Simpozion International „Scoala și biblioteca”- 25 mai 2012

Sectiune dedicata evenimentelor scolare, stiri de interes pentru educatori

Simpozion International „Scoala și biblioteca”- 25 mai 2012

Mesajde maiapavelescu » 29 Apr 2012, 17:28

SIMPOZIONUL INTERNAŢIONAL

Şcoala şi biblioteca – parteneri pentru educaţia permanentă
Târgovişte 2012

Fără taxă de participare .
ORGANIZATORI :
• Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
• Biblioteca Judeţeană Ion Heliade Rădulescu Dâmboviţa
• Casa Corpului Didactic Dâmboviţa
• Şcoala cu Clasele I-VIII „Mihai Viteazul”Târgovişte
• Universitatea „Valahia” Târgovişte, rector: conf. univ. dr. Oros D. Călin


TEMA : constituirea unui dialog între generaţii şi sensibilizarea diverselor categorii de vârstă faţă de necesitatea de a-şi forma deprinderi de învăţare pe tot parcursul vieţii, pentru reuşita socială şi personală.
DATA ŞI LOCUL DE DESFĂŞURARE : Sala de Conferinţe a Bibliotecii Judeţene „Ion Heliade Rădulescu” Dâmboviţa, 25 Mai 2012

SECŢIUNEA DE REFERATE ŞI LUCRĂRI


I Învăţăm pentru viaţă !
Secţiunea de referate, comunicări, studii care să reflecte modalităţi de racordare a disciplinelor academice la realitatea vieţii.
Lucrările vor avea un pronunţat caracter aplicativ, cu referiri la disciplinele predate !


A. A învăţa să înveţi

 Cum îi învăţăm pe elevi să înveţe?
 Experienţa de viaţă a elevului , valorificată şi valorizată la ora de curs
 Tehnici mnemotehnice
 Biblioteca, spaţiu de tranziţie între învăţarea formală şi cea nonformală
 Biblioteca, spaţiu multidisciplinar
 Utilizarea TIC în realizarea competenţelor specifice disciplinei
 Rolul autoevaluării în actul învăţării
 Mijloace şi modalităţi de creştere a motivaţiei pentru învăţare în cadrul disciplinei predate
 Rolul muzeelor în contextul educaţiei permanente
 Biblioteca, spaţiu al învăţării permanente.


B. A învăţa să aplici
 Cum valorifica disciplina cunoştinţe însuşite în medii formale, informale
 Formarea competenţelor cheie prin activităţi formale / nonformale
 Teme, concepte, cunoştinţe abordate din perspectivă Inter şi transdisciplinară
 Transferul de cunoştinţe, priceperi, abilităţi, aptitudini de la o disciplină la alta, de la contexul formal la cel informal
 Impicarea bilbiotecilor, a instituţiilor de cultură în parteneriate scolare
 Dezvoltarea competenţei de comunicare la disicplinele din alte arii curriculare
 Tehnici şi metode pentru comunicarea pe orizontală utilizate la clasă
 Formarea competenţelor digitale în spaţiul educaţiei formale şi al celei nonformale
 Rolul parteneriatelor în realizarea ţintelor dezvoltării durabile


C. A învăţa să fii, să devii, să trăieşti cu ceilalţi

 Despre categoriile defavorizate
 Rolul şcolii şi al bibiliotecii în cultivarea egalităţii de şanse
 Disciplinele ştiinţifice şi exprimarea culturală
 Impactul disciplinei predate asupra formării personalităţii tânărului
 Conţinuturi, cunoştinţe cu relevanţă pentru formarea atitudinilor şi a valorilor specifice disciplinei predate
 Metode , tehnici de formare a unor personalităţi flexibile, autonome
 Rolul autoevaluării şi al cunoşterii de sine în formarea unei personalităţi adaptabile, flexibile la schimbările de origini diferite şi în contexte diferite;
 SOS! Absenteismul
 Conflictele, ocazii de învăţare , de auto şi intercunoaştere
 Parteneriatul şcoală-familie pentru formarea unor comportamenete dezirabile
 Concepte, abilităţi deprinderi formate în context formal cu aplicabilitate de –a lungul întregii vieţi, pentru inserţia profesională, pentru dezvoltarea personală, civică, socială sau ocupaţională
 Caritatea ca formă de solidaritate între generaţii

II Dialog între generaţii

 Concurs de eseuri pentru elevi (clasele III- XII), profesori, alţi membri ai comunităţii
 Concurs de lucrări plastice (clasele III- XII) sub genericul „Cântecul vârstelor”.

Teme pentru eseuri: ( orientative, interesează adecvarea la problematica concursului)
Viitorul începe astăzi
Călătorie în timp. Eu peste 20/40 60 /de ani
Călătorie în timp. Eu acum 60/ 40/20 /n de ani
Exerciţii de empatie

Lucrările plastice pot fi realizate în orice tehnică
Persoanele care nu participă direct la simpozion vor primi diplomele şi adeverinţele prin poştă. În acest scop vor trimite pe adresa Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Viteazul” Târgovişte, str. prof. Al. Vasilescu, Nr. 1, Târgovişte un plic A 4 care va conţine un plic autoadresat şi pretimbrat ( timbrele trebuie să aibă valoare dublă faţă de cele necesare pentru un plic obişnuit). În caz contrar, organizatorii le vor trimite prin adresa de e-mail.


Pentru informatii, urmăriți fișierul atașat.
Fişiere ataşate
simpozion 2012.doc
Regulament
(130.5 KiB) Descărcat de 51 ori
maiapavelescu
 
Mesaje: 85
Membru din: 02 Iul 2007, 09:44

Re: Simpozion International „Scoala și biblioteca”- 25 mai 2

Mesajde sportiv » 30 Apr 2012, 17:39

,,Cum îi învăţăm pe elevi să înveţe?” (Ce bine ar fi daca am putea folosi niște rețete :lol: ) !
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3135
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Simpozion International „Scoala și biblioteca”- 25 mai 2

Mesajde maiapavelescu » 30 Apr 2012, 18:19

Nu există retete universal valabile, dar există ingrediente pe care le putem folosi în varii proporții și pentru diverse „produse” . Nu mi se pare normal să le ceri elevilor ” Învăță asta și asta.” fără să le spui și cum . Cam așa procedam și eu până acum vreo 3 ani. Nu detin o rețetă, dar sugestii le ofer elevilor mei. Și, mărturisesc, nu mi-a fost și nu-mi este ușor, dar lor le-au fost de ajutor.
maiapavelescu
 
Mesaje: 85
Membru din: 02 Iul 2007, 09:44


Înapoi la Stiri si evenimente

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori