Voi relata o mica discutie pe care am avut-o cu una dintre colegele mele invatatoare- discutie care, dupa umila mea parere, este un semnal de alarma cu privire la competenta cadrelor didactice. Nu voi scrie aici nume sau titluri, pentru ca dorinta mea nu este aceea de a pune pe cineva intr-o lumina proasta, ci de a semnala un neajuns. Poate astfel, cineva din tot noianul de cadre didactice lipsite de motivatie profesionala, chiar si numai o persoana ar putea incepe sa citeasca, sa se informeze cu privire la continuturile pe care le preda si la maniera in care o face. Se numeste competenta stiintifica si pedaogica.
Intru in cancelarie si aud o colega povestind cat de bine au inteles elevii dumneaei de clasa a 2-a "grupurile de sunete". Pentru ca eram foarte aproape una de celalta, o intreb politicos despre care grupuri de sunete este vorba. Drept raspuns, ma priveste perplex, apoi imi raspunde: "Toate. Am avut recapitulare."
Toate? In clasa a 2-a se studiaza 6 diftongi (ea, ia, oa, ua, ie ua- a se citi ca in "oua", nu am diacritice).
Mai exista si alte "grupuri" de sunete- diftongi si triftongi!
Pentru mai multe lamuriri, cititi selectiv din urmatoarea sursa online:
http://dictionare.edu.ro/articol/2._Reg ... erar%C4%83
In plus, ceea ce invatatorii numesc cu strictete "grupuri de litere" (ce, ci, che, chi etc) au si ele corespondenti fonetici. Semnul scris se numeste litera sau grafem, iar ceea ce auzim in urma pronuntiei se numeste sunet sau fonem.
Mai multe informatii despre grupurile ce, ci, ge, gi etc gasiti la sursa:
http://limba-romana.ucoz.ro/index/cores ... tera/0-415