de laurentziu_roshu » 12 Noi 2012, 21:24
De fapt, nu metodologia este problema, ci aplicarea ei. In definitiv, o metodologie chiar daca nu e chiar perfecta, dar daca e aplicata corect, tot va conduce la apreciarea celor cu rezultate bune. Necazul este din pacate tocmai aplicarea incorecta a metodologiilor. De exemplu, pentru gradatiile de merit, in multe cazuri au fost respinsi profesori care au inovat cu adevarat, care au publicat lectii pe diddactic.ro apreciate de ceilalti profesori, care au avut zeci de elevi calificati la nationala, care au muncit din greu si au creat subiecte pentru olimpiade, dar si pentru orele de zi cu zi pentru a trezi interesul elevilor, si care au ridicat si nivelul general al elevilor din clasa, facându-i sa aprecieze materia predata.
In schimb, au primit gradatii alti colegi care pe considerentul ca salariul e foarte mic, au muncit si ei mai putin, pe masura salariului. Dar fiindca erau "prieteni" cu cineva din juriul care aplica metodologia, au primit gradatia. Sigur, nu generalizam, fiindca o parte din cei care au primit gradatii le merita; dar o parte au fost date prin "favoritisme". Asa cum se intampla la gradatii, se poate intampla si la "Profesorul anului".
De aceea spun: orice metodologie ar fi sau va fi, tot degeaba daca e aplicata in folosul "prietenilor" evaluatorilor.