Nu avem reţete pentru prevenirea şi rezolvarea conflictelor din şcoală. Nici un conflict nu seamănă cu celălalt sau chiar dacă semănă aceeaşi soluţie nu dă roade.
Vă invit să scrieţi metode/ procedee/ exemple de bună practică care au dat roade în activitatea pe care o desfăşuraţi la clasă.
Încep eu cu " o reţetă" de care am fost foarte entuziasmată. Nu îmi aparţine, am preluat-o de la o colegă - psiholog. Nu e chiar simplu de realizat, dar repetată, susţinută, în timp, duce la mari satisfacţii. Abia aştept să văd şi eu rezultatele, după ce o voi aplica la clasă.
Ideea mi-a părut genială şi mi-ar fi părut rău să nu o "shar-uiesc".
"Semaforul conflictelor"
Cele trei culori le voi traduce astfel: roşu (1)- stă/ numeşte acel conflict care l-a deranjat;
galben(2)- caută soluţii, alege soluţia,să exprime sentimentele, emoţiile şi consecinţele ( mă deranjează, mă simt jignit, mă priveşte etc.); ;
verde(3)- aplicăm soluţia/să-şi exprime nevoia, ce doreşte ( sugestie : printr-o comunicare asertivă).
Desigur că această metodă a semaforului are largi aplicaţii. Priestly(2004) propune „semaforul” ca tehnică utilă pentru inter-evaluare şi autoevaluare.
Succes în noul an şcolar!
Conflicte puţine şi clase implicate în învăţare!