DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDACTICE

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde rofi3 » 20 Noi 2010, 18:01

Puteti sa le adaugati intr-un mesaj ulterior .
rofi3
Site Admin
 
Mesaje: 1176
Membru din: 18 Dec 2008, 20:16

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde dvdluiza » 21 Noi 2010, 11:43

DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ "ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning"

Prezentul material l-am realizat în calitate de beneficiar al unui grant în cadrul programului Sectorial Comenius din programul “Învăţare pe tot parcursul vieţii”, pentru participarea la activitatea de formare “ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning” (numărul de referinţă : Comenius-Grundtvig: MT-2010-527-008).
Cursul a fost organizat de Smart Solutions Ltd - Malta şi a avut ca principal obiectiv familiarizarea profesorilor cu folosirea Tehnologiei Informaţiei şi a Comunicaţieişi a avut loc în perioada 05.09.2010-11.09.2010.
Abordarea temelor de curs a vizat în mod deosebit aspectul colaborativ al învăţării şi predării, modul în care T.I.C. poate fi exploatată pentru implementarea învăţării bazate pe proiect.
Cursul a răspuns întrutotul nevoilor mele profesionale curente, întrucât mi-a oferit posibilitatea să descopăr softuri noi dintre cele cu relevanţă educaţională (Photo Story 3, Windows Movie Maker, Digital Story Telling, Concept Mapping, Audacity pentru Podcasting, Comic Life, Wikis, Digital Video, Stop Motion Animation, Prezi, etc.) şi mi-a dezvoltat competenţele de utilizare a unor softuri / platforme colaborative cu care mai lucrasem şi anterior (funcţii avansate ale PowerPoint - pentru realizare de teste; e-Twinning, blog).
De asemenea, în programul de curs au existat şi două sesiuni de formare referitoare la T.I.C. adaptată pentru persoanele cu nevoi speciale.
Vreau să remarc în mod deosebit calitatea cursului, seriozitatea cu care au fost abordate toate sesiunile de formare, profesionalismul formatorilor şi comunicarea excelentă (anterioară, pe parcursul şi ulterioară desfăşurării propriu-zise a cursului) cu responsabilul acestei activităţi, dl. Emil Vassallo.
Recomand, fără nicio rezervă, acest curs pentru orice cadru didactic, indiferent de vârsta elevilor săi sau de disciplina predată, dar care este interesat să înveţe efectiv cum se realizează şi utilizează în procesul de predare – învăţare diverse produse în format electronic, precum animaţii, filme, afişe, postere, teste, reviste, înregistrări audio, pagini wiki, bloguri sau platforme on-line. Cursul este foarte bun pentru a pune baze solide unei utilizări eficiente a resurselor T.I.C.

prof. Luiza Monica David
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 10 Bacău
dvdluiza
 
Mesaje: 3
Membru din: 30 Ian 2008, 13:43
Localitate: Bacau

diseminare Bursa Comenius COM-10-1805-CL-UK

Mesajde kateline_b » 24 Noi 2010, 17:08

Buna ziua,

Ma numesc Bulancea Catalina sunt profesor de limba engleza in Roman la Grup Sc. "Vasile Sav".
In perioada 4-18 septembrie 2010 am avut ocazia de a participa la cursul de formare "Professional Development", organizat de Oxford House College Londra, Marea Britanie, cu ajutorul unei finanţãri primite prin intermediul sub-programului Comenius, prima ramura a Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii de pe site-ul Agentiei Nationale..Activitatea de formare, care s-a desfasurat pe parcursul a 2 saptamani, a fost oragnizata de doi formatori Ben Feben si Mick Hammond.
Orele de curs au alternat cu seminariile si work-shop-urile.S-au abordat metode moderne prin intermediul resurselor video, audio, a white-boardului, a internetului.
Principalele teme care au fost abordate in cadrul orarului au fost: management-ul clasei,
corectarea greselilor
redarea autonomiei studentului
adaptarea materialelor autentice
invatarea limbii engleze prin intermediul culturii si vietii britanice
invatarea limbii engleze prin predarea literaturii
predarea cu ajutorul TIC
motivarea in clasa
workshop pe dezvoltarea profesionala
Atmosfera a fost in permanenta relaxanta,participantii fiind incurajati sa dea frau liber creativitatii.Observarea unor profesori nativi la orele de curs a fost o experienţã foarte utilã , deoarece am descoperit unele aspecte ale predãrii limbii engleze care nu erau suficient exploatate.Stagiul de formare la care am participat a fost o experienţã utilã atât pentru activitatea mea ca profesor, cât şi datoritã perspectivei diferite pe care am cãpãtat-o asupra acestei cariere.
Incurajez participarea la bursele de formare continua Comenius pentru ca reprezinta o ocazie unica ce nu trebuie ratata.
kateline_b
 
Mesaje: 1
Membru din: 26 Sep 2005, 21:54

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde tucu1962 » 29 Noi 2010, 20:43

Diseminare curs formare continua
Buna seara, stimati colegi!
Sunt Tinca Boboc, prof.de invatamant primar, la Scoala cu cls I-VIII, Nr.70, Bucuresti si vreau sa va impartasesc din experienta mea ca participant la un curs de perfectionare europeana.
In 25 martie 2010 (de Buna Vestire), am primit aprobarea la aplicatia mea pentru o bursa Comenius, la A.N.P.C.D.E.F.P., Programul Invatare pe Tot Parcursul Vietii(Lifelong Learning)-Cursuri de Formare Continua. Am ales cursul "Smile Stockholm", in perioada 25 iulie-30iulie 2010, in Stockholm-Suedia. Tin sa subliniez faptul ca suportul financiar, nerambursabil, a fost oferit de catre Comenius-LLP si FSE-Programul Operational Sectorial:Dezvoltarea Resurselor Umane si a acoperit toate cheltuielile de transport, cazare, masa(trei mese pe zi), taxa curs, intrari la muzee, transport intern.
Institutia organizatoare a fost Tinta Utbildning AB-Sundbyberg-Suedia, cu cadre didactice din: Grecia, Italia, Spania, Portugalia, Ungaria si Romania. Formatorii reprezentau universitati din Londra, Stockholm si Istanbul, despre care pot sa spun numai cuvinte de lauda, pentru ca au manifestat profesionalism in tot ceea ce au intreprins in cadrul programului: de la suportul de curs, prelegerile fiecaruia si...omenia de care au dat dovada.
Am ales acest curs:"School-Museum-Identity-Learning-Europe" din dorinta de a-mi limpezi unele nelamuriri care mi-au aparut dupa noua programa(cea din 2004) de istorie de clasa a IV-a, in care, pe langa Istoria Romanilor, pe care am predat-o de vreo 28 de ani, acum trebuia sa transmit informatii si despre celelalte tari europene si sa formez comportamente europene. Acest lucru a constituit o provocare pt mine si spun aceasta deoarece eu predam romaneste despre Romania, despre credinta stramosilor nostri si acum eram pusa in situatia de a imbina romanismul cu europenismul. Am vrut sa vad cum trateaza colegii din alte tari aceasta tema delicata a identitatii si, mai ales, cum ajuta ei scolarul mic sa si inteleaga aceasta notiune.
Tin sa va spun ca acest curs a imbinat doua teme mari: identitatea si descoperirea identitatii prin muzee, urmarind obiective clare, prin teme ca: Ce este un muzeu? Ce este identitatea? Orasul ca un muzeu, Identitatea nationala, Identitatea europeana, Tipuri de muzee, Stockholmul ca un muzeu, Construirea unui muzeu european.
Toate temele teoretice s-au finalizat cu activitati in echipa si individuale, avand ca mijloace permanente de realizare: camerele de filmat, aparatele de fotografiat, calculatorul. Zilnic au fost proiecte de realizat, iar proiectul final a fost anuntat din prima zi de curs. Acesta a urmarit descoperirea de catre fiecare dintre noi a catorva elemente din identittatea suedezilor, in urma cursurilor, a vizitelor in muzee, dar si prin vizitarea orasului, de la cartierele medievale pana la cele moderne.
Aceasta experienta mi-a demonstrat importanta muzeului in asigurarea unui invatamant interactiv, in descoperirea identitatii unui popor si in promovarea tolerantei, a multiculturalismului pentru drumul modern si actual al vietii oamenilor din spatiul U.E.
Mentionez ca voi reveni cu alte amanunte despre aceasta implinire a mea si adaug ca tot ceea ce scriu despre participarea mea la acest curs, toata responsabilitatea imi apartine.
Incercati sa aplicati si veti primi ajutor permanent din partea reprezentantilor Agentiei Nationale.
Va doresc o iarna frumoasa!
tucu1962
 
Mesaje: 4
Membru din: 24 Noi 2010, 21:41

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde tucu1962 » 31 Dec 2010, 17:40

La multi ani!
Sunt Tinca Boboc si am revenit, asa cum am promis, cu cateva amanunte referitoare la participarea mea la un curs de perfectionare obtinut in urma aplicatiei din 10 ianuarie 2010, la A.N.P.C.D.E.F.P., Programul Invatare pe Tot Parcursul Vietii-Cursuri Formare Continua.
Conform contractului trebuie sa transmit cateva informatii despre aceasta experienta a mea, dar , sincer, imi face o placere deosebita sa va impartasesc aceste lucruri din colegialitate, ca sa va impulsionez sa completati un formular de candidatura la A.N.P.C.D.E.F.P si sa participati la o astfel de perfectionare in orice tara doriti, in compania altor colegi europeni. Va asigur ca finantarea % vine din doua surse: Comenius-LLp si FSE-POSDRU si asigura conditii excelente de viata de la plecare si pana la intoarcere.
Se apropie 15 ianuarie si sper ca veti incerca sa solicitati includerea dvs intr-un curs de perfectionare europeana, in alte conditii, acumuland nu numai cunostinte, ci si experienta lucrului in echipe multinationale, in care fiecare membru isi promoveaza valorile: tara, istoria, cultura, elevii, familia, iar sentimentul de patriot este simtit pana "in maduva oaselor", cum ar spune romanul. O astfel de experienta m-a determinat sa am si eu aceste trairi si sa spun si altor europeni ca elita natiunii noastre si-a demonstrat mereu valoarea in toate colturile lumii, iar descoperirea mea a fost ca Uniunea Europeana are ca un prim obiectiv tocmai aceasta autodescoperire, dar si de apreciere, de toleranta, de respect fata de semenii nostri europeni.
Ca o sugestie, ca un rezultat al acestui schimb de experienta, va transmit demersul proiectarii unei Campanii Antifumat, actiune ce mi se pare de o importanta vitala si cu caracter permanent:
Logo; Poze cu copii care fumeaza; Poze cu mainile ingalbenite de tigari; Postere cu imagini dintr-un club plin cu fum de tigara; Poze cu copii care fumeaza f mult; Postere cu dinti galbeni si innegriti; Plamani afumati; Poze cu copii care fumeaza continuu; Postere cu tineri care devin violenti; Postere cu sfarsitul prin moarte.
Componentele unei campanii:un istoric al campaniei(poze cu tineri care au studiat despre diferite campanii), logo, poze, sfaturi si diferite postere.
Sper ca constituie o idee de lucru pt cineva si amintesc faptul ca am fost beneficiara unei burse Comenius"Smile Stockholm: School-Museum-Identity-Learning-Europe", in 25iulie-30 iulie 2010, in Suedia, acordata de A.N.P.C.D.E.F.P.
Adaug urmatoarele: imi asum responsabilitatea celor scrise mai sus si sper ca si alti colegi sa se documenteze din baza de date si sa aplice pentru a obtine un loc intr-o echipa europeana.
La multi ani!
Cu respect, Tinca Boboc, prof. de inv. primar, Scoala cu cls I-VIII Nr. 70, Bucuresti.
tucu1962
 
Mesaje: 4
Membru din: 24 Noi 2010, 21:41

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde i_s » 17 Mar 2011, 00:44

Doresc sa va impartasesc si eu din participarile mele la Mobilitati Comenius:

in 2008:

CURS COMENIUS
“PREPARATION OF FULL PROPOSAL AND MANAGEMENT OF EUROPEAN EDUCATION PROJECTS”

Cursul s-a desfăşurat în perioada 9-16 oct 2008 în Agros Cipru, fiind organizat de Cyprus Mathematical Society, Nicosia şi susţinut de prof. Gregory Makrides, coordonator de proiecte educaţionale europene şi preşedinte al Cyprus Mathematical Society. Participanţii au fost din România, Malta, Italia, Letonia, Polonia, Marea Britanie şi Grecia.
Obiectivul principal al cursului a fost de a introduce pas cu pas potenţialii coordonatori de programe europene în problemele cheie începând de la idea unui proiect până la propunerea completă a unui proiect European.
Inainte de plecarea mea la curs am pregatit materiale despre UE si informatii despre liceul la care lucrez, activitatile extrascolare legate de UE, sistemul educational romanesc, proiectele derulate in cadrul liceului, sesiunile de informare si cursurile de formare la care am participat pe teme legate de modul de realizare a proiectelor, dar si informatii relevante despre zona si tara de unde provin. Materialele au fost prezentate cu ajutorul unui poster, unei prezentari Power Point dar si a unui clip video. Pentru o percepere mai buna a materialelor, dar mai ales pentru a oferi o amintire placuta despre liceul si tara mea, am pregatit pentru fiecare participant la curs mici brosuri informative. De asemenea, am lecturat diverse carti in limba engleza, limba in care a avut loc cursul.
Activitatea de formare la care am participat a fost deosebit de interesanta si complexa. Cursul a debutat cu prezentarea fiecarui participant, a tarii de unde provine si a institutiei la care lucreaza. Au urmat discutii legate de prioritatile UE. Apoi Dl.Gregory Makrides, instructorul de curs ne-a prezentat tipurile de proiecte (Comenius, Leonardo da Vinci, Grundtvig, Erasmus, transversal etc), cum trebuie sa arate o descriere de proiect, modalitatea de gasire a unor parteneri, care sunt activitatile eligibile, cum se completeaza o cerere de finantare, cum se face o evaluare de calitate, bune practici de diseminare, cum se realizeaza bugetul etc.
Formarea s-a desfasurat prin ore de curs-notiunile teoretice fiind intotdeauna insotite de exercitii practice-urmate de discutii. Cursurile au imbinat teoria cu practica, dar au vizat si activitati culturale, precum vizitarea oraselor Nicosia si Limassol, satului Lefkosia, Afrodita’s place, cunosterea istoriei si a traditiilor lor.
Atelierele de lucru se desfasurau pe grupe, fiecare grup avand sarcina de a pune in practica notiunile teoretice insusite .
La finalul cursului toti cei 7 participanti au hotarat realizarea unui proiect de parteneriat international, la care fiecare participant isi va aduce contributia, punand astfel in practica notiunile teoretice dobandite. Proiectul este de tip LEONARDO DA VINCI Multilateral projects for the Development of innovation, cu titlul Creating definitions of new professions arising from today’s needs of working life and extrapolated over the next 10 years , avand 13 parteneri din Cipru, Grecia, Italia, Malta, Romania, Portugalia, Belgia, Malta.

in 2010:

Am fost beneficiara grantului cu nr. de referinta IT-2009-448-005, Nr. Contractului din fonduri COMENIUS fiind 1272/10.12.2009, pe perioada 15-19 martie 2010. Titlul activitatii de formare este PEDAGOGICAL USE OF INTERNET AND MULTIMEDIA TOOLS, iar institutia gazda a fost F.C. “Europaclub” LIDS “Sapienza” University – Roma din Italia.
Cursul a debutat cu prezentarea fiecarui participant, a tarii de unde provine si a institutiei la care lucreaza. Am fost in numar de 21 din diferite tari, precum : Romania(10), Polonia(2), Turcia(3), Grecia, Cipru, Portugalia, Spania, Germania, Letonia. Apoi domnul profesor Alberto Pigliacelli conform orarului din descrierea cursului ne-a impartasit din cunostiintele dansului despre istoricul web-ului si noile tehnologii din ultimii 5 ani, despre modul de prezentare al informatiilor pe internet, despre avantajele folosirii platformei Plone, pentru crearea de pagini web intr-un mod mai eficient( crearea, revizuirea si publicare de articole, evenimente, etc.), despre selectarea adecvata a instrumentelor hardware si software pentru statiile de lucru folosite la realizarea paginilor web, despre modul de organizare a serverului, despre elemente de comunicare hypermedia etc.
Formarea s-a desfasurat prin ore de curs, notiunile teoretice fiind intotdeauna insotite de exercitii practice-urmate de discutii. S-a lucrat individual pe calculator si-n echipe, punand in practica notiunile teoretice insusite . Majoritatea informatiilor au fost transmise prin intermediul diverselor pagini web.
Comunicarea cu domnul profesor Pigliacelli Alberto a fost buna, ne-a oferit informatii despre obiectivele turistice din Roma si concertele la care mergea dansul invitandu-i si pe cei iubitori de muzica si dans, pentru a petrece in mod placut timpul liber.
La sfarsitul activitatii de formare am primit documentul de Mobilitate Europass si atestatul specific de participare la curs.
Participarea mea la activitatea de formare a avut un impact asupra dezvoltării mele profesionale în următoarele domenii:
- Mi-a împrospătat interesul pentru disciplina/disciplinele pe care le predau
- Mi-a îmbunătăţit competenţele de utilizare a limbii străine
- M-a încurajat să adopt o abordare mai reflexivă asupra modului in care predau/ in care imi indeplinesc indatoririle/ predarii/metodelor de lucru folosite în şcoala/organizaţia mea
- M-a încurajat să citesc mai mult despre ultimele cercetări în domeniul predării/în disciplina pe care o predau.
- Mi-a actualizat cunoştinţele referitoare la alte ţări/culturi/sisteme educaţionale
- M-a încurajat să particip la alte activităţi Comenius/Grundtvig/LLP
- M-a motivat să –mi dezvolt continuu competenţele profesionale in viitor

Participarea mea la activitatile de formare a avut impact asupra elevilor si colegilor mei, astfel:
- M-a ajutat să motivez mai bine elevii pentru disciplina pe care o predau
- M-a ajutat să cresc interesul elevilor/colegilor pentru tematicile europene
- A incurajat pe colegii mei să participe la mobilităţi individuale similare
- A incurajat pe colegii mei să participe la programe educaţionale europene

Participarea mea la activitatile de formare a avut impact asupra instituţiei în care îmi desfăşor activitatea şi asupra comunităţii locale, astfel:

- A condus sau va conduce la introducerea unei/unor noi discipline în şcoală/organizaţie
- A ajutat la creşterea dimensiunii europene în munca din şcoala/organizaţia mea
- Premisa incheierii de parteneriate cu omologii europeni in vederea derularii unor proiecte in care sa fie implicati atat profesorii cat si elevii
- Incurajararea participarii colegilor la programul de invatare pe tot parcursul vietii
- Extinderea posibilitatilor de perfectionare profesionala
- Cresterea interesului pentru tehnicile moderne de comunicare, utilizarea noilor tehnologii permite o invatare mai performanta datorita urmatoarelor caracteristici : stimularea multisenzoriala in prezentarea informatiei, activitati de explorare/ cautare individuala a informatiei, schimbul de informatii, varietatea surselor de informatii etc.
- Sensibilizarea cunoasterii diverselor culturi si cresterea interesului pentru activitati extracurriculare
- Cresterea interesului pentru invatarea limbilor straine si implicarea lor in diverse proiecte europene
i_s
 
Mesaje: 14
Membru din: 08 Iun 2006, 09:26

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde pisicu » 17 Mar 2011, 09:20

Cred ca ar fi util sa ne spuneti ....nu obiectivele, impactul pentru ca nu-l putem vedea.
Dar ne-ar interesa exact cu ce ati ramas dupa participarea la curs, ce ati facut ... efectiv... vizibil... dupa imbogatirea cunostintelor la curs. teoretic... toti stim sa scrim..., cu practica... e mai greu.
Avatar utilizator
pisicu
 
Mesaje: 34
Membru din: 06 Noi 2005, 18:59

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde emil » 17 Mar 2011, 18:03

pisicu scrie:Cred ca ar fi util sa ne spuneti ....nu obiectivele, impactul pentru ca nu-l putem vedea.
Dar ne-ar interesa exact cu ce ati ramas dupa participarea la curs, ce ati facut ... efectiv... vizibil... dupa imbogatirea cunostintelor la curs. teoretic... toti stim sa scrim..., cu practica... e mai greu.

Buna intrebare! Importanta este "valoarea adaugata", ce beneficii au comunitatea, scoala, elevii. Aceastea ar trebui sa fie concluziile oricarei diseminari de acest tip. Toti stim sa ...scriem!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2742
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde pisicu » 17 Mar 2011, 20:18

imi cer scuze pentru greseala mea,nu a fost intentionata.
Avatar utilizator
pisicu
 
Mesaje: 34
Membru din: 06 Noi 2005, 18:59

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde mumutzis » 11 Apr 2011, 21:04

În perioada 14 – 18 martie 2011 s-a derulat la Paris cursul de formare continuă pentru cadre didactice «LE GRAND TOUR EN EUROPE: ART, PAYSAGE, JARDINS, CREATIVITE, INNOVATION».
În această activitate de formare au fost implicate cadre didactice din mai multe ţări europene – Bulgaria, Germania, Italia şi România, fiecare cu o abordare proprie a actului didactic. Cunoaşterea altor sisteme de învăţământ constituie un plus pentru fiecare profesor în parte.
Cursul a putut fi accesat de către profesorii din toată Europa în cadrul mobilităţilor individuale de tip Comenius şi Grundvig din etapa care s-a încheiat pe 15 septembrie 2010. Cursul a fost realizat de Mariella Morbidelli de la Laboratorio del Cittadino din Castiglione del Lago – Italia. Cursul îşi propune pentru abordarea spaţiului european, un complex de metzode bazate pe cercetare-acţiune-formare. Dimensiunea spaţiului la care se face referire corespunde dimensiunilor actului didactic: abordarea holistică se impune în ciuda unei specializări tot mai stricte care se observă în ultima perioadă.
Programul s-a desfăşurat pe parcursul a cinci zile; cinci zile insuficiente pentru cunoaşterea oraşului Paris la nivel geografic, istoric şi cultural. Pe parcursul tutrului virtual al Europei într-un singur oraş, participanţii la curs au intrat în contact cu peisaje diferite, din epoci diferite. Merită menţionată expoziţia deschisă la Muzeul de Artă de la Grand Palais – „Natură şi ideal: peisajul la Roma”, care ilustrează contribuţia pictorilor din secolul al XVII-lea la elaborarea diferitelor tipuri de reprezentari ale naturii.
Metoda propusă de lectorii cursului a fost una dinamică, ce poate fi uşor implementată în cadrul orelor de geografie, biologie sau istorie. Cunoaşterea orizontului local pleacă de la cercetarea problemelor spaţiului vizat, trecând prin acţiunea propriu-zisă de intrare în contact cu realităţile mediului şi ajungând în final la scopul procesului didactic: formarea unei atitudini pozitive şi responsabile faţă de mediu şi faţă de oameni. Cursul s-a finalizat cu realizarea unui carnet de călătorie în care profesorii participanţi au inclus impresiile adunate pe durata unei săptămâni.
Următoarea etapă pentru depunerea dosarelor de mobilitate individuală de tip Comenius şi Grundvig în cadrul programului european Long Life learning este 15 aprilie 2011.
Pe tot parcursul mobilitatii, precum si inainte ne-am bucurat de sprijinul ANPCDEFP, care a raspuns cu promptitudine solicitarilor noastre. Cursul s-a finalizat cu certificarea participantilor prin inmanarea documentului Europass de mobilitate.
Acest proiect de mobilitate a fost finantat in cadrul Programului de Invatare pe tot Parcursul Intregii Vieti cu sprijinul Comisiei Europene, din fonduri gestionate de ANPCDEFP si FSE-POSDRU.

prof. Ana-Maria Agape
CTMC Roman
mumutzis
 
Mesaje: 1
Membru din: 23 Sep 2005, 22:40

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde maria_marilena82 » 27 Mai 2011, 14:48

Va mutumim pentru informatiile oferite
maria_marilena82
 
Mesaje: 5
Membru din: 05 Apr 2011, 15:52

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde comaniciu_cristina » 15 Aug 2011, 19:16

“BEST PRACTICES IN INQUIRY-BASED SCIENCE EDUCATION (IBSE)” este titlul cursului de formare Comenius in cadrul Programului de Invatare pe Parcursul Intregii Vieti, de care am beneficiat cu sprijin financiar din partea Comisiei Europene, din fonduri gestionate de ANPCDEFP şi FSE-POSDRU. Cursul a facut parte din scoala de vara organizata de University of Crete si Ellinogermaniki Agogi in perioada 3-8 iulie 2011, in Heraklion, Creta, Grecia.
La acest stagiu au participat 12 cadre didactice din Irlanda, Ungaria, Germania, Turcia, Grecia, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Austria si Romania.
Programul a fost intens si variat, in care sesiunile plenare au alternat cu workshop-uri si prezentari sustinute de specialisti din tari europene si din SUA implicati in proiectul PATHWAY si in alte proiecte in stransa legatura cu tematica cursului, dar si activitati educationale speciale.
Astfel, workshop-urile la care am participat au fost:
Workshop 1: Comparing approaches to hands-on science – in care am aflat despre trei abordari diferite (Open, Challenge, Directed) si caracteristicile acestora
Workshop 2: Raising questions – in care am aflat despre diferite tipuri de intrebari si faptul ca abilitatile elevilor de a pune intrebari pot fi imbunatatite prin activitati practice
Workshop 3: Implementation of IBSE in technology-enhanced educational activities – am aflat despre modul cum pot identifica si introduce in activitati resursele de pe portalurile Atlas, SCeTGo, Cosmos si OpenScienceResource
Workshop 4: Development of IBSE educational activities - am exersat pentru realizarea unei activitati in care am aplicat cunostintele referitoare la invatarea bazata pe ancheta folosind sablonul oferit de organizatori
Workshop 5: Finalisation of IBSE educational activities and action plan for their implementation – am exersat modul in care se realizeaza fisiere de tip metadata si cum se posteaza materialele create pe portalul OpenScienceResource.
Astfel, materialul realizat de mine si finalizat la acest curs il gasiti la adresa http://www.osrportal.eu/en/node/95789
In cadrul acestor workshop-uri am lucrat pe grupe, fiind coordonati de facilitatorii sesiunilor respective.
In cadrul sesiunilor plenare am asistat la urmatoarele prezentari:
- Essential features of Inquiry-Based Science Education (IBSE)
- Effective learning environments for inquiry learning and teaching
- Educational resources for astronomy education
- Discover the COSMOS trough the Skinakas Observatory
- Computational Thinking as Inquiring: Technology in the Service of Science
- Inspiring Science Education
- Scientix Workshop : The community for science education in Europe – OpenID, Resource and Moodle
- Learning in Mixted Realities – Current work at Fraunhofer FIT
- The Pathway to high quality Science Education
Ca activitati educationale speciale au fost organizate:
Ziua Astronomiei – in care participantii au avut oportunitatea sa observe cronosfera Soarelui cu ajutorul unui telescop si sa asambleze un Galileoscop care a fost utilizat mai apoi utilizat in vizita la observatorul din Skinakas.
Ziua Muzeului – in care a fost programata o vizita la Muzeul de Istorie a Stiintelor din Creta. Participantii au avut sansa de a invata despre fauna si flora Mediteranei si sa vada cum tehnologia poate sprijini o astfel de vizita. Tutorii si ghizii muzeului au dat o serie de exemple si idei cum astfel de aplicatii pot fi utilizate in acest cadru pentru activitati educative.
Dupa turul expozitiei participantii au avut ocazia sa exploreze potentialul invatarii informale prin participarea la discutii relevante si la o activitate de tipul Science Cafe.
Sursele si materialele recomandate de organizatori au fost deosebit de utile intrucat aceasta abordare privind invatarea stiintelor pe baza ancheta nu este foarte raspandita si aplicata si in acest mod am reusit sa ma familiarizez cu tematica abordata.
Mai multe informatii despre IBSE si Pathway Summerschool gasiti la adresa http://www.ea.gr/ep/pathway-summerschool/

Continutul acestui material reprezinta responsabilitatea autorului si Agentia Natională pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, OI POSDRU, AMPOSDRU, Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care continutul informatiei va fi folosit.

Prof. Cristina Comaniciu
Colegiul Tehnic "Apulum" Alba Iulia
comaniciu_cristina
 
Mesaje: 2
Membru din: 08 Ian 2008, 23:53

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde airam0804 » 22 Oct 2013, 16:22

EURODIDAWEB, o nouă oportunitate de formare continuă Comenius


Comenius, unul dintre Programele de Învățare pe Tot Parcursul Vieții (http://www.llp-ro.ro), oferă cadrelor didactice oportunități de formare continuă dintre cele mai diverse.
Beneficiara unui astfel de grant am fost și eu. În perioada 2.07 -6.07. 2012, s-a desfășurat în Roma, Italia, programul de formare Eurodidaweb – Pedagogical Use of Internet and Multimedia Tools(Utilizarea în scop pedagogic a Internetului şi a metodelor multimedia), organizat de F.C. Europaclub, reprezentat de prof. Alberto Piagliacelli.
Este un curs general de formare continuă a personalului didactic în cadrul Programului Comunitar de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii (LLP - Lifelong Learning Programme 2007-2013), obținut prin aplicare la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
Dezbaterile s-au ţinut doar în limba engleză, iar pentru mine a fost un bun prilej de a-mi îmbogăţi cunoştinţele şi de a exersa modul de comunicare într-o limbă străină.
Agenda programului de formare a inclus: organizarea unei sesiuni în cadrul căreia participanții și-au prezentat și promovat țara, instituția reprezentată, precum și statutul profesional; prelegeri despre Web-learning; compararea Web-earning e-learning; utilizarea platformei Plone (http://en.wikipedia.org/wiki/Plone_(software)); compararea platformei Plone (http://plone.org/) cu Moodle; feedback permanent; evaluarea; înmânarea certificatelor. Cursul a fost organizat în două module, unul teoretic și unul practic, ambele având loc în fiecare din cele cinci zile consecutiv.
Primul modul a avut ca temă: istoria și evoluția aplicațiilor web și a avut următoarele obiective: a) alegerea tehnologiei potrivite: metode vechi și/ sau noi; limbaje vechi și noi; b) organizarea infrastructurii unui server, selectarea și utilizarea instrumentelor hardware și software potrivite pentru crearea unor pagini web; utilizarea elementelor hipermedia. Cel de-al doilea modul a implicat punerea în practică a teoriei și a avut ca obiective: a) folosirea metodelor, limbajelor și instrumentelor pentru a crea o pagină web; b) administrarea documentelor; c) organizarea și administrarea profilelor utilizatorilor, drepturile utilizatorilor, d) oferirea de feedback utilizatorilor.
O serie de instrumente utile se pot găsi accesând: http://lastpass.com/; http://www.cmsmatrix.org/; http://www.xmarks.com/; http://ocw.mit.edu/index.htm. Participanţii au primit, de asemenea, câte un Certificat de Mobilitate Europass.
Organizatorii s-au străduit să ofere și un moment deosebit prin inițierea unei cine de bun rămas ce a avut loc la un punct macrobiotic, unde am putut afla noutăți despre alimentația sănătoasă. Punctul macrobiotic e o idee a lui Mario Pianesi, care a fondat asociația în 1980.
Activitatea de formare a fost realizată cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului de Învățare pe Parcursul Întregii Vieţi , Comenius-Mobilități individuale de formare continuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar.
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar ANPCDEFP, OI, POSDRU,AMPOSDRU şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.

Prof.Brătilă Cristina,
C.S.E.I.,,Elena Doamna”. Focșani , Vrancea
airam0804
 
Mesaje: 48
Membru din: 03 Ian 2007, 19:02

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde mihaela1212 » 04 Feb 2014, 08:00

DISEMINARE CURS "EU-MAGIC Effective Use of Modern Technologies and Games in the Classrooms"

Prof.Achim Mihaela Nicoleta


In perioada 2-8 septembrie 2013 am participat la cursul "EU-MAGIC Effective Use of Modern Technologies and Games in the Classrooms". Cursul s-a desfasurat in Istanbul-Turcia , a fost organizat de Charles University in Prague, Faculty of Education si a fost sustinut de Prof.Dr. Jarmila Novodna si prof. Ersin Ozseven.
La curs au participat 24 de cadre didactice din 7 tari europene: Croatia, Finlanda, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia si Romania (8 participanti).
Numarul mare de participanti demonstreaza gradul mare de interes in randul profesorilor europeni pentru Programul Comenius, pentru perfectionarea pe tot parcursul vietii, pentru dobandirea de priceperi si competente in scopul dezvoltarii si modernizarii invatamantului.
Cursul s-a desfasurat pe durata a 7 zile, in limba engleza, pe suport electronic.
TEMA CURSULUI a fost: Tehnologia TIC, pedagogie, didactica si imbunatatirea activitatii scolare.
OBIECTIVELE CURSULUI au fost realizate , in special, prin activitati practice in calculator, folosind metode activ-participative:
- Analiza experientelor de predare si abordari didactice in procesul de predare;
- Constientizarea profesorilor cu privire la avantajele utilizarii softwere-ului educational si a tehnologiei informatiei si a comunicatiilor (TIC) in procesul de predare;
- Familiarizarea participantilor cu softurile educationale si cu jocurile in procesul de predare-invatare-evaluare;
- Prezentarea, analiza,studiul si discutii despre softuri educationale si TIC in procesul de predare;
- Proiectarea activitatilor de la clasa cu ajutorul software-ului educational Activ Inspire;
- Schimb de experienta de predare si abordare in procesul de invatamant.
BENEFICIILE in plan profesional si personal ale activitatii de formare pe care le-am dobandit prin intermediul si cu ajutorul Programului LLP-Invatare pe tot parcursul vietii-Actiunea Comenius- Mobilitati individuale de formare,au fost:
- Imbogatirea cunostintelor cu privire la softwe-ului educational Activ Inspire prin intermediul caruia activitatile pot deveni mai eficiente, mai atractive, mai variate, invatamantul poate dobandi noi valente calitative;
- Dezvoltarea competentelor mele profesionale si personale prin achizitia de noi informatii si abilitati de utilizare a TIC si competente lingvistice;
- Stabilirea de relatii profesionale si personale cu profesori din alte tari europene, realizarea unor schimburi de experienta pentru a promova cooperarea interculturala, diversitatea lingvistica, multiculturalitatea;
- Largirea orizontului cultural prin cunoasterea istoriei, geografiei, culturii si religiei tarii gazda(Turcia), dar si a celorlalte tari participante care au sustinut la sfarsitul fiecarei zile o prezentare a tarii de provenienta;
- Promovarea tarii noastre prin oferirea de CD-uri, pliante informative despre Romania, scoala si localitatea de provenienta a fiecarui cursant roman, prin oferirea de produse traditionale romanesti.
Apreciez activitatea de formare cu nota maxima. A fost un curs bun,bine structurat,bine prezentat, cu aplicatii practice pentru toate disciplinele scolare, cu activitati culturale interesante si bine organizate, cu profesori formatori excelenti.
Recomand tuturor cadrelor didactice participarea la acest curs si multumesc pe aceasta cale ANPCDEFP prin intermediul careia am beneficiat de aceasta sursa de finantare Comenius-LLP.
Continutul prezentului material reprezinta responsabilitatea exclusiva a autorului și AN și Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informatiei va fi folosit.
mihaela1212
 
Mesaje: 1
Membru din: 29 Oct 2009, 07:57

Re: DISEMINARE CURS DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDAC

Mesajde diana_luca » 30 Apr 2014, 17:50

Formation pour professeurs et formateurs de FLE

În perioada 15–25 iulie 2013, am beneficiat de o bursă obținută prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, (ANPCDEFP) Programul de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, aceasta facilitându-mi participarea la stagiul “Formation pour professeurs et formateurs de FLE” organizat la CLA–Centre de linguistique appliquée. Aceasta este o instituţie de învăţământ superior privată care organizează atât cursuri de formare profesională pentru profesori, cât şi cursuri intensive de limba franceză pentru străini situată în oraşul Besançon-Franta. Besançon este un oraș din estul Franței, prefectura departamentului Doubs şi capitala regiunii Franche-Comté. Orașul Besançon face parte dintr-o zonă naturală deosebită şi este înconjurat de o buclă naturală a râului Doubs.

Obiectivele cursului au fost următoarele:
 -dobândirea de noi metode şi tehnici de lucru la ora de limba franceză;
 -dezvoltarea abilităţilor lingvistice;
 -integrarea documentelor autentice (audio,video, imaginile) şi a practicilor ludice şi creative în ora de limba franceză.

La curs au participat 26 profesori de limba franceză din mai multe ţări: Angola, Austria, Belgia, Brazilia, CostaRica, Republica Cehă, Danemarca, Guineea Ecuatorială, Germania, Grecia, Iran, Libia, Portugalia, Spania, Turcia, Statele Unite și România. Cursul a avut o durată de 54 de ore şi a propus activități care au alternat între prelegeri, discuţii critice şi lucrul în echipă. Cursul la care am participat mi-a oferit oportunitatea de a folosi mijloace tehnice moderne prin exploatarea cântecului și prin integrarea documentelor autentice (audio, video, imaginile) şi a practicilor ludice şi creative la ora de limba franceză. Participanţii la curs au fost distribuiţi în mai multe grupe pentru a facilita lucrul in echipă într-un context intercultural.

Pe lângă activităţile de învăţare am avut şi posibilitatea de a participa la activităţi culturale: prezentarea oraşului Besançon sub îndrumarea unui ghid CLA,vizite la Musée du Temps, Musée des Beaux-arts, Citadelle, vizionare film, teatru, excursie la Haut-Doubs, seară internaţionala, etc.
Stagiul de formare de la CLA a avut un puternic impact asupra mea atât din punct de vedere personal, dar mai ales din punct de vedere profesional. Participarea la acest stagiu mi-a oferit posibilitatea de a călători într-o tară străină, de a învăţa să relaţionez cu persoane ce aparţin altor culturi, de a ma autoevalua în ceea ce priveşte nivelul de cunoaştere a limbii franceze actuale.

Prin conținutul bine organizat al cursului, prin cele şase şedinte de forum la care am participat am reuşit să achiziţionez metode moderne utile în activitatea de predare-învăţare la ora de limba franceză, nişte activităţi variate având ca suport documentele autenice (emisiuni, cantece, filme, scutmetraje). Am avut ocazia să lucrez în echpă şi să propun alături de alţi participanţi la curs diferite tipuri de activităţi pentru a exploata de exemplu cântecul la ora de limba franceză. Acest stagiu de formare a corespuns în întregime descrierii publicate pe site-ul instituţiei şi a contribuit nevoilor mele de invăţare. Prezentările realizate de reprezentanţii editurilor invitate (Hachette, La Maison ds Langues, PUG, Didier, Cle International), mi-au dat posibilitatea de a cunoaşte noile apariţii, de a compara şi analiza diferite tipuri de manuale raportându-le la nivelele de competenţă indicate în Cadrul European Comun de Referinţă pentru limbile străine, dar şi la nivelul de competenţă al elevilor mei.

În luna decembrie 2013 am susţinut în cadrul Comisiei metodice–Limbi străine o lecţie deschisă în cadrul căreia am aplicat câteva din metodele prezentate la curs. Lecția deschisă a fost susţinută la clasa a VIII-a iar tema s-a intitulat ,,Trois tortues trottaient sur trois toits tordus”. Au participat la lecţie şi profesorii de limba franceză din liceul nostru. A fost o lecţie de fonetică în cadrul căreia a fost prezentat un joc care a antrenat memoria şi atenţia celor participanţi. A fost un exerciţiu perfect de concentrare.

Am destule argumente pentru a afirma că stagiul de la Besançon a avut o contribuţie benefică pentru dezvoltarea mea personală şi profesională datorită personalului foarte amabil, formatorilor bine pregătiţi şi bine organizaţi dar şi numărului mare de activităţi culturale propuse de organizatorii de la CLA.


Prof. Diana Luca
Liceul ”Ștefan Procopiu” Vaslui
diana_luca
 
Mesaje: 2
Membru din: 30 Apr 2014, 17:46

Anterior

Înapoi la Activitati scolare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron