Fisa de evaluare (cu toate variantele ei imbogatite sau detaliate - bine sau prost) este un instrument de masura de la care am putea porni. De exemplu in lista standardelor ocupationale (http://so.cnfpa.ro/so/) descrierea meseriei de profesor si a competentelor pe care acesta le are / trebuie sa le aiba seamana cu fisa de evaluare si sectiunile ei.
Ca si multi dintre dumneavoastra, si eu gasesc formatul si formularile din fisa de evaluare restrictive, uneori frustrante (sunt lucruri pe care le fac la clasa si nu stiu cum, unde sau daca le-as putea puncta). Cred ca in loc sa incercam sa inventam o noua modalitate de masurare a competentelor cadrului didactic am putea incerca o reconstruire / regandire a fisei de evaluare.
Un alt motiv de suparare poate fi faptul ca "fisa de evaluare" din Scoala X nu seamana cu "fisa de evaluare din Scoala Y. Instrumentul de masura se numeste la fel, dar masuratorile se fac diferit.
Si un alt punct unde simt ca evaluarea cadrului didactic este prost facuta in momentul actual este urmatorul: se acorda un numar aproximativ egal de puncte activitatii la clasa si rezultatelor obtinute la concursuri / activitati extra. Eu consider ca profesorul adevarat este acela care reuseste sa isi ridice toti elevii, la nivelul dorit de acestia/de parinti/de programe,si nu cel care obtine rezultate la olimpiade / concursuri... Nu vreau sa ma intelegeti gresit : am toata admiratia pentru aceia/acelea dintre noi care pregatesc olimpici si le respect si aplaud efortul. La randul meu am avut si eu sansa unor elevi luminati care a ajuns pana la faza nationala a olimpiadei de engleza si au obtinut si premii acolo. Dar cu totii stim ca numarul de locuri la fazele judetene si mai ales nationale ale concursurilor si olimpiadelor scolare este foarte mic comparativ cu numarul de elevi din toata tara. Ca sa nu mai spun ca la gimnaziu sunt mai putine concursurile nationale fata de liceu. Cred ca aceste rezultate trebuie cuantificate separat si mai ales trebuie rasplatite separat.
De aceea singura mea propunere este sa incercam o regandire a "fisei de evaluare". Daca am reusi sa gasim mai multe puncte comune si sa cadem de acord asupra a ceea ce ne defineste ca dascali, pe urma putem sa cerem sa fim masurati cu acelasi "metru"