Metode pentru combaterea sau prevenirea violenţei şcolare

O sectiune in care puteti adauga studia si comenta, idei resurse in sprijinul predarii / invatarii
Reguli forum
Daca aveti o idee interesanta sau ati descoperit resurse interesante ce pot fi publicate in conditii legale, puteti deschide un topic in acest scop. Va atragemm atentia ca vor fi sterse trimiterile care fac concurenta didactic.ro sau incalca legile copyright

Metode pentru combaterea sau prevenirea violenţei şcolare

Mesajde ela67 » 02 Sep 2011, 19:49

Nu avem reţete pentru prevenirea şi rezolvarea conflictelor din şcoală. Nici un conflict nu seamănă cu celălalt sau chiar dacă semănă aceeaşi soluţie nu dă roade.
Vă invit să scrieţi metode/ procedee/ exemple de bună practică care au dat roade în activitatea pe care o desfăşuraţi la clasă.
Încep eu cu " o reţetă" de care am fost foarte entuziasmată. Nu îmi aparţine, am preluat-o de la o colegă - psiholog. Nu e chiar simplu de realizat, dar repetată, susţinută, în timp, duce la mari satisfacţii. Abia aştept să văd şi eu rezultatele, după ce o voi aplica la clasă.
Ideea mi-a părut genială şi mi-ar fi părut rău să nu o "shar-uiesc".

"Semaforul conflictelor"
Cele trei culori le voi traduce astfel: roşu (1)- stă/ numeşte acel conflict care l-a deranjat;
galben(2)- caută soluţii, alege soluţia,să exprime sentimentele, emoţiile şi consecinţele ( mă deranjează, mă simt jignit, mă priveşte etc.); ;
verde(3)- aplicăm soluţia/să-şi exprime nevoia, ce doreşte ( sugestie : printr-o comunicare asertivă).
Desigur că această metodă a semaforului are largi aplicaţii. Priestly(2004) propune „semaforul” ca tehnică utilă pentru inter-evaluare şi autoevaluare.
Succes în noul an şcolar!
Conflicte puţine şi clase implicate în învăţare!
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46

Re: Metode pentru combaterea sau prevenirea violenţei şcolar

Mesajde pedagogul » 05 Noi 2011, 03:20

ela67 scrie:Nu avem reţete pentru prevenirea şi rezolvarea conflictelor din şcoală. Nici un conflict nu seamănă cu celălalt sau chiar dacă semănă aceeaşi soluţie nu dă roade.
Vă invit să scrieţi metode/ procedee/ exemple de bună practică care au dat roade în activitatea pe care o desfăşuraţi la clasă.
Încep eu cu " o reţetă" de care am fost foarte entuziasmată. Nu îmi aparţine, am preluat-o de la o colegă - psiholog. Nu e chiar simplu de realizat, dar repetată, susţinută, în timp, duce la mari satisfacţii. Abia aştept să văd şi eu rezultatele, după ce o voi aplica la clasă.
Ideea mi-a părut genială şi mi-ar fi părut rău să nu o "shar-uiesc".

"Semaforul conflictelor"
Cele trei culori le voi traduce astfel: roşu (1)- stă/ numeşte acel conflict care l-a deranjat;
galben(2)- caută soluţii, alege soluţia,să exprime sentimentele, emoţiile şi consecinţele ( mă deranjează, mă simt jignit, mă priveşte etc.); ;
verde(3)- aplicăm soluţia/să-şi exprime nevoia, ce doreşte ( sugestie : printr-o comunicare asertivă).
Desigur că această metodă a semaforului are largi aplicaţii. Priestly(2004) propune „semaforul” ca tehnică utilă pentru inter-evaluare şi autoevaluare.
Succes în noul an şcolar!
Conflicte puţine şi clase implicate în învăţare!


Identificarea faptelor
Acele fapte sunt BUNE, care, atunci când le săvârşeşti, ceilalţi văzându-te, Îl laudă pe Dumnezeu. Dacă ceilalţi văzându-te se smintesc şi nu sunt mişcaţi să-l laude pe Dumnezeu, atunci acele fapte sunt rele:
,,Aşa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, aşa încât să vadă faptele voastre cele bune şi să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri”(Matei 5. 16).
,, Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide”(Matei 7. 7).
pedagogul
 
Mesaje: 1
Membru din: 22 Iul 2008, 16:13


Înapoi la Laboratorul de resurse si idei

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori