de romel » 09 Mai 2008, 21:21
Dragul meu coleg,
O lecţie pe o anumită temă poate fi desfăşurată cum ai proceda cu propriul copil în educarea lui.
Am fost şi rămân partizanul propriei creaţii şi nu a scenariului propus de alţii!
Pentru controale cu suspuşi se poate apela la sfatul altora în ceea ce priveşte introducerea unui decor şi a unor accesorii atrăgătoare care să "fure ochiul", dar "mâncarea este aceeaşi"!
Pe mine mă bătea la cap şi uneori altfel, mămica mea, chiar dacă eram bărbat, să fac mâncare şi să aşez masa. Nu aveam icre negre (şi nici azi), nici homari şi nici alte scofeturi, dar vesela şi tacâmurile semănau cu cele de astăzi. Cele de la lecţie pot fi din plastic, iar faţa de masă, în funcţie de posibilităţi. Numai şerveţelele difereau, erau din bumbac sau din in, iar uneori lipseau cu desăvârşire. Nu m-a învăţat cum se aşezau şi se foloseau tacâmurile (foarte important!), dar am găsit mai târziu prin cărţi , sau am tras cu ochiul pe la alţii... Acum mă pricep foarte bine! Nu stau cu coatele pe masă, nu mă sobesc între dinţi şi nu vorbesc cu mâncarea în gură! Dar văd unele mese cu multe minunăţii şi un servit din partea consumatorilor execrabil. Ăntre cele două modele îşi aleg elevii comportamentul, iar peste ele guvernează cel al părinţilor. Spor în prepararea lecţiei! Poftă bună la activitate!
Cu drag şi nu în bătaie de joc, Romel, care nu aşteaptă: "Sărut mâna pentru masă!"