Metodele Didactice

Discutii legate de invatamant, dar care nu intra la celelalte categorii

Metodele Didactice

Mesajde creesybear » 11 Ian 2010, 15:46

Salutare.... Am gasit multe proiecte dicatice foarte bune pe acest site
Eu sunt student in anul III la Facultatea de Stiintele Educatiei si pot spune ca in majoritatea proiectelor apare o mare greseala
si anume : la rubrica de "Metode" apare ca metoda didactica "Explicatia"....
Explicatia NU ESTE O METODA DIDACTICA..... nu mai faceti aceasta greseala
Mai bine scrieti "Problematizarea" in aceasta metoda fiind inclusa explicatia problemei sau a exercitiului care vreti sa il faceti cu elevi.....


Nu ezitati sa raspundeti la acest topic daca nu am drepate
Va doresc o zi placuta
creesybear
 
Mesaje: 1
Membru din: 03 Dec 2008, 11:28

Re: Metodele Didactice

Mesajde marikaj » 11 Ian 2010, 16:13

In toate cartile de specialitate am intalnit la metode si procedee expozitiv-euristice> EXPLICATIA, atat la cursurile facultatii cat si perfectionare si grade didactice.
Problematizare este alta metoda.
Dintre metodele expozitive folosesc expunere explicativa care apare des in proiect sub denumire de explicatiein functie de clasa,la clasele mici predomina caracterul explicativ , iar la clasele mai mari predomina caracterul expozitiv, deseori realizat chiar de elevi.
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

Re: Metodele Didactice

Mesajde adrianaar » 12 Ian 2010, 00:24

Problematizarea nu este o metoda pe care s-o folosim la rezolvarea problemelor de matematica (exista totusi si probleme de logica matematica la rezolvarea carora se foloseste problematizarea). Aceasta metoda nu are nimic in comun cu explicatia. De exemplu daca le adresez elevilor urmatoarea intrebare :,, Ce s-ar fi intamplat daca Traian nu l-ar fi invins niciodata pe Decebal?" In dezbaterea care urmeaza ca raspuns la intrebarea mea folosesc metoda (problematizarea).Cel putin asa stiu eu ca este... :D