Diseminare curs CAVILAM - Vichy, Franta

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

Diseminare curs CAVILAM - Vichy, Franta

Mesajde GVINDA » 16 Mar 2014, 16:50

Beneficiind de sprijinul financiar primit in cadrul Programului de Invatare pe Parcursul Intregii Vieti, am participat in perioada 22.07.2013 – 02.08.2013 la cursul de formare continua "Formations pedagogiques pour professeurs de FLE", desfasurat in localitatea Vichy, Franta. Cursul a fost organizat de CAVILAM - Alliance francaise, o institutie renumita pentru pregatirea profesionala a formatorilor, precum si pentru calitatea cursurilor oferite. Au participat profesori din Europa (Croatia, Elvetia, Finlanda, Irlanda, Italia, Polonia, Portugalia, Romania, Spania, Tarile de Jos, Ungaria), dar si din Angola, Brazilia, Egipt, Guineea, dialogul intercultural fiind unul extrem de bogat si de motivant.
Programul zilnic incepea la ora 9,00 si se termina la ora 15,30. Martea si joia ziua de lucru continua pana la ora 17,30 cu un atelier "Descoperire". Am participat la urmatoarele ateliere: "Cunoasteti regiunea Auvergne?", "Tehnici teatrale simple de utilizat la clasa", "Imaginar, povesti si creatie la ora de limba franceza", "Predarea culturii din perspectiva interculturala". Am avut ocazia sa cunosc mai bine regiunea Auvergne si viata cotidiana din Franta, sa deprind principiile fundamentale ale animatiei teatrale si sa invat cum sa integrez tehnici teatrale simple in ora de limba franceza, am invatat cum sa exploatez imaginarul elevilor pentru a face ora mai creativa si mai dinamica, precum si cum sa dezvolt competentele interculturale ale elevilor.
Cele doua stagii intensive pe care le-am ales au fost: "Predarea lexicului si a gramaticii intr-o perspectiva comunicativa" si "Imbogatirea cursurilor cu resurse disponibile pe Internet". Cursurile s-au desfasurat intr-o atmosfera serioasa, dar deschisa si conviviala in acelasi timp. In prima saptamana am participat la elaborarea de activitati pentru exploatarea lexicului si a gramaticii, am experimentat strategii de predare, am invatat sa exploatez lexicul si gramatica prin activitati ludice si scriere creativa, analizand de asemenea si locul continuturilor lingvistice in CECRL. Stagiarii, in grupe de trei sau patru, au prezentat activitatile elaborate si au schimbat impresii cu privire la diferitele practici pedagogice din tarile de origine. S-a lucrat pe cele patru competente fundamentale: intelegere orală si scrisa, exprimare orala si scrisa, cu insistenta asupra oralului, ceea ce a permis fiecarui stagiar sa participe si sa fie activ in orice moment. S-a pus accentul pe abordarea comunicativa, care privilegiaza dezvoltarea competentei de comunicare prin exploatarea documentelor autentice.
In a doua saptamana cursul a avut loc intr-un laborator multimedia, unde am utilizat noile Tehnologii ale Informatiei si Comunicatiilor in vederea elaborarii de secvente pedagogice utilizabile la clasa. Am invatat sa selectez documente autentice de pe Internet, sa utilizez uneltele informatice pentru a edita resurse audio si video, sa creez o fisa pedagogica model pornind de la un document autentic si sa exploatez resurse multimedia: podcasturi, cantece, documente video, etc. Participantii au elaborat si prezentat secvente pedagogice interesante si originale, care au fost puse mai apoi la dispozitia tuturor cursantilor pe platforma institutiei.
Alternand expuneri, activitati de grup, jocuri de rol si simulari, ce au facilitat punerea in practica a cunostintelor teoretice, cursurile mi-au permis actualizarea cunostintelor de limba, cultura si civilizatie franceza si mi-au oferit propuneri concrete pentru a-mi ameliora si diversifica practicile la clasa.
In completarea programului am participat la doua conferinte, "Privire asupra francezilor" si "Predarea literaturii la ora de limba franceza", care mi-au imbogatit cunostintele despre cliseele referitoare la francezi si mi-au permis sa invat cum sa abordez textul literar in cadrul orelor de curs.
In plus, am luat parte la intalniri cu edituri prestigioase: Hachette, PUG, Maison des Langues, care ne-au prezentat noutatile editoriale si noile proiecte. Am facut de asemenea numeroase iesiri si excursii, participand la activitatile propuse de organizatori, tot atatea ocazii de a descoperi interesante aspecte socio-culturale si de a experimenta stilul de viata al francezilor.
In ceea ce priveste continutul prezentului articol, acesta reprezinta responsabilitatea exclusiva a autorului, iar Agentia Nationala si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care continutul informatiei va fi folosit.

Prof. Bianca - Elena GVINDA, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentara Suceava
GVINDA
 
Mesaje: 1
Membru din: 29 Aug 2012, 18:23

Înapoi la Activitati scolare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron