Buna ziua tuturor! Sunt noua printre voi; am aflat de acest site datorita unui alt parinte a carui copil studiaza in aceeasi clasa cu fiul meu.
Fiul meu, in varsta de 6 ani, a inceput plin de entuziasm clasa I in acest an. Prima sedinta cu parintii a avut loc in prima saptamana de scoala unde s-au facut schimburi de informatii intre parinti si invatator, s-au stabilit cateva reguli si s-a constituit comitetul de parinti . Totul bine pana aici. In urmatoarele zile s-au cumparat caiete speciale, manuale etc.
Acum, dupa o luna de scoala, datorita faptului ca majoritatea parintilor suntem nemultumiti de comportamentul invatatoarei am solicitat o noua sedinta in care sa discutam anumite aspecte cu d-na invatatoare, iar dumneaei ne-a refuzat spunandu-ne ca nu are timp de sedinte si ca sedintele nu se tin cand au parintii chef, ci atunci cand considera ea necesara una. Noi ( presedinta comitetului de parinti, impreuna cu cativa parinti prezenti in acel moment ) am incercat sa-i explicam ca e important pentru noi sa putem vorbi cu dumneaei , dar nu putem face acest lucru in clasa in prezenta copiilor. Mentionez ca dupa ore nu are niciodata timp.
Problemele noastre sunt urmatoarele :
1.Normele de conduita si educatie primite de copii de acasa sunt puse la indoiala de dumneai in fata copiilor ( cateodata si in fata noastra ). EX. : "Tu nu trebuie sa faci cum spune mama ta ci cum iti spune inimioara ! " - referindu-se la felul in care vorbeste, se aseaza, mananca etc. ; SAU : am vazut ieri o mamica atunci cand ii facea observatie fiului ei pentru faptul ca e dezordonat si l-a rugat sa nu-si puna penarul in ghiozdan fara sa puna creioanele la locul lor, iar invatatoarea i-a luat mamicii penarul din mana , l-a inchis si i-a zis pe un ton impertinent sa-l lase asa, apoi a repetat fraza cu inimioara , specifica ei. Nu mi se pare normal ca un cadru didactic sa conteste regulile de comportament si educatie al parintilor , mai ales fata de copii.
2. Retine in clasa caietele si manualele copiilor, pe motiv ca trebuie pregatite de ea, fiecare pagina completata cu modelul grafic din urmatoarea lectie. Am inteles asta pentru caietele normale , dar cele speciale si manualele nu au nevoie de asta. Atunci cand le-am cerut acasa pe toate pentru a putea verifica activitatea copilului meu in clasa a trebuit sa ma rog 4 zile la rand de ea sa mi le incredinteze. Nu va puteti inchipui ce dezamagita am foat cand am vazut caietul de clasa al fiului meu aproape gol. Pe fiecare pagina avea modelul grafic facut de d-na invatatoare, dar sub era completat pe unele pagini 2 randuri, iar pe altele nimic. Cand am intrebat-o pe doamna invatatoare, mi s-a raspuns ca e bine atat cat face si daca pentru ea e suficient, sa fie si pentru mine. Copiii nostri nu au caietele si manualele macar pentru a putea recupera acasa. Pt manuale si caiete speciale doamna a motivat ca nu le da acasa copiilor pentru a nu fi nevoie sa le care ei in fiecare zi. Mi se pare o tampenie, nici un copil de clasa I nu merge singur la scoala si nici nu-si cara ghiozdanul, tocmai din acest motiv - greutatea. Dar cred ca am dreptul ca parinte sa supraveghez activitatea copilului meu la scoala.
Am pus problema celorlalti parinti si am ramas complet uluita de faptul ca si copiii lor au caietele aproape goale, ca refuza acasa sa faca temele motivad faptul ca doamna nu le cere mai mult de 2, 3 randuri si in concluzie nici acasa nu vor sa faca mai mult.
Mentionez ca sunt 12 copii in clasa, iar doamna invatatoare se plange ca nu are timp pentru toti.
3. Lipseste foarte mult din timpul orelor ( dovada stau prostiile care le fac cei mici lasati nesupravegheati ), doamna fiind ba pe la sedinte, ba e de servici pe scoala, etc.
4.De fiecare data cand eu sau alti parinti am incercat sa o abordam se scuza ca nu are timp si ne scoate afara din clasa.
Ar mai fi multe detalii, marunte, dar nu fara importanta. Va rog ajutati-ma cu raspunsuri : cum putem face ca doamna invatatoare sa accepte o sedinta cu parintii? Ce masuri putem lua?
Suntem doar niste parinti ingrijorati de faptul ca se poate ajunge in situatii greu de recuperat daca se pleaca cu acest ritm inca din clasa I. Copiii nostri au facut gradinita, cei mai multi dintre ei stiu sa faca scaderi si adunari, sa scrie cu litere de tipar, etc. Nu cred ca tinandu-i in clasa si punandu-i zilnic sa coloreze ( nu vorbesc aici de caiete speciale, ci de carti de colorat ) si sa faca 2 randuri de bastonase, vor fi in stare sa scrie in curand. Le tremura inca manuta, nu sunt siguri pe ei atunci cand scriu...au nevoie de exercitiu. Din pacate pentru doamna invatatoare e suficient si 1 rand.