Ordinul mect nr 5730/27 oct 2008

Discutii despre modificarile legii invatamantului si a statutului personalului didactic. Opinii, idei, solutii.

Ordinul mect nr 5730/27 oct 2008

Mesajde iulialuci » 02 Dec 2008, 19:06

Cine imi poata da ,urgent acest ordin,precum si o fisa de autoevaluare pt salariul de merit .Daca se poate pentru invatamant special.
Va multumesc :roll:
iulialuci
 
Mesaje: 1
Membru din: 27 Oct 2008, 05:40

Mesajde dbv » 02 Dec 2008, 19:36

Anexă la ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului
nr. 5730/27.10.2008
METODOLOGIA ŞI CRITERIILE
DE ACORDARE A GRADAŢIEI DE MERIT ŞI A SALARIULUI DE MERIT ÎN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
CAPITOLUL I
ACORDAREA GRADAŢIEI DE MERIT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL
PREUNIVERSITAR
Secţiunea I
Dispoziţii generale
Art. 1. (1) Prin unităţi de învăţământ, în sensul prezentei Metodologii se au în
vedere unităţile de învăţământ cu personalitate juridică.
(2) În conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, personalul
didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de
învăţământ pot beneficia de gradaţia de merit, acordată prin concurs.
Art. 2. (1) Această gradaţie se acordă potrivit art. 50 alin. (3) din Legea
nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Numărul de gradaţii care se vor acorda se calculează astfel: din numărul
stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice de predare, posturilor
didactice auxiliare şi de conducere se scade numărul de gradaţii acordate în ultimii 3
ani, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 4 ani, fără a
fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din
motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii în condiţiile art. 101
alin. (1), (2), (4) şi (5) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Pentru acordarea gradaţiei de merit se va avea în vedere numărul de posturi
didactice de predare, didactice auxiliare şi de conducere existente la nivelul
inspectoratului şcolar precum şi numărul de gradaţii de merit acordate.
2
(4) În situaţia în care personalului didactic, didactic auxiliar şi cel de conducere,
inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi din palatele copiilor şi elevilor/Palatul
Naţional al Copiilor, i se modifică locul de muncă, la nivelul aceluiaşi judeţ/al
municipiului Bucureşti, acesta îşi păstrează gradaţia de merit.
(5) În situaţia în care personalul didactic, didactic auxiliar şi cel de conducere
beneficiar al gradaţiei de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia de
merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu
modificările şi completările ulterioare.
(6) În situaţia în care personalul didactic şi cel de conducere beneficiar al gradaţiei
de merit este pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia de merit,
cu încadrarea în numărul de maxim de gradaţii de merit la nivelul judeţului/municipiului
Bucureşti în care s-a pretransferat/transferat.
Art. 3. Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de 4 ani, începând cu 1 iulie
2009.
Art. 4. (1) Personalul didactic, didactic auxiliar şi cel de conducere care a
beneficiat de gradaţie de merit poate participa la un nou concurs.
(2) Personalul didactic, didactic auxiliar şi cel de conducere nu poate beneficia
simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit.
Secţiunea a II-a
Înscrierea la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 5. (1) La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa:
a) personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile
de învăţământ, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată şi
suplinitorii, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani care au
performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în
pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi internaţională, în
perioada 17 ianuarie 2005 - 16 ianuarie 2009 şi calificativul "Foarte bine" în fiecare an
şcolar încheiat din perioada evaluării.
3
b) personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar care desfăşoară
activitate de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar la
Casa Corpului Didactic, cu performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea
preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza
naţională şi internaţională, în perioada 17 ianuarie 2005 - 16 ianuarie 2009, care are
calificativul "Foarte bine" în fiecare an şcolar încheiat din perioada evaluării şi o
vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani.
(2) Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le îndeplinească şi:
a) personalul didactic de predare de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti
de resurse şi asistenţă educaţională, centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele
logopedice interşcolare şi cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de asistenţă
psihopedagogică şi mediatorii şcolari;
b) personalul didactic de predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare,
cluburile şi palatele copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate
inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;
c) personalul didactic auxiliar din unităţile conexe din învăţământul preuniversitar.
(3) În cazul întreruperii activităţii la catedră, în perioada 17 ianuarie 2005 - 16
ianuarie 2009 se evaluează perioada de 4 ani, până la 16 ianuarie 2009, în care cadrul
didactic şi-a desfăşurat activitatea la catedră, fără a fi luate în calcul perioadele evaluate
pentru obţinerea gradaţiei de merit, în sesiunile anterioare.
Secţiunea a III-a
Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 6. (1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidaţilor înscrişi pentru acordarea
gradaţiei de merit, inclusă în raportul de autoevaluare, susţinută prin documente
doveditoare, se evaluează pe baza unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar/Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru palatele şi cluburile copiilor, transmisă
inspectoratelor şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se seama de
următoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat, în perioada
4
17 ianuarie 2005 - 16 ianuarie 2009 sau perioada prevăzută la art. 5 alin. (3) din
prezenta Metodologie:
1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu
standardele curriculare de performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în
rezultate ale elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, teze cu
subiect unic, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de specialitate
în învăţământul vocaţional (exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa
următoare);
b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea
programului AEL în cadrul şcolii, dacă există condiţiile tehnice necesare;
c) performanţe în pregătirea elevilor distinşi la concursuri de profil/olimpiade
şcolare, concursuri cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, materializate în obţinerea premiilor (locurile I, II, III),
menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională şi a premiilor (locurile I, II, III)
menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională, judeţeană/municipiul Bucureşti şi
interjudeţeană/regională, precum şi în obţinerea de premii speciale. Este indicat să se
precizeze numele cadrului didactic;
d) pregătirea loturilor olimpice pentru concursurile şcolare, participarea, în calitate
de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele
judeţene, interjudeţene (incluse în programul de activităţi şi în calendarul
inspectoratelor şcolare/Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului), naţionale şi
internaţionale;
e) pregătirea loturilor olimpice, activitatea în unităţi şcolare vocaţionale,
participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la
concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene, naţionale ori internaţionale;
organizarea de concursuri şi festivaluri la nivel internaţional, naţional sau interjudeţean;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane la nivel
internaţional, naţional ori interjudeţean;
5
f) rezultate notabile/măsurabile obţinute în activităţile culturale şi educative
organizate în şcoală şi finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la
nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional;
g) activitatea şi rezultatele obţinute în centrele de excelenţă şi centrele de pregătire
zonală din cadrul unităţilor de învăţământ vocaţionale (muzică, seminarii, şcoli normale,
teatru, coregrafie, arte plastice, arhitectură, sport etc.) sau cu elevi cu dificultăţi de
învăţare;
h) activitate desfăşurată în vederea realizării echităţii în educaţie (activităţi de
remediere şcolară, grădiniţă de vară, activităţi de desegregare, de educaţie incluzivă,
nediscriminatorie, de educaţie multiculturală/interculturală, educaţie pentru
diversitate/alteritate, programe de educaţie a părinţilor recunoscute la nivel
judeţean/naţional);
i) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în desfăşurarea unor activităţi
practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, antreprenoriale şi
tehnice;
j) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea unor proiecte de
parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/internaţional, şi în activităţi de
voluntariat, la nivelul comunităţii locale;
k) activitate de coordonator de programe educative şcolare şi extraşcolare sau
îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare;
l) participarea la cursuri de formare;
m) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitară;
n) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile de masă şi
desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială.
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică, materializate
în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii,
îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, reviste şcolare,
avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
după caz; cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri
educaţionale în specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei,
6
Cercetării şi Tineretului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional
integrat în dezvoltare locală;
b) elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în domeniul didacticii,
specialităţii şi managementului educaţional, înregistrate cu ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitate în
domeniul sindical la nivel local/judeţean/naţional/internaţional, participarea cu
comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale,
participarea la formarea personalului didactic prin Casa Corpului Didactic, în calitate de
formatori, contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii
învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durată
de minimum 3 zile (24 ore), care să vizeze asigurarea calităţii şi personalizarea concretă
de comunicare cu familia şi comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile
menţionate;
d) activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la
nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc
pedagogic,
e) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte
normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de
dialog social şi al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.
3. Criteriul privind participarea la proiecte, în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, de alţi parteneri - Institutul Francez, British Council, MATRA, UNICEF,
Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz etc., proiectele
PHARE, Socrates, Comenius, Arion, JIICA/JOCV, YOUTH, Kulturkontakt Austria,
programul „A doua şansă” etc., recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului.
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de învăţământ/conexe,
făcând vizibile rezultatele acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea
calităţii actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de
inspectoratele şcolare, ca urmare a:
7
a) contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la dezvoltarea practicii
managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului;
b) atragerii de finanţări extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de
documentare şi informare, laboratoare etc., având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi
a procesului de predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
c) realizării de proiecte extracurriculare, cu finanţare extrabugetară;
d) realizării de parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii
(universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
la nivel local, regional, naţional şi internaţional;
e) realizărilor în ceea ce priveşte educaţia adulţilor şi conversia profesională
(cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de învăţare).
(2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic şi
didactic auxiliar se va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activităţi.
Pentru personalul de conducere din unităţile de învăţământ se va elabora o grilă
specifică de evaluare. Pentru activităţile obligatorii cuprinse în fişa postului personalului
didactic de predare şi de conducere nu se acordă punctaj.
(3) Realizarea cerinţelor prevăzute la alin. (1) punctul 4 lit. a), b), c) şi d) este
obligatorie pentru personalul de conducere din unităţile de învăţământ.
Art. 7. Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradaţiei de
merit sunt stabilite în fişa de evaluare a activităţii, elaborată de inspectoratul şcolar pe
baza fişei postului.
Art. 8. (1) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, prin aplicarea
criteriilor generale, detaliază criteriile şi stabileşte punctajul, prin câte o grilă specifică
fiecărei categorii de cadre didactice şi personal didactic auxiliar, punctajele cu ponderile
aferente fiind separate pentru educatoare, învăţători, profesori şi cadre didactice din
învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor, învăţământul special, personalul didactic auxiliar şi personalul didactic de
conducere din unităţile de învăţământ, cu consultarea sindicatelor reprezentative din
învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti. Pentru fiecare criteriu se atribuie
punctajul maxim prevăzut în anexa nr. 6, parte integrantă din prezenta Metodologie.
8
(2) Pentru personalul didactic şi personalul de conducere din cluburile sportive
şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt
detaliate în grilele din anexele nr. 4 şi respectiv nr. 5, care fac parte integrantă din
prezenta Metodologie.
Secţiunea a IV-a
Procedura de acordare a gradaţiei de merit
Art. 9. (1) Inspectorul şcolar general numeşte, prin decizie, comisia de coordonare
a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit
este formată din:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate/metodişti ai inspectoratului şcolar.
(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de coordonare a concursului în
vederea acordării gradaţiei de merit este formată din:
a) preşedinte - un inspector de specialitate din Direcţia Generală Management
Învăţământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
b) secretar - un inspector din Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane
din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate/metodişti din cadrul Inspectoratului
Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(4) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ la nivel
judeţean/al municipiului Bucureşti participă în calitate de observatori la toate lucrările,
au drept de acces la documentele comisiilor şi dreptul să solicite consemnarea în
procesul-verbal a propriilor observaţii.
Art. 10. În conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu
modificările şi completările ulterioare, procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin
concurs cuprinde următoarele etape:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unităţii de învăţământ/conexe
raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate, însoţit de documente doveditoare,
9
realizat în conformitate cu fişa de evaluare elaborată de inspectoratul şcolar, pentru
acordarea gradaţiei de merit, la categoria de personal în care acesta se încadrează.
2. Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor
asupra modului în care raportul reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare
şi a documentelor doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii
candidatului, consemnată în procesul-verbal de şedinţă.
3. Directorul unităţii de învăţământ/conexe depune la secretariatul inspectoratului
şcolar raportul de autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, aprecierea sintetică
a consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie să fie obiectivă, cu
referire şi la deontologia profesională, la abilităţile de comunicare ale candidatului în
cadrul unităţii de învăţământ în care îşi desfăşoară activitatea. Aprecierea directorului
unităţii de învăţământ/conexe, în situaţia în care candidează, se face de către inspectorul
de management şi evaluare instituţională. În cazul Palatului Naţional al Copiilor,
aprecierea personalului de conducere se face de către un inspector din Direcţia Generală
Management Învăţământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului. Inspectorul de management şi evaluare instituţională/din Direcţia Generală
Management Învăţământ Preuniversitar are obligaţia de a depune la dosarul candidatului
aprecierea până la data de 20 februarie 2009.
4. În urma consultării consiliului consultativ al disciplinei, inspectorul şcolar de
specialitate întocmeşte un raport motivat, referitor la activitatea candidatului în
specialitate, acordând punctajul ca sumă a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare
din fişă.
5. Comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit
primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral şi a directorului
unităţii, precum şi raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le
examinează, stabileşte punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescătoare a
acestuia, pe posturi şi discipline. Lista astfel întocmită va fi prezentată în consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar.
6. În consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar preşedintele comisiei
prezintă propunerile de acordare a gradaţiilor de merit.
10
7. Consiliul de administraţie aprobă lista cu rezultatele candidaţilor participanţi la
concurs, în ordinea descrescătoare a punctajului acordat şi o afişează la inspectoratul
şcolar, conform graficului din anexa nr.1, parte integrantă din prezenta Metodologie. În
cazul Palatului Naţional al Copiilor, comisia de coordonare a concursului din cadrul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului aprobă lista cu rezultatele candidaţilor
participanţi la concurs şi o afişează la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, conform graficului din anexa nr.1, parte integrantă din prezenta
Metodologie.
8. Cadrele didactice au drept de contestaţie asupra punctajului acordat, la
inspectoratul şcolar, în conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 1 care face parte
integrantă din prezenta Metodologie. Contestaţiile se rezolvă în termen de 3 zile
calendaristice de la data înregistrării acestora de către o comisie de soluţionare a
contestaţiilor, numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi formată din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar general/director din Direcţia Generală
Învăţământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
pentru Palatul Naţional al Copiilor;
b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare (altul decât cel
din comisia de coordonare a concursului / un reprezentant al Direcţiei Generale Buget-
Finanţe, Patrimoniu şi Investiţii din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului pentru Palatul Naţional al Copiilor;
c) membri – consilierul juridic al inspectoratului şcolar, inspectori
şcolari/metodişti ai inspectoratului şcolar şi inspectorul şcolar cu atribuţii privind
managementul resurselor umane/inspectori de specialitate din cadrul Direcţiei Generale
Învăţământ Preuniversitar şi şeful Serviciului Juridic din Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor, alţii decât cei care au făcut
parte din comisia de coordonare a concursului.
Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi poate fi contestată numai prin
procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă
reglementată de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
11
La lucrările comisiei de contestaţii participă şi reprezentanţii organizaţiilor
sindicale afiliate la federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, în
calitate de observatori, care au drept de acces la toate documentele şi pot solicita
consemnarea în procesul verbal a propriilor observaţii.
9. a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe diferite specialităţi/funcţii de conducere
din unităţile de învăţământ precum şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj
minim) se aprobă în comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Cadrele didactice care îndeplinesc funcţii de conducere pot participa la concursul
de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal de conducere, fie ca personal didactic,
exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului.
Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe specializări pe perioada
evaluării pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit la oricare dintre
discipline, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului. Cadrele
didactice care au desfăşurat activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe
specializări sunt evaluate pentru întreaga activitate.
b) Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi ponderea pe diferite
specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de învăţământ aparţin inspectorului şcolar
general, în baza listei întocmite în ordinea descrescătoare a punctajului pe posturi şi
discipline, care a fost aprobată de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu
condiţia respectării proporţiei numărului de locuri pe discipline/domenii de
activitate/funcţii de conducere din unităţi de învăţământ.
10. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar înaintează lista candidaţilor
validaţi, la Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru emiterea ordinului ministrului. Lista
transmisă la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cu adresa de înaintare,
conţine:
a) numărul total şi modul de calcul al numărului de gradaţii acordate la nivelul
judeţului/municipiului Bucureşti/Palatului Naţional al Copiilor;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de federaţiile sindicale reprezentative
la nivel de ramură învăţământ, care au participat la procedura de acordare a gradaţiei de
merit, cu statut de observatori;
12
c) tabelul nominal şi punctajul pentru candidaţii aprobaţi, conform anexei nr. 2
care face parte integrantă din prezenta Metodologie.
Art. 11. Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane din cadrul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului verifică încadrarea în numărul de locuri,
respectarea procedurii de acordare a gradaţiei de merit şi elaborează ordinul ministrului
pentru acordarea gradaţiei de merit cadrelor didactice.
CAPITOLUL al II-lea
ACORDAREA SALARIULUI DE MERIT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL
PREUNIVERSITAR
Secţiunea I
Dispoziţii generale
Art. 12. În conformitate cu prevederile art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997, cu
modificările şi completările ulterioare, personalul didactic şi didactic auxiliar poate
beneficia de salariu de merit.
Art. 13. Numărul salariilor de merit pentru personalul didactic şi didactic auxiliar
se calculează la totalul posturilor didactice şi didactice auxiliare existente la nivelul
inspectoratului şcolar şi se distribuie pe unităţi de învăţământ, indiferent de numărul
cadrelor didactice şi didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu
respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 14. (1) a) Pentru personalul de execuţie procentul de până la 15% se aplică la
suma salariului de bază al funcţiei didactice din grilă, stabilit conform normelor de
salarizare în vigoare, devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi
salariale care se calculează la salariul de bază;
b) Pentru personalul de conducere procentul de până la 15% se aplică la suma
salariului de bază al funcţiei didactice din grilă, stabilit conform normelor de salarizare
în vigoare, cu indemnizaţia de conducere, devenind bază de calcul pentru celelalte
sporuri şi alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază.
13
(2) Persoanele care beneficiază de salariu de merit se stabilesc o dată pe an, de
regulă după aprobarea bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea
desfăşurată în anul precedent.
(3) Persoanele care solicită acordarea salariilor de merit vor depune la conducerea
unităţii de învăţământ o fişă tip de autoevaluare.
(4) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o
perioadă de 6 luni de la angajare.
(5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numărul total de
posturi prevăzut în statul de funcţii al unităţilor de învăţământ de la nivel judeţean/al
municipiului Bucureşti, din care cel puţin două treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de
execuţie şi cel mult o treime pentru funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ.
(6) În situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive
şcolare şi celui din palatele copiilor, i se modifică locul de muncă, la nivelul aceluiaşi
judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi păstrează salariul de merit.
(7) În situaţia în care personalul didactic beneficiar al salariului de merit este
detaşat în alt judeţ, acesta îşi păstrează salariul de merit, conform prevederilor art. 47
alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare.
În situaţia în care personalul didactic beneficiar al salariului de merit este
pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi păstrează salariul de merit, cu încadrarea în
numărul de maxim de salarii de merit la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care
s-a pretransferat/transferat.
(8) În situaţia în care persoana care a obţinut salariul de merit a renunţat la el ca
urmare a obţinerii gradaţiei de merit, chiar dacă acesteia nu i-a încetat contractul
individual de muncă cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit, începând de la
data de 1 a lunii următoare pe perioada rămasă, altei persoane din aceeaşi unitate de
învăţământ, în ordinea descrescătoare a punctajului.
(9) În situaţia în care beneficiarul salariului de merit îşi desfăşoară activitatea în
două sau mai multe unităţi de învăţământ, plata salariului de merit se face de către
unitatea de învăţământ în care acesta îndeplineşte funcţia de bază.
14
Art. 15. Pentru directorii şi directorii adjuncţi, salariile de merit se aprobă de
consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar din numărul salariilor repartizate
unităţii respective.
Art. 16. Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de
salariu de merit.
Art. 17. Salariul de merit se acordă pe an calendaristic, începând cu 1 ianuarie
2009, pe baza punctajului realizat în urma evaluării activităţii desfăşurate de candidat în
anul calendaristic precedent, conform fişei de evaluare stabilite de consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ, în baza prezentei metodologii.
Art. 18. (1) Contestaţiile se depun la conducerea unităţii de învăţământ sau la
inspectoratul şcolar, după caz, în termen de 3 zile calendaristice lucrătoare de la data
comunicării rezultatelor, în conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 3, care face
parte integrantă din prezenta Metodologie.
(2) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie numită prin decizia directorului
unităţii, respectiv inspectorului şcolar general.
(3) Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi poate fi
contestată numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Secţiunea a II-a
Criterii de bază pentru acordarea salariului de merit
Art. 19. (1) La concursul pentru acordarea salariului de merit poate participa
personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi de conducere din unităţile de
învăţământ cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată şi determinată,
cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 6 luni şi calificativul „Foarte
bine” în anul şcolar precedent.
(2) Criterii privind calitatea activităţii instructiv-educative (50 puncte):
a) progrese înregistrate în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în urma testărilor
şi a examenelor de sfârşit de ciclu;
15
b) performanţe obţinute cu preşcolarii/elevii la concursurile şi olimpiadele şcolare
la nivel local/judeţean şi naţional;
c) activitate de şef de catedră/comisie metodică, metodist, coordonator de cerc
pedagogic, membru în consiliul consultativ de specialitate, formator, mentor,
preşedinte/membru în comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;
d) activitate de profesor coordonator de proiecte şi programe educative;
e) activitate desfăşurată pentru amenajarea şi organizarea centrelor de documentare
şi informare.
f) utilizarea Sistemului educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unităţile
de învăţământ în care acesta există;
g) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitară;
h) activităţi educative desfăşurate cu elevii care au cerinţe educative speciale:
1. activitate de predare, învăţare, evaluare, diagnosticare şi terapie desfăşurată cu
copiii cu cerinţe educative speciale în şcolile de masă;
2. integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile de masă şi
desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială;
3. rezultatele comunicării cu părinţii şi cu autorităţile locale, concretizate în
reducerea abandonului şcolar, a delincvenţei juvenile, a comportamentelor marginale;
(3) Pentru personalul de conducere şi cadrele didactice coordonatoare de proiecte
şi programe educative, evaluarea se va face pe baza unei fişe speciale elaborate la
nivelul inspectoratului şcolar, care va cuprinde indicatori specifici.
Art. 20. (1) Criterii privind activitatea metodică, ştiinţifică şi culturală (50 puncte):
a) valorificarea competenţelor dobândite în cadrul cursurilor de perfecţionare, prin
susţinerea de activităţi demonstrative sau comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate,
în şcoală;
b) susţinerea de activităţi demonstrative sau comunicări la sesiuni ştiinţifice de
specialitate, la nivel local/judeţean/naţional;
c) elaborarea şi publicarea unor studii şi articole în reviste de specialitate,
acreditate;
16
d) obţinerea unor rezultate cu elevii, în urma participării la concursurile şcolare,
precum şi la activităţi cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului;
e) responsabilităţi suplimentare, neremunerate, desfăşurate la nivel
local/judeţean/naţional (membru în comisia naţională de specialitate, îndrumarea
colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare, coordonarea unor programe educaţionale
în colaborare cu inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, alţi
parteneri - Institutul Francez, British Council, Institutul Goethe, Banca Mondială,
PHARE, MATRA, UNICEF, participarea la programele de reformă a învăţământului
preuniversitar PHARE, iniţierea şi derularea unor programe Socrates, Comenius etc.)
recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
f) participarea la cursuri de formare;
g) contribuţii la creşterea prestigiului şi a calităţii activităţii unităţii de învăţământ
prin forme de parteneriat cu reprezentanţi ai comunităţii locale, agenţi economici etc.;
h) realizarea unor proiecte de finanţare din surse extrabugetare;
i) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte
normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de
dialog social şi al altor structuri de dialog social.
(2) Se vor puncta comunicările şi lucrările elaborate şi prezentate în perioada
evaluată.
Art. 21. Fiecare unitate şcolară, prin consiliul de administraţie, va stabili o fişă cu
punctaj defalcat, pentru fiecare categorie de personal angajat, în vederea întocmirii
raportului de autoevaluare a activităţii, pe baza documentelor doveditoare, depuse
pentru fiecare categorie de personal angajat. Fişa cu punctajul defalcat se va afişa la
avizierul unităţii şcolare, înainte de întocmirea dosarelor candidaţilor, conform
graficului prevăzut în anexa nr. 3, parte integrantă din prezenta Metodologie.
Art. 22. La toate etapele de acordare a salariului de merit participă, în calitate de
observatori, liderul/liderii organizaţiilor sindicale din unitate, respectiv reprezentanţii
organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile reprezentative la nivel de ramură
învăţământ, ale căror observaţii se consemnează în procesele-verbale, care au drept de
17
acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în procesul verbal a propriilor
observaţii.
Art. 23. (1) Pentru personalul didactic auxiliar, salariul de merit se va acorda în
urma evaluării calităţii şi eficienţei activităţilor cuprinse în fişa postului de către
consiliul de administraţie al unităţii şcolare.
(2) Realizarea criteriilor prevăzute la art. 20 alin. (1) lit. g) şi h) din prezenta
Metodologie este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
Art. 24. Candidaţii care au obţinut salariul de merit pot să participe la concursul
pentru obţinerea gradaţiei de merit. În cazul în care vor fi nominalizaţi să obţină
gradaţie de merit, candidaţii au obligaţia să opteze pentru una dintre cele două, după
emiterea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului de aprobare a listei.
CAPITOLUL al III-lea
DISPOZIŢII FINALE
Art. 26. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta Metodologie.
Art. 27. La data intrării în vigoare a prezentei Metodologii se abrogă Metodologia
şi criteriile de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul
preuniversitar, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului
nr. 2575/09.11.2006 publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 791 din 21 noiembrie
2007.
18
ANEXA NR. 1
la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2009
- 19 ianuarie - 13 februarie 2009: depunerea dosarelor care conţin documentele
justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv, la registratura inspectoratului
şcolar;
- 16 - 20 februarie 2009: analiza dosarelor de către inspectorul de specialitate,
cu consultarea consiliului consultativ;
- 23 februarie - 6 martie 2009: verificarea dosarelor de către comisia de
coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit;
- 23 februarie - 6 martie 2009: verificarea dosarelor de către reprezentanţii
federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi refacerea punctajelor, în situaţia în
care observaţiile sunt juste, împreună cu inspectorul de specialitate;
- 9-11 martie 2009: consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar aprobă
lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării
- 13 martie 2009: afişarea listei la avizierul inspectoratului şcolar;
- 13 - 17 martie 2009: depunerea contestaţiilor asupra punctajului acordat;
- 18 – 20 martie 2009: rezolvarea contestaţiilor de către comisie;
- 23 martie 2009: validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul
de administraţie al inspectoratului şcolar;
- 25-27 martie 2009: înaintarea la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării, a tabelului nominal cu
personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de
învăţământ, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 29 mai 2009: elaborarea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi
tineretului.
NOTĂ:
Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor vor depune dosarele pentru
concursul de acordare a gradaţiei de merit, la registratura Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, respectând graficul de mai sus.
19
ANEXA NR. 2
la metodologie
TABEL NOMINAL CU PUNCTAJUL OBŢINUT
PENTRU CANDIDAŢII APROBAŢI
Nr.
Crt.
Numele şi
prenumele Funcţia Specialitatea
Vechimea în
învăţământ
Unitatea de
învăţământ
Punctajul
obţinut
NOTĂ:
În cazul personalului didactic de îndrumare şi control, la rubrica "Unitatea de
învăţământ" se va preciza unitatea de învăţământ unde are obligaţia de predare.
Adeverinţele emise de unităţile de învăţământ respective se vor anexa la lista transmisă,
prin poştă, la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
20
ANEXA NR. 3
la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării acţiunilor pentru acordarea salariului de merit în anul 2009
- 18 - 21 noiembrie 2008: inspectoratul şcolar analizează, repartizează şi
transmite unităţilor de învăţământ numărul salariilor de merit;
- 24 - 26 noiembrie 2008: afişarea la avizierul unităţii de învăţământ a fişei cu
punctajul defalcat, pentru fiecare categorie de personal angajat;
- 27 noiembrie - 5 decembrie 2008: personalul didactic şi didactic auxiliar din
învăţământ cu rezultate deosebite întocmeşte un raport de autoevaluare a activităţii şi o
cerere, care se vor depune la conducerea unităţii; personalul de conducere, de îndrumare
şi control întocmeşte raportul de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune
la inspectoratul şcolar;
- 8 - 9 decembrie 2008: cererea şi raportul se analizează în consiliul profesoral
al unităţii, care formulează o apreciere sintetică (pentru fiecare solicitant în parte) şi face
propuneri, pe care le înaintează spre aprobare consiliului de administraţie;
- 10 - 11 decembrie 2008: consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
aprobă nominal personalul căruia i se atribuie salariul de merit, în limita locurilor
acordate de inspectoratul şcolar, şi transmite numele acestuia inspectoratului şcolar spre
validare; consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar analizează cererea şi
raportul de autoevaluare al personalului didactic de conducere, de îndrumare şi control
şi aprobă nominal persoanele cărora li se aprobă salariul de merit;
- 12 decembrie 2008: validarea şi afişarea rezultatelor;
- 12 - 16 decembrie 2008: depunerea contestaţiilor;
- 17 - 18 decembrie 2008: soluţionarea contestaţiilor;
- 19 decembrie 2008: afişarea rezultatelor la contestaţii.
NOTĂ:
1. Personalul didactic de conducere din unităţile de învăţământ va întocmi şi va
depune raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate, la inspectoratul şcolar.
2. Aprobarea nominală va fi dată în consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar, în limita locurilor aprobate.
21
ANEXA NR. 4
la metodologie
A. CRITERIILE SPECIFICE ŞI GRILA DE PUNCTAJ
PENTRU ACORDAREA GRADAŢIEI DE MERIT
– DIRECTORUL/DIRECTORUL ADJUNCT AL CLUBULUI SPORTIV ŞCOLAR/LICEU CU PROGRAM SPORTIV –
ANUL ŞCOLAR _______________
• NUMELE ŞI PRENUMELE: _______________________________
• FUNCŢIA: ______________________________________________
• UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
_________________________________________________________
• VECHIMEA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT: _________
• GRAD DIDACTIC: _____________________
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Subcriterii care trebuiesc îndeplinite
de către candidat
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare
Punctaj
acordat
a.
b.
c.
d.
e.
f.
g.
h.
i.
j.
k.
l.
m.
01. CRITERIUL ACTIVITĂŢILOR COMPLEXE CU
VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ
20
n.
22
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Subcriterii care trebuiesc îndeplinite
de către candidat
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare
Punctaj
acordat
a.
b.
c.
d.
02. CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE
DEOSEBITE ÎN INOVAREA DIDACTICĂ
20
e.
03. CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA
PROIECTE, ÎN CADRUL PROGRAMELOR DE
REFORMĂ EDUCAŢIONALĂ, COORDONATE DE
INSPECTORATUL ŞCOLAR, MINISTERUL
EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI, ALŢI
PARTENERI
30
a.
b.
c.
d.
e.
04. CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA
PRESTIGIULUI UNITĂŢII DE
ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE, FĂCÂND VIZIBILE
REZULTATELE ACESTEIA ÎN PRESĂ, PE SITEURILE
EDUCAŢIONALE, PRIN SPORIREA
CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL,
MANIFESTAT PRIN LOCUL OCUPAT DE ŞCOALĂ
ÎN IERARHIA STABILITĂ DE INSPECTORATELE
ŞCOLARE
30
f.
Total 100
NOTĂ: a) Stabilirea subcriteriilor şi detalierea punctajului maxim se fac de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar. b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă
se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc., eliberate de instituţiile abilitate.
23
B. CRITERIILE SPECIFICE ŞI GRILA DE PUNCTAJ
PENTRU ACORDAREA GRADAŢIEI DE MERIT
– PERSONAL DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPORTIV INTEGRAT ŞI
SUPLIMENTAR – (PROFESORI DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ŞI
ANTRENORI)
ANUL ŞCOLAR _______________
• NUMELE ŞI PRENUMELE: _____________________________
• FUNCŢIA: ____________________________________________
• UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
______________________________________________
• VECHIMEA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT: _________
• GRAD DIDACTIC: _____________________
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
CRITERIUL ACTIVITĂŢILOR COMPLEXE CU
VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ
75
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea
preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele
curriculare de performanţă, materializate în
progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la
clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de
ciclu, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru
disciplinele de specialitate în învăţământul
vocaţional:
- selecţia elevilor în grupe/clase cu profil
sportiv
- ponderea promovării elevilor de la un an la
altul de pregătire sportivă/studiu
- elevi cu dublă legitimare
- elevi transferaţi
- elevi participanţi la pregătire, întreceri,
concursuri şi competiţii cu loturile
naţionale
10
01.
b) Rezultate deosebite obţinute în selecţie, pregătirea şi
promovarea sportivilor cu calităţi deosebite pentru
sportul de performanţă
- selecţia sportivilor cu calităţi deosebite
- pregătirea sportivilor cu calităţi deosebite
- promovarea sportivilor cu calităţi
deosebite
15
24
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
c) Performanţe în pregătirea elevilor distinşi la
competiţiile naţionale şi internaţionale,
materializate prin obţinerea locurilor I, II, III, IV,
V şi VI:
50
c.1. La disciplinele sportive individuale:
COMPETIŢII INTERNAŢIONALE OFICIALE
- campionate internaţionale, locul I, copii
- campionate internaţionale, locul II, copii
- campionate internaţionale, locul III, copii
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii
- campionate internaţionale, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locul I, tineret/seniori
- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
- campionate balcanice, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
- campionate europene, locul I, copii
- campionate europene, locul II, copii
- campionate europene, locul III, copii
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
- campionate/cupe europene, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI,
juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
- campionate mondiale, locul I, copii
- campionate mondiale, locul II, copii
- campionate mondiale, locul III, copii
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI,
juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
- Jocuri Olimpice, locul I
- Jocuri Olimpice, locul II
- Jocuri Olimpice, locul III
- Jocuri Olimpice, locul IV
- Jocuri Olimpice, locul V
- Jocuri Olimpice, locul VI
25
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participate
COMPETIŢII NAŢIONALE OFICIALE
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locul I
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locul II
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locul III
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locurile IV-VI
- campionate naţionale, locul I, copii
- campionate naţionale, locul II, copii
- campionate naţionale, locul III, copii
- campionate naţionale, locurile IV-VI, copii
- campionate naţionale, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate naţionale, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate naţionale, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate naţionale, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
1.
c.2. La disciplinele sportive de echipă:
COMPETIŢII INTERNAŢIONALE OFICIALE
- campionate internaţionale, locul I, copii
- campionate internaţionale, locul II, copii
- campionate internaţionale, locul III, copii
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii
- campionate internaţionale, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate internaţionale, locul I, tineret/seniori
- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
- campionate balcanice, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
- campionate europene, locul I, copii
- campionate europene, locul II, copii
- campionate europene, locul III, copii
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
- campionate/cupe europene, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
26
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada
17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
- campionate mondiale, locul I, copii
- campionate mondiale, locul II, copii
- campionate mondiale, locul III, copii
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
- Jocuri Olimpice, locul I
- Jocuri Olimpice, locul II
- Jocuri Olimpice, locul III
- Jocuri Olimpice, locul IV
- Jocuri Olimpice, locul V
- Jocuri Olimpice, locul VI
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participate
COMPETIŢII NAŢIONALE OFICIALE
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locul I
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locul II
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locul III
- campionate naţionale şcolare – CSS/LPS, locurile IV-VI
- campionate naţionale, locul I, copii
- campionate naţionale, locul II, copii
- campionate naţionale, locul III, copii
- campionate naţionale, locurile IV-VI, copii
- campionate naţionale, locul I, juniori(III,II,I)
- campionate naţionale, locul II, juniori(III,II,I)
- campionate naţionale, locul III, juniori(III,II,I)
- campionate naţionale, locurile IV-VI, juniori(III,II,I)
- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
d) Pregătirea loturilor judeţene pentru Olimpiada la
disciplina pregătire sportivă teoretică, participarea,
în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la olimpiada judeţeană şi naţională;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel internaţional, naţional ori
interjudeţean:
- pregătirea loturilor judeţene
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de
coordonare
- membru în comisia de organizare a etapei judeţene
- membru în comisia de organizare a etapei naţionale
- însoţitor al elevilor la etapa judeţeană
- însoţitor al elevilor la etapa naţională
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel interjudeţean
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel naţional
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel internaţional
27
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
e) Pregătirea loturilor naţionale/olimpice, participarea,
în calitate de membru al comisiilor/grupurilor de
organizare şi profesor-antrenor, la întrecerile/
concursurile/ competiţiile judeţene, interjudeţene,
naţionale şi internaţionale:
- pregătirea loturilor naţionale/olimpice
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de
coordonare
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel judeţean
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel zonal
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel naţional
- membru în comisiile de organizare a
competiţiilor de nivel internaţional
- profesor-antrenor, la întrecerile/concursurile/
competiţiile judeţene şi interjudeţene
- profesor-antrenor, la întrecerile/concursurile/
competiţiile naţionale şi internaţionale
f) Rezultate notabile/măsurabile obţinute în activităţile
culturale şi educative organizate în şcoală şi
finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional,
cu impact la nivel local/judeţean/al municipiului
Bucureşti/naţional/internaţional:
- cu impact la nivel local
- cu impact la nivel judeţean
- cu impact la nivel interjudeţean
- cu impact la nivel naţional
- cu impact la nivel internaţional
g) Rezultatele comunicării cu părinţii, cu unităţile de
învăţământ şi cu autorităţile locale, concretizate în
reducerea abandonului şcolar, a delincvenţei
juvenile, a comportamentelor marginale:
- cu autorităţile locale
- cu unităţile de învăţământ
- cu părinţii
h) Activitate desfăşurată cu elevii capabili de
performanţă în centrele naţionale olimpice de
excelenţă:
- director tehnic
- profesor/antrenor
i) Rezultate obţinute în organizarea cu elevii a unor
activităţi practice, educative pentru formarea de
abilităţi de comunicare, colaborare şi organizare
j) Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin
finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional,
la nivel local/judeţean/naţional/internaţional, şi în
activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale:
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel local
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel judeţean
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel naţional
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel internaţional
- activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale
k) Activitate de coordonator de programe educative
şcolare şi extraşcolare, coordonator de cerc
pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale
revistelor şcolare.
28
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE DEOSEBITE ÎN
INOVAREA DIDACTICĂ
10
02.
a) Contribuţia la elaborarea de programe şcolare,
regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri
metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice,
reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după
caz; cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu
ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate,
platforme de e-learning avizate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului; elaborarea de
programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe
vizând curriculumul pentru opţional integrat în
dezvoltare locală:
- programe şcolare, regulamente, metodologii,
îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare
- reviste şcolare, auxiliare/materiale didactice (bază
sportivă, materiale, aparate şi instalaţii sportive)
- cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN
- crearea d platforme de e-learning
- elaborarea de programe şcolare pentru discipline
opţionale noi, însoţite de suportul de curs
- elaborarea de programe vizând curriculumul pentru
opţional integrat în dezvoltare locală
b) Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în
domeniul didacticii, specialităţii şi managementului
educaţional, înregistrate cu ISBN
c) Activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de
formator, activitate în domeniul sindical la nivel
local/judeţean/naţional/internaţional, participarea
cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale
(zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea
la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic, în calitate de formatori, contribuţia la
cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul
problematicii învăţământului şi educaţiei; se va
stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o
durată de minimum 3 zile (24 ore), care să vizeze
asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de
comunicare cu familia şi comunitatea privind
participarea şi contribuţia la activităţile menţionate:
- activitate de evaluator de manuale
- activitate de mentorat
- activitate de formator
- activitate în domeniul sindical la nivel:
- local/judeţean
- naţional/internaţional
- participarea cu comunicări la simpozioane
judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau
internaţionale
- participarea la formarea personalului didactic
prin Casa Corpului Didactic, în calitate de
formator
- contribuţie la cercetări ştiinţifice fundamentale
în specialitate sau în domeniul problematicii
învăţământului şi educaţiei
29
Nr.
Crt.
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din perioada 17.01.2005-16.01.2009)
Punctaj
maxim
Detalierea
punctajului
maxim
Autoevaluare Evaluarea
inspectoratului
şcolar
d) Activitate ca metodist, membru în consiliul
consultativ de specialitate de la nivelul
inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic:
- activitate ca metodist
- activitate ca membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar
- activitate în comisia naţională de specialitate
e) Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii
tehnice de elaborare a unor acte
normative/administrative cu caracter normativ, în
cadrul unor comisii consultative de dialog social şi
alte structuri de dialog social şi în comisii naţionale
de specialitate:
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii
tehnice de elaborare a unor acte
normative/administrative cu caracter normativ
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii
consultative de dialog social şi alte structuri de
dialog social
- activitate desfăşurată în comisii naţionale de
specialitate
CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA PROIECTE,
ÎN CADRUL PROGRAMELOR DE REFORMĂ
EDUCAŢIONALĂ, COORDONATE DE INSPECTORATUL
ŞCOLAR, MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI
TINERETULUI, ALŢI PARTENERI
10
a) participare la proiecte, în cadrul programelor de
reformă educaţională, coordonate de inspectoratul
şcolar
b) participare la proiecte, în cadrul programelor de
reformă educaţională, coordonate de M.E.C.T.
03.
c) participare la proiecte, în cadrul programelor de
reformă educaţională, coordonate de alţi parteneri şi
recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului
CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA PRESTIGIULUI
UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE, FĂCÂND
VIZIBILE REZULTATELE ACESTEIA ÎN PRESĂ, PE
SITE-URILE EDUCAŢIONALE, PRIN SPORIREA
CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL, MANIFESTAT
PRIN LOCUL OCUPAT DE ŞCOALĂ ÎN IERARHIA
STABILITĂ DE INSPECTORATELE ŞCOLARE
5
a) ca urmare a contribuţiilor individuale şi/sau în
echipă la dezvoltarea practicii managementului
educaţional şi instituţional, în contextul reformei
învăţământului
b) ca urmare a atragerii de finanţări extrabugetare
pentru unitate, programe, proiecte, centre de
documentare şi informare, laboratoare etc., având
ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului
de predare-învăţare-evaluare, a bazei didacticomateriale
c) ca urmare a realizării de proiecte extracurriculare,
cu finanţare extrabugetară;
04.
d) ca urmare a realizării de parteneriate cu instituţiile
din domeniul educaţiei şi al sportului (universităţi,
cluburi sportive, asociaţii, fundaţii etc.) la nivel
local, regional, naţional şi internaţional
TOTAL 100
NOTĂ: a) Detalierea punctajului maxim se realizează de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, a diplomelor,
certificatelor, adeverinţelor, etc., eliberate de instituţiile abilitate.
30
ANEXA NR. 5
la metodologie
A. GRILA DE PUNCTAJ PENTRU ACORDAREA GRADAŢIEI DE MERIT
PENTRU PERSONALUL DE CONDUCERE DIN
PALATELE ŞI CLUBURILE COPIILOR ŞI ELEVILOR/PALATUL NAŢIONAL AL COPIILOR
Criteriul Subcriterii Detalierea
punctajului maxim
Punctaj
acordat
Atragerea şi creşterea numărului copiilor în activităţile cercului (depăşire
dbv
 
Mesaje: 506
Membru din: 09 Oct 2006, 17:46

Mesajde adeliamuntean » 03 Dec 2008, 17:34

secretara scolii si contabila ( care au doar o jumatate de norma) pot primi salariu de merit?La noi in scoala (scoala centru plus doua structuri) s-au repartizat 4 salarii dintre care 1 pers. aux(oamenii de serviciu?)iar 3 pers.did. si nedidactic.In metodologie nu am vazut specificat nedidactic.Intrebarea mea este:poate fi repartizat din oficiu un salar de merit secretarei,iar restul doua profesorilor?,,Lupta" pe punctaj va fi data de aprox 20-25 de cadre didactice pentru 2 salarii(daca nu il ia unul directorul)?
adeliamuntean
 
Mesaje: 144
Membru din: 27 Feb 2007, 14:20

Mesajde 1957 » 03 Dec 2008, 20:56

Personal didactic
Personal didactic auxiliar: secretar, administrator, laborant, informatician
Personal nedidactic: femei de serviciu, portar, paznic, muncitor, fochist

Dumnezeule mare, pentru mine este de neinteles cum se acorda la unii salariul de merit. Exista o metodologie care trebuie respectata. salariile nu se dau din oficiu !!!! Numarul de salarii repartizate de ISJ se distribuie proportional cu categoriile de personal din scoala, se depune cerere, raport de autoevaluare si acte doveditoare. Daca nu se respecta metodologia faceti sesizare, sindicatul unde este? isj unde este?

Acum pt nedidactic sunt si eu in dilema este Ordonanta 10/2008 art 10 de unde se poate spune ca si lor se poate da, pt ca folosesc termenul "personal contractual" deci se incadreaza si ei Dar metodologie scrie clar DIDACTIC si DIDACTIC AUXILIAR
"Fa-ti timp s-asculti la toate, din toate sa inveti,
Fa-ti timp sa dai vietii si mortii tale un pret."
Avatar utilizator
1957
 
Mesaje: 273
Membru din: 28 Noi 2005, 09:12

Mesajde adeliamuntean » 03 Dec 2008, 21:40

multumesc de raspuns,asa e la noi,nu avem nici macar o fisa cu punctaj afisata,facem cerere si pe urma ...scandal
adeliamuntean
 
Mesaje: 144
Membru din: 27 Feb 2007, 14:20

Mesajde 1957 » 03 Dec 2008, 22:28

FISA DE EVALUARE - propunere
"Fa-ti timp s-asculti la toate, din toate sa inveti,
Fa-ti timp sa dai vietii si mortii tale un pret."
Avatar utilizator
1957
 
Mesaje: 273
Membru din: 28 Noi 2005, 09:12

Mesajde adeliamuntean » 03 Dec 2008, 23:55

multumesc pentru fisa,ma refeream la faptul ca la NOI in scoala nu este o fisa propusa,asa cum cere metodologia
adeliamuntean
 
Mesaje: 144
Membru din: 27 Feb 2007, 14:20


Înapoi la Legislatia privind invatamantul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori