Buna ziua.
Deschid acest subiect, pentru ca tocmai ma lovesc de sistemul de invatamant si nu stiu cum sa interpretez lucrurile. Poate ma ajutati, ca invatatori, sa am o viziune corecta.
Fiul meu a inceput clasa I. Si ducandu-l dimineata la scoala, am auzit-o pe doamna spunand unei mamici ca va lucra separat cu copiii care deja stiu sa citeasca, pentru ca n-o sa-i lase sa se plictiseasca cand silabisesc ceilalti. Acum, eu marturisesc sincer ca n-am insistat pe alfabet la gradinita, l-am lasat cu ce a prins el, stie mare parte din litere, dar nu toate si nu citeste. Nu am vrut sa lucrez acasa cu el pentru ca mie mi se pare (si asta am vazut si in manuale) ca in clasa I asta se face: invatam sa citim si sa scriem.
Mie sincera sa fiu nu mi se pare corect aceasta impartire. Inteleg ca sunt copii mai dotati, care trebuie stimulati, dar as vrea ca si copilul meu sa primeasca aceleasi sarcini, pentru ca eu sa-mi pot da seama care este nivelul la care trebuie ajuns. Plus ca nu vreau sa fie incadrat in categoria de mijloc si acolo sa ramana, sa nu fie stimulat pentru mai mult.
Discutand cu mamici care au copiii in alte scoli, am inteles ca asta e o practica obisnuita, ca mereu sunt impartiti pe grupe si se lucreaza diferentiat cu ei. Chiar e asa o practica generala? Il va afecta pe copilul meu ? E normal? Trebuia deja sa scrie sa citeasca?
Multumesc