performanta in invatamant

Un forum dedicat discutiilor intre elevi si profesori. Ai ceva de spus? Te asteptam aici.

performanta in invatamant

Mesajde victor_91 » 13 Noi 2009, 16:11

maria_oniga scrie:Mi se pare o problema prea grea pentru o banala titularizare. Este de genul celor date la olimpiada la faza nationala. A te titulariza nu inseamna a face obligatoriu performanta de nivel national. Asa se explica notele foarte mici obtinute la discipline precum fizica sau chimia la examenul de titularizare. Eu cred ca poti face fata cerintelor sistemului si poti fi profesor foarte bun si fara sa pregatesti copii pentru faza nationala. Daca acestia exista...


Eu nu pot sa fiu de acord cu dvs. cum profesorul sa stie mai putin ca mine, ca elev? Daca elevul vrea sa faca performanata, profesorul ce ii va spune? Eu nu stiu CHIMIE de acest nivel! E absurd! Inseamna ca ma pot duce oricand sa ma titularizez si eu! Sau NU trebuie sa ai diploma de facultate doar cu numele, ca in rest, ce mai conteaza fac seara inainte de a ma duce sa predau un conspect al lectiei il insir acolo pe tabla si gata!
De ce se iau note mici? SIMPLU! SLABA PREGATIRE! Cum un elev de clasa a VIII-a pentru ca astea sunt probleme de clasa a VIII-a si un pic de a IX-a poate lua la faza nationala/judeteana (intra-devar probleme sunt de acolo) si 100 de puncte iar un profesor nu o poate face! E JALNIC!
Poti fi un profesor bun in alte privinte in activitati extracuriculare dar nu in materia predata!
Eu inteleg prin profesor care sa faca "fata cerintelor sistemului" un profesor care cultiva cunostiinte, dezvolta competente si la sfarsit culege din reusitele elevilor lui! Iar pentru a face asta trebuie sa stapanesti bine ceea ce faci astfel sa poti impartasii elevului cat mai mult nu cat mai putin!
victor_91
 
Mesaje: 44
Membru din: 15 Mar 2008, 17:47
Localitate: Tecuci, Galati

Re: performanta in invatamant

Mesajde maria_oniga » 13 Noi 2009, 19:17

1. Daca esti elev, pe acest forum este o sectiune “dialog cu elevii” sau mai e un site potrivit, “clopotel.ro”. Mie mi se pare destul de clar cui se adreseaza topicul “probleme la titularizare”.
2. Profesorul are o fisa a postului cu atributii clare si o programa scolara pe care trebuie sa o respecte, in care nu sunt prevazute obligatii de genul “performanta la olimpiada nationala”. Asa ca, daca ai ajuns la faza nationala, cum lasi sa se inteleaga, ar trebui sa ingenunchezi in fata profesorului care te-a pregatit si nu sa crezi ca era obligatia lui. Sau poate esti atat de genial incat ti-a fost destula participarea constiincioasa la ore? In caz contrar, un pic de modestie nu ti-ar strica. Ai putea astfel evalua munca enorma, neplatita, a profesorului respectiv. Poate astfel ai capata respect si pentru altii (chiar mai slab pregatiti).
3. “E JALNIC!” Ce e jalnic? Cum poti sa crezi ca TOTI PROFESORII din tara trebuie sa stie sa rezolve probleme mai bine decat 3-4 elevi superdotati? Ca sa fii antrenor de fotbal, trebuie sa antrenezi neaparat la Real Madrid?
4. A fi profesor nu inseamna a sti rezolva probleme. Daca la atat s-ar rezuma profesia, ar trebui desfiintata chiar maine.
5. Nu astept raspuns, e preferabil doar... sa meditezi la el.
maria_oniga
 
Mesaje: 152
Membru din: 25 Feb 2008, 23:13

Re: Probleme la titularizare

Mesajde victor_91 » 13 Noi 2009, 21:38

Din cate ati putut observa inca din primul post am zis ca eu inteleg prin profesor care sa faca "fata cerintelor sistemului" un profesor care cultiva cunostiinte, dezvolta competente si la sfarsit culege din reusitele elevilor lui! Pentru a face asta trebuie, tu, ca profesor sa fii stapan pe cunostiitele tale. Cred ca un profesor stapan pe cunostiitele sale impune respect elevilor, "provoaca" discutii multe si variate la clasa care sa trezeasca interesul elevului si il duc pe acesta chiar spre succes!
Nu am zis ca meseria de profesor se rezuma la a sti sa rezolvi probleme, nu vad de unde ar reisi asta, insa repet ca profesor pentru a avea cunostiintele "largi" trebuie sa incluzii si rezolvarea de probleme cat mai variate si mai ridicate ca si grad de dificultate pentru a capata experienta si a o impartasi elevilor.
In tara nu sunt 2-3 elevi superdotati, sunt multi, extremi de multi elevi capibili de performanta, dar care nu sunt stimulati sau nici macar incurajati ! Desigur o parte din ei sunt si "leneviori", dar un profesor bun, va stii sa ii valorifice!
Va dau exemple daca vreti de profesori de la tara care nu au nici laboratoare dar care bine pregatiti (psiho-pedagogic) au scos elevi care au obtinut la olimpiadele si concusurile nationale numai premii (vedeti editia olimpiadei din 2009 si nu numai) si toate astea se fac prin munca din ambele parti! Dar am observat acum ca multa lumea vrea stimulare financiara! Si stiti ce ma jeneaza! Ca marea parte a acestor copii bine dotati sunt din familii cu venituri mici! Cum sa isi plateasca un profesor sa faca performanata? Daca profesorul de la clasa nu vrea!
Si pe de alta parte profesorul de la clasa nu castiga?
Sa fim seriosi! Atunci cand completati formularele alea pentru diplomele de merit care va aduc si un procent la salariu, ce treceti: premiile elevilor! Multora le place sa se laude cu astfel de elevi, dar nu vor sa depuna munca, ca vor stimulare financiara! Aflati ca si ELEVII vor stimulare INTELECTUALA! Si asta se face de/cu un profesor bine pregatit PSIHO-PEDAGOGIC!!!
Va multumesc pentru atacul la persoana!!!
victor_91
 
Mesaje: 44
Membru din: 15 Mar 2008, 17:47
Localitate: Tecuci, Galati

Re: Probleme la titularizare

Mesajde dailychem » 13 Noi 2009, 21:44

Buna ziua. Si eu sunt tot elev, olimpic la chimie, momentan clasa a 10a. Vreau sa va spun ca victor_91 desi a exagerat un pic, totusi are perfecta dreptate. Problemele acelea nu sunt in nici un caz de nivel de nationala si nici macar judeteana. Este doar o problema mai grea de clasa. Faptul ca a fost intr-adevar data la faza judeteana e o pura intamplare. Probleme de genul acesta, categorisite ca si "probleme cu steluta", sunt doar problemele de diferentiere intre nota 9 si 10 intr-un test la chimie, eventual o teza in cel mai rau caz. Cel putin la clasa, acesta este nivelul MINIM al problemelor cu care ne confruntam.

E drept ca datoria unui profesor e nu e da scoate olimpici pe banda rulanta, desi e dezirabil, ci de a face majoritatea sa inteleaga. Prin urmare sunt perfect de acord cu dumneavoastra cand spuneti ca daca datoria profesorului nu e in nici un caz de a sti sa se rezolve probleme, ci de a prezenta lucrurile intr-o maniera captivanta pentru elevi din care sa poata trage niste concluzii, dar va rog sa ma iertati; stiinta de a rezolva probleme mai grele e un must have pentru profesori.

In ultimul rand as dori sa va aduc aminte ca "ingenunchierea in fata profesorului" (manifesta bineinteles sub forma de recunostiinta) nu este de loc necesara. Poate pare revoltator ceea ce scriu, dar cred ca va este cunoscut faptul ca un elev cu rezultate la nationala nu se multumeste numai cu farama de pregatire pe care i-o ofera profesorul din "patriotism". Elevul, pentru a face performanta trebuie sa lucreze in primul rand singur de minim de cateva ori mai mult decat nivelul de asteptari al profesorului. Prin urmare, desi efortul este sustinut de profesor, elevul are contributia majora in pregatirea sa.

Sa va dau un exemplu. Poate ati auzit de Vlad Puscasu. A fost in 3 randuri la internationala. Credeti sincer ca bruma de cunostiinte din clasa sau din minimalele meditatii voluntare cu profesorul sau l-a ajutat cu ceva sa ia cele 3 medalii la internationala? Ma indoiesc. El cu siguranta nu a fost un adept al "plecaciunilor in fata profesorului". Puteti fi sigura de asta.
dailychem
 
Mesaje: 4
Membru din: 13 Noi 2009, 21:18

Re: Probleme la titularizare

Mesajde rofi3 » 13 Noi 2009, 21:49

Buna seara,

Va atrag atentia ca sunteti offtopic . Daca doriti sa discutati in continuare, va sfatuiesc sa faceti un topic nou si voi muta mesajele in acel topic.
rofi3
Site Admin
 
Mesaje: 1176
Membru din: 18 Dec 2008, 20:16

Re: Probleme la titularizare

Mesajde dailychem » 13 Noi 2009, 22:00

rofi3 ai perfecta dreptate. nu o sa ma implic in continuare in aceasta discutie pentru ca observ ca maria_oniga nu considera drept corecta interventia unor elevi intr-un topic dedicat profesorilor (desi nu se mentioneaza absolut nicaieri si nu o zic ca pe un repros). Prin urmare ii voi respecta dorinta de neimplicare a elevilor si ma voi retrage din discutie. Inca odata, rofi3 ... iti multumesc ca mi-ai adus aminte faptul ca am deviat de la subiectul initial.

O seara buna in continuare,

dailychem
dailychem
 
Mesaje: 4
Membru din: 13 Noi 2009, 21:18

Re: performanta in invatamant

Mesajde rofi3 » 13 Noi 2009, 22:10

Am mutat topicul aici, prin urmare daca doriti puteti continua discutia.
rofi3
Site Admin
 
Mesaje: 1176
Membru din: 18 Dec 2008, 20:16

Re: performanta in invatamant

Mesajde adrianaar » 15 Noi 2009, 00:56

Saptamana aceasta presedintele Basescu ne-a reamintit ca salariile vor creste in functie de calitatea predarii. Ce inseamna oare pentru dansul calitate? Performanta? Eu am avut in generatia trecuta o eleva care nu stia sa citeasca desi facuse clasa intai si a repetat de doua ori clasa a doua. Am lucrat cu ea mult si la sfarsitul clasei a patra stia sa citeasca , sa scrie dupa dictare. Acum, cand ma vede pe strada imi spune de fiecare data: ,,dumneavoastra m-ati invatat sa citesc''. Eu consider asta performanta dar sunt sigura ca pe viitor pot munci de tri ori mai mult decat acum si daca voi avea o clasa in care jumatate din elevi vorfi mai putin dotati intelectual (genetic), voi avea cel mai mic salariu.








(
adrianaar
 
Mesaje: 38
Membru din: 24 Ian 2009, 23:52

Re: performanta in invatamant

Mesajde maria_oniga » 15 Noi 2009, 11:48

adrianaar scrie: Performanta? Eu am avut in generatia trecuta o eleva care nu stia sa citeasca desi facuse clasa intai si a repetat de doua ori clasa a doua. Am lucrat cu ea mult si la sfarsitul clasei a patra stia sa citeasca , sa scrie dupa dictare. Acum, cand ma vede pe strada imi spune de fiecare data: ,,dumneavoastra m-ati invatat sa citesc''.
(


Asta n-au inteles elevii de mai sus. O gospodina buna e aceea care ingrijeste toata casa, nu cea care lustruieste toata ziua fatada. Profesia noastra nu consta in “a crea olimpici". Chiar daca as fi un bun olar, imi mai trebuie si lutul... si masinaria. Cum si lutul, are mare nevoie de "olari", caci nu s-a vazut vreodata ca lutul singur sa se contureze in oala.
Dar cu atat de putina consideratie fata de profesori…
Cred ca multumirea acelui copil pe care l-ati invatat pana la urma sa scrie si sa citeasca poate fi o lectie de dirigentie. Pentru cei care au cam lipsit la aceste ore…
Olimpic poti fi de 2-3 ori in viata, OM trebuie sa fii in fiecare clipa.
maria_oniga
 
Mesaje: 152
Membru din: 25 Feb 2008, 23:13

Re: performanta in invatamant

Mesajde dudette » 16 Noi 2009, 00:30

maria_oniga scrie:
adrianaar scrie: Performanta? Eu am avut in generatia trecuta o eleva care nu stia sa citeasca desi facuse clasa intai si a repetat de doua ori clasa a doua. Am lucrat cu ea mult si la sfarsitul clasei a patra stia sa citeasca , sa scrie dupa dictare. Acum, cand ma vede pe strada imi spune de fiecare data: ,,dumneavoastra m-ati invatat sa citesc''.
(


Asta n-au inteles elevii de mai sus. O gospodina buna e aceea care ingrijeste toata casa, nu cea care lustruieste toata ziua fatada. Profesia noastra nu consta in “a crea olimpici". Chiar daca as fi un bun olar, imi mai trebuie si lutul... si masinaria. Cum si lutul, are mare nevoie de "olari", caci nu s-a vazut vreodata ca lutul singur sa se contureze in oala.
Dar cu atat de putina consideratie fata de profesori…
Cred ca multumirea acelui copil pe care l-ati invatat pana la urma sa scrie si sa citeasca poate fi o lectie de dirigentie. Pentru cei care au cam lipsit la aceste ore…
Olimpic poti fi de 2-3 ori in viata, OM trebuie sa fii in fiecare clipa.



Constat cu părere de rău în ce direcţie au degenerat discuţiile. Am avut poate, şansa, să am sau să cunosc şi să văd profesori cam de toate tipurile. Nu întâmpător. Cât despre orele de dirigenţie despre care dvs declamaţi că noi le sărim....La aceste ore de dirigenţie în procent de 50% nu se mai nimic. Sunt, adevărat şi profesori care fac activităţi, discuţii. Dar nu de aici rezidă capacitatea unui elev sau a unui profesor de a fi om. Sunt olimpică, şi învăţ de la un om să fiu om. De la profesoara mea, care m-a învăţat să trec peste normele pe care poate chiar d-ei mi le punea, să depăşesc întotdeauna limitele, să am curaj, să îndrăznesc. Să spun ce cred. Ce fel de profesor sunteţi dacă nu aţi înţeles încă aceasta ? Victor are dreptate, în multe privinţe. Cu atât mai mult, cu cât eu şi profesoara mea am invăţat cot la cot, am căutat cot la cot. Cred că a fi profesor înseamnă a şti să te apropii şi să îl descoperi pe acel elev care poate, care vrea, şi, pe de altă parte, pe cel care nu. Trecând peste polologhia a ceea ce inseamnă să fii profesor, vorbesc acum din experienţa mea de olimpic. Un profesor trebuie să ştie, cel puţin dublu peste nivelul clasei, chiar şi a celei mai avansate. Am fost la olimpiade şi am avut neplacuta surpriza ca profesori cotati ca fiind foarte pregatiti sa imi spună ca nu au citit opera pe care am propus-o si sa imi ceara explicatii cu privirea la substratul comentariului abordat. Am intalnit profesori care au recunoscut ca au fost pusi fata in fata cu situatia de a nu sti cum sa aprecieze ( pozitiv sau negativ ) o lucrare, si, marturisesc ca am fost mirată. E meritul profesoarei mele care mi-a spus ca trebuie sa urc mereu mai sus, mereu mai sus, incat am ajuns ca astazi, cand scriu aici, sa pot spune ca profesoara mea imi e un parinte, acum doar ma ghideaza. Lectura si parerea sunt ale mele, argumentele ale mele. Asta inseamna a fi profesor. Ca esti olimpic o dată, de două, de trei, de n ori, nu asta conteaza. Conteaza ca dincolo de ceea ce spune profesorul la clasa, tu sa ai capacitatea de a trece dincolo de spusele lui. Să te indoiesti de ele, sa cauti. Nu vorbesc aici de cazurile in care elvul abia poate invata sa citeasca. Cei care ajung olimpici nu sunt ca restul. Sunt altfel, sunt priviti altfel, si nu in sensul ca sunt apreciati. Ceea ce faceti de fapt, si dvs aici. Ne priviti altfel numai pentru ca uneori stim mai multe decat dvs, numai pt ca avem curajul sa spunem ceva altfel decat dvs ? Ar trebui sa recunoasteti ca in cazul de fata, ati recunoscut singura ca un elev stie mai multe. Ar fi fost de apreciat daca nu ati fi ripostat. Dar poate ca e prea mult pentru unii dintre noi sa accepte nivelul superior de cunostinte al altora. Şi asta se cheama invidie. doar pentru ca esti profesor, nu inseamna ca stii mai multe. Un profesor nu invata doar pe altii, se invata pe sine, cred ca asta e principala trasatura. Am marele noroc sa am un astfel de profesor, care e si om in acelasi timp. Un profesor gaseste si lutul si masinaria de care spuneti, in fiecare elev. Sunt oameni care din momentul in care intra pe usa, te determină sa inveti. Şi fara a spune macar un cuvant. Problema abordată aici e de dublă natură. Când vorbeşte un olimpic si un elev in acelasi timp, e mai complicat. Constat însă că părerile dvs sunt net mediocre, întrucât nu cunoaşteţi nici 10% din ceea ce înseamnă să pregătşti un elev pentru o olimpiadă, ce înseamnă măcar un elev care participă la o olimpiadă. Evenimentele de care vă legaţi sunt prozaice. Nu mai suntem pe vremea domnului Trandafir. Emoţia de a invata un elev sa scrie, e emotionantă. Dar astăzi nu mai e relevantă. cel putin nu in lumea in care trăim.E banal, e simplist. Lupta e mult mai dură, cel putin la nivelul unde am ajuns eu şi altii ca mine, acolo nu te poti plange ca nu stii sa rezolvi o banală problemă, sau ca nu esti in stare să comentezi o banală figură de stil. M-am intrebat de multe ori daca cei care alcătuiesc subiectele pt olimpiade chiar stiu sa le rezolve ...? Cum ar fi sa facem o olimpiada a profesorilor? Ar fi teribil prilej de ironie ... Cred tocmai prin faptul ca suntem olimpici suntem oameni, mai mult decat ati fi dvs, prin faptul că luăm contact cu o realitate care nu se rezumă la a sti alfabetul ...nici macar in sens metaforic pentru disciplina pe care o pregatim. E un studiu continuu, o febră continuă. Inainte de a ne critica pe noi, ar fi fost ideal daca ati fi inteles ce inseamna o asemenea experientă. Personal mi s-a reprosat in mai multe randuri ca eu "calatoresc cam mult cu olimpiadele astea". Decat altii care ingheata in banci 9 luni de zile, ca vegetează poate in fata televizorului cand au o farama de timp liber, prefer sa calatoresc. Cunosc oameni, locuri, ma formez ca OM. Sfatul meu e sa nu folositi concepte fara a le putea defini in profunzime. Un olimpic poate fi mai OM decat un elev care pur si simplu intepeneste in fata profesorului la lectie. Şi nu e problemă de modestie aici. La urma urmei, e esential sa ne povestim experientele, sa afle si ceilalti ce inseamna. La un anumit nivel, poate profesorul ar tb sa se inchine elevului. E exagerat, sunt de acord, dar e limpede de vazut ca inainte de toate, elevul trebuie tratat de la egal la egal, indrumat. Profesorii cu exces de autoritate si superiotate nu vor reusi niciodată sa impună respect prin simpla lor prezenţă. Şi, poate că sunt egoistă, dar eu am o profesoară pe care o consider ideală. Pentru ca e, înainte de toate, OM.
dudette
 
Mesaje: 2
Membru din: 15 Noi 2009, 23:43

Re: performanta in invatamant

Mesajde dudette » 16 Noi 2009, 00:33

P.S. Îmi cer scuze pentru eventualele greseli de tehnoredactare.
dudette
 
Mesaje: 2
Membru din: 15 Noi 2009, 23:43

Re: performanta in invatamant

Mesajde maria_oniga » 16 Noi 2009, 11:04

Si lutul s-a ridicat impotriva olarului...
Este dezarmanta aroganta voastra.
Si eu care credeam ca TUTUROR olimpicilor le tremura vocea de emotie si respect in fata profesorilor… care credeam ca TOTI olimpicii trimit, de 8 martie, flori (prin autobuz) bunicii de la tara si o roaga sa le ofere fostelor profesoare…
Ma cutremur. La propriu.
maria_oniga
 
Mesaje: 152
Membru din: 25 Feb 2008, 23:13

Re: performanta in invatamant

Mesajde emil » 16 Noi 2009, 22:30

Buna ziua

Intervin pentru ca discutia devine neprincipiala.
Cand vorbim despre performata educatorului, nu vorbim despre calitatea lui de a produce "olimpici".
Treaba profesorului sau invatatorului nu este sa produca olimpici, nu sunt platiti pentru aceasta.
Sunt foarte putini cei care pot produce olimpici din doua mari motive motive
1. "olimpicii" in sensul performeilor in concursuri serioase de tot felul, nu se gasesc peste tot...
2. stimularea performantei elevilor, peste cerintele programelor scolare, presupune calitati deosebite, oameni de exceptie, care nu se gasesc chiar peste tot...
Profesorul. invatatorul bun face performanta prin aceea ca ajuta elevii sa progreseze, sa capete competente conforme cu programa. Un educator performer aduce un elev de nota 5, la nota 7 sau reuseste sa le dezvolte competentele cele mai utile pentru evolutia lor viitoare...
Si ca sa raspund la ceea ce se scria mai sus, spun ca elevul poate ajunge sa aiba cunostinte si competente mai multe decat educatorului lui, mai ales in cazul elevoilor de exceptie, ce ce este un lucru foarte bun. Pai altfel cum apareau marii pictori sau inventatorii, etc. Arta educatorului este sa conduca frumos mintea elevului in formare, sa=l ajute sa se inalte. Arta educatorului consta in a sti cum sa se comporte cand elevul foarte bun stie mai mult decat el, evident, mult mai mult decat curriculum impus prin politica educationala, dar si sa aiba grija de masa de elevi care au si ei dreptul sa progreseze. Domnu' Trandafir reprezinta modelul universal si valabil in toate timpurile al educatorului care face performanta in educatie.
Una din gafele si isteriile sistemului nostru de invatamant este aceea ca induce faptul ca educatorii produc olimpici. In tarile civilizate, de regula, de olimpici se ocupa Universitatile, firmele private, etc. Isteria cu "olimpici" a generat si inflatia de concursuri "nationale", la ce vrei si ce nu vrei....Acum avem olimpici de tot felul, "olimpici" facuti cu un test de 50 de intrebari sau cu niste subiecte stupide....
In concluzie, va rog sa nu intelegeti gresit "performanta educatorului" si nici ideea de "olimpic" ...

mult succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani


Înapoi la Dialog cu elevii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori