de caresoim » 27 Feb 2011, 18:53
Si eu am un copil in clasa diagnosticat cu autism.Este clasa a III. Din clasa I si pana in momentul de fata a facut progrese foarte mari.La limba romana citeste in ritm propriu, recunoaste semnele de punctuatie, scrie dupa dictare propozitii din 3-4 cuvinte, alcatuieste propozitii dupa imagini cu sprijin dat.Punctul lui forte e matematica. Nu credeam ca o sa poata sa faca adunari cu trecere peste ordin. Ei bine, rezolva astfel de exercitii si inca foarte repede. A invatat inmultirea si impartirea si a retinut si terminologia matematica( suma, diferenta, cu atat mai mul/ mai putin, dublul, etc). Probleme cu o operatie face. Nu e reticent la nou. Vrea sa invete, dar nu intelege.Eu i-am facut programa adaptata. Merg cu ele pana unde imi permite puterea lui de intelegere. Incerc, pe cat posibil, cunostintele pe care le transmit copiilor sa le transpun puterii lui de intelegere. Are si un mare avantaj.Este insotit permanent de o persoana la scoala care il ajuta foarte mult si in timpul orelor.E greu, dar pana acum sunt mandra de ceea ce stie elevul meu.