Legea invatamantului

Noile legi ale Învâţământului sunt supuse dezbaterii publice.

Mesajde mioanghel » 20 Ian 2008, 19:30

Evaluarea stiintifica a noilor cadre didactice poate constitui o mare problema pt. scoli din varii motive (materiale, de personal etc). O varianta buna ar fi obtinerea titulaturii prin examen national, iar postul la o anumita scoala sa se realizeze in cadrul scolii. Ma gandesc chiar ca nici nu este necesar ca scoala sa-si dea acordul imediat, ci dupa o perioada de proba stabilita in functie de conditiile din scoala. In fond important este ca sa se obtina titulatura in invatamant in primul rand. Trebuie avut in vedere si pozitia managerului, raspunderea lui in fata parintilor, elevilor si a colectivului de cadre didactice. Acum nu se mai poate spune: "aceasta este persoana care ne-a fost trimisa, nu avem ce face". Mi se pare foarte necesar ca scoala sa-si aleaga cadrul didactic de care are nevoie, dar nu-si poate asuma resposabilitatea acordarii titularizarii unui cadru didactic.
mioanghel
 
Mesaje: 1986
Membru din: 10 Mar 2007, 19:52

Mesajde andreea_muntean » 21 Ian 2008, 17:32

mioanghel scrie:Evaluarea stiintifica a noilor cadre didactice poate constitui o mare problema pt. scoli din varii motive (materiale, de personal etc). O varianta buna ar fi obtinerea titulaturii prin examen national, iar postul la o anumita scoala sa se realizeze in cadrul scolii. Ma gandesc chiar ca nici nu este necesar ca scoala sa-si dea acordul imediat, ci dupa o perioada de proba stabilita in functie de conditiile din scoala. In fond important este ca sa se obtina titulatura in invatamant in primul rand. Trebuie avut in vedere si pozitia managerului, raspunderea lui in fata parintilor, elevilor si a colectivului de cadre didactice. Acum nu se mai poate spune: "aceasta este persoana care ne-a fost trimisa, nu avem ce face". Mi se pare foarte necesar ca scoala sa-si aleaga cadrul didactic de care are nevoie, dar nu-si poate asuma resposabilitatea acordarii titularizarii unui cadru didactic.

ce tampenie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
asa ceva nu este posibil ...in romania?????cand directorii oricum pastreaza posturi pentru eu stiu ce ruda,ce prieten de familie,ce coleg de scoala......nu se poate sa ne lasam manipulati de astfel de idei .De 6 ani merg la acest concurs de titularizare,am luat note de 9 ,de 8 si nu m am titularizat,am mers in fiecare am in cate o scoala,de trei ori am luat postul altora prin contestatie (colegi ai directorului,rude,etc),si noi vrem sa ne lasam alesi de directori???de unde pana unde sa lasam atata mana libera unora care nu fac altceva dacat sa doarma in acel scaun????chiar nu aveti idee de ce se petrece in scolile din romania???sau pur si simplu trebuie sa fim niste marionete si sa plecam capul la propuneri idioate???macar acest concurs este ceva,avem totusi un criteriu de selectie,desi sunt invatatoare cu note jenante care intra la clase.si atunci?asta ar mai lipsi....incredibil...... :evil: :evil: :evil:
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

legislatia privind invatamantul

Mesajde lililistanciu » 21 Ian 2008, 18:59

As vrea sa stiu cat este adevar si cat fictiune articolul conform caruia se poate iesi la pensie obtinand pensie de servicu, daca acel cadru didactic are peste 25 ani de serviciu, gradul I.......................cu 80% din salariul brut pe ultimele 12 luni lucrate?
lililistanciu
 
Mesaje: 29
Membru din: 31 Ian 2007, 19:47

Re: legislatia privind invatamantul

Mesajde andreea_muntean » 22 Ian 2008, 16:29

lililistanciu scrie:As vrea sa stiu cat este adevar si cat fictiune articolul conform caruia se poate iesi la pensie obtinand pensie de servicu, daca acel cadru didactic are peste 25 ani de serviciu, gradul I.......................cu 80% din salariul brut pe ultimele 12 luni lucrate?

clar ca e o abureala ................ne au adus in asa hal,ca nu mai credem nimic din ce spun......suntem doar niste cobai,v am mai spus...se fac teste pe noi.....aplica pe noi si pe elevi ce viseaza eu stiu ce ministru noaptea.....
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Mesajde mioanghel » 22 Ian 2008, 20:17

Draga andreea, ai perfecta dreptate sa fii revoltata daca ai fost nedreptatita!
Tocmai am propus ca titulatura sa se obtina prin examene ca cel de pana acum. Acesta va avea rolul de a conferi titulatura celui ce va obtine un anumit punctaj. Dar in scoli nu toti cei ce iau note ca tine se adapteaza conditiilor locale. Am 20 de ani de experienta si am vazut profesori debutanti care s-au adaptat mai bine sau mai putin bine tot asa cum am vazut profesori cu o vasta experienta care nu s-au adaptat in nici un fel de scoala. Nu putem generaliza numai dupa niste cazuri particulare. Titulatura nu s-a obtinut niciodata usor in Romania, iar postul dorit cu atat mai usor. Noi am fost repartizati in toate judetele de granita, desi am terminat numai 48 in promotie si intr-un oras de la marginea tarii: Timisoara. Au fost familii care au stat despartite (fiecare intr-un judet) si s-au reunit numai datorita schimbarilor politice din 1989 si dupa ce si-au luat definitivatul. Altii, mai mari ca noi, au suferit mai mult.Cei care nu se duceau la post isi plateu studiile. Ce ar fi daca am judeca fiecare dupa ce ni s-a intamplat in viata? Bineinteles ca problema o pun ca si cand nu ar exista nepotism si coruptie. Cine ar putea face norme si legi care sa ocoleasca aceste plagi? Daca vrem eradicarea acestora, trebuie ca fiecare din noi sa luptam ca tine: contestam de cate ori ni se pare ceva nedrept. Ai avut sorti de izbanda? Continua! Nu ai avut? Continua! Poate ca asa copii nostri vor trai intr-o alta societate. esti forte inversunata si pornita pe toata lumea. Daca de la varsta asta Renunti la lupta, atunci cine vrei sa schimbe ceva? Voi, cei tineri, aveti energia si forta necesare acestui lucru. Daca generatia noastra ar fi actionat asa acum 18 ani, azi voi nu ati fi beneficiat de dreptul de a va revolta. PROFITATI DE EL SI NU CEDATI ASA USOR, DAR NICI NU VA LASATI INFLUENTATAI DE PATIMI. MULT SUCCES!
mioanghel
 
Mesaje: 1986
Membru din: 10 Mar 2007, 19:52

Legea invatamantului

Mesajde kata » 23 Ian 2008, 16:36

De ce un elev de clasa I care nu reuseste sa -si insuseasca toate literele ,pana la sfarsitul anului ,nu reuseste sa scrie si sa citeasca , nu poate fi lasat repetent?In clasa aIIa ii va fi foarte greu ,daca nu chiar imposibil sa invete . Trebuie sa repete clasa I,ca de aici are lipsuri
kata
 
Mesaje: 65
Membru din: 08 Feb 2007, 13:14

Mesajde andreea_muntean » 23 Ian 2008, 20:54

mioanghel scrie:Draga andreea, ai perfecta dreptate sa fii revoltata daca ai fost nedreptatita!
Tocmai am propus ca titulatura sa se obtina prin examene ca cel de pana acum. Acesta va avea rolul de a conferi titulatura celui ce va obtine un anumit punctaj. Dar in scoli nu toti cei ce iau note ca tine se adapteaza conditiilor locale. Am 20 de ani de experienta si am vazut profesori debutanti care s-au adaptat mai bine sau mai putin bine tot asa cum am vazut profesori cu o vasta experienta care nu s-au adaptat in nici un fel de scoala. Nu putem generaliza numai dupa niste cazuri particulare. Titulatura nu s-a obtinut niciodata usor in Romania, iar postul dorit cu atat mai usor. Noi am fost repartizati in toate judetele de granita, desi am terminat numai 48 in promotie si intr-un oras de la marginea tarii: Timisoara. Au fost familii care au stat despartite (fiecare intr-un judet) si s-au reunit numai datorita schimbarilor politice din 1989 si dupa ce si-au luat definitivatul. Altii, mai mari ca noi, au suferit mai mult.Cei care nu se duceau la post isi plateu studiile. Ce ar fi daca am judeca fiecare dupa ce ni s-a intamplat in viata? Bineinteles ca problema o pun ca si cand nu ar exista nepotism si coruptie. Cine ar putea face norme si legi care sa ocoleasca aceste plagi? Daca vrem eradicarea acestora, trebuie ca fiecare din noi sa luptam ca tine: contestam de cate ori ni se pare ceva nedrept. Ai avut sorti de izbanda? Continua! Nu ai avut? Continua! Poate ca asa copii nostri vor trai intr-o alta societate. esti forte inversunata si pornita pe toata lumea. Daca de la varsta asta Renunti la lupta, atunci cine vrei sa schimbe ceva? Voi, cei tineri, aveti energia si forta necesare acestui lucru. Daca generatia noastra ar fi actionat asa acum 18 ani, azi voi nu ati fi beneficiat de dreptul de a va revolta. PROFITATI DE EL SI NU CEDATI ASA USOR, DAR NICI NU VA LASATI INFLUENTATAI DE PATIMI. MULT SUCCES!

sunt convinsa ca aveti dreptate ,stimata doamna.nu sunt pornita pe toata lumea ,chiar deloc....contest atunci cand nu este corect ce se ntampla intr o societate democratica,intr o tara care doreste sa se alinieze cu tarile Uniunii Europene.....suntem de toata jena ,suntem umiliti si pacaliti asa ,,pe fata,,.....si de cele mai multe ori aceste lucruri vin din partea directorilor(de cele mai multe ori inculti,in comparatie cu cele mai multe cadre didactice pe care le au in subordine si ma refer aici la greselile gramaticale pe care le fac si la multe alte neconcordante in tinuta si vocabularul d lor),a secretarelor ,carora atata birocratie li s a ,,urcat la cap,, si lista poate continua.....si nu ma puteti contrazice pentru ca sunteti la fel de coonvinsa ca si mine ca aceste lucruri se petrec in invatamantul romanesc.....nu mai exista respect....
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Mesajde angela_ghrsm » 26 Ian 2008, 17:13

Andreea, ai dreptate să fii revoltată ! alătură-te celorlalte colege care muncesc an de an să se titularizeze pe un post convenabil şi nu reuşesc.
Kata, un copil de clasa I trebuie învăţat alfabetul în clasa I şi în primul semestru al clasei a II-a. Eu aşa am procedat cu un copil: era în clasa a doua, îl luam zilnic la cabinet şi îl învăţam alfabetul. Nu aveţi logoped în şcoală ? trebuie să faceţi program special pt el să urmăriţi progresul lui continuu, indiferent la ce literă e. Mai aveţi timp să luaţi alfabetul de la început !
Ultima oară modificat de angela_ghrsm pe 28 Feb 2008, 18:30, modificat 1 dată în total.
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23

Mesajde resunu » 30 Ian 2008, 20:04

finalitatile educatiei sunt doar teoretice ca sa dea bine la imagine. Ele nu pot fi realizate atata timp cat raman neschimbate structurile , institutiile , metodele si spiritul legilor din perioada dictatoriala.
Nu se poate obtine democratie cu piese de dictatura, asa cum nu se poate obtine masina de spalat cu piese de mitraliera :wink:
Are MINTE cine spune ADEVARUL, nu cine minte ! Imagine
Avatar utilizator
resunu
 
Mesaje: 1709
Membru din: 29 Aug 2007, 11:42

propuneri pentru noua lege a invatamantului

Mesajde costas1234 » 04 Feb 2008, 22:02

Propun urmatoarele articole pentru noua lege a invatamantului:

1.Titularizarea la nivelul scolii, prin decizie in consiliul de administratie sau consiliul profesoral pe baza rezultatelor obtinute in activitatea de dascal, iar evaluarea sa se faca pe puncte pe urmatoarele criterii : grade didactice, diplome , cursuri CCD, rezultate la clasa , calificative, aprecieri ale consiliului de administratie actual si din trecut, manuale scrise, alte activitati de cercetare inventica, participarea la alactuirea de programe scolare si alte activitati.

2.Descentralizare, autonomie decizionala pentru conducerea unitatii.

3.Sa fie numit pe langa sistemul clasic de doi directori si un manager numit de primarie iar decizile sa se ia prin vot.

4.Plata profesorilor in functie de performanta, astfel daca nivelul eleviilor a crescut cu un punct sau s-a mentinut profesorul sa ia salariul maximal conform pozitiei pe care o ocupa in ierarhia profesionala.
Se va proceda la o testare initiala a elevilor la inceput de an , se vor contabiliza rezultatele si se vor face grafice de evolutie, astfel daca daca un elev a evoluat de la nota 2 la 4 sau de la 9 la 10 sau si-a mentinut pozitia profesorul sa isis ia salariul maximal, daca pe media clasei se inregistreaza o scadere a notelor profesorul va pierde cate 1% pentru fiecare punct , ajungandu-se la o diminuare de maxim 10%.

5.Acordarea de tichete de masa.

6.Acordarea de bonificatii financiare in functie de pregatire si statut:
-2% pentru fiecare curs efectuat la CCD
-2% pentru cei care sunt titulari
-5% pentru sef de catedra
-10% pentru membru consiliu administratie
-5% pentru fiecare curs postuniversitar absolvit
-10% pentru fiecare master absolvit
-15% pentru fiecare doctorat absolvit
-etc…
indiferent de specialitate.

7.Recunosterea gradelor didactice indiferent de specialitatea pe care profeseaza daca are mai multe licente sau mastere respectiv doctorate.

8.Dreptul de a deveni titular numai dupa ce isi da definitivatul.

9.Primaria sa asigure la fiecare unitate scolara cate o patrula de gardieni publici, politisti sau jandarmi, in numar de cate doua cadre, care sa asigure paza si ordinea si care la solicitarea profesorului de service sau a altui cadru din scoala, sa intervina in cazul elevilor violenti, a parintilor violenti sau a altor personae ce nu respecta regulamentul de ordine interna si sa-I sanctioneze pentru perturbarea sistemului cu amenda simpla sau penala sau in functie de gravitate sa-I aresteze etc…

10. Introducerea dreptului de a da elevii afara de la ora daca acestia continua sa perturbe ora, desi au fost avertizati, si sa fie instituita o sala de clasa, de pedeapsa unde acestia pe restul timpului orei sa primeasca o tema de facut de la profesorul a carui ora au perturbato.
Aplicarea pedepsei se va face de catre patrula de jandarmi sau gardieni publici asigurata de primarie iar supravegherea in sala de pedeapsa se va face de unul din profesorii de serviciu sau alt profesor insarcinat strict cu acest lucru.

11.Instintarile de absente sau de alta natura sa fie transmise prin intermediul politiei , respectiv a politistului de proximitate al unitatii scolare si al elevului.

12.La numirea directorului sa-si dea acordul si consiliul profesoral.

13.Echivalarea masterului cu gradul doi pentru profesorii ce predau la licee ( si invers) si echivalarea gradului unu cu doctoratul ( si invers).

14.Introducerea locurilor cu taxa pentru elevii, taxa ce va creea venituri pentru unitatea scolara.

15.Dreptul de a introduce amenzi pentru absente sau comportament inadecvat in cadrul scolii , la decizia consiliului profesoral, constituindu-se in venituri pentru unitatea scolara.

16.Introducerea sistemului video de supraveghere a intregii suprafete a unitatilor scolare obligatoriu, pentru a se obtine dovezi clare asupra comportamentului inadecvat fie al eleviilor fie al profesoriilor sau a intrarii in unitate a unor persoane straine.

17.Introducerea examenelor de admitere pentru intrarea in fiecare ciclu de invatamant la care sa se adauge si analiza foii matricole.(o medie)

18.Sa se deconteze pentru profesori intr-o anumita limita transportul, rechizitele , xeroxurile, facturile de internet, cheltuielile cu tinuta.( eventual introducerea unei tinute elegante unice pentru toate cadrele didactice).

19.Introducerea obligator a unui sistem de monitorizare electronica a intrarilor si iesirilor din unitatile de invatamant pe baza de cartela care sa inregistreze sosirea si plecarea elevilor si cadrelor si rezultatele sa fie confruntate cu situatia absentelor din cataloage pentru o mai buna monitorizare a miscarii eleviilor.

20. O clasa odata infintata san u poata fi desfintata pe parcursul unui ciclu de patru ani indifferent de numarul eleviilor acesteia , respective daca acesta scade sub limita prevazut in present de lege datorita elevilor ce raman repetenti sau datorita exmatricularilor.

21. Drept de exmatriculare a eleviilor si pentru clasele obligatorii prevazute de lege.

22.Ciclurile de invatamant sa ramana cate 4 ani (gradinita 2-6 ani, ciclu primar 4 ani clasele 1-4, gimnaziu 4 ani clasele 5-8, liceu 4 ani clasele 9-12), iar admiterea in fiecare ciclu sa se faca prin examen 50% si 50 % media generala.

Etc…
costas1234
 
Mesaje: 4
Membru din: 04 Feb 2008, 21:48

Re: grupa pregatitoare la scoala

Mesajde angela_ghrsm » 13 Feb 2008, 21:52

happiness scrie: Dar durerea mea cea mare e in calitate de mama,fetita mea face anul acesta 6 ani si ar trebui,conform lui Adomnitei,sa mearga in toamna la scoala.Daca materia ar fi cea de la grupa pregatitoare de acum,daca decorul clasei s-ar adecva unui copil de 6 ani,daca invatatoarea ar accepta sa se joace cu ei un an,asa cum face educatoarea,fara sa ii oblige sa scrie si sa citesca inca de pe acum,daca ar exista spatiu pentru aceste clase in scoli...daca si iar daca...Parca vad ca acesti copilasi vor fi obligati de la 6 ani sa stea nemiscati in bancile acelea oribile ,sa faca teme si sa scrie...Dar durata unei ore,care la scoala e de 45 minute,cum se adapteaza celor de 6 ani?Ca ei la gradinita fac lectii de maxim 30 minute.Si,in final,inca o dilema..Ce invatatori vor dori aceasta clasa pregatitoare,stiut fiind faptul ca le cam displace perioada anteabecedara...


Doamnă dragă ! staţi linistită ! fetiţa dv este foarte bine pregătită pt şcoală dacă a urmat grădiniţa. La grădiniţă, la grupa pregătitoare educatoarea îi pregăteşte pe copii pt şcoală : prin exerciţiile fonematice, prin trasarea semnelor pregrafice şi grafice, prin exerciţii matematice care nu sunt foarte uşoare şi logopedul care vine la grădiniţă le corectează pronunţia. Perioada preabecedară este aprox la fel ca grupa pregătitoare de la grădiniţă numai că învăţătorul are exigenţele sale. Are pretenţia ca elevul să stea liniştit în bancă , să fie atent la explicaţii, să răspundă la întrebări şi să ştie să pună întrebări la rândul lui. Oricum semestrul I al clasei I este o perioadă destul de grea pt învăţător dar asta nu înseamnă că nu-i place. În această perioadă învăţătorul pune bazele comportamentale ale elevului, stabileste reguli, limite şi responsabilităţi. Elevilor le place această perioadă pt că este ceva nou pt ei. Eu sunt sigură că fetiţa dv se va descurca cu succes la şcoală. Vă doresc numai bine !
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23

Mesajde happiness » 14 Feb 2008, 19:33

Sunt convinsa ca fetita mea s-ar descurca la scoala,educatoarele lor lucreaza foarte mult cu ei,nu asta este problema .Eu nu vreau sa ii iau un an de liniste si de libertate,atata tot.Si oricum sunt convinsa ca aceasta lege nu va fi votata in aceasta forma...Copiilor nu le va fi nicicand mai bine decat la gradinita,asta e clar,asa ca eu asta imi doresc pentru fetita mea,inca un an de bucurii alaturi de oamenii dragi din gradinita,si asta mai ales pentru ca are noroc de cea mai buna educatie posibila ,deja.La 7 ani si ceva va fi mai pregatita de scoala,ma refer la atentie,la rabdare,la concentrare...Oricum,va multumesc pentru raspuns!
happiness
 
Mesaje: 74
Membru din: 26 Oct 2006, 20:29

Mesajde resunu » 15 Feb 2008, 12:34

se tot vorbeste de stres. Oare aceste legi noi tin seama de acest aspect sau din contra il amplifica ?
Are MINTE cine spune ADEVARUL, nu cine minte ! Imagine
Avatar utilizator
resunu
 
Mesaje: 1709
Membru din: 29 Aug 2007, 11:42

propuneri noua lege a invatamantului

Mesajde costas1234 » 15 Feb 2008, 12:51

Obligativitatea examenului de titularizare/ suplinire pentru a te putea incadra in invatamant in fiecare an este cea mai mare prostie , ok , se spune in lege sa fim angajati in urma unui examen , bun il dam odata, si gata cand intram in siatemul de invatamant primim o adeverinta ca l-am sustinut si merem apoi pe continutati asa cum era inainte , ce mama ei de viata sunt oameni care mai au cativa anisori pana la pensie si sunt obligati sa vina sa dea iar examen, invatamantul nu este o industrie ca sa se supuna strict legislatiei munciii unde se sutine ca contractul de munca pe termen limitat se poate prelungii doar de doua ori cu perioada pe care a fost incheiat cu acordul ambelor parti.
Invatamantul trebuie sa aiba propria lege si pana sa vina la conducerea MEC "tanti Kati" s-a mers pe continuitate si elevii aveau stabilitate vis a vis de profesorii si dirigintii ce le predau ....etc ....si acum este un balamuc ce ne duce la scaderea calitatii invatamntului si nu la imbunatatire.
Ce naiba o sa o tin intr-un examen pana la pensie daca nu sunt posturi de titularizare si alea date cu jmecehrii.....cine a pomenit ca un procuror, un judecator politist medic....etc...dupa ce a data examenul de incadrare pe post in cadrul sistemului sa o tina intr-un examen toata viata an de an, a ca da examen sa avanseze in cadrul sistemului asta este alceva , dar nu bataia de joc la care s-a ajuns in invatamant , unde mai pui ca suntem evaluati pe note si nu pe puncte....
Ce eu mai sunt student sau elev , sa imi dea mie note , sa-mi dea puncte , ma compara cu elevii , ma bate la fund MEC ca vezi doamne nu sunt cuminte.....sau ce.....iata sunteti niste nimicuri si nu aveti dreptu sa cereti o salarizare decenta.....sa-i ia naiba.
costas1234
 
Mesaje: 4
Membru din: 04 Feb 2008, 21:48

prpuneri pentru noua lege a invatamantului

Mesajde costas1234 » 15 Feb 2008, 12:56

Introducerea in mod obligatoriu a unui sistem de monitorizare electronica a intrarilor si iesirilor din unitatile de invatamant pe baza de cartela care sa inregistreze sosirea si plecarea elevilor si cadrelor si rezultatele sa fie confruntate cu situatia absentelor din cataloage pentru o mai buna monitorizare a miscarii eleviilor.

O clasa odata infintata sa nu poata fi desfintata pe parcursul unui ciclu de patru ani indiferent de numarul eleviilor acesteia , respective daca acesta scade sub limita prevazut in present de lege datorita elevilor ce raman repetenti sau datorita exmatricularilor.

Drept de exmatriculare a eleviilor si pentru clasele obligatorii prevazute de lege.

Ciclurile de invatamant sa ramana cate 4 ani (gradinita 2-6 ani, ciclu primar 4 ani clasele 1-4, gimnaziu 4 ani clasele 5-8, liceu 4 ani clasele 9-12), iar admiterea in fiecare ciclu sa se faca prin examen 50% si 50 % media generala.

Toate usile claselor sa fie prevazute cu un spatiu de vizualizare a activitatii eleviilor fie din calsa fie de pe holuri, respectiv cu un geam, eventual din plexigals incasabil.

Fiecare disciplina sau arie curriculara sa aiba cate o boxa , cu birouri pentru profesori unde acestia sa poata acorda consultatii in calitate de coordonatori lucrari atestate, de diriginti sau pur si simplu de profesori ce trebuie sa evalueze sis a ajute elevii. si parintii.

Saptamanal sa se organizeze de catre dirigintele clasei, invatatoare sau educatoare, cate doua ore in afara programului copiilor o activitate sub denumirea “Scoala parintilor” unde acestia sa fie indrumati cum sa-si creasca copii ce metode sa aplice pentru ai putea ajuta sa devina oameni de nadejde ai societatii , sa se descurce singuri.

Elevii la trecerea dintr-un ciclu de invatamant in altul sa fie examinati , testate si de psihologul unitatii si sin functie de aptitudinile si atractia lor pentru o anumita specializare sa fie consiliati , indrumati catre o anumita specializare.

Bibliotecile sa fie dotate cu sali de lectura unde elevul sa-si poata rezolva temele si cu acces la internet.

Sa se creeze cantine cu perturi modice in cadrul unitatitilor cu mancare sanatoasa.

Daca angajatii sistemului au activitate inovationala atestata prin brevetare la OSIM respective activitate de cercetare sa li se acorde pentru fiecare brevet cate 15% la salariu.


Sa se organizeze la nivel de minister un program atragandu-se bancile pentru construirea de locuinte pentru a putea lua credite ipotecare atat titularii cat si suplinitorii pentru garsoniere si apartamente de doua camere, toti cei care nu au o casa in propietate mai ales tinerii).
Cei ce nu vor achita ratele li se va lua casa de catre banca.

Sa se lanseze un program initiat de la nivel ministerial, deoarece acolo exista posibilitatea unei baze de date reale, pentru ca elevii impreuna cu dirigintii si profesorii de specialitate sa viziteze gratuit muzee, sa mearga la spectacole, in excursii, in tabere, in mod organizat cu autocare, cu contracte clare cu firme de turism, sau nu neaparat, cine doreste sa sponsorizeze, prin rotatie.
Firmelor ce sponsorizeaza actiunile sa li se acorde facilitati fiscale prin reducerea impozitului pe profit cu 5 %.

Fiecare liceu ce are in componenta clase ce califica copii pe diferite meserii sa fie arondat pentru efectuarea practicii la cate o firma ce va avea contract cu ministerul si care apoi dupa absolvire va putea selecta dintre elevii respective, noi angajati.
Firmelor ce se implica in invatamant sa li se acorde facilitati la impozitare (scaderea cotei de impozitare cu 5%-10%), mai ales in cazul sponsorizarilor sau acordarii de burse pentru anumiti copi ce trebuie sutinuti.
Copii ce vor termina studiile cu o bursa acordata de o anumita firma dupa absolvire sa fie obligati prin contract sa munceasca la firma respectiva pe un anumit nivel salarial -5 ani.

Eliminarea examenului de titularizare/suplinire ( sa se sutina o singura data la intrarea in sistem) si reintroducerea continuitatiilor fara limita de timpasa cum era inainte.

VISE.....
costas1234
 
Mesaje: 4
Membru din: 04 Feb 2008, 21:48

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Dezbaterea publică privind Legile Invatamantului

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori