de ingridalina » 27 Iul 2014, 15:44
• tendinţa de a aprecia diferite fapte şi evenimente prin prisma normelor morale;
• creşterea capacităţii de a înţelege, preţui şi respecta sentimentele altor oameni, de a manifesta atenţie faţă de cei din jur;
• implicarea activă în rezolvarea unor probleme sau conflicte care afectează relaţiile interumane;
• responsabilitatea pentru sentimentele proprii şi capacitatea de a împărtăşi cu ceilalţi propriile trăiri;
• receptivitatea sporită la o gamă largă de probleme din domeniul vieţii sociale;
• prezentarea unor fapte, situaţii concrete pe baza experienţei proprii de viaţă;
• emiterea unor opinii şi argumentarea acestora;
• implicarea şi relaţionarea în activităţile de grup;
• apariţia unor reacţii emoţionale adecvate la bine şi la rău, cu privire la conduita celor din jur şi în legătură cu propriile fapte;
• creşterea receptivităţii emoţionale la un cerc din ce în ce mai larg de fenomene;
• utilizarea unor surse de informare: lecturi, emisiuni TV, imagini, dicţionar, albume,etc.;
• reprezentarea într-o formă personalizată a unor idei: desene, postere,machete, albume, portofolii,etc.;
• utilizarea competenţelor de dialog, dezbatere, negociere în aprecierea unor comportamente morale.