Pentru al doilea an consecutiv, rezultatele la bacalaureat sunt dezastruoase:
43.03% dintre elevi au promovat examenul, cu 1.43% mai puţini decât anul trecut, când rata de promovare a fost 44.47%.
Anul trecut s-a vorbit, poate pentru prima dată în spaţiul public, despre dezinteresul elevilor pentru învăţătură, despre lipsa lor de motivaţie, despre programele şcolare încărcate, despre faptul că studiile de liceu nu le asigură perspectiva unui loc de muncă decent.
Multe persoane interesate de educaţie se aşteptau ca, după duşul rece de anul trecut, elevii să fie mai conştiincioşi, mai serioşi, monitorizarea liceelor cu rezultate slabe să fie eficientă, iar rata de promovare la bacalaureat de anul acesta să fie mai bună, măcar cu 5 procente.
Nu s-a întâmplat deloc aşa, ba dimpotrivă: rata de promovare din acest an a fost chiar mai mică decât cea de anul trecut.
Un fenomen nou este absenteismul ridicat: aproape jumătate dintre elevi au renunţat de la bun început să se mai prezinte la examenul de bacalaureat.
Care sunt cauzele acestui eşec al sistemului de învăţământ?
Ce soluţii avem pentru a avea rezultate mai bune în anii următori?
Este bacalaureatul diferenţiat unul dintre posibilele răspunsuri?”
Vă rugăm să purtați o discuție constructivă, să analizați cauzele și să vă gândiți la soluții.