de aleahim712 » 13 Mai 2013, 19:51
[quote="oannacor"]Am inteles ca aici posteaza f mult invatatoarele. Care, evident, spun ca au adaptat cu brio copiii la clasa pregatitoare si atat de bine sunt pregatiti copiii incat i-au depasit pe cei ramasi la gradinita. In primul rand, observ ca iarasi se face o diferentiere educatoare- munca insignifianta, invatatoare- scoala si munca serioasa. Aceasta departajare a fost facuta mereu si este in constiinta parintilor dintotdeauna. Gradinita nu este obligatoarie si parintii nu pot fi constransi sa ii aduca pe copii sa invete prin joaca, ceeea ce fac acum la clasa pregatotoare. Doamnele invatatoare uita ca ceea ce ii invata cum pe copii stiau cand ii luau de la gradinita in urmagrupei pregatitoare.Multi copii stiau cifrele si literele de tipar, scriau cuvinte, citeau etc. astfel ca ele aveau posibilitatea sa ii testeze pe copii la intrarea in clasa intai si sa ii cheme la meditatie pe vara. Se stie ca, fiind obligatoarii ciclul primar, multe invatatoare isi iau proprii copii de la clasa acasa la meditatie. In aceasta perioada au fost intervievate in majoritatea emisiunilor pe acesta tema doar invatatoare pentru a intra in constiinta parintilor si a aopiniei publice ca la gradinita copiii nu faceau nimic acest an si venind la scoala vor fi pregatiti la capacitate paxima. Nu se spune ca intotdeauna grupele pregatitoare la gradinita erau zilnic prezente, ca parintii conlucrau bine cu educatoarele ,copiilor le placea sa lucreze creainduse astfel premisele cele mai favorabile pentru intrarea in scolaritate. Daca s-ar gasi o modalitateapentr ca gradinita sa fie intro mare masura obligatoarie de la varsta de 4 ani si parintii ar aprecia mai mult munca educatoarelor. Astfel nu ar ma intreba zilnic doar daca a mancat si a dormit copilul , ci ar constientiza ca aceasta varsta este fundamentala in dezvoltarea ulterioara a copiilor, si ,automat, un start bun la intrarea in scolaritate. Ca de obicei in ultimii 8 ani cand am fost asmutiti una catre cealalalta 2 categorii sociale, si acum se face o devalorizare a unui segment al sistemului de invatamant si de ridica in slavi unul imediat urmator. S-a spus ca vor preda la aceste clase pregatitoare educatoare cu dubla specializarea, asta implicand o pregatire ca invatatoare la fel de buna ca ca educatoare a acestor cadre care au terminat un liceu pedagocic sau PPIP.Apoi invatatoarele au facut cursuri "de reciclare" cum spun ele, pentru afi pregatite sa coboare la nivelul copiilor de 6 ani, invatatoarele fiind obisnuite sa lucreze cu copii autonomi, care lucreaza faca prea mult azutor si efort psihic si fizica din partea lor. Eu am terminat liceul pedagogic, si PPIP si nu puteti sa spuneti ca, predand si la gradi si la scoala nu stiu cum se procedeaza. Ca de obicei cel de jos este improscat cu noroi, uitandu-se ca ,metaforic vorbind, urcand o scara prima data pui piciorul pe prima treapta pentru a urca la a doua, atreia etc.[/qu
Între clasa pregătitoare și grupa pregătitoare nu prea există grad de comparație fiindcă ceea ce se face în clasa preg. niciodată nu s-ar fi făcut în grădiniță. Nu toate d-nele educatoare ( sau învățătoare) își fac treaba așa cum trebuie. Educatoarele au un rol important în evoluția copilului , mai ales pe plan socio-afectiv, dar consider că adevăratele baze sunt puse de școală, învățător și familie. Copilul în grădiniță va fi întotdeauna bun, priceput la toate, niciodată obraznic sau cu prea multă energie, iar la școală părinții au parte de multe surprize neplăcute fiindcă d-na învățătoare nu le face aceeași descriere de îngeraș . Expresiile „ Dar la grădiniță nu era așa. Mereu îl lăuda d-na.” sau „ Dacă copilul rămânea la grădiniță nu ar fi făcut ce ați făcut anul acesta în clasa pregătitoare.”sunt foarte des întâlnite.....oare ce concluzie putem trage din asta?
Cursurile pt clasa pregătitoare sunt foarte utile, mult de muncă, dar ai multe de învățat...poate d-nele educatoare ar trebui să le facă și dumnealor ca să observe diferențele.