Proiect Comenius multilateral centralizat
LE-MATH Learning Mathematics through new communication factors
Parteneri: CYPRUS MATHEMATICAL SOCIETY, THALES FOUNDATION- CYPRUS, Charles University-Praga, HIGHER SCHOOL OF INSURANCE AND FINANCE-Bulgaria, Lyckeskolan – Kinna-Suedia, Centro de atención educative LEOLAB- Zaragoza-Spania, Junior Mathematical Society Miskolc-Ungaria, EUROPEAN OFFICE CYPRUS, Collège Saint-Charles-Franta, National Technical University Athens.
A. MATHeatre: Predarea și învățarea matematicii prin activități culturale
B. MATH-Factor: Predarea și învățarea matematicii prin intermediul activităților de comunicare Activitățile proiectului vor fi la nivelul standardelor Educație și formare 2020, deoarece va ţine cont de stimularea creativității și inovării în rândul tinerilor. Se promovează cooperarea europeană în școli din zona Europei, tinand cont de standardele de performanţă şi competențele cheie pentru matematică.
OBIECTIVE:
1. Încurajarea utilizarii optime a rezultatelor, produselor și proceselor inovatoare și a schimbului de bune practici în domeniile reglementate de programul de învățare continuă, în vederea îmbunătățirii calității educației și formării profesionale.
2. Dobandirea de către elevi a unor aptitudini și competențe necesare pentru dezvoltarea lor personală, pentru activitatea lor profesională viitoare și pentru o cetățenie europeană activă.
3. Imbunătățirea calităţii învăţării și creşterea parteneriatelor între școli din diferite state membre, astfel încât să implice cel puțin 3 milioane de elevi în activități educaționale comune pe durata programului. Noile metode de comunicare matematică și stimulare pentru participarea la evenimente de tip concurs pentru matematica Teatru și pentru matematica Factor va oferi un motiv pentru cooperarea între școli și profesori și va sprijini mobilitatea elevilor la evenimentele europene în domeniul matematicii şi comunicării.
4. Îmbogăţirea abordărilor pedagogice și a managementului școlar.
Coordonator: prof. Nadia Cîrcu
Leonardo da Vinci parteneriat de învăţare
Europe Defines Diversity And Unity In Food Culture
Parteneri:
Kayseri Halide Nusret Zorlutuna Kız Teknik ve Meslek Lisesi - Turcia – coordonator
Niyola catering yemek hizmetleri – Turcia
Zespół Szkół im.T.Kościuszki w Wysokiej – Polonia
Colegiul Economic "Dimitrie Cantemir" Suceava
Scopul principal al proiectului este de a observa diferențele și bunele practici în domeniul serviciilor alimentare în statele membre ale UE și adaptarea lor în cadrul instituțiilor si famillilor din care provin. Alt obiectiv: compararea culturii, istoriei si civilizatiei fiecarei tari, a deosebirilor si similaritatilor in cultura culinara și aducerea acestora sub acelasi acoperis european.
În plus proiectul îşi propune ca studenții să-şi dezvolte conștiința lor europeană, să sprijine creativitatea, spiritul antreprenorial și al competitivității, să contribuie la învățarea limbilor străine și diversitatea lingvistică, să ducă la optimizarea procesului instructiveducativ şi creșterea șanselor de angajare a elevilor, la formarea unei culturi alimentare bazată pe noile provocari mondiale și să stimuleze interacțiunea prin intermediul utilizarea tehnologiilor informaționale.
În timpul vizitelor la școlile partenere vor fi vizite la companii și întreprinderi în domeniu.
Produse finale: proiectarea site-ul proiectului, planuri de lecție la dirigentie despre noile provocari industriale mondiale,carte de bucate online, pregătirea ziarelor virtuale lunare, realizarea blogului cu retete culinare fotografiate si filmate, seminarii online si expozitii cu produse alimentare tradiţionale şi un DVD cu produselor proiectului.
Coordonator: prof. Nadia Cîrcu
Proiect Comenius bilateral
LET'S SHARE LOVE, PEACE and TOLERANCE
Școala partenera: Seferli İlköğretim Okulu- Hatay - Turcia
Țelul nostru este de a ne apropia de oamenii Europei cu ajutorul toleranței. Noi spunem să ne adunăm in jurul Păcii, dragostei și toleranței. Când elevii, iar apoi toată Europa se adună în jurul acestor virtuți, ei își dezvoltă abilitățile lor de empatie, fraternitate, respect pentru alte culturi, dragoste pentru semenii lor și speranță pentru pace în lumea aceasta. Ambele şcoli doresc să înceapă această evoluţie în şcolile lor. Cu dorinţa de a pune aceste idei în practică, ambele şcoli sunt dispuse să dovedească înțelegere. Şi atunci acest proiect poate fi extins pe continent şi în lume. Obiectivele si strategia proiectului.
Problemele pe care intenționăm să le abordăm sunt:
Promovarea echității, a coeziunii sociale și cetațenia activă europeană.
Sporirea creativității și a inovației, inclusiv spiritul antreprenorial, la toate nivelurile de educație și formare profesională.
Îmbogățirea și creșterea numărului de mobilități a elevilor și a profesorilor în întreaga Uniune Europeană.
Stabilirea unei abordări pozitive a diversităților culturale în rândul cadrelor didactice, elevilor și părinților.
Creșterea gradului de conștientizare a identității studenților într-un context local, național și European.
Promovarea învățării limbilor și conștientizarea interculturalității prin învățarea intre parteneri a obiceiurilor alimentare, zilelor naționale speciale și a activităților specifice.
Încurajarea utilizării instrumentelor TIC
Dezvoltarea valorilor și virtuților morale ale elevilor: empatia, constientizarea fraternității, iubirea fata de ființele umane și speranța față de pacea lumii.
Coordonator: prof. Nadia Cîrcu
Aceste proiecte sunt finanţate cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.