SIMPOZIONUL INTERNAŢIONAL
Şcoala şi biblioteca – parteneri pentru educaţia permanentă
Târgovişte 2012
Fără taxă de participare .
ORGANIZATORI :
• Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
• Biblioteca Judeţeană Ion Heliade Rădulescu Dâmboviţa
• Casa Corpului Didactic Dâmboviţa
• Şcoala cu Clasele I-VIII „Mihai Viteazul”Târgovişte
• Universitatea „Valahia” Târgovişte, rector: conf. univ. dr. Oros D. Călin
TEMA : constituirea unui dialog între generaţii şi sensibilizarea diverselor categorii de vârstă faţă de necesitatea de a-şi forma deprinderi de învăţare pe tot parcursul vieţii, pentru reuşita socială şi personală.
DATA ŞI LOCUL DE DESFĂŞURARE : Sala de Conferinţe a Bibliotecii Judeţene „Ion Heliade Rădulescu” Dâmboviţa, 25 Mai 2012
SECŢIUNEA DE REFERATE ŞI LUCRĂRI
I Învăţăm pentru viaţă !
Secţiunea de referate, comunicări, studii care să reflecte modalităţi de racordare a disciplinelor academice la realitatea vieţii.
Lucrările vor avea un pronunţat caracter aplicativ, cu referiri la disciplinele predate !
A. A învăţa să înveţi
Cum îi învăţăm pe elevi să înveţe?
Experienţa de viaţă a elevului , valorificată şi valorizată la ora de curs
Tehnici mnemotehnice
Biblioteca, spaţiu de tranziţie între învăţarea formală şi cea nonformală
Biblioteca, spaţiu multidisciplinar
Utilizarea TIC în realizarea competenţelor specifice disciplinei
Rolul autoevaluării în actul învăţării
Mijloace şi modalităţi de creştere a motivaţiei pentru învăţare în cadrul disciplinei predate
Rolul muzeelor în contextul educaţiei permanente
Biblioteca, spaţiu al învăţării permanente.
B. A învăţa să aplici
Cum valorifica disciplina cunoştinţe însuşite în medii formale, informale
Formarea competenţelor cheie prin activităţi formale / nonformale
Teme, concepte, cunoştinţe abordate din perspectivă Inter şi transdisciplinară
Transferul de cunoştinţe, priceperi, abilităţi, aptitudini de la o disciplină la alta, de la contexul formal la cel informal
Impicarea bilbiotecilor, a instituţiilor de cultură în parteneriate scolare
Dezvoltarea competenţei de comunicare la disicplinele din alte arii curriculare
Tehnici şi metode pentru comunicarea pe orizontală utilizate la clasă
Formarea competenţelor digitale în spaţiul educaţiei formale şi al celei nonformale
Rolul parteneriatelor în realizarea ţintelor dezvoltării durabile
C. A învăţa să fii, să devii, să trăieşti cu ceilalţi
Despre categoriile defavorizate
Rolul şcolii şi al bibiliotecii în cultivarea egalităţii de şanse
Disciplinele ştiinţifice şi exprimarea culturală
Impactul disciplinei predate asupra formării personalităţii tânărului
Conţinuturi, cunoştinţe cu relevanţă pentru formarea atitudinilor şi a valorilor specifice disciplinei predate
Metode , tehnici de formare a unor personalităţi flexibile, autonome
Rolul autoevaluării şi al cunoşterii de sine în formarea unei personalităţi adaptabile, flexibile la schimbările de origini diferite şi în contexte diferite;
SOS! Absenteismul
Conflictele, ocazii de învăţare , de auto şi intercunoaştere
Parteneriatul şcoală-familie pentru formarea unor comportamenete dezirabile
Concepte, abilităţi deprinderi formate în context formal cu aplicabilitate de –a lungul întregii vieţi, pentru inserţia profesională, pentru dezvoltarea personală, civică, socială sau ocupaţională
Caritatea ca formă de solidaritate între generaţii
II Dialog între generaţii
Concurs de eseuri pentru elevi (clasele III- XII), profesori, alţi membri ai comunităţii
Concurs de lucrări plastice (clasele III- XII) sub genericul „Cântecul vârstelor”.
Teme pentru eseuri: ( orientative, interesează adecvarea la problematica concursului)
Viitorul începe astăzi
Călătorie în timp. Eu peste 20/40 60 /de ani
Călătorie în timp. Eu acum 60/ 40/20 /n de ani
Exerciţii de empatie
Lucrările plastice pot fi realizate în orice tehnică
Persoanele care nu participă direct la simpozion vor primi diplomele şi adeverinţele prin poştă. În acest scop vor trimite pe adresa Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Viteazul” Târgovişte, str. prof. Al. Vasilescu, Nr. 1, Târgovişte un plic A 4 care va conţine un plic autoadresat şi pretimbrat ( timbrele trebuie să aibă valoare dublă faţă de cele necesare pentru un plic obişnuit). În caz contrar, organizatorii le vor trimite prin adresa de e-mail.
Pentru informatii, urmăriți fișierul atașat.