Calculatoarele in predare/invatare

Deoarece in dezbaterea deschisa in intalnirea Resurse IT&C in educatie de la Focsani(<a href="http://www.vrancea.ro/unirea2005" target="_blank">www.vrancea.ro/unirea2005</a>), nu s-a reusit atingerea tuturor punctele propuse, va invitam sa va spuneti parerea pe urmatoarele
topicuri...

Calculatoarele in predare/invatare

Mesajde emil » 19 Dec 2005, 11:38

Am deschis acest topic pentru a va spune parerea despre urmatoarele:
1. sunteti multumiti de dotare primita in scoala?
2. Sunteti multumiti de platforma de invatamant sincron(cu toata clasa?
3. Sunteti multumiti de lectiile primite?
4. Ce parere aveti de sintagma "de la creta la mouse?"
(intelegem prin "creta" si markerul sau orice instrument de scris, dar si creionul pentru tabla interactiva(smartboard)?
5. Credeti ca invatamantul va aborda, macar in proportie de 50%, invatarea exclusiva folosind "mouse", in conditiile nevoii de "learning by doing", de experiment real, si alte nevoi legate de interactivitatea educatorului cu subiectul educat?
6. Alte comentarii pe seama articolului din "Adevarul"
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde corina_tatiana_barbu » 19 Dec 2005, 13:58

Sunt invatatoare la o scoala din Pitesti. Scoala noastra a fost dotata cu zece calculatoare, ca toate celelalte, imi imaginez. Am urmat cursul dar, pentru a ne obtine certificatul de atestare, nu prea aveam cum sa tinem lectii fiindca lectii pt ciclul primar nu exista...S-a propus sa tinem lectii la clasa a V-a, ceea ce nu prea vad la ce ar fi folosit...Pana la urma, am cumparat CD-uri de la Infomedia Pro, le-am combinat cu materiale de pe internet si am incropit niste lectii....
A urmat problema nr de elevi...Eu am 28 in clasa. Practic erau disponibile 9 calculatoare...Ce sa fac?Sa tin lectia de trei ori? Sa inghesui cate trei copii la un calculator?Pentru lectia aceea problema s-a rezolvat, dar...pentru a mai putea tine astfel de lectii va trebui sa raman trei zile pe saptamana dupa program cu cele trei grupe de elevi :) As putea face si asta dar avem 24 de clase in ciclul primar si toate au peste 25 de elevi.
Noi mai avem un laborator dotat cu 16 calculatoare Pentium IV, dar cei de la Siveco au refuzat sa le puna in retea cu cele aduse de la minister...
Deci la ce-mi foloseste ca stiu sa lucrez cu Ael? :(
corina_tatiana_barbu
 
Mesaje: 14
Membru din: 23 Sep 2005, 19:17
Localitate: Pitesti

Mesajde popadaniel72 » 19 Dec 2005, 19:42

Dotarea primita de la minister este relativ buna. Noi nu am fi putut sa achizitionam prin efort propriu 25 calculatoare+server.
Problema care apare este AEL-ul. Datorita lui server-ul este f. incarcat si se misca f. greu. Nu am reusit nici macar odata sa folosim toate cele 25 de statii pt. predare. Oricum la o calsa de 28-29 de elevi ...
Platforma in sine (ma refer la AEL) e slabuta (si spun asa ca sa fiu politicos, daca ma intrebati dupa o ora de lucru cu ea o sa auziti *** -bip-uri ), dar lectiile sunt acceptabile, unele dintre ele fiind chiar utile.
Cred ca merita sa folosim calculatorul in predare.
Eu predau in prezent, anumite lectii, folosind laptop+videoproiector.
Elevii sunt incantati, iar eu nu prea imi imaginez cum puteam sa predau inainte fara videoproiector. Problema e ca avem un singur videoproiector in toata scoala. Daca stau bine si ma gandesc ar fi suficiente cam 5-6 perechi videoproiector+laptop si totul s-ar schimba.
Sincer mie mi-a placut trecerea de la creta la mouse. Totul arata mult mai bine, elevii pot recepta mai bine informatia transmisa.
Despre articolul din "adevarul" putem spune ca e "adevarat" pare o reclama la un produs: cumparati pasta noastra(care e mult mai scumpa) ca o sa va "curete" (de bani, sigur, in rest ...).
Avatar utilizator
popadaniel72
 
Mesaje: 36
Membru din: 06 Noi 2003, 21:56

Mesajde andru » 19 Dec 2005, 22:22

Da, cred ca e interesant sa folosesc si calculatorul, nu doar creta. Subliniez si-ul, pentru ca nu cred un calculator trebuie sa inlocuiasca neaparat creta. Uneori e util, alteori necesar, alteori e doar o chestiune de forma. Fondul instruirii e esentialul. Eu predau limba si literatura romana la liceu si gasesc destul de putine ocazii in care pot renunta la creta... Si nu ma plang deloc de asta.
andru
 
Mesaje: 51
Membru din: 20 Aug 2005, 14:58

Mesajde floricaion » 20 Dec 2005, 01:01

1.- Fiind o scoala gimnaziala, dotarea primita (10 calculatoare, server, imprimanta, scaner) o consider multumitoare, mai ales daca tinem cont ca in aceasta etapa se doteaza si destule scoli din mediul rural. Necazul este ca abia astazi au fost scoase din cutiile in care au fost aduse si legate in retea. Urmeaza dupa sarbatori sa vina alta firma care se ocupa de instalarea softului educational si de instruirea celor ce le vor folosi in prima etapa.
2.- Platforma de invatamant sincron, cred ca trebuie sa fie ceva foarte greu de realizat. Nu vad care va fi locul profesorului intr-un asemenea context, cum si cand se realizeaza conexiunea inversa. De la unii colegi care predau in licee am inteles ca aplicatiile folosite pe un numar mare de calculatoare merg greu si chiar se mai blocheaza si ma gandesc ca exista riscul sa treaca ora si lectia sa ramana pe la inceput. Folosirea mijloacelor tehnice este pentru unii dintre profesori o problema, cu atat mai mult a calculatorului. Pregatirea in acest scop trebuie sa fie foarte serioasa si nu de forma cum s-a mai incercat in mai multe randuri si unde multi au participat ca sa aiba o adeverinta si cateva puncte pentru eventualele evaluari. In plus, lectia in sine care urmeaza a fi desfasurata trebuie pregatita cu mare atentie, stabilit clar locul si rolul mesajului educational transmis, modalitatile concrete de integrare a acestuia in lectie. Personal, as fi considerat mai benefic un videoproiector si un calculator pentru fiecare laborator care ar fi costat aproximativ 200 de milioane de lei vechi ( 4 laboratoare). Acest laborator, deocamdata nu stie nimeni cat costa, dar vor trebui trecute in inventar si vom putea face o comparatie. Este mult mai usor de folosit un singur calculator cuplat cu videoproiectorul, profesorul stand cu fata la elevi si la monitor, iar elevii in banci cu fata la tabla si la ecran, la lumina zilei, putand nota ce este de notat, raspunzand la intrebarile profesorului, participand activ la lectie.
3.- Lectiile le-am vazut dupa multe insistente, pentru ca ele nu au fost instalate inca, prin bunavointa celor de la firma care va veni sa ne instruiasca. Practic CD-ul profesorului care poate fi copiat si folosit de profesor si acasa. Sunt interesante, dar nu cred ca vor trebui folosite ca atare. Ca profesor de chimie, pe mine ma intereseaza mesajul pe care eu nu-l pot transmite mai bine decat o pot face cu ajutorul calculatorului. Si nu toata ora se desfasoara pe baza calculatorului, chiar daca este cuplat cu videoproiector, pentru ca se poate transforma intr-un fel de spectacol, iar elevii sa nu retina esentialul.
4.- Sintagma ”de la creta la mouse” cred ca vrea sa ne arate ce salt urias face invatamantul romanesc de la traditionala tabla scolara la calculator. Numai ca titlul dezbaterii de la care am pornit acesta discutie, nu este foarte potrivit. Pentru ca in fond nu este vorba de o trecere de la tabla la mouse, ci de o largire a gamei de mijloace de invatamant pe care le folosim. Pentru ca oricat de bine ar fi simulate unele experimente, ele nu pot avea valentele experimentelor efectuate practic de elevi, in baza carora acestia redescopera anumite legi. Pe de alta parte, tabla a fost si ramane principalul mijloc de invatamant, care folosita cu pricepere asigura realizarea multora dintre obiectivele propuse in fiecare lectie.
5.- Daca ne referim la toate disciplinele, nu, si nici nu cred ca ar trebui.
6.- Dezbaterea, la ordinea zilei: reforma, informatizare, eforturi financiare etc. Nu cred ca s-a pus punctul unde trebuia, fiecare a spus ce s-a priceput, asa cum am incercat si eu sa raspund la cele 6 intrebari puse de catre domnul inspector Emil Onea.
As fi bucuros daca discutiile ar continua si as primi unele ompletari/intrebari chiar critice.
floricaion
 
Mesaje: 4
Membru din: 28 Sep 2004, 19:05

Mesajde mirelar » 20 Dec 2005, 01:03

Sunt de acord cu andru. Creta nu trebuie eliminata total din activitatea de predare, deoarece unele obiective se realizeaza doar prin exersare( deprinderi de calcul la matematica de pilda0.
In legatura cu dotarea nu pot spune decat ca e acceptabila : din cele 15 +1 calculatoare s-a ajuns la varianta 9+1( avem mai multe scoli dotate cu calculatoare in acest fel!! :wink: ). La o clasa de 30 elevi e mai dificil de realizat o lectie de predare, poate consolidare ar mai merge.
Si mai e problema lectiilor pentru inv. primar. Ne folosim de anumite componente ale lectiilor de gimnaziu de la : biologie ,geografie sau geometrie. In rest...
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Mesajde mireille_mm » 09 Ian 2006, 22:39

Nu inteleg de ce se insista pe faptul ca, computerul va inlocui profesorul. Cel putin eu asa inteleg din majoritatea posturilor din acest topic. Daca n-am inteles bine, va rog sa ma contraziceti!
Inainte de a-mi expune punctul de vedere 'propriu si personal', imi permit sa-l citez pe D-nul Profesor Radu Jugureanu, referitor la SEI si AeL:
"Utilizarea calculatorului, ca un instrument complementar si nu alternativ, este primul principiu pe care l-am aplicat in implementarea acestui proiect in Romania. Al doilea principiu important este ca profesorul se afla in centrul proiectului."
S-au facut afirmatii referitoare la faptul ca profesorul va fi exclus din procesul instructiv-educativ si va fi inlocuit de computer? Sau ca se va renunta definitiv la creta? Daca da, eu nu le-am auzit si as ruga pe cei in cunostinta de cauza sa ne lamureasca.
Si din punctul meu de vedere, computerul chiar este un instrument de lucru complementar menit sa ma ajute in procesul de predare-invatare-evaluare.
Am citit diverse materiale si am participat la cateva dezbateri pe aceasta tema. Evident, parerile sunt pro si contra. Insa impresia mea este ca cei care sunt contra, nu au destule argumente sau cel putin pe mine nu m-au convins. De-a lungul timpului, am invatat ca atunci cand sunt critica sa vin cu argumente solide.
Din experienta personala, va pot spune ca am sustinut cateva lectii in care am utilizat calculatorul. Impactul a fost pozitiv si chiar am avut surprize extrem de placute. Am reusit sa le ofer elevilor mei si altceva decat 'litera cartii'! Mentionez ca predau in invatamantul primar si nu sunt experta in domeniul IT.
Pe de alta parte, consider ca tine de maiestria fiecaruia 'de a imbina creta cu mouse-ul' si de a construi astfel o lectie interactiva.
Ar trebui sa plecam de la premisa ca, 'computerul nu musca' oricat de stangaci am fi in acest domeniu, sa fim deschisi la nou si sa incercam sa facem ceva mai bun, macar pentru propria persoana.
De ce trebuie sa fim 'carcotasi'? Sunt de acord ca exista inca lacune in sistemul de invatamant si, ca sa nu deviez de la subiect, in implementarea SEI. Insa, impreuna, putem construi ceva mai bun, atat timp cat baza exista si un prim pas a fost facut. Niciodata nu se va intampla o minune care sa multumeasca absolut toate cadrele didactice.
Poti alege sa predai o lectie folosind calculatorul sau nu! Nu te obliga nimeni sa folosesti computerul sau AeL-ul! Este alegerea fiecaruia dintre noi!
Sunt convinsa ca, atat timp cat tinzi sa obtii performante in inovarea didactica, esti dispus sa accepti provocari. Iar pentru mine, Sistemul Educational Informatizat chiar reprezinta o provocare.
Inst. Mirela MINEA
Avatar utilizator
mireille_mm
 
Mesaje: 59
Membru din: 06 Noi 2004, 09:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde emil » 10 Ian 2006, 12:33

Nu mai citez!
Fac niste adaugiri.
SEI este o provocare, in opinia mea, la a gasi ceva mai bun decat un sistem inchistat fara flexibilitate, ramas in murma mult atat tehnologic cat si logistic.
Adica sa nu facem ca SEI si sa gasim o deschidere catre tot ceea ce inseamna resursa noua, sa fim dinamici sa problematizam, sa lucram in echipa sa gasim mijloace tehnice noi care sa completeze tehnologiile invechite deja, date in scoli.
Calculatoare fara CD-ROM, LINUX care face figuratie pe un server inutil, lectii platite cu bani grei care nu folosesc nimanui, o platforma de invatamant sincron care nu merge ca lumea dar nici nu se potriveste cu organizarea unei clase de 20-30 de elevi care lucreaza pe 10 calculatoare, din care unul trebuie sa fie al profesorului... Profesorii sunt obligati sa incarce baze de date cu elevii, sa creeze informatie inutila in timp ce alte programe date in sistem, fac alte baze de date, paralele cu alta cheltuiala de energie umana!
Acesta este SEI, un proiect bramburist, consumator de bani publici, sume uriase cu efecte minime.
E adevarat e un inceput, dar e un inceput prost si cu o continuare asemanatoare, care ne tin in urma cu multi ani fata de ceea ce se intampla in jurul nostru.
Nu ne ramane decat sa ne mobilizam, sa cheltuim alte enerigii, alti bani ca sa ne cumpararam ceea ce NE trebuie: un videoproiector, un smartboard, programele care ne trbuie efectiv, Internet, cursuri care sa ne ajte sa fim universali valabili din punct de vedere IT&C, calculatoare in sala de clasa...si multe altele care trebuiau gandite initial de niste minti vizionare si nu de catre "consumatorii de dolari".
Daca vom trece de la creta la mouse? Niciodata in sensul dorit de cei care vor sa ne bage pe gat tehnologii invechite deja!
Learning by doing trebuie sa fie scopul si nu "doing" in lectia sterila, cu asa zisa interactivitate ce se deruleaza in fata elevului incatat de poze si luminite.
Nu minimalizeze rolul calculatorului in predare/invatare, dar toate trebuiesc facute cu masura si dupa mintea si organizarea unui profesor bun, nu ar unor vanzatori de obiecte stralucitoare.
Ramane ca fiecare sa decida ce e bun si ce e rau, sa abordeze tehnologia atat cat trebuie si sa se adapteze in masura in care vede un efect bun pentru subiectul nr.1: ELEVUL.
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Calculatorul, o necesitate!

Mesajde dddddd » 15 Ian 2006, 20:16

Ma mir ca unii colegi nu vad viitorul in computere in predare /invatare deoarece el este folosit din gradinita: invatam multimi, asociem cifra corespunzatoare, facem calcul in limitele 1-8, invatam literele, scriem cuvinte, desenam, invatam jucandu-n,...etc...Pacat ca la gradinite s-au dat cele mai rele calculatoare: ce-au aruncat scolile. primariile.Daca folosim computerul este meritul nostru, al educatoarelor care ne-am adus de acasa calculator pe care sa-l putem folosi cat de cat.
Ideea folosirii calculatorului o vad extraordinara si in acelasi timp viitorul in invatamant.
Educatoare Dan Dorina
dddddd
 
Mesaje: 259
Membru din: 28 Oct 2005, 10:27
Localitate: Alba Iulia

Re: Calculatorul, o necesitate!

Mesajde emil » 15 Ian 2006, 22:37

dddddd scrie:Ma mir ca unii colegi nu vad viitorul in computere in predare /invatare deoarece el este folosit din gradinita: invatam multimi, asociem cifra corespunzatoare, facem calcul in limitele 1-8, invatam literele, scriem cuvinte, desenam, invatam jucandu-n,...etc...Pacat ca la gradinite s-au dat cele mai rele calculatoare: ce-au aruncat scolile. primariile.Daca folosim computerul este meritul nostru, al educatoarelor care ne-am adus de acasa calculator pe care sa-l putem folosi cat de cat.
Ideea folosirii calculatorului o vad extraordinara si in acelasi timp viitorul in invatamant.
Educatoare Dan Dorina

Dar plastilina, betisoarele nisipul, copacii, florile, lumea in care traim nu e buna ca sa invatati ceea ce spuneti mai sus? Oare daca nu ar avea calculator, copiii nu ar invata?
Cred ca exagerati! E bun si calculatorul dar nu chiar de cum ne nastem... :lol:
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Calculatorul

Mesajde dddddd » 16 Ian 2006, 22:00

Ne jucam, invatam cu betisoare, plastelina, in nisip....,dar asta faceam si acum 30 de ani !Eu zic ca trebuie sa mai si evoluam , doar ne indreptam spre UE! Toti vrem sa ajungem, dar sa nu schimbam nimic. Decat in fata televizorului eu zic :mai bine in fata calculatorului!
dddddd
 
Mesaje: 259
Membru din: 28 Oct 2005, 10:27
Localitate: Alba Iulia

Mesajde popadaniel72 » 18 Ian 2006, 09:51

Unele din reactiile "anticalculator" apar datorita necunoasterii utilizarii acestuia. Imi amintesc ca am facut o prezentare de predare a unor lectii (am exemplificat pentru biologie, chimie si fizica) si prima intrebare/reactie a fost de genul : Asa-i ca niciodata calculatorul nu va inlocui profesorul ? Cand am spus ca eu vad calculatorul ca o unealta care sa ajute in educatie, nu ca sa inlocuiasca profesorul, oamenii s-au relaxat si au inceput sa fie mai cooperanti : inca mai erau utili, nu vroia careva sa-i inlocuiasca cu o masina.
Se pare ca e in natura noastra sa nu fim de acord cu ceva ce nu intelegem si, din pacate, majoritatea profesorilor nu inteleg calculatorul. Il folosesc, dar nu au cunostintele, poate si dorinta, de a-l face util la scoala.
Calculatorul nu poate fi folosit oriunde/oricand in invatamant. Daca e folosit cu discernamant poate aduce mari beneficii.
Poate ar fi utile cursuri care sa invete profesorii la ce sa foloseasca calculatorul, nu numai cum sa-l foloseasca.
Avatar utilizator
popadaniel72
 
Mesaje: 36
Membru din: 06 Noi 2003, 21:56

Calculatoarele in predare/invatare

Mesajde matrescu » 18 Ian 2006, 14:16

Consider ca, este foarte necesar, sa utilizam calculatorul,in procesul predare/invatare si am sa motivez acest aspect: daca la lectiile obisnuite de matematica(creta/tabla/planse),nu toti elevii reusesc sa retina, din clasa,anumite etape ale lectiei :formule,grafice,etc. la lectiile in AEL, elevii sunt foarte atenti,nerabdatori sa parcurgem etapele lectiei si retin,culmea si elevi pe care,in general nu-i consideram activi la ore, in fata calculatorului, nu-i mai recunosc:sunt altii, inteleg rapid o proprietate care se explica,la lectie, totodata si executa rapid miscarile necesare care evidentiaza acea proprietate, imaginea "miscatoare" ii atrage,se fixeaza pe retina elevului,astfel ca fiecare ora de matematica tinuta in cabinetul de informatica, s-a terminat foarte repede, cu regret de ambele parti:elevi(pentru ca le place si dau randament), respectiv profesor( care are,evident satisfactii, caci elevii sunt activi, si eleviii au inteles ceea ce era esential,din lectie). Evident, ca se poate folosi,daca este necesar si creta,printre etape.
Un alt aspect,ce vreau sa-l evidentiez,prin utilizarea calculatorului:se mai intimpla,uneori,la o lectie noua,sa avem nevoie de un rezultat de la o lectie anterioara, si raspunsul la intrebarea pusa de mine, intirzie sa apara:atunci intervin si le amintesc elevilor ca acea functie(proprietate,formula,grafic,etc.) am studiat-o la o lectie tinuta in AEL si imediat,vad cum se lumineaza fetele si apare si raspunsul asteptat(elevul si-a imaginat reprezentarea grafica a functiei cu toate amanuntele de atunci, a avut ce sa-si aminteasca!)
Satisfactii deosebite am avut la lectiile: functia exponentiala, functia logaritmica(clasa a X-a), arii suprafete plane(clasa a XII-a), cercul trigonometric, functiile sin si cos(clasa a IX-a), functia de gradul doi,graficul(clasa a IX-a)si altele.
Asadar,din proprie experienta,afirm cu toata raspunderea:calculatorul face MINUNI!
"Tomorrow will be another day"
- Pe aripile vântului -
matrescu
 
Mesaje: 93
Membru din: 19 Mar 2005, 14:01
Localitate: Botosani

Re: Calculatorul

Mesajde emil » 19 Ian 2006, 01:33

dddddd scrie:Ne jucam, invatam cu betisoare, plastelina, in nisip....,dar asta faceam si acum 30 de ani !Eu zic ca trebuie sa mai si evoluam , doar ne indreptam spre UE! Toti vrem sa ajungem, dar sa nu schimbam nimic. Decat in fata televizorului eu zic :mai bine in fata calculatorului!

Credeti ca "indreptarea spre UE" inseamna robotizare sau tehnicizare excesiva? Scolile occidentale practica masiv intoarcerea la natura si learning by doing. Un invatamant bun este acela care are efecte bune asupra subiectilor indiferent ca folosim o metoda actuala sau una de acum 30 de ani. Sa nu facem schimbare de dragul schimbarii. Utilizarea calculatorului la gradinita in conditiile in care invatarea nu presupune chestiuni abstracte ci o buna adaptare la mediu trebuie gandita foarte bine! Se poate si fara calculator si, bineinteles, si fara televizor!
Pot fi folosite si asemenea mijloace dar nu ca scop in sine si cu mare atentie.
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Calculatoarele in predare/invatare

Mesajde emil » 19 Ian 2006, 02:00

matrescu scrie:Consider ca, este foarte necesar, sa utilizam calculatorul,in procesul predare/invatare si am sa motivez acest aspect: daca la lectiile obisnuite de matematica(creta/tabla/planse),nu toti elevii reusesc sa retina, din clasa,anumite etape ale lectiei :formule,grafice,etc. la lectiile in AEL, elevii sunt foarte atenti,nerabdatori sa parcurgem etapele lectiei si retin,culmea si elevi pe care,in general nu-i consideram activi la ore, in fata calculatorului, nu-i mai recunosc:sunt altii, inteleg rapid o proprietate care se explica,la lectie, totodata si executa rapid miscarile necesare care evidentiaza acea proprietate, imaginea "miscatoare" ii atrage,se fixeaza pe retina elevului,astfel ca fiecare ora de matematica tinuta in cabinetul de informatica, s-a terminat foarte repede, cu regret de ambele parti:elevi(pentru ca le place si dau randament), respectiv profesor( care are,evident satisfactii, caci elevii sunt activi, si eleviii au inteles ceea ce era esential,din lectie). Evident, ca se poate folosi,daca este necesar si creta,printre etape.
Un alt aspect,ce vreau sa-l evidentiez,prin utilizarea calculatorului:se mai intimpla,uneori,la o lectie noua,sa avem nevoie de un rezultat de la o lectie anterioara, si raspunsul la intrebarea pusa de mine, intirzie sa apara:atunci intervin si le amintesc elevilor ca acea functie(proprietate,formula,grafic,etc.) am studiat-o la o lectie tinuta in AEL si imediat,vad cum se lumineaza fetele si apare si raspunsul asteptat(elevul si-a imaginat reprezentarea grafica a functiei cu toate amanuntele de atunci, a avut ce sa-si aminteasca!)
Satisfactii deosebite am avut la lectiile: functia exponentiala, functia logaritmica(clasa a X-a), arii suprafete plane(clasa a XII-a), cercul trigonometric, functiile sin si cos(clasa a IX-a), functia de gradul doi,graficul(clasa a IX-a)si altele.
Asadar,din proprie experienta,afirm cu toata raspunderea:calculatorul face MINUNI!


Sunt de acord ca IMAGINEA face mai mult ca 1000 de cuvinte si ca modelarea unui proces poate face invatarea mult mai usoara. Sunt destule situatii in care este nevoie de calculator, de demonstratia vizuala care scuteste de eforturi inutile de gandire abstracta.
Predarea unor lectii de geometrie sau a unor procese fizice si chimice ce nu pot fi "desenate", utilizand calculatorul, completeaza fericit explicatiile teoretice. Exista insa si destule lectii care NU trebuiesc predate cu calculatorul, pentru ca e nevoie de a face practic o experienta, o observatie, un calcul...etc. Am vazut si lectii in care, total nestiintific li se explica elevilor cum sa deseneze o figura plana!(in ceea ce dvs. numiti AEL), care daca sunt folosite, nu mai sunt "minuni".
Va recomand sa vedeti pachetul de instrumente matematice software a unei table interactive(smartboard)), care va va ajuta efectiv sa imbinati fericit predarea "cu creta" electronica si cu obiectele predefinite din program. In acelasi timp, puteti folosi eficient, fara teama de "blocaje" lectii din pachetul dat de MEdC dar si multe altele pe care le cumparati, le creati sau le gasiti cu destula usurinta pe internet.
In concluzie: toate au rostul lor si nu trebuie sa exageram in a spune ca "vom trece in viitor de la creta la mouse" !!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Următorul

Înapoi la IT&C in Educatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori