Sarcini diferentiate, clasa I

Sectiune dedicata dialogului parinti-educatori

Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde taisia32 » 16 Sep 2010, 15:46

Buna ziua.
Deschid acest subiect, pentru ca tocmai ma lovesc de sistemul de invatamant si nu stiu cum sa interpretez lucrurile. Poate ma ajutati, ca invatatori, sa am o viziune corecta.
Fiul meu a inceput clasa I. Si ducandu-l dimineata la scoala, am auzit-o pe doamna spunand unei mamici ca va lucra separat cu copiii care deja stiu sa citeasca, pentru ca n-o sa-i lase sa se plictiseasca cand silabisesc ceilalti. Acum, eu marturisesc sincer ca n-am insistat pe alfabet la gradinita, l-am lasat cu ce a prins el, stie mare parte din litere, dar nu toate si nu citeste. Nu am vrut sa lucrez acasa cu el pentru ca mie mi se pare (si asta am vazut si in manuale) ca in clasa I asta se face: invatam sa citim si sa scriem.
Mie sincera sa fiu nu mi se pare corect aceasta impartire. Inteleg ca sunt copii mai dotati, care trebuie stimulati, dar as vrea ca si copilul meu sa primeasca aceleasi sarcini, pentru ca eu sa-mi pot da seama care este nivelul la care trebuie ajuns. Plus ca nu vreau sa fie incadrat in categoria de mijloc si acolo sa ramana, sa nu fie stimulat pentru mai mult.
Discutand cu mamici care au copiii in alte scoli, am inteles ca asta e o practica obisnuita, ca mereu sunt impartiti pe grupe si se lucreaza diferentiat cu ei. Chiar e asa o practica generala? Il va afecta pe copilul meu ? E normal? Trebuia deja sa scrie sa citeasca?
Multumesc
taisia32
 
Mesaje: 3
Membru din: 16 Sep 2010, 14:56

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde lilidani » 16 Sep 2010, 19:45

Da, este o practică generală sau, mai bine spus, una care tinde să se generalizeze. Pentru că învăţătorii sunt obligaţi (moral şi profesional) să acorde atenţia cuvenită fiecărui elev, conform nivelului la care este. De aici, problema devine discutabilă. Pentru că depinde de măiestria fiecărui învăţător în ce măsură reuşeşte să facă bine acest lucru.
În acest moment, e foarte bine dacă doamna învăţătoare dă sarcini suplimentare (şi preferabil individuale) elevilor care deja ştiu să citească, iar în acest timp se ocupă de copiii care încă nu ştiu. Altfel, cei din prima categorie îi vor deranja pe ceilalţi.
Din punctul meu de vedere (de învăţător şi psiholog) aţi procedat corect că nu aţi forţat copilul să înveţe nişte lucruri care, aşa cum aţi spus şi dvs. , e normal să se înveţe în clasa I.
În concluzie: dacă lucrul diferenţiat este corect aplicat, copilul dvs. nu va avea de suferit. Dimpotrivă!
Succes!
lilidani
 
Mesaje: 207
Membru din: 13 Sep 2008, 07:24

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde pucheadorel » 19 Sep 2010, 19:42

„Inteleg ca sunt copii mai dotati, care trebuie stimulati, dar as vrea ca si copilul meu sa primeasca aceleasi sarcini, pentru ca eu sa-mi pot da seama care este nivelul la care trebuie ajuns. Plus ca nu vreau sa fie incadrat in categoria de mijloc si acolo sa ramana, sa nu fie stimulat pentru mai mult. ”
În primul rând trebuie făcută diferențierea între copiii „normali” din punct de vedere psihoemoțional și cei cu CES (cerințe educaționale speciale). Cei „normali” trebuie să primească sarcini cu grad mediu de dificultate, pe când cei cu CES, normal, sarcini cu grad diminuat de dificultate, avându-se în vedere dezvoltarea psihoindividuală a fiecăruia. Asta nu înseamnă că se fac diferențe! Cei cu o inteligență superioară vor primi sarcini cu grad sporit de dificultate, deoarece sarcinile normale deja li se par banale și se plictisesc. Consider că doamna a procedat corect sau, mai bine zis, va proceda corect, pentru că nu poți cunoaște capacitatea și inteligența copiilor decât după perioada de evaluare inițială. Nu știu de ce aveți o gândire ușor negativistă! Trebuie să priviți lucrurile cât se poate de obiectiv. În cazul în care copilul dumneavoastră va dovedi că are un grad ridicat de inteligență, va primi sarcini cu grad sporit de dificultate. Dacă gradul său de inteligență este mediu și este un copil normal, iarăși nu aveți de ce să vă speriați. Gândiți-vă că dacă ar primi sarcini prea dificile pentru el, pe care nu le poate rezolva, fie le rezolvă evaziv și - deci - greșit, evaluarea fiind, în acest caz compromisă, fie - mai rău - poate claca! În acest sens, ați făcut foarte bine că nu l-ați forțat să învețe alfabetul tot. Ceea ce vă sfătuiesc eu, în calitate de cadru didactic, dacă-mi permiteți, firește, este să țineți o legătură strânsă cu doamna învățătoare pentru a vedea evoluția ulterioară a copilului dumneavoastră.
pucheadorel
 
Mesaje: 291
Membru din: 05 Aug 2010, 17:43
Localitate: Gurbănești

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde sportiv » 19 Sep 2010, 22:10

Problema copiilor cu CES este foarte delicata din mai multe puncte de vedere-de altfel am mai intervenit in aceasta problema-!
-sunt considerati cu CES doar cei diagnosticati de comisii speciale care pot fi dirijati spre scoli speciale , dar si pastrati,unii,in colectivele normale;
- tot CES sunt considerati si cei supradotati,despre care nimeni nu prea spune nimic (incearca ceva Voiculescu);
-99% cred ca sunt ,,normali” :oops: si programele scolare,asa cum sunt deocamdata,la acestia se refera!
Sigur, orice invatator incearca sa cunoasca in amanunt fiecare elev si sa lucreze in functie de ce ,,poate” acesta ,testarea initiala nefiind unica metoda de investigare,de aceea invatatoarea si-a luat spatiu de siguranta,timp de a cunoaste copiii si va lucra ca atare!Cred ,de asemenea,ca prin intalnirile pe care le veti avea la scoala veti fi pusi la curent cu toate problemele!Intotdeauna emotiile parintilor se pastreaza mai mult decat cele ale copiilor,mai ales la clasa I. :oops:
P.S Tare as mai dori ca stimatele noastre colege, educatoare, sa nu mai depaseasca programa scolara,chiar si cu cei ,,extraordinari”(nu vorbesc despre cazul de fata)!Cred ca va iesi bine!SUCCES!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3123
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde taisia32 » 20 Sep 2010, 11:15

pucheadorel scrie:În primul rând trebuie făcută diferențierea între copiii „normali” din punct de vedere psihoemoțional și cei cu CES (cerințe educaționale speciale). Cei „normali” trebuie să primească sarcini cu grad mediu de dificultate, pe când cei cu CES, normal, sarcini cu grad diminuat de dificultate, avându-se în vedere dezvoltarea psihoindividuală a fiecăruia.


Super. Deci pentru ca baiatul meu nu stie sa citeasca la inceputul clasei I , imi vorbiti de copii cu CES . Sa inteleg ca asta v-a venit in minte, ca nu intra in categoria normal, ci e cam cu probleme. Uite de ce ma tem de o eticheta pusa la inceputul clasei I de invatatoare. Pentru ca necititul asta sare in ochi, asa ca nu mai apuci sa vezi ca face socoteli cu trecere peste ordin, fara a se ajuta de degete, numaratoare, etc.

Multumesc pentru celelalte raspunsuri. M-ati mai linistit. Aveti dreptate, emotiile mele sunt foarte mari, dar sper ca totul va fi bine.
taisia32
 
Mesaje: 3
Membru din: 16 Sep 2010, 14:56

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde mihiab » 20 Sep 2010, 11:41

Foarte interesant subiectul :( mai ales zilele astea cand pentru mine gradinita a inceput cu ceva ,,suturi in fund'' luate prin intermediari deoarece in grupa pregatitoare nu prea au ce cauta copiii nascuti in 2005 (pre putin important ca are grupele facute ,ca se descurca bine , ca-i place) cand sunt deja colegi cu 1 an mai mari ce citesc subtitrarea la tv :roll: Norocul meu !? comentariile au fost facute de parinti nu de catre educatoare.
taisia32 un an scolar plin de realizari !
mihiab
 
Mesaje: 6
Membru din: 27 Noi 2009, 18:47

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde sportiv » 20 Sep 2010, 12:55

taisia32,
Nicidecum nu a vrut asa ceva colegul meu! Daca cititi interventia mea veti vedea caum se pun problemele vis-a-cis de CES!
Copiii in clasa I nu trebuie a sti sa citeasca ori sa scrie,nu asta au de rezolvat dle educatoare la gradinita! Sunt diverse cazuri cand copiii invata involuntar,dar aceasta e cu totul o alta problema!
Nu, baiatul dv, este cat se poate de normal,va citi si socoti,asa ca nu va faceti probleme!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3123
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde taisia32 » 20 Sep 2010, 13:41

Daca am interpretat gresit raspunsul va rog sincer sa ma iertati.
Am postat aici tocmai pentru a intelege perspectiva unui dascal asupra lucrului diferentiat cu copiii si a vedea care sunt beneficiile. Pentru ca nu-mi amintesc din scoala, sa se fi lucrat asa cu noi.
Sportiv, multumesc pentru tonul echilibrat, m-ati linistit foarte mult.
Mihiab, multumesc pentru urare. Nu lua in seama gura lumii, important este ce spune doamna educatoare.
taisia32
 
Mesaje: 3
Membru din: 16 Sep 2010, 14:56

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde lilidani » 20 Sep 2010, 14:10

În concluzie: ţineţi legătura cu învăţătoarea, acordaţi-i credit profesional, urmăriţi evoluţia copilului şi dacă, din nefericire vor apărea probleme de orice tip, abia atunci e cazul să vă îngrijoraţi şi să căutaţi soluţii.
lilidani
 
Mesaje: 207
Membru din: 13 Sep 2008, 07:24

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde pucheadorel » 20 Sep 2010, 20:58

„Problema copiilor cu CES este foarte delicata din mai multe puncte de vedere-de altfel am mai intervenit in aceasta problema-!
-sunt considerati cu CES doar cei diagnosticati de comisii speciale care pot fi dirijati spre scoli speciale , dar si pastrati,unii,in colectivele normale;
- tot CES sunt considerati si cei supradotati,despre care nimeni nu prea spune nimic (incearca ceva Voiculescu);
-99% cred ca sunt ,,normali” si programele scolare,asa cum sunt deocamdata,la acestia se refera! ”

Exact despre asta vorbeam și eu. Anul acesta am în clasa I un copil (o fetiță) care a fost, din păcate, diagnosticată medical cu întârziere mentală; dealtfel are vârsta de 8 ani și medicul nu i-a dat „undă verde” să fie înscrisă în clasa I decât în acest an. Despre astfel de copii spuneam în postarea anterioară.
pucheadorel
 
Mesaje: 291
Membru din: 05 Aug 2010, 17:43
Localitate: Gurbănești

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde pucheadorel » 20 Sep 2010, 21:06

„Super. Deci pentru ca baiatul meu nu stie sa citeasca la inceputul clasei I , imi vorbiti de copii cu CES . Sa inteleg ca asta v-a venit in minte, ca nu intra in categoria normal, ci e cam cu probleme. Uite de ce ma tem de o eticheta pusa la inceputul clasei I de invatatoare. Pentru ca necititul asta sare in ochi, asa ca nu mai apuci sa vezi ca face socoteli cu trecere peste ordin, fara a se ajuta de degete, numaratoare, etc.

Multumesc pentru celelalte raspunsuri. M-ati mai linistit. Aveti dreptate, emotiile mele sunt foarte mari, dar sper ca totul va fi bine.[/quote]”, spune taisia32.

Ați înțeles greșit, nu la asta m-am referit! Îmi cer scuze că nu am reușit să mă fac înțeles. Copiii cu CES sunt copii care au probleme de ordin psihic, diagnosticați medical și cu care TREBUIE să se lucreze diferențiat, căci altfel nu se poate. Faptul că băiețelul dumneavoastră (sper că de data asta am înțeles cum trebuie) nu cunoaște tot alfabetul sau nu știe să scrie la începutul clasei I nu-i nicio nenorocire. Eu am avut mulți copii ca el, adică perfect normali, cu care am obținut rezultate notabile. Vă doresc mult succes în lungul drum pe care-l aveți de parcurs!
pucheadorel
 
Mesaje: 291
Membru din: 05 Aug 2010, 17:43
Localitate: Gurbănești

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde filofteia » 23 Sep 2010, 15:08

Baietelul meu nu stia in clasa I nici macar literele toate, apoi pe parcurs am descoperit o dificultate citit/scris ... acum este clasa a IV-a si iata ca a invatat sa citeasca si stie si gramatica si matematica la nivelul celor care in clasa I stiau sa citeasca... diferentele mai mari au fost in primele doua clase...in clasa a III-a a inceput sa se vada mai bine cine/cum ii merge mintea. Este adevarat cam a muncit mai mult decat ceilalti si nu are FB pe linie, dar eu sunt foarte multumita de el.

In ce priveste sarcinile diferentiate... mie mi se par normale, mai ales in clasa... temele ar trebui sa fie aceleasi, dar in clasa este mai bine ca cel mai avansat sa aiba ceva de facut decat sa stea cu ochii pe pereti si sa deranjeze ora...
filofteia
 
Mesaje: 47
Membru din: 04 Apr 2007, 15:46

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde pucheadorel » 24 Sep 2010, 00:08

[quote="filofteia"]Baietelul meu nu stia in clasa I nici macar literele toate, apoi pe parcurs am descoperit o dificultate citit/scris ... acum este clasa a IV-a si iata ca a invatat sa citeasca si stie si gramatica si matematica la nivelul celor care in clasa I stiau sa citeasca... diferentele mai mari au fost in primele doua clase...in clasa a III-a a inceput sa se vada mai bine cine/cum ii merge mintea. Este adevarat cam a muncit mai mult decat ceilalti si nu are FB pe linie, dar eu sunt foarte multumita de el.

Este exact ceea ce spuneam și eu, exprimat într-alte cuvinte!
pucheadorel
 
Mesaje: 291
Membru din: 05 Aug 2010, 17:43
Localitate: Gurbănești

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde tucu1962 » 24 Noi 2010, 21:59

Salut pe toata lumea! Acum am vazut acest topic si, cum se spune: "mi se potriveste manusa". Sunt invatator de multisori ani, iar anul acesta am clasa I cu:
- copil cu C.E.S;
- copii normali, care au venit in cls I fara sa stie sa citeasca si sa scrie;
- copii "avansati", cum ii numea cineva mai sus.
Sigur, incerc sa nu neglijez pe nimeni, dar munca mea adevarata, de clasa I, se vede la copilul pe care-l vad cum evolueaza pas cu pas in citit si scris. Nu e o fericire pt nimeni sa lucreze cu clasa eterogene, mai bine zis: nu e usor deloc, dar aceasta ne e meseria si cred ca parintii ingrijorati ar trebui sa aiba mai multa incredere in invatatorul copilului lor.
In rest, toate cele bune va doresc si o iarna cat mai usoara si mai frumoasa!
tucu1962
 
Mesaje: 4
Membru din: 24 Noi 2010, 21:41

Re: Sarcini diferentiate, clasa I

Mesajde valimatiuta » 13 Dec 2010, 22:29

Sunt convinsa ca la aceasta ora doamna cu baietelul de clasa I si-a elucidat problema: desigur elevul de acum stie mult mai multe decat a stiut cand a intrat pe poarta scolii ca viitor elev. Sunt ferm convinsa ca un asemenea parinte grijuliu va sti sa se ocupe in mod special de drumul copilului sau, va sti sa-l creasca frumos!

Copiii care vin in clasa I si stiu citi/scrie nu ofera garantia ca ajung doar ei in fruntea colectivului din care fac parte. Am intalnit de-atatea ori copii care n-au stiut deloc citit-scrisul si-au dovedit atata sarguinta, atata istetime, motivatie intrinseca de neegalat si-au ajuns departe; atat de departe incat i-au intrecut pe multi care la prima noastra intalnire erau priceputi in ale cititului.

Conteaza mult si "stofa" cu care lucram diferentiat sau nu. Daca Dumnezeu a lasat-o de o calitate exceptionala si nu se lucreaza pe masura ... nu e bine, nu e bine deloc!
Sunt multi factori ce concura la reusita/esecul instruirii, a educatiei in general.
Avatar utilizator
valimatiuta
 
Mesaje: 2535
Membru din: 15 Mar 2007, 15:19
Localitate: Bihor


Înapoi la Parintii intreaba, educatorii raspund

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator