de cristina_1315hd » 13 Mar 2006, 18:51
Lucrez de aprox. 2 ani după metoda proiectelor tematice cu copiii şi personal, consider că portofoliul reprezintă pentru preşcolari mai puţin o metodă de evaluare, cât un veritabil "portret pedagogic" al educatoarei.
Având în vedere că portofoliul cuprinde cam tot ce poate, de la alegerea temei, la harta proiectului, metodologie şi mijloace didactice, la lucrări ale copiilor, albume foto, casete, etc. adică tot ce înseamnă organizare, desfăşurare şi evaluare a proiectelor, portofoliul este un excelent mijloc de a ne expune în faţa altora munca.
Ăn ceea ce priveşte alternative la activitatea de evaluare a proiectelor, cele mai bune rezultate le-am obţinut prin organizarea unor expoziţii cu lucrările realizate de către copii pe parcursul derulării proiectului şi organizarea unor reprezentaţii în faţa părinţilor, a altor grupe de copii, a şcolarilor, gen: dramatizări, scenete, poezii şi cântece cu tematică legată de proiect.