exercitiu mate clasa I

Sectiune dedicata dialogului parinti-educatori

exercitiu mate clasa I

Mesajde nucumaxx » 14 Mar 2009, 19:50

buna seara!
va rog frumos sa ma ajutati sa inteleg cum explic unui copil de clasa I un astfel de exercitie :
a-10=20
a=20+10
a=30
eu stiu cum sa il rezolv. Dar cum sa il fac sa inteleaga ca un termen cunoscut isi schimba semnul dupa ce trece in partea dreapta a egalului.
va multumesc.
nucumaxx
 
Mesaje: 5
Membru din: 14 Mar 2009, 19:38

Mesajde agenda » 14 Mar 2009, 20:07

A=Descazut
10=Scazator
20=Rest
Descazut-Scazator=Rest , nu au facut in clasa ?
agenda
 
Mesaje: 22
Membru din: 06 Noi 2006, 12:54

Mesajde agenda » 14 Mar 2009, 20:10

Nu isi schimba semnul caqnd trece in partea cealalta...nu asa . Trebuie sa gandeasca dupa regula ! Descazutul este egal cu scazatorul plus restul.
D-S=R
D=S+R
S=D-R
agenda
 
Mesaje: 22
Membru din: 06 Noi 2006, 12:54

Mesajde nucumaxx » 14 Mar 2009, 21:02

Va multumesc foarte mult.
Dar, torusi, au asa ceva in programa de clasa I????
nucumaxx
 
Mesaje: 5
Membru din: 14 Mar 2009, 19:38

Mesajde petronela_slavu » 14 Mar 2009, 22:15

Exerciţii cu termen necunoscut am rezolvat şi noi (tot clasa I am şi eu), dar eu le-am propus elevilor mai simplu, să completeze pătrăţeaua liberă, corespunzătoare termenului necunoscut. Fiecare învăţătoare procedează cum crede de cuviinţă, ţinând cont de nivelul clasei. Uneori am găsit propuse aici pe site fişe destul de dificile, pe care, spre ruşinea mea, trebuie să recunosc că elevii mei nu ar fi ştiut să le rezolve...
petronela_slavu
 
Mesaje: 93
Membru din: 03 Ian 2009, 01:14
Localitate: Valea Jiului

Mesajde nucumaxx » 14 Mar 2009, 22:32

Rezolvarea pe care am scris-o la inceputul mesajului este trancsrcisa identic de pe caietul copilului, ceea ce au facut la scoala.
Si nivelul nu e foarte ridicat.
Sincer si eu m-am gandit la metoda cu patratica libera (ideea de cat +20=40).
Metoda cu d=s-r mi se pare prea stufoasa si cred ca deja e prea mult pentru clasa I.
Ei lucreaza suplimentar din culegerea mate 2000 - clasa I-Paralele 45.
Ce parere aveti despre aceasta culegere?
Va multulesc foarte mult pentru raspunsuri.
nucumaxx
 
Mesaje: 5
Membru din: 14 Mar 2009, 19:38

Mesajde felixmunteanu » 15 Mar 2009, 01:12

Si eu am clasa I. In acest moment lucrez cu pătrăţel (casuţă), dar pana la sfârşitul anului şcolar voi introduce şi necunoscuta "a".
Iata cum procedez eu pentru a-i face să înţeleagă logic aflarea descăzutului sau a scăzătorului:
a-2=3
Întreb: Cum trebuie să fie "a" pentru a-l putea scădea pe 2 din el?
Răspuns: mai mare.
Întreb: ce operaţie facem dacă e mai mare?
Răspuns: adunare
7-a=4
Întreb: Cum trebuie să fie "a" pentru a-l putea scădea din 7?
Răspuns: mai mic.
Întreb: ce operaţie facem dacă e mai mic?
Răspuns: scădere
După cum vedeţi, nu pun accent pe denumirea termenilor ci pe analiza lor şi pe corelaţia dintre însuşirea de a fi mai mare/mai mic şi operaţie.
Cu timpul, copiii învaţă să întrebe singuri.

Pentru adunare nu mai e valabilă această analiză, raportul fiind faţă de rezultat (sumă), or eu vreau să rămân numai la compararea termenilor ca să nu-i încurc. În acest caz, efectuăm mai multe exerciţii din care rezultă că un termen al adunării se află întotdeauna prin scădere şi insist pe reţinerea acestui lucru.

Încă ceva: eu nu introduc toate cele 3 situaţii în acelaşi timp. Mai întâi "pedalez" pe aflarea termenului adunării a+2 şi 2+a pentru a vedea că se face operaţia inversă indiferent de poziţia lui "a".
E important să se folosească material intuitiv pe care copiii să îl manevreze, deoarece la clasa I gândirea e concretă.

Paralela 45 Nu am lucrat cu ea, da ştiu de la colege că e una din cele mai grele culegeri.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Mesajde agenda » 15 Mar 2009, 12:19

nucumaxx scrie:Rezolvarea pe care am scris-o la inceputul mesajului este trancsrcisa identic de pe caietul copilului, ceea ce au facut la scoala.
Si nivelul nu e foarte ridicat.
Sincer si eu m-am gandit la metoda cu patratica libera (ideea de cat +20=40).
Metoda cu d=s-r mi se pare prea stufoasa si cred ca deja e prea mult pentru clasa I.
Ei lucreaza suplimentar din culegerea mate 2000 - clasa I-Paralele 45.
Ce parere aveti despre aceasta culegere?
Va multulesc foarte mult pentru raspunsuri.

Copilul meu asa a fost invatat , cu aceasta 'metoda stufoasa' ... si da , a lucrat din Paralela 45 in clasele I si a II-a , apoi din Paraiala + Paralela in clasele a III-a si a IV-a . Nu i s-a parut greu , avand in vedere ca a prins invatarea tablei inmultirii si a impartirii in clasa a II-a.L-a ajutat foarte mult .Imi aduc aminte cum ii spuneam ca descazutul este portofelul cu care pleaca la alimentara pentru a-si cumpara un dulce care dulce era scazatorul si primea restul in urma acestei actiuni...Aceste informatii cer timp , fiti rabdatori cu el.toate cele bune !
agenda
 
Mesaje: 22
Membru din: 06 Noi 2006, 12:54

Mesajde marro » 15 Mar 2009, 22:36

Tot prin analiza logică a relaţiilor i-am făcut pe elevii mei să înţeleagă cum se află un termen necunoscut într-un exerciţiu de adunare sau de scădere. Astfel, analizând relaţia:2+3=5, elevul este pus să observe că cel mai mare număr într-un exerciţiu de adunare este suma (rezultatul) şi că termenii 2 şi 3 sunt mai mici decât 5. Prin urmare va trebui să fac operaţie de scădere, să obţin un număr mai mic decăt suma dacă am de aflat unul din termeni. Se va exemplifica folosind material concret (caiete, creioane, cornuri), cu participarea a doi copii."Când sunt mai multe creioane, când le punem împreună sau când ni le ţinem fiecare?"
Pentru aflarea descăzutului şi a scăzătorului am procedat ca şi userul "felixmunteanu", făcând analiza unui exerciţiu de scădere: descăzutul este cel mai mare nr. în exerciţiu , deci se va face adunare ca să-l aflu, scăzătorul este mai mic decât descăzutul, prin urmare voi face scădere ca să-mi dea un număr mai mic.
La început am folosit material intuitiv şi, sub formă de joc, i-am condus pe elevi să descopere singuri cum se află descăzutul. Exemplu: "În mână am un număr de pietricele, nu îţi spun câte. Ia din ele 4!" Desfac mâna şi elevul observă că mai am în palmă 3 pietricele. "Câte am avut la început?" Elevul constată că dacă va pune la loc cele 4 pietricele luate va afla numărul de pietricele pe care l-am avut iniţial în mână, 7.
marro
 
Mesaje: 3
Membru din: 14 Feb 2007, 22:01

Mesajde ela52 » 16 Mar 2009, 21:40

nucumaxx scrie:Va multumesc foarte mult.
Dar, torusi, au asa ceva in programa de clasa I????


Pe site-ul ministerului nostru , la invăţământ preuniversitar, se găsesc programele pentru toate clasele şi toate disciplinele.La obiective de referinţă şi exemple de activităţi de învăţare găsiţi tot ce vă interesează .
ela52
 
Mesaje: 220
Membru din: 10 Ian 2006, 12:16

Mesajde radumariutza » 18 Mar 2009, 00:34

Culegerile de la Paralela 45 nu sunt actualizate, nu tin cont de noua programa. Incercati alte culegeri!
radumariutza
 
Mesaje: 381
Membru din: 16 Mai 2007, 22:14


Înapoi la Parintii intreaba, educatorii raspund

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron