de andru » 21 Oct 2005, 10:06
E greu de apreciat daca e buna sau rea, atata timp cat n-o poti plasa intr-un context. Fara sa stii care va fi programa pentru c. a XI-a, respectiv a XII-a, "diagnosticul" trebuie sa ramana rezervat.
Pe de alta parte insa, tind sa-mi acord votul acestui tip de programa, care macar incearca sa redea o imagine sintetica a tuturor genurilor, mizand (sper) pe apofundarea lor progresiva in anii de studiu care urmeaza. Studierea "intensiva" a prozei in clasa a X-a grupa un volum mare de lecturi pe perioada acelui an si crea un dezechilibru, din punctul acesta de vedere, daca ne raportam la ce aveau de citi elevii in anul urmator. In plus, poezia era clar dezavantajata: elevii mei nu citesc poezie cu placere decat rareori, si atunci in doze modeste, preferand sa se destinda dupa aceea cu un roman bun; a grupa toata poezia pe parcursul unui semestru li s-a parut prea mult... Succesiunea genurilor are, indiscutabil, avantajul diversitatii.