de oaboab » 14 Iul 2008, 00:36
Deci să fiu mai explicit. Raţionamentul meu (care nu sunt diriginte, dar m-am interesat şi de acest aspect, chiar dacă nu intenţionez să fiu diriginte în viitorul apropiat) a fost următorul:
1. Pe clasele I-IV, învăţătoarea / învăţătorul activează ca atare: predă toate materiile afară de religie, sport şi limbi străine iar în situaţia în care are degrevare de normă, la materiile amintite mai sus se mai pot adăuga alte două, la alegere, de exemplu desenul şi muzica (prevedere de care nu se ţine cont decât rareori).
2. Pe clasele a V-a şi a VI-a, învăţătoarea care a predat la clasa respectivă îndeplineşte funcţia de dirigintă a acesteia fără a prelua - în acest interval de timp - nici o altă clasă. În felul acesta probleme vizând consilierea şi orientarea sunt mult mai uşor de rezolvat deoarece învăţătoarea îşi cunoaşte elevii mai bine ca oricare dintre profesori.
3. Începând cu clasa a VII-a, orele aferente ariei curriculare consiliere şi orientare ar putea să fie efectuate:
-de personal de specialitate care să se ocupe numai cu asta.
-ca şi până acum, de profesori care, pe lângă materia pe care o predau, să ia şi ore de dirigenţie.
Există cadre didactice care îndrăgesc meseria de diriginte şi trebuie să li se ofere posibilitatea
-fie de a putea fi diriginţi, aceştia continuând să predea materia lor
-fie să urmeze cursuri în acest sens, pentru a se dedica în totalitate dirigenţiei şi altor activităţi ce ţin de consiliere şi orientare
Predarea materiilor aferente ariei curriculare Consiliere şi Orientare de către personal specializat începând cu a V-a ar descongestiona actualii diriginţi, aceştia putându-se ocupa strict cu programa disciplinei pe care o predau, dar nu ar atenua "fractura" ciclului de dezvoltare.