Calitatea actului didactic

Noile legi ale Învâţământului sunt supuse dezbaterii publice.

Sunteti de acord cu principiile enuntate de MEdCT, legate de evaluarea actului didactic?

Puteţi selecta 1 opţiune

 
 
Vezi rezultatele

Calitatea actului didactic

Mesajde emil » 13 Noi 2008, 09:32

Va propun sa dezbatem acest subiect, deosebit pentru existenta noastra. Va rog sa folositi un ton civilizat, sa aduceti argumente afirmatiilor pe care le faceti.
Puteti citi materialul aici:
http://www.edu.ro/index.php/articles/11011

succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde 1957 » 13 Noi 2008, 21:44

Sincer, am ramas fara cuvinte in fata acestui proiect. Slujesc invatamantul romanesc de 27 de ani, nu este zi (aprox. 2ore) in care sa nu ma pregatesc intr-un fel sau altul pentru a doua zi de scoala (300 zilex2 orex27 ani=16200ore). Toata viata de dascal am tot dat examene, am fost evaluata in urma perfectionarilor, cursurilor...un vesnic stres. Cele 4 criterii sunt generoase, DAR nu am si nu voi avea incredere in cei ce urmeaza a ma evalua, nu cred ca vor disparea subiectivitatea, necinstea, incorectitudinea, nepotismul.....Nu imi este teama de o evaluare dar citind acest document ......m-am intristat. Oare de ce?
"Fa-ti timp s-asculti la toate, din toate sa inveti,
Fa-ti timp sa dai vietii si mortii tale un pret."
Avatar utilizator
1957
 
Mesaje: 273
Membru din: 28 Noi 2005, 09:12

Mesajde emil » 13 Noi 2008, 22:20

Este de inteles ingrijorarea colegei noastre "1957". Societatea este bolnava si nu isi selecteaza valorile asa cum trebuie. De ce ar reusi invatamantul sa isi stabileasca valorile in aceste conditii? Ce corectii facem? Cum insanatosim sistemul, noi cei care traim in el?
...

Sunt interesante si discutiile de pe prima pagina. Le puteti vedea aici:

http://www.didactic.ro/stiri-nid_7251-p ... comentarii

Nu uitati ca masurile anuntate sunt in dezbatere. E bine sa ne spunem parerea, sa comentam dar sa si dam solutii, sa corectam, sa fim constructivi!
Pe didactic.ro se uita si cei care iau decizii.

Asteptam discutii si idei cat mai multe!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

evaluarea profesorilor

Mesajde cerina » 14 Noi 2008, 12:27

Sa fim constructivi!!
Solutii pentru urechile acelui nimanui care candva va fi deveni cineva:
1.Rezolvarea oricarei probleme incepe cu IPOTEZA, nu cu evaluarea care reprezinta concluzia.
2.IPOTEZA problemei care este sistemul educativ bolnav intr-o societate bolnava este simpla:acordul intre NEVOIA SOLICITANTULUI (elev/cetatean) si OFERTA SISTEMULUI(educativ/ social)
3.Sa purcedem asadar prin a ne trezi la realitatea lui noiembrie 2008, sa definim profilul elevului/romanului contemporan, sa-i identificam nevoile si sa refundamentam oferta TOTAL, NU PE ICI PE COLO alandala fara analiza, fara proiect, fara finalitate, doar de dragul de a zice ca facem si noi CEVA, NU?
4. Asezat in aceasta ecuatie, proiectul luat in dezbatere ar deveni viabil si la locul lui.

....In ceea ce ne priveste nu considerati, stimati colegi, ca ar fi cazul sa-si dea cineva seama ca numarul mare al profesorilor cu randament mic are o CAUZA?!Daca fiecare dintre noi ar calcula numarul orelor de care ar fi nevoie zilnic pentru a atinge performante intr-un sistem care iti cere sa fii in acelasi timp bun documentarist, bun maneger de proiect, bun secretar, bun metodist, bun consilier, bun psiholog, bun teoretician, bun vizionar, bun la tot ce se inventeaza de azi pe maine intr-o permanenta stare de tranzitie, ce ar rezulta?
Eu incerc. Nu numai sa calculez, ci sa fiu. Imaginea mea spune ca s-ar putea sa fiu considerata un profesor bun. Eu stiu insa ca improvizez mult mai mult decat ar fi necesar pentru a fi multumita de mine insami.Personalitatea multilateral dezvoltata este intr-adevar o utopie.Nu este paradoxal faptul ca desi ideologia comunista a fost si este anulata cu vehementa de toate vocile ideologiilor actuale NOI AM RAMAS CU ACEEASI FISA A POSTULUI DE ACUM 20 DE ANI?
O SOLUTIE?
... ar fi posibila daca organigrama institutiilor educative ar fi modificata avandu-se in vedere urmatoarele repere:
• sarcinile administrative ale inregistrarii notelor si absentelor in catalog, ar fi preluate de segmentul reprezentat de secretariatul institutiei (vezi model universitar).
• instrumentele si metodele de evaluare ar fi create, perfectionate si adaptate de profesori specializati in evaluare care ar trebui sa realizeze o baza de date la nivel national si institutional accesibila oriunde, oricand (vezi model cancelaria didactic)
• Evaluarea ar trebui realizata la nivel de clasa/scoala/national de catre profesorii –evaluatori care ar avea ca sarcina aplicarea instrumentelor si metodelor specialistilor
• Criteriile de performanta ar trebui sa se materializeze in calificative si descriptori de tip referinte, profiluri,caracterizari, standarde etc. la realizarea carora ar trebui sa contribuie toti profesorii implicati in educatia elevului.
• Predarea cunostintelor ar trebui realizata de profesorii-metodisti(specializati in aplicarea metodelor necesare dobandirii cunostintelor
• Organizarea lectiilor ar trebui realizata de profesorii de curriculum(specializati in proiectare)
• Documentarea si aplicarea ar fi dirijate de profesorii documentaristi (cunoscatori in profunzime ai unui domeniu/unei discipline/unui curs/etc
• Consilierea sa se realizeze de profesori/psihologi specializati in acest domeniu.
...sau alta varianta care sa ne permita sa facem cat se poate de bine ceea ce stim deja sau suntem capabili sa facem bine.
cerina
 
Mesaje: 16
Membru din: 25 Sep 2008, 20:19

Mesajde 1957 » 14 Noi 2008, 19:24

Se pare ca este un subiect care nu intereseaza. Probabil eforturile sunt indreptate spre www.edu.ro pentru dezbateri :roll:
"Fa-ti timp s-asculti la toate, din toate sa inveti,
Fa-ti timp sa dai vietii si mortii tale un pret."
Avatar utilizator
1957
 
Mesaje: 273
Membru din: 28 Noi 2005, 09:12

Mesajde emil » 15 Noi 2008, 12:31

Deocamdata am de facut niste observatii administrative:
1. Incercati sa criticati, propunand ceva SOLUTII, in texte scurte si bine sintetizate.
2. Am observat ca atunci cand se discuta de BANI, intervine foarte multa lume... Cand e vorba de MUNCA, apar putini oameni si dintre acestia multi ... neconstructivi!

Cred ca acest subiect va fi extrem de important pentru viata noastra si ar trebui sa-l dezbatem si sa stim ca avem o contributie. Va rog sa-l abordati!

succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Principii de evaluare

Mesajde cobelea » 15 Noi 2008, 21:08

Multe proiecte am vazut in cei 30 ani de invatamant
cobelea
 
Mesaje: 29
Membru din: 10 Oct 2007, 09:07

criterii si principii de evaluare

Mesajde ana_but_vs » 18 Noi 2008, 09:58

Nu cred ca nu sunt oameni interesati de munca si ca doar banii sunt motivatia unei discutii.

Evaluarea NOASTRA, a cadrelor didactice, este si va fi un lucru controversat.
Trebuie inteles foarte bine termenul de progres scolar.
Exista elevi care nu sunt capabili sa atinga niciodata pragul lui 5, de exemplu, la teza cu subiect unic. Cum ne descurcam cu ei? Nu cumva sistemul romanesc de notare trebuie modificat? Adica, elevii sa promoveze anul si cu medii sub 5, dar sa nu aiba acces la un nivel urmator: liceu, sa spunem. Sau sa fie testati elevii la terminarea ciclului primar si cei care nu promoveaza sa fie integrati in clase speciale sau macar intr-o grupa a aceleasi clase cu programa speciala. Nu stiu daca ar fi bine, insa nu e normal ca profesorii sa fie evaluati dupa un fals progres scolar. Teoria inteligentelor multiple este factorul care, nu-i asa?, sustine ideea ca nu toti elevii pot performa la toate obiectele. De ce sa fiu evaluata dupa progresul scolar al unui elev incapabil sa descrie un peisaj autumnal? Daca nu s-a nascut poet ce sunt vinovata eu ca el vede toamna urata fiindca ploua si nu o vede ca pe un anotimp al stingerii.
Progres scolar inseamna si educatie, nu doar cunostinte. Evaluarile externe sunt grozave, insa tin oare ele cont de mediile diferite din care provin elevii. Elevii mei muncesc la camp, in curte ingrijesc de animale, au frati mai mici pe care ii supravegheaza. Fiul meu, elev si el, invata, se joaca, citeste(ma tin de capul lui), navigheaza pe net. Cati elevi din mediul rural au asemenea program?
Nu caut scuze pentru insuccese. Am si bucurii din partea elevilor mei: 10 la teza cu subiect unic si nu doar unul. Sunt la inceputul carierei, nu am multi ani de experienta, insa observ ca realitatea de la catedra e mai dureroasa decat Criteriile de evaluare a performantei didactice.
Imi iubesc meseria si nu ma sperie schimbarile, dar e dureros ca nu ne e respectata munca. Progresul scolar inseamna fiecare pas cat de mic, dar care nu neaparat atinge un descriptor de performanta. Cei onesti cred ca imi vor da dreptate. Si atunci cum se poate face o evaluare obiectiva? :?: Cred ca e imposibil...cum este evaluat un deputat sau un senator care doarme in sedinta? :cry: :cry: :cry:
ana_but_vs
 
Mesaje: 5
Membru din: 24 Iun 2007, 18:39

Mesajde nada » 19 Noi 2008, 17:46

Eu cred ca aceste criterii trebuie diferentiante si in functie de scoala. Am sa dau acum un exemplu care poate nu e cel mai potrivit insa e singurul care imi vine in minte. In fiecare scoala, conform legii trebuie sa functioneze mai multe comisii: de patrimoniu, pentru curriculum etc. In scolile mari fiecare cadru didactic poate avea cate o responsabilitate insa in scolile mici se intampla ca aceeleasi persoane sa fie prezente in mai multe comisii. Cantitatea de munca e aceeasi insa numarul de cadre didactice este diferit; in consecinta scade calitatea.
Asa se va intapla si in acest caz.
Cred ca toata lumea merita sanse egale.
"Ca sa fii dascalul altora, trebuie sa fi fost tu insuti ucenic multa vreme" proverb latin

http://scoli.didactic.ro/scoala_gimnazi ... are_piscu/
Avatar utilizator
nada
 
Mesaje: 317
Membru din: 22 Ian 2006, 22:28
Localitate: Piscu - Galati

Mesajde felixmunteanu » 24 Noi 2008, 23:38

Am senzatia ca in fiecare scoala se vor instala paturi ale lui Procust pe care vom fi asezati si fiecare (inspectorat, parinti, elevi, comunitate, teste nationale) va trage sa ne intinda sau ne va ciunti de unde apuca.
Nu scrie nicaieri ca ar conta caietele corectate ale elevilor sau portofoliile lor, dar sa avem parteneriate. Bine, domnilor, in doua zile sa vedeti cum se semneaza si raman semnate parteneriate peste parteneriate. Pe forum deja am citit "Vreau parteneriat pe orice tema!" Cititi prima pagina sa vedeti cate simpozioane si concursuri de desene sunt. Participand la ele, dascalul contribuie la cresterea prestigiului scolii.
HARTII!
Musai sa fie metode moderne!!!
Si eu le folosesc, dar de ce sa facem un scop in sine? Daca vine dl inspector si eu am folsit metode traditionale mi se scade la salariu? Era o vreme cand nu era lectia buna daca nu se foloseau mijloace audio-vizuale. Nu conta ca dura mai mult sa le instalezi decat sa le folosesti, dar sa fie!
Sa ne judece parintii!!!
Ce pregatire au ei in acest sens? Pentru parinti "doamna e buna" si daca scrie "nostri" si daca scrie "nostrii", mai ales pentru unii parinti.
Ca sa nu mai lungesc vorba: legiuitorii nostri ar trebui sa isi mute periodic sediul. Sa stea cate o luna in fiecare coltisor de tara si de acolo sa dea legile catre capitala, nu numai dinspre capitala spre "provincie".
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Mesajde emil » 25 Noi 2008, 00:02

Aveti dreptate, felixmunteanu!
S-a umplut invatamantul de hartii si de o majoritate de impostori care le detin. Se vand diplome, parteneriate pe orice tema, simpozioane fantoma, expozitii fara expozanti, etc. Banuiesc ca sunt oameni care sunt dispusi sa-si vand si copiii din clasa numai sa obtina cateva zeci sau sute de lei noi in plus la salariu...
Ei bine, doriti sa continuie o astfel de stare de lucruri? Vreti sa vedeti langa dumneavoastra pe absolventul facut la SRL-ul din colt care vrea salariul la fel ca si educatorul inimos si dedicat muncii lui? Vreti sa obtina recompense mai multe decat dumneavoastra, neavenitii care si-au cumparat diplomele, au sacrificat copiii, au pacalit parintii, au ocupat timpul copiilor normali cu pregatirea performerilor piticoti, canguristi, smartificati, winneristi, etc?
Dupa parerea mea, un invatamant bun si producator de oameni bine pregatiti nu va merrge decat daca:
1. avem programe bune, gandite sistemic
2. avem instrumente de evaluare corecta a elevilor
3. avem instrumente bune care sa masoare clar munca noastra, a educatorilor
4. in conditiile de mai sus, avem educatori pregatiti si bine motivati material.
Ajungem de fapt la ceea ce vor cei care administreaza educatia: instrumentele de masura a calitatii muncii didactice. E nevoie de concurenta si in munca didactica. Sa se vada bine cine e mai bun si cine nu-si vede de treaba. Pentru asta e nevoie de instrumente de evaluare, de care ducem lipsa in prezent...

Numai bine
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde Vizitator » 28 Noi 2008, 18:35

Dupa parea ta, Emil, maimutele calofile despre care vorbea Camil Petrescu vor sa ramana in copac.Ce sa facem cu o coaja gustoasa dupa ce am ignorat miezul? Sa o mancam, ne propui tu.
Multumim frumos, dar ne-am saturat. Toate pampoanele astea pe care le asorteaza grabitii ce trec prin ministere sistemului in care noi ne traim in mod real profesia, trebuie sa dispara.
Ori se construieste un sistem care sa corespunda in mod real nevoilor elevilor si societatii, ori, nu. Ori se creeaza un cadru legislativ(legea invatamantului, statutul cadrelor didactice, legea salarizarii bugetarilor) coerent, ori, nu, nu, nu, nimic altceva!!!
Vizitator
 


Înapoi la Dezbaterea publică privind Legile Invatamantului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori