, coerenta si poate vointa in actualele structuri, asa cum nu exista decat accidental in societatea noastra.
Vreti schimbare? Sa nu o mai astemptam de le ceilalti.
Sa cream noi insine cadrul de care avem nevoie.Cum? Creand o alta scoala. Noi cei care suntem deja aici pentru ca intelegem aceste realitati, sa ne alegem rolul pe care il cunoastem cel mai bine si sa propunem solutii. Si pentru ca totul sa capete coerenta sa incepem cu identificarea, inventarierea si clasificarea problemelor actuale in scoala romaneasca.
Incepem?


Excelent comentariu, dupa parerea mea. Invatamantul se va schimba numai prin noi si nu prin "minuni" externe sau prin nu stiu ce sefi providentiali... Din pacatem cei mai multi critica pe cineva de deasupra, fara sa se uite in oglinda...sau fara sa faca ceva constructiv...


Multumesc stimata colega!



Spontaneitatea, adaptabilitatea, inteligenţa, spiritul de iniţiativă, comunicativitatea, simţul civic şi cel al umorului, spiritul de echipă şi responsabilitatea ar fi calităţile noastre (ale cadrelor didactice) latente, dacă ne-am plânge asemenea majorităţii românilor, de soarta noastra. Noi nu trebuie să fim ca cei majoritari, pentru că putem să transformăm o minoritate în majoritate, determinând-o să acţioneze în folosul ei.
raspuns
 
Mesaje: 23
Membru din: 03 Aug 2009, 20:39
Localitate: pe telefon 0742306860

Re: scoala romaneasca

Mesajde alexandre » 07 Mai 2010, 22:01

raspuns scrie:Spontaneitatea, adaptabilitatea, inteligenţa, spiritul de iniţiativă, comunicativitatea, simţul civic şi cel al umorului, spiritul de echipă şi responsabilitatea ar fi calităţile noastre (ale cadrelor didactice)


...si eventual ca si o adaugare listei de mai in sus printre ultimele locuri dar nu in ultimul rand, increderea in ceea ce dorim sa vedem metamorfozat intr-o minunata realitate, pastrand prietenia permanenta a caldurii gandirii pozitive. Noi trebuie sa fim schimbarea pe care dorim sa ne invaluie cu eficienta ei.
alexandre
 
Mesaje: 664
Membru din: 21 Aug 2007, 15:35

Re: Scoala romaneasca intre necesitate si realitate

Mesajde ralucasaftescu » 27 Apr 2015, 22:59

Bună ziua! În prezent, ca parte a lucrării de dizertație, realizez un studiu despre cât de prietenoase sunt școlile din capitală, având la bază initiativa UNICEF numită „școala prietenoasă”. Dacă sunteți profesor în București, vă rog să acordați 5 minute completării acestui chestionar: http://goo.gl/forms/j9jVznCUzn. Completarea este anonimă, iar datele vor fi folosite doar în scop academic. Vă multumesc!

Pentru mai multe detalii mă puteți contacta la adresa raluca_saftescu@yahoo.com.


http://goo.gl/forms/j9jVznCUzn
ralucasaftescu
 
Mesaje: 2
Membru din: 14 Noi 2012, 19:57

Anterior

Înapoi la Revista Tribuna Invatamatului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator