Programa mate cls. III - controverse la înmultire

Discutii despre noua programa, avand in vedere noul plan de invatamant

Programa mate cls. III - controverse la înmultire

Mesajde ovi_sergiu » 15 Noi 2009, 20:46

În programa de matematică pentru clasa a III-a scrie ”Înmulţirea numerelor naturale folosind adunarea repetată de termeni egali” dar si ”Tabla inmultirii”.

Mi s-a spus că la înmultirea numerelor de o cifră cu altul de o cifră trebuie să folosesc doar adunarea repetată, și NU rezultatul înmultirii direct... La fel si la probele de evaluare, înmultirile să se facă de către elevi doar prin adunare repetată...

Elevii au învățat tabla înmulțirii (și prin adunare repetată și prin memorizare) și am considerat că la exercițiile și problemele unde enunțul NU specifică folosirea adunării repetate, să scriem direct rezultatul...

Din moment ce în programă scrie Tabla înmulțirii, de ce nu e bine să scriem direct rezultatul din moment ce am învățat-o?...

Am întrebat și alte cadre didactice cu experiență, și mi-au spus că fie nu fac acea adunare repetată din moment ce elevii au memorizat tabla înmulțirii, fie o scriu dar nu o calculează, ci scriu rezultatul după adunarea repetată.

Cum e corect și bine?

Exemplu:
5x6 = 5+5+5+5+5+5 = 10+10+10= 20+10=30
5x6= 5+5+5+5+5+5=30
5x6=30

Mulțumesc.
ovi_sergiu
 
Mesaje: 20
Membru din: 12 Mar 2008, 13:41

Re: Programa mate cls. III - controverse la înmultire

Mesajde adrianaar » 17 Noi 2009, 23:39

E bine ca ei sa constientizeze ca inmultirea este o adunare repetata. Eu, cand am conceput un test de evaluare, am facut in asa fel incat sa scrie rezultatul aflandu-l si prin adunare repetata iar la alt exercitiu le ceream rezultatele si-i lasam pe ei sa aleaga cum il afla. In plus, daca lucrezi diferentiat, exercitiile pentru cei mai nepriceputi sa se calculeze doar prin adunare repetata. Asa am facut eu...spre sfarsitul anului scolar (mai mult sub forma de joc) am insistat sa spuna/scrie rezultatul fara a face operatia de adunare. :)
adrianaar
 
Mesaje: 38
Membru din: 24 Ian 2009, 23:52

Re: Programa mate cls. III - controverse la înmultire

Mesajde felixmunteanu » 18 Noi 2009, 00:13

Eu efectuez cateva exercitii folosind adunarea repetata, in scris, dar, pe masura ce copiii memoreaza rezultatele, renunt. Apelez la ea ori de cate ori un copil se impiedica.Dar si atunci il trimit la o inmultire anterioara pe care presupun ca o stie si adun in continuare, nu iau adunarea repetata de la inceput.
Un sfat:
5+5+5+5+5+5 nu calculez 10+10+10 ci 10+5= 15 ...+5=20 ....+5=25 ....+5=30
De ce? Pentru ca astfel repet rezultatele succesive. Incet, incet, copilul va intelege ca rezultatele inmultirii sunt, de fapt numaratori din n in n.

Oricum, trebuie sa tinem seama de nivelul clasei si al fiecarui copil. De pilda, sunt copii care stiu partial inmultirea (constient) de la gradinita!!! Pai, e o corvoada pentru ei sa scrie 2+2+2+2+2+2+2+2+2....
Manualul poate sa-mi ceara ce vrea el, eu am programa, stiu ce urmaresc si imi aleg calea pe care o consider EU potrivita.
Fac o deviere (nu totala):
Manualele prezinta tot felul de modele de cum trebuie sa efectuam adunarea, de pilda, si fac niste scheme alambicate, cu descompuneri, cu grupari si regrupari de termeni, de te doare capul. Nu suntem obligati sa apelam la ele decat in cazul in care vedem ca metodele simple nu dau rezultate. Va spun drept ca eu la clasa a II-a nu folosesc manualul decat pentru a da teme de casa. Daca nu aveti multa experienta la catedra, nu va sfatuiesc sa faceti la fel, dar e buna o oarecare detasare.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Re: Programa mate cls. III - controverse la înmultire

Mesajde felixmunteanu » 18 Noi 2009, 00:20

Exemplul 5+5+5... de mai sus se referea la oral
In scris facem:
5+5+5+5+5+5=
= 10+5+5+5+5=
= 15+5+5+5=
=20+5+5=
= 25+5= 30
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29


Înapoi la Programa scolara Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

cron