Elev cls a -IV- Nivel cunostinte!

Sectiune dedicata dialogului parinti-educatori

Mesajde live » 15 Noi 2006, 18:05

:P tu ce faci? îmi dai de lucru?! am citit exerciţiul, am luat o coală şi un pix şi m-am apucat de treabă... sunt cam obosită şi n-am reuşit, momentan, să găsesc rezolvare prin metoda grafică. că se vede cu ochiul liber că 10+15 nu are cum să fie egal cu 120...e partea a II-a. că, dacă "mărim numerele"(of, cât urăsc modul ăsta de exprimare!!!!), creşte şi suma lor...partea a III-a. mă rog!
pus în ecuaţie, ajungi la a=2/3b. pe desen...tot asta se vede, dar mai caut, încă, un mod de a demonstra asta(fără ecuaţie, fără a "citi" pe desen). vaaaai, ce obosită suuuunt!!!!
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde floricaplosca » 19 Noi 2006, 13:20

Se reprezintă numerele după ce le-am mărit de 6 respectiv de 4 ori.

|_____|______|_____|_____|______|______|

|________|_________|________|_________|

Scuze dacă desenul nu este foarte exact.
Din desen rezultă că al doilea nr. este o dată şi jumătate faţă de primul.
Reprezentăm deci cele două nr. a căror sumă este 120.

|____|____| \
\
|____|____|____| / 120

Se împart segmentele în părţi egale şi constatăm că sunt 5(adică 5 jumătăţi)
120 : 5 = 24(un segment)
Aflăm primul număr 24 x 2 = 48
Aflăm al doilea număr 24 x 3 = 72
Verificare: 48 + 72 = 120
48 x 6 = 288
72 x 4 = 288
288=288
Deci numerele căutate sunt: 48 şi 72
Vă doresc succes!
floricaplosca
 
Mesaje: 64
Membru din: 16 Mai 2006, 19:13

Va multumesc!

Mesajde dania_992001 » 20 Noi 2006, 14:15

Dragele mele, va multumesc tare mult ca incercati sa ma ajutati.
Nici nu stiti cat de bine imi pare cand mai gasesc cate un raspuns aici, pe forum, la problemele mele.
Incerc sa fac in asa fel incat sa explic cat mai clar copilului ceea ce nu pricepe, si, vazand bunavointa voastra, stiu acum ca nu mai sunt singura in acest efort.
Va doresc toate cele bune!
dania_992001
 
Mesaje: 11
Membru din: 13 Oct 2006, 08:35

Re: Va multumesc!

Mesajde live » 20 Noi 2006, 20:07

dania_992001 scrie:Dragele mele, va multumesc tare mult ca incercati sa ma ajutati.
Nici nu stiti cat de bine imi pare cand mai gasesc cate un raspuns aici, pe forum, la problemele mele.
Incerc sa fac in asa fel incat sa explic cat mai clar copilului ceea ce nu pricepe, si, vazand bunavointa voastra, stiu acum ca nu mai sunt singura in acest efort.
Va doresc toate cele bune!

Sunt bune şi învăţătoarele astea la ceva... :mrgreen:
Nu te sfii să ne pui întrebări, atunci când ai vreo nelămurire. Eu, una, în măsura în care voi putea, îţi voi răspunde. :D
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde verona_m » 21 Noi 2006, 20:13

cred ca mai simplu era sa lucrezi cu segmentele fara sa le imparti asa, cu observatia vizuala ca 1 mare e cat 1,5 segm mici.
scuze, nu stiu sa desenez aici segmente, asa ca explic pe neve.
Unul mic si unul mare fac 120. Inmultim cu 6.
6 segmente mici + 6 segmente mari = 720
dar 6 segmente mici = 4 segmente mari din conditia a doua.
avem atunci 4 mari (in loc de 6 mici) + 6 mari = 720
deci 10 segm mari = 720
1 segm mare este 72
1 segm mic = 120-72 = 48
se verifica si cond 2.
Exact asa si este una din metodele ulterioare din sistemul de 2 ec cu 2 necunoscute, care se va rezolva ulterior algebric. Se scoate o necunsocuta in functie de alta dintr-o ec si se inlocuieste in cealalta ec, problema reducandu-se la o ec cu o necunoscuta. Acum e primul pas.

In ceea ce priveste problema ce faci daca la scoala invata ceva prost, e mai dificil de luat o hotarare. Daca il convingi ca dna greseste, s-ar putea sa nu mai aiba niciodata incredere in profesori si sa devina circumspect. Dar nici nu poti sa il lasi sa invete ceva gresit...
discuta si cu alti parinti, vezi daca a mai sesizat cineva ca e in neregula ceva la mate. Poate a fost doar o intamplare (errare humanum est!)
succes!
verona_m
 
Mesaje: 24
Membru din: 15 Sep 2005, 11:24

Mesajde dania_992001 » 22 Noi 2006, 11:50

Multumesc pentru solutii.
I-am aratat solutiile la probleme si a inteles, adica a stiut sa rezolve si alte probleme asemanatoare. Am incercat sa-i explic si algebric si a parut ca intelege, dar nu insist asuprea metodei algebrice.
In ce priveste erorile de la clasa am constatat ca sunt mai multi parinti care le-au remarcat si vom vedea daca vor mai aparea astfel de erori.
Eu personal nu mai fac nici un pas in directia asta, incerc mereu sa atrag atentia copilului ca exact la fel cum el greseste este posibil sa greseasca oricine, dar l-am incurajat ca de cate ori ceva nu intelege sa intrebe la clasa sau daca nu reuseste ( de obicei din lipsa de timp) sa discute cu noi, cu parintii.
Pe de alta parte , cum va spuneam si intr-un alt mesaj, am luat educatia copilului ca pe ceva care trebuie rezolvat in primul rand de noi, de parinti, el fiind singurul pe care putem sa-l educam, asa ca ne implicam cat se poate de mult in ceea ce are el de facut la scoala: il verificam, il provocam sa ne raspunda la intrebari si, mai ales, sa raspunda la intrebarea "de ce faci asa?".
Incerc sa nu subminez increderea in invatamant in general pentru ca sunt perfect constienta ca mai are muuulti ani de scoala.
Cred ca marea problema apare din cauza programei care se schimba mereu si pur si simplu cadrele didactice nu reusesc sa faca elevii sa inteleaga toate notiunile intr-un timp destul de scurt.
Am o nostalgie teribila dupa vremurile in care generatii intregi invatau aceleasi lucruri la fiecare materie, nu fiecare invata altceva...dupa cum bate vantul...
Va doresc toate cele bune si va multumesc pentru colaborare.
dania_992001
 
Mesaje: 11
Membru din: 13 Oct 2006, 08:35

invatatoare step

Mesajde dudulina » 22 Noi 2007, 12:48

la clasa step 1 , laterminarea orelor invatatoarea trebuie sa stea in clasa pina la sfirsitul orelor? e normal la clasa 1 sa dai un copil afara din clasa pentru ca l-ai pus sa citeasca si el a inceput sa plinga? e normal sa lasi copii singuri in clasa sa lucreze si tu sa rezolvi alte probleme? si nu o data...... si daca ti sa spus sa te mai si superi pe parintii :?:
dudulina
 
Mesaje: 1
Membru din: 22 Noi 2007, 11:46

Mesajde marinela » 03 Feb 2008, 19:02

Va rog frumos sa-mi spuneti ce sa facem cu un copil (clasa a 4-a) destept care nu este atent in clasa , nu scrie ce se spune in clasa, in caiet , la evaluari scrie un exercitiu sau doua si atat. Ce face? Se joaca sau se gandeste la joc, la extraterestrii, la dinozauri, spider man, etc. El vorbeste in familie engleza , dar la scoala a luat "insuficient" pentru ca nu este atent la ore (spus de d-na profesoara). Ce pedeapsa sa-i dam? Este nepotul meu si mama lui este "terminata", invata cu el acasa inca o data ca sa nu aiba lacune. Implineste 10 ani pe 11 februarie. Va rog sa-mi impartasiti din experienta dumneavoastra. Multumesc!
Avatar utilizator
marinela
 
Mesaje: 263
Membru din: 20 Dec 2003, 19:49
Localitate: Bucuresti

copil clasa a IV a

Mesajde happiness » 03 Feb 2008, 19:44

V-ati dat seama ca exista o problema,deci primul pas este facut.Multi parinti nici nu constientizeaza ca ai lor copii au probleme.Dupa parerea mea,urmatorul pas ar fi sa discutati cu un psiholog.Copilul este cam maricel,nu mai puteti amana,daca vrei sa il salvati.Poate exista si greseli de educatie aici,dar cine stie?Cred ca psihologul e cel mai in masura sa va sfatuiasca.Mult succes si nu disperati!Atata vreme cat copilul e sanatos,toate celelalte au rezolvare.
happiness
 
Mesaje: 74
Membru din: 26 Oct 2006, 20:29

Mesajde marinela » 04 Feb 2008, 01:47

Am fost la psiholog de trei ori , la diferiti. Totul este bine, doar ca are multa imaginatie si ca trebuie incurajat si laudat cand face ceva bine. Asta a fost tot. Multumesc pentru raspuns.
Avatar utilizator
marinela
 
Mesaje: 263
Membru din: 20 Dec 2003, 19:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde happiness » 04 Feb 2008, 09:32

Atunci,incercati cu metode tip super nanny,sunt metode care stabilesc reguli clare,recompense dar si pedepse pentru faptele copilului.De exemplu,graficul unei saptamani,pentru fiecare lucru bun pe care il face primeste ceva ce admira el-de exemplu un abtibild cu mingi de fotbal.Cand aduna 10 asemenea stickere,i se poate lua ceva care isi doreste mult.Eu sunt adepta recompenselor la copii,fetita mea a reactionat foarte bine la acet tip de metoda.De asemenea,cand nu se mai poate si nu se mai poate,ati putea sa ii lipiti pe grafic buline negre.La cateva asemenea semne de rea purtare ii confiscati ceva ce ii place(O jucarie)Va doresc succes!
happiness
 
Mesaje: 74
Membru din: 26 Oct 2006, 20:29

Anterior

Înapoi la Parintii intreaba, educatorii raspund

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator