dobre_monica scrie:Stimati colegi,
Sunt ingrijorata deoarece in acest an am definitivatul si am nevoie de foarte multe proiecte la clasa I la mapa invatatorului pe care nu le am.V-as ramane indatorata daca m-ati putea ajuta macar cu cateva.Cine are, va rog mult ajutati-ma cu ele.Am o metodista foarte pretentioasa si perfectionista si sunt disperata.Cei care ma puteti ajuta ... Monica
Dacă nu ai realizat până acum proiectarea pentru fiecare lecţie, ai câteva soluţii pentru a ieşi din "încurcătură":
1. Unităţile de învăţare - dacă sunt eficient realizate, constituie o dovadă foarte bună a activităţii tale la clasă. Ăn fond, pe orizontală, unitatea de învăţare porneşte de la obiectivele de referinţă vizate, conţine tipurile de activităţi propuse şi strategia utilizată (metode, mijloace, forme de organizare), şi, nu în ultimul rând, metodele şi instrumentele de evaluare cu care măsori obiectivele alese. Pe verticală, se vede clar nr. de ore alocat unităţii, reluarea unor obiective de referinţă în cadrul unităţii, multitudinea activităţilor prin care se realizează învăţarea, eficienţa strategiilor, evaluarea obiectivelor prin metode şi cu instrumente diverse. Ĺi, dacă proiectarea pe unităţi
e personalizată în funcţie de analiza de nevoi realizată la clasa pe care o conduci, atunci e clar pentru oricine face evaluarea că ai intervenit punctual în vederea ameliorării aspectelor constatate (de ex: constaţi că nr. de ore alocat e prea mare/mic, pe parcursul aplicării îţi vin idei diferite pe care le notezi în rubricile unităţii, adaugi/elimini activităţi de învăţare, metode, tehnici, mijloace, forme de organizare, observi că evaluarea trebuie îmbunătăţită prin introducerea unor metode alternative etc.).
Dacă aş evalua astfel de unităţi de învăţare, aş fi un mentor/metodist de-a dreptul fericit.
2. Indiferent cine vine să evalueze activitatea ta, îţi va spune ce aspecte sunt lăudabile, dar şi care trebuie ameliorate. Cel mai onest lucru pe care îl poţi face este
să îţi asumi aspectele negative semnalate şi să faci tot posibilul să îmbunătăţeşti activitatea ta profesională. Cum? Simplu: îţi elaborezi un plan de acţiune individual (un fel de jurnal profesional), cu activităţi precise, termene clare, modalităţi de realizare etc. E adevărat că acest element ţine de managementul personal, dar, cu un efort de voinţă, vei reuşi.
3. Ideile Tliyei sunt foarte bune: nu rezolvi nimic luând de-a valma proiecte elaborate de alţi colegi. Ăţi asumi proiectele respective şi cu bune şi cu rele? Ca să nu mai spun de impresia pe care o laşi evaluatorului tău, arătându-i proiecte cu structuri diferite... Adună idei, asta e altceva, stabileşte-ţi o structură personală de proiectare a lecţiei şi începe să lucrezi. Vei vedea că nu e atât de greu pe cât pare. Dacă doreşti sprijin în vederea proiectării, scrie-mi şi te ajut cu plăcere.
Numai bine şi succese!