Rog un raspuns obiectiv la o problema de evaluare !

Discutii despre modificarile legii invatamantului si a statutului personalului didactic. Opinii, idei, solutii.

Rog un raspuns obiectiv la o problema de evaluare !

Mesajde clujeanradu » 15 Feb 2013, 11:47

Buna ziua !
Sunt student in anul trei al unei universitati clujene si,de o vreme,ma confrunt cu o situatie problematica,la care as dori,daca se poate, un raspuns obiectiv.
Un anumti domn profesor conditioneaza prezenta in examen de prezentarea caietului, pe care il noteaza !
In acest sens, in functie de forma si tipul caietului, precum si forma scrisului,sau prezenta-absenta unor cursuri (sau laboratoare),dansul efectiv a pus note !
Cei care am luat nota 4 nu am fost lasati sa intram in examen !
Mentionez ca in programa analitica,singura forma de evaluare prevazuta la disciplina respectiva este doar examenul scris !(nota bene !)

Mie, mi se pare ca aceasta modalitate de evaluare,pe caietul elevului, este nestiintifica ,nedidactica si profund subiectiva ,si nu cred ca este acceptata de legea invatamantului ca forma de evaluare !!!

Iar ceea ce a facut domnul profesor,nepermitand,acelor studenti care au luat nota 4 pe caiet,sau au avut absente, de a nu intra in examenul scris, mi se pare un abuz grav in serviciu !!!

As dori sa aflu si alte pareri,de la cadre didactice,ca sa vedem daca este legitima aceasta forma de evaluare,si daca domnul profesor a procedat corect si profesionist !

Multumesc pentru atentia acordata, si sper sa aflu niste pareri in legatura cu aceasta problema (grava,as zice eu !)
clujeanradu
 
Mesaje: 2
Membru din: 15 Feb 2013, 11:36

Re: Rog un raspuns obiectiv la o problema de evaluare !

Mesajde felixmunteanu » 15 Feb 2013, 16:21

Sigur ca este un abuz. Profesorul poate nota activitatea la seminarii (raspunsuri orale, referate), dar nu e treaba lui daca eu iau sau nu notite si daca scriu caligrafic. Doar am trecut de invatamantul obligatoriu. Am intalnit si situatia in care profesorul dadea o nota pentru prezenta si una pe lucrarea scrisa si facea media. Degeaba era cineva activ la ore; daca lipsea de cateva ori, era mai slab notat fata de cei care faceau prezenta si "dormeau".
Faceti contestatie!
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Re: Rog un raspuns obiectiv la o problema de evaluare !

Mesajde clemansa_m » 15 Feb 2013, 19:19

Domnule student,
Din relatarea dumneavoastra lipsesc unele detalii. Daca sunteti student la zi ...in cazul acesta prezenta la cursuri este obligatorie, portofoliul , notitele, temele, jurnalele reflexive....vor fi la purtator! Nu ne-ai spus daca la inceputul semestrului profesorul a stabilit ca si criteriu ce evaluare caietul...plin cu "chestii". Transpare din zisele dumitale ca unii au intrat in examen...prin urmare au luat nota onorabila la caiet ....ei de ce au ales sa-l aiba? Apoi,,,,sa fii student, sa iei 4 ....nu prea cadreaza cu notiunea de calitate.
Daca propfesorul nu a "negociat" cu studentii modalitatile alternative de evaluare si a fost alegerea caietului ceva unilateral....putem discuta....nu se face asa ceva. Cred ca ar fi interesant sa avem si punctul dumnealui de vedere!Atunci vom analiza in cunostinta de cauza.
Va sugerez sa cititi acest Regulament http://www.usch.md/Documents/REGULAMENT ... iv_inv.pdf si daca ramaneti la fel de nedumerit...mai discutam! Cele bune si succes!
clemansa_m
 
Mesaje: 12
Membru din: 10 Apr 2006, 20:53

Re: Rog un raspuns obiectiv la o problema de evaluare !

Mesajde clujeanradu » 17 Feb 2013, 10:43

Desigur cele trei tipuri de evaluare mentionate(initiala,curenta,finala) sunt deja clasice, si au rostul lor incontestabil in organizarea ,derularea si ajustarea procesului educational.
Problema evaluarii apare insa, dupa parerea mea, atunci cand se aplica efectiv metoda. Desigur ca in ceea ce priveste metodele de evaluare,adica tehnicile folosite pentru a cuantifica concret cunostintele sau competentele dobandite de elev,exista diverse opinii in sensul ca nu toate sunt infailibile,avand fiecare avantaje dar si dezavantaje !
Problema principala este aceea de a aplica metoda cu cel mai inalt grad de obiectivitate ,si de a elimina sibiectivismul in evaluare.
Dumneavoasta v-ati referit,printre altele,si la evaluarea curenta, sau de parcurs,care presupune o evaluare din partera profesorului a unui portofoliu,care poate contine lucrari practice,referate, laboratoare,proiecte...etc...
Perfect de acord in aceasta privinta,profesorul are dreptul sa evalueze asa ceva !
Numai ca in cazul nostru, reprecizez ca, nu a fost vorba de un portofoliu,ci pur si simplu doar de aprecierea "din ochi" a formei si interiorului scris al caietului,precum si a prezentei-absentei unor notite de seminar !
In alta ordine de idei,trebuie sa precizez ca nu s-a anuntat de la inceputul semestrului aceasta forma de evaluare,a caietului de notite,si nici cum se va face ,si in functie de ce barem,sau criteriu de evaluare ! Desi,asa cum am mai precizat, mie mi se pare o forma de evaluare nedidactica, iesita cu totul din sfera procesului de invatamant,si plasata undeva in spatiul unui subiectivism individual flagrant !
Si ca o ironie a sortii,ca sa vedem ce ciudata e viata uneori,nu am vrut sa precizez asta ,insa trebuie sa o fac : intamplarea face sa fi activat si eu 5 ani in acest domeniu !
Multumiri pentru raspuns ,si va astept cu interventii noi !
clujeanradu
 
Mesaje: 2
Membru din: 15 Feb 2013, 11:36


Înapoi la Legislatia privind invatamantul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori