de emap » 23 Noi 2005, 22:52
Acum am terminat conferinta. Nu sunt decantate lucrurile, dar vi le spun la cald:
1. Au fost punctuuali la intalnire, ceea ce a fost un semn bun (era numai curiozitate, cred, la inceput), dar au rezitat 1.5 h si au si intrat in jocul meu.
2. In primele 10 min a trebuit sa ma obisnuiesc nu limbajul lor (chiar le ceream sa mai traduca niste prescurtari. Am inceput cu "Prezenta" desi ii vedeam in lista. I-a amuzat si atmosfera s-a incalzit (le-am cerut sa spuna numele, nu ID-ul, si clasa). Astfel s-au intalnit elevi din 2 clase - a 10-a si a-11-a (au intrat curiosi mai multi). Aveam initial o strategie, dar a trebuit sa o schimb ca toti sa se simta implicati.
3. Am decis rapid: cu cei de a 10-a ramasesem la principiul I al termodinamicii si incepusem princ. II. La a-11 trebuia sa incep termodinamica (nu am facut suficient probleme din fen superficiale, dar gasisem solutia pt un limbaj comun cu cele 2 clase).
3. Le-am propus ca tema "Notiuni de termodinamica" si le-am oferit 3 materiale (unul al meu, altul este aici la Materiale - le-am cerut sa-l descarce, si altul de pe portalul SEI- i-am trimis pe cei de a 10 pe SEI pt lectia cu motoare termice care este online). Am cerut ca primul care a reusit sa descarce materialele sa anunte (ideea de a fi primul a functionat si nu au mai fost bla-bla-uri). Apoi am propus sa discutam pe rand cate ceva din aceste materiale.
3. Discutia a fost generata prin intrebari, iar ei incercau sa gasesca raspunsul parcurgand acele materiale. La inceput au crezut ca merge cu copy - paste (desi oricum era ceva, trebuia sa parcurga materialul, sa gasesca raspunsul), dar am oprit acest lucru cerandu-le sa descrie aspecte din viata de zi cu zi pt care sunt importante aspectele prezentate si am lansat provocarea: raspuns corect -0.25/0.5p (chiar trebuie sa ma tin de cuvant fata de ei! - la clasa fiecare are o fisa in care se aduna astfel de puncte si la sfarsit iese o nota). Au fost contestate unele raspunsuri si am impus ca validarea sa fie data si de grup: toti cei prezenti sa inteleaga complet raspunsul (a fost o problema cu exprimarea lor, de parca nu as sti asta si de la clasa!)
4. Ar fi picat f. bine niste teste online pt termodinamica. Daca aveam si astfel de materiale, oricat de simple, era si mai motivant. Totul a fost luat cam in joaca, dar chiar a iesit ceva. Si la sfarsit surpriza: unul dintre participantii la conferinta nu era cunoscut de cei din grup (eu cu ID-rile astea cifrate, oricum nu ma prindeam). Era un elev de la alt liceu, care primise ID-ul meu de la un prieten de cartier si auzize de intalnirea noastra. Tot din curiozitate a venit, dar a stat langa noi pana la sfarsit. Ba chiar a si raspuns (asa a fost identificat).
4. Le-am dat tema (diferita pe clase) si am stabilit intalnirea la ore diferite maine seara. In noaptea asta trebuie sa caut teste online si sa scriu un material. Mai mult, unul din elevii de a 11-a nu are carte si m-a rugat sa-i aduc una la scoala. Daca chiar vine sa o ia, atunci am reusit ceva.
5. Nu a mers cu microfon, desi asa speram (eu scriu cu multe greseli si vad si din ce in ce mai prost). Dar nu toti aveau microfon asa ca am scris... I-am rugat sa faca un efort pt a cumpara microfin (un elev ne-a dat la toti si un program (pe care cred ca uiol cunoasteti) ca sa auzim mai bine.
6. Daca curiozitatea a fost satisfacuta, cum va merge in continuare? Va mai fi atractiv pt ei? Vom vedea. Oricum, este mai greu de stapanit un grup la distanta. Solutia care a mers: intrebari pe o tema data. Iar prezenta unui material electronic pe care sa-l poata consulta fiecrae este esentiala.
PS. Micile conversatii/comentarii, dincolo de topic, sunt inerente, dar nu determina stricarea atmosfgerei de lucru. INTREBAREA trebuie sa vina la timp.
Va mai tin la curent
Cu prietenie,
Emilia pausan