Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 22 Sep 2012, 17:55

Scoala noastra promoveaza cooperarea europeana!
Parteneriat de invatare "Everybody cad do it!" (ECDI)

În perioada august 2012-iulie 2014, Liceul „Ştefan Procopiu” din Vaslui va derula un nou proiect Grundtvig cu titlul „Everybody can do it” (ECDI). Partenerii noştri sunt instituţii atât din sectorul formal cât şi din cel non-formal (şcoli, organizaţii şi asociaţii, instituţii de cultură): IES JACARANDÁ (Sevilla, Spania), Mission Locale de l'Agenais, de l'Albret et du Confluent (Agen, Franţa), UŞAK MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Uşak, Turcia), SA Tõstamaa Mõis (Tõstamaa, Estonia), LEARNWELL OY (Helsinki, Finlanda), Accentuate (North East) Limited (Newcastle upon Tyne, Marea Britanie), EUROYOUTH Portugal (Lisabona, Portugalia). Spania este ţara coordonatoare. Parteneriatul de învăţare „Everybody can do it” (ECDI) este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii.

În concordanţă cu Tratatul de la Amsterdam, scopul acestui proiect este crearea unui spaţiu european pentru învăţarea de-a lungul vieţii în rândul adulţilor, fapt care va facilita dezvoltarea şi consolidarea valorilor cetăţeniei europene precum egalitatea de gen, toleranţa, combaterea discriminării, a stereotipurilor şi prejudecăţilor, respectarea diversităţii.
Obiectivele concrete ale parteneriatului sunt:
- facilitarea dezvoltării unor practici inovatice în ceea ce priveşte educaţia adulţilor;
- transferul de experienţe şi bune practici in implementarea egalităţii de gen în educaţia adulţilor;
- dezvoltarea competenţelor profesionale pentru staff şi learners;
- promovarea conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii prin implicarea adulţilor în diverse activităţi;
- consolidarea rolului învăţării pe tot parcursul vieţii în dezvoltarea cetăţeniei europene bazată pe înţelegere, respect, toleranţă, lipsa prejudecăţilor şi stereotipurilor, egalitatea de gen;
- dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză pentru staff şi learners;

Aceste obiective vor fi îndeplinite prin următoarele activităţi: 6 întâlniri de proiect (Marea Britanie, Turcia, România, Estonia, Franţa, Spania), activităţi pentru promovarea egalităţii de gen (ateliere de lucru, dezbateri, simpozioane, seminarii, expoziţii), realizarea cercetării „Femei şi bărbaţi-realităţi ale prezentului european”, ateliere de lucru pentru elaborarea materialelor necesare pentru broşura „Noi suntem egali! Ghid de bune practici privind egalitatea de gen”, activităţi de diseminare şi valorizare, activităţi de monitorizare şi evaluare.

Prima întâlnire de proiect va avea loc în Spania, în oraşul Sevilla, în luna noiembrie, iar printre principalele activităţile propuse se numără: „Să ne cunoaştem”, stabilirea planului de activităţi pentru primul an de proiect, renegocierea responsabilităţilor, stabiliea structurii pentru site-ul proiectului.

Cursanţii care vor participa la acest parteneriat de învăţare îşi vor schimba mentalitatea tradiţională referitoare la stereotipurile şi prejudecăţile legate de rolurile femeii şi ale barbatului în viata economică, socială şi privată; ei vor învăţa să promove egalitatea de gen atât la locul de muncă, cât şi în viaţa privată. Cursanţii îşii vor îmbunătăţi competenţele specifice învăţării pe toată durata vieţii (competenţe de comunicare in limba engleza, competenţe digitale, competenţe sociale şi civice - capacitatea de a comunica în mod constructiv în diferite situaţii, de a manifesta toleranţă, de a exprima şi înţelege puncte de vedere diferite, de a emapatiza, de a lucra în echipa, de a accepta compromisuri-, competenţe interculturale - deschidere culturală şi aprecierea diversităţii culturale). Toate aceste aspecte vor determina creşterea stimei de sine şi a motivaţiei, cursanţii devenind mai încrezători în propriile forţe.

În ceea ce priveşte impactul parteneriatului asupra dezvoltării personale a profesorilor din echipa de proiect, aceştia îşi vor îmbunătăţi competenţele sociale şi de comunicare, îşi vor lărgi orizontul cultural, vor fi mai interesaţi să participe la diverse experienţe, îşi vor dezvolta competenţele digitale şi de comunicare în limba engleză. Profesorii vor înţelege mai bine modalităţile prin care pot consolida dimensiunea europeană a instituţiei lor: dezvoltarea colaborării în cadrul unor parteneriate europene, promovarea dialogului intercultural, raportarea la standardele europene de formare. În ceea ce priveşte dezvoltarea profesională a profesorilor din echipa de proiect, putem menţiona îmbunătăţirea competenţelor legate de educaţia adulţilor (în special în ceea ce priveşte egalitatea de gen datorită schimbului de bune practici cu diverse instituţii europene şi a implicării în activităţile proiectului). Dezvoltarea competenţelor manageriale ale profesorilor din echipa de proiect va fi utilă pentru proiectarea şi implementarea altor proiecte europene.

Parteneriatul contribuie la îmbunătăţirea calităţii educaţiei adulţilor în ceea ce priveşte egalitatea de gen în cadrul instituţiilor partenere datorita transferului de experienţe şi bune practici. Prin realizarea cercetării „Femei şi barbaţi-realităţi ale prezentului european”, participanţii vor identifica stereotipii, prejudecăţi şi modele culturale referitoare la egalitatea de gen din diverse state europene şi vor face comparaţii. Brosura „Suntem egali! Ghid de bune practici privind egalitatea de gen” va fi un rezultat al colaborării tuturor partenerilor, fapt care conferă acestuia o dimensiune europeană şi facilitează transferul de experienţe şi bune practici.

Parteneriatul favorizează deschiderea culturală a participanţilor prin familiarizarea acestora cu cultura şi civilizaţia ţărilor partenere şi crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea comunicării interculturale. Sperăm că acest nou proiect Grundtvig va constitui un imbold pentru cadrele didactice de a aborda noi modalităţi de a-i ajuta pe adulţi să-şi dezvolte competenţele şi să-şi consolideze diverse valori ale cetăţeniei europene.

Prof. Hobjila Daniela
Liceul "Stefan Procopiu" - Vaslui
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde danielahobjila » 22 Noi 2012, 17:17

„Everybody can do it!” (ECDI) – Buletin informativ nr. 2

În perioada 15-19 noiembrie 2012, cinci membri din echipa parteneriatului de învăţare Grundtvig „Everybody can do it” (ECDI) au participat la întâlnirea de proiect organizată de instituţia coordonatoare IES JACARANDÁ din Brenes, Sevilla (Spania).

Agenda întâlnirii de proiect a cuprins următoarele activităţi:
-„Să ne cunoaştem” (prezentarea partenerilor: ţara, oraşul, instituţia);
-stabilirea planului de activităţi pentru primul an de proiect;
-renegocierea responsabilităţilor. De exemplu, Spania va realiza site-ul proiectului, Estonia va propune un logo al proiectului, România va realiza chestionarul „Femei şi bărbaţi – realităţi ale prezentului european” care va fi aplicat cu scopul de a identifica stereotipuri şi prejudecăţi referitoare la egalitatea de gen din fiecare ţară parteneră. Chestionarul va fi împărţit în trei secţiuni principale: viaţa economică, viaţa de familie, viaţa publică şi participarea la luarea deciziei.
-stabilirea datelor pentru următoarele întâlniri de proiect din Turcia (aprilie 2013) şi România (iunie 2013);
-discuţii privind structura site-ului proiectului şi mijloacele de comunicare (email, dropbox, Skype, Googledocs, wiki etc.), activităţile pentru perioada noiembrie 2012-aprilie 2013, chestionarul utilizat pentru evaluarea întâlnirilor de proiect, modalităţile de diseminare a proiectului în comunitatea educaţională lărgită, profilul cursantului în ţările partenere etc;
-întâlnirea cu primarul din orăşelul Brenes (Sevilla) unde se află instituţia coordonatoare IES JACARANDÁ;
-prezentarea organizaţiei non-guvernamentale „Women’s Association” din Sevilla;
-activităţi de socializare şi relaţionare interculturală;
-activităţi culturale: vizitarea orăşelului Carmona şi a obiectivelor turistice din Sevilla precum Torre del Oro şi Muzeul Naval, palatul regal Alcázar (cel mai vechi palat regal din Europa aflat încă în folosinţă, aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO), Cartierul Santa Cruz – un fost ghetou din secolul al XV-lea pentru evreii spanioli, Catedrala (aici se află mormântul lui Cristofor Columb) şi Giralda, Corida şi Muzeul luptelor cu taurii, Parcul Maria Luiza şi Piaţa Spaniei.

Pentru primul an de proiect, au fost propuse următoarele activităţi:
-organizarea a trei întâlniri de proiect (Spania, Turcia, România);
-realizarea site-ului şi logo-ul proiectului;
-realizarea, aplicarea şi analizarea rezultatelor chestionarului „Femei şi bărbaţi – realităţi ale prezentului european”;
-elaborarea unei cercetări privind egalitatea de gen în fiecare ţară parteneră;
-simpozionul "Women who inspire Europe";
-atelierul de lucru "We are equal";
-diseminare şi evaluare;

În perioada următoare, membrii din echipa proiectului „Everybody can do it!” (ECDI) vor organiza activităţi pentru a marca următoarele evenimente:
- „Festivalul Naţional al Şanselor Tale” (19-25 noiembrie 2012). “Festivalul Naţional al Şanselor Tale”, cunoscut în întreaga lume ca “Adult Learners’ Week”, se înscrie într-o amplă mişcare de dezvoltare a Europei ca spaţiu comun al învăţării, precum şi al promovării dialogului intercultural şi al creşterii gradului de conştientizare a diversităţii culturale bazate pe valori comune.
- „16 zile de activism împotriva violenţei de gen” (25 noiembrie-10 decembrie 2012). Este o campanie globală dedicată opririi violenţei de gen al cărei coordonator global este Center for Women’s Global Leadership. Prima zi este 25 noiembrie, “Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei împotriva Femeilor”, iar ultima zi este 10 decembrie, “Ziua Internaţională a Drepturilor Omului”. Aceste date au fost alese pentru a sublinia faptul că violenţa de gen este o încălcare a drepturilor omului. În această perioadă mai sunt marcate şi alte zile mondiale importante, precum “Ziua Luptătorilor pentru Drepturile Femeilor”.

Parteneriatul de învăţare Grundtvig „Everybody can do it” (ECDI) este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii.
danielahobjila
 
Mesaje: 20
Membru din: 27 Noi 2008, 11:28

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 20 Feb 2013, 20:00

„Everybody can do it!” (ECDI) – Buletin informativ nr. 3

În perioada decembrie 2012-ianuarie 2013, membrii din echipa parteneriatului de învăţare Grundtvig „Everybody can do it” (ECDI) au continuat activităţile pentru implementarea proiectului în conformitate cu formularul de aplicaţie.

La nivelul parteneriatului, au fost realizate site-ul (de către partenerul din Spania, ţara coordonatoare) şi logo-ul proiectului (partenerul din Estonia a realizat mai multe variante, apoi staff-ul şi learners din echipele de proiect au votat logo-ul cel mai sugestiv), precum şi chestionarul „Femei şi bărbaţi – realităţi ale prezentului european” (de către echipa română). În această perioadă, fiecare partener aplică acest chestionar care are scopul de a identifica sterotipuri de gen în viaţa privată, viaţa economică şi viaţa publică în diferite state europene. Chestionarul va fi interpretat iar rezultatele vor fi prezentate de fiecare partener în cadrul întâlnirii de proiect din Turcia (8-12 aprilie 2013) pentru a se evidenţia asemănări şi deosebiri între percepţiile europenilor referitoare la egalitatea de gen.

De asemenea, membrii din echipa română s-au implicat în diverse activităţi locale.

În ceea ce priveşte diseminarea proiectului, au fost realizate scurte prezentări în diverse contexte educaţionale (cercuri pedagogice, şedinţe de catedră), au fost publicate articole (în „Revista Învăţământului Preuniversitar”–decembrie 2012, în revista şcolară „Procopienii” – ianuarie 2013), au fost postate buletine informative pe diverse site-uri (http://www.edu.ro, http://www.didactic.ro, http://www.edumanager.ro, http://www.iteach.ro). De asemenea, a fost realizat un site în limba română pentru prezentarea proiectului care poate fi accesat la următorul link: http://ecdi.webnode.com/

La sfârşitul lunii decembrie 2012, a fost realizată evaluarea trimestrială. Membrii din echipa de proiect (staff/formatori şi learners/formabili) au completat chestionare, iar analiza răspunsurilor a scos în evidenţă o serie de aspecte pozitive, precum: comunicare bună între membrii echipei de proiect, realizarea activităţilor prevăzute în formularul de aplicaţie, organizarea a numeroase activităţi pentru a asigura vizibilitatea proiectului în comunitatea educaţională, distribuirea sarcinilor de lucru în cadrul echipei în funcţie de abilităţile fiecărui membru.

Formabilii (learners) din echipa de proiect au fost implicaţi în activităţi diverse: realizarea unor materiale Power Point despre ţările partenere, realizarea materialului „Search pe Google: egalitatea de gen, familie, Uniunea Europeană, discriminare, România” (publicat în numărul 6 al revistei şcolare „Procopienii”), realizarea unui calendar pentrul anul 2013 cu tema „Femei din România nr. 1 în Europa şi în lume”), atelierul de lucru cu tema „Prevenirea stereotipurilor despre femei şi bărbaţi la vârsta copilăriei” la care au participat 24 de părinţi ai elevilor din liceul nostru.

În perioada următoare, membrii din echipa de proiect (staff şi learners) vor fi implicaţi în ateliere de lucru în cadrul cărora vor elabora materialele necesare pentru a doua întâlnire de proiect: raportul despre rezultatele chestionarului „Femei şi bărbaţi – realităţi ale prezentului european”, „Women who inspire Europe”, un material despre egalitatea de gen în România (statistici privind numărul femeilor în viaţa politică şi administraţie, numărul şomerilor, nivelul salariului, legi pentru asigurarea egalităţii de gen, instituţii, stereotipuri de gen etc.).


Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 27 Mar 2013, 23:57

„Everybody can do it!” (ECDI) – Buletin informativ nr. 4

În perioada ianuarie-martie 2013, membrii din echipa parteneriatului de învăţare Grundtvig „Everybody can do it” (ECDI) au continuat activităţile pentru implementarea proiectului în conformitate cu formularul de aplicaţie.
În această perioadă, echipa română (staff şi learners) a realizat următoarele activităţi:
- aplicarea şi interpretarea chestionarului „Femei şi bărbaţi – realităţi ale prezentului european”;
- realizarea unui material despre egalitatea de gen în România (statistici privind numărul femeilor în viaţa politică şi administraţie, numărul şomerilor, nivelul salariului, legi pentru asigurarea egalităţii de gen, instituţii, stereotipuri de gen etc.).
- ateliere de lucru în cadrul cărora au fost elaborate materiale cu tema „Women who inspire Europe”;

Chestionarul „Femei şi bărbaţi – realităţi ale prezentului european” a fost completat de 78 de adulţi (37 de gen masculin şi 41 de gen feminin). Dominanţa persoanelor de gen feminin în grupul de respondenţi poate semnifica faptul că există o disponibilitate mai mare în rândul persoanelor de gen feminin pentru a comunica/ împărtăşi: opinii/ păreri privind activităţile/ acţiunile/relaţiile interpersonale în care se implică, experienţe de viaţă, pasiuni, interese. Chestionarul cuprinde circa 40 de întrebări grupate pe trei domenii mari: genul şi piaţa muncii, genul şi responsabilităţile familiale, viaţa publică şi participarea la luarea deciziilor.

De exemplu, la întrebarea privind părerea respondenţilor legată de subiectele/temele de interes, posibil a fi căutate, de femei şi bărbaţi pe web-site-uri, răspunsurile întâlnite cu cea mai mare frecvenţă au fost:
- pentru femei: haine/modă, reţete culinare, design interior, celebrităţi, cinema;
- pentru bărbaţi: maşini, tenis, curse de cai, pornografie, haine.

La întrebarea, „Imaginaţi-vă că într-o familie de patru membri (părinti, fiu şi fiică) unul din părinti are o boală pe termen lung, persoana trebuie îngrijită pe întreaga durată a zilei. Cine credeţi că este mai potrivit să îngrijească persoana bolnavă - fiul sau fiica?” răspunsurile celor 78 de adulţi care au completat chestionarul s-au grupat astfel: fiul – 20, fiica – 24, soţul/soţia – 8, nu ştiu – 16. Cel mai mare număr de respondenţi au indicat fiica ca fiind persoana cea mai potrivită pentru îngrijirea părintelui bolnav, ceea ce semnifică faptul că există convingerea înrădăcinată în rândul majorităţii adulţilor că persoana de gen feminin din familie este cea mai indicată/ potrivită pentru îngrijirea unei persoane bolnave, datorită faptului că aceasta este asociată cu un dezvoltat simţ al responsabilităţii, al grijii faţă de aproape.

Cei mai mulţi respondenţi consideră că:
- femeile, spre deosebire de bărbaţi, au aptitudinile necesare pentru a lucra în domenii precum sănătate, educaţie, asistenţă socială, cosmetică, în timp ce bărbaţii au aptitudinile necesare pentru a lucra în domenii precum armată, pompieri, servicii de informaţie, poliţie;
- responsabilităţile casnice afectează munca plătită a femeilor;
- genul este în legătură strânsă cu aptitudinile profesionale;
- atunci când situaţia economică reduce oportunităţile de angajare, genul ar trebui să fie o prioritate în obţinerea unei slujbe;
- bărbatul care stă acasă şi îngtijeşte copii nu este bine văzut de societate;
- soţul că salariul mai mare trebuie să decidă cum sunt cheltuiţi banii;
- activităţile de uz casnic nu sunt la fel de solicitante ca şi slujba;
- copiii sunt mai bine educaţi când unul dintre părinţi nu lucrează;
- femeile sunt mai puţin interesate decât bărbaţii să ocupe funcţii cu responsbailitate în administraţie;

De asemenea, în fiecare zi din luna martie, pe site-ul http://www.ecdi.webnode.com, la secţiunea „Women who inspire Europe”, a fost postată câte o biografie a unei femei din România deschizătoare de drumuri într-un anumit domeniu. Iată câteva dintre femeile prezentate:
- Virginia Maria Andreescu – Haret (1894-1962) - prima femeie architect din Europa.
- Sarmiza Bilcescu (1867–1935) - a fost prima româncă avocat, prima femeie din Europa care a obţinut licenţa în drept la Universitatea din Paris, şi prima femeie din lume Doctor în drept.
- Maria Cuţarida Crăţunescu (1857-1919) - prima femeie medic din România, doctor în medicină, militantă feministă, organizatoarea primei creşe de fabrică.
- Ella Negruzzi (1876-1948) - A fost prima femeie avocat din România şi din Sud-Estul Europei.
- Maria Teohari (1885-1975) - Prima femeie astronom din România.
- Smaranda Gheorghiu (1857-1944) - Prima femeie care a călătorit spre Polul Nord. Prima femeie care a vorbit de la tribuna Ateneului Român.
- Aurora Gruescu (1914-2005) - Prima femeie inginer silvicultor din lume.O deschizătoare de drumuri pentru femeile care doreau să pătrundă în acest domeniu care atunci se adresa doar bărbaţilor. Prima româncă intrată în Guinness Book ca prima femeie inginer silvic din lume.
- Raluca Rîpan (1894-1975) - Este prima femeie doctor în chimie din România, prima femeie decan din România. În anul 1948 a devenit prima femeie aleasă membru titular al Academiei Române.
- Sofia Ionescu-Ogrezeanu (1920-2008) - Sofia Ionescu-Ogrezeanu este prima femeie din lume care a activat în domeniul neurochirurgiei. A fost supranumită „Doamna neurochirurgiei româneşti”.
- Teodora Angela Lefterescu (1926-2007) - Este prima femeie căpitan de cursă lungă din România şi din Europa.
- Eliza Leonida Zamfirescu (1887-1973) - A fost prima femeie inginer din Europa.
- Elena Stoenescu-Caragiani (1887–1929) - Prima aviatoare din România.
- Nadia Comăneci (n. 1961) - Prima gimnastă din lume care a primit nota zece înctr-un concurs olimpic de gimnastică.
- Luiza Zavloski – Prima femeie primar din România.
- Florica Bagdasar (1901-1978) - Prima femeie ministru din România.


Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) se derulează în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteriat cu instituţii din Spania, Portugalia, Franţa, Marea Britanie, Turcia, Finlanda, Estonia.

Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) este finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 29 Apr 2013, 16:37

„Everybody can do it!” (ECDI) – Buletin informativ nr. 5
A doua întâlnire de proiect


În perioada 8-12 aprilie 2013, o echipă de profesori şi formabili a reprezentat Liceul „Ştefan Procopiu” la cea de-a doua întâlnire de proiect din cadrul parteneriatului de învăţare Grundtvig „Everybody can do it!” (ECDI) care a avut loc la Uşak (Turcia).

Agenda întâlnirii de lucru din Turcia a cuprins următoarele activităţi: analiza comparativă a rezultatelor cercetării „Femei şi bărbaţi-realităţi ale prezentului european” în vederea identificării unor stereotipuri şi prejudecăţi comune referitoare la egalitatea de gen în ceea ce priveşte viaţa economică, viaţa de familie şi participarea la viaţa publică şi la luarea deciziei, atelierul de lucru „Femei care inspiră Europa”, dezbatere privind egalitatea de gen în fiecare ţară parteneră, selectarea materialelor pentru site-ul proiectului, schiţarea agendei următoarei întâlniri de proiect care va avea loc în iunie 2013, discuţii privind modalităţile de diseminare a proiectului, verificarea stadiului de implementare a activităţilor propuse în conformitate cu formularul de aplicaţie, stabilirea sarcinilor de lucru pentru următoarea întâlnire, evaluarea întâlnirii de proiect, activităţi culturale şi de socializare. Fiecare partener a prezentat modalităţile de diseminare a parteneriatului în comunitatea educaţională şi media locală. Astfel, a fost realizat un transfer de experienţe şi bune practici în implementarea egalităţii de gen în educaţia adulţilor. A fost vizitată Şcoala Fen Lisesi din Uşak, prilej cu care a fost prezentat sistemul de învăţământ din Turcia şi proiectul FATIH implementat de guvernul turc începând din 2010 prin care toate şcolile sunt dotate cu smartboard-uri, iar elevii primesc gratuit tablete cu manuale şi lecţii electronice. A avut loc o întâlnire oficială cu guvernatorul provinciei Uşak. Întâlnirea de proiect, încheiată cu înmânarea certificatelor de participare a reprezentat o oportunitate pentru promovarea conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii şi pentru realizarea unui schimb de experienţe şi bune practici în implementarea egalităţii de gen în educaţia adulţilor.

Întâlnirea de proiect a favorizat deschiderea culturală a participanţilor şi a creat oportunităţi pentru dezvoltarea comunicării interculturale. Au fost vizitate obiective turistice reprezentative pentru cultura şi civilizaţia turcă. Cei cinci formabili participanţi la întâlnire au fost impresionaţi de civilizaţia turcă, de faptul că turcii sunt foarte ospitalieri şi prietenoşi, foarte mândri de ţara lor. Cu ajutorul partenerilor turci am reuşit să pătrundem într-o cultură diferită, un amestec misterios de religie, artă, tradiţionalism şi modernitate. Uşak este un loc misterios, martor al ridicării şi decăderii multor civilizaţii (frigiană, persană, greacă, romană, bizantină, otomană) pe parcursul celor 6000 de ani de existenţă. Fiecare civilizaţie a lăsat în urmă lucruri frumoase care transformă astăzi oraşul Uşak într-o zonă turistică importantă care aşteptă să fie descoperită. Uşak este casa tezaurului regelui Cresus. Cele 450 de piese din aur ale tezaurului sunt expuse din anul 1993 în Muzeul din Uşak. Croesus, regele Lidiei (provincia Manisa din Turcia) în secolul al VI-lea î. Hr. a bătut prima monedă din aur din lume. Bogăţia acestui rege (generată de amplasarea strategică a Lidiei pe marile rute comerciale dintre Europa şi Asia) devenise legendară în antichitate atât pentru greci cât şi pentru perşi. Secole de-a rândul, în antichitatea clasică, s-a folosit expresia „bogat precum Cresus”, care s-a menţinut şi în zilele noastre. Un alt loc misterios descoperit cu prilejul acestei întâlniri de proiect a fost canionul Ulubey, al doilea canion ca mărime din lume după Grand Canion din Arizona (S.U.A.), având o lungime de 75 de km.
Partenerii turci au organizat şi vizitarea oraşului Efes, unul dintre cele mai bine păstrate oraşe ale antichităţii. Ruinele oraşului Efes reprezintă un impresionant muzeu în aer liber. Am rămas foarte impresionaţi de frumuseţea detaliilor arhitectonice, de nivelul de confort existent în antichitate (căci oraşului nu-i lipsesc canalizarea, iluminatul public, rezervoarele de apă, drumuri bune, băi termale, toalete publice), de cunoştinţele ştiinţifice deţinute de oamenii antici. Capitală a provinciei Asia Minor, Efesul a fost oraşul-centru pentru mai multe state şi imperii: grec, macedonean, roman. Situl arheologic actual cuprinde vestigii din perioada elenistică şi romană (temple, agora, teatru, biblioteca, stadion), precum şi din epoca bizantină. Este locul unde a fost ridicat Templul Zeiţei Artemis, una din cele şapte minuni ale lumii antice. Simbolul oraşului Efes este Biblioteca lui Celsus, o mărturie a nivelului de civilizaţie atins de romani. Ruinele vorbesc de la sine despre măreţia şi splendoarea acestor vremuri demult apuse. Astfel, am avut prilejul să vizităm cel mai bine conservat oraş antic al Turciei, un loc încărcat de istorie şi să intuim la faţa locului viaţa trăită de oameni în antichitate. În partea sudică a oraşului Efes am vizitat Casa Fecioarei Maria Experţii în religie au suficiente dovezi care să ateste faptul că Fecioara Maria s-a retras la Efes după răstignirea lui Iisus, dar încă nu se cunosc toate detaliile. Am prins şi noi bileţele cu rugăminţi adresate Fecioarei Maria la Zidul Dorinţelor, un zid încărcat de bileţele în toate limbile pământului, prinse cu ce găsesc oamenii la faţa locului.

A treia întâlnire de proiect din cadrul parteneriatului de învăţare „Everybody can do it!” (ECDI) va fi găzduită de Liceul „Ştefan Procopiu” în perioada 5-9 iunie 2013. Agenda întâlnirii a fost discutată în Turcia şi va cuprinde ateliere de lucru cu learners si staff, activităţi outdoor, conferinţă de diseminare, evaluarea primului an de proiect, activităţi culturale.

Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) se derulează în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteriat cu instituţii din Spania, Portugalia, Franţa, Marea Britanie, Turcia, Finlanda, Estonia. Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) este finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 18 Iun 2013, 09:10

„Everybody can do it!” (ECDI) – Buletin informativ nr. 6

A treia întâlnire de proiect


În perioada 5-9 iunie 2013, Liceul „Ştefan Procopiu” a fost gazda pentru cea de-a treia întâlnire de proiect organizată în cadrul parteneriatului de învăţare Grundtvig „Everybody can do it!” (ECDI). Au participat 36 de persoane (staff şi learners) din cele 7 ţări partenere.

Una din zilele întâlnirii a fost dedicată promovării proiectului în comunitatea locală şi prezentării unor tradiţii româneşti. Astfel, întâlnirile cu primarul Municipiului Vaslui, domnul Vasile Pavăl, cu primarul comunei Drînceni, domnul Gelu Pecheanu şi cu primarul comunei Pădureni, domnul Diaconu Temistocle, au reprezentat, pentru fiecare partener, un prilej de a prezenta informaţii legate de parteneriatul „Everybody can do it!”, dar şi de a lua contact cu diverse aspecte ale culturii şi civilizaţiei româneşti.
Cu prilejul activităţilor outdoor desfăşurate la Ghermăneşti cu sprijinul Primăriei comunei Drînceni şi a cursanţilor din echipa română, partenerii europeni au intrat în contact cu tradiţiile culinare şi populare româneşti. Mâncărurile tradiţionale româneşti, toate preparate cu multă pricepere de către cursanţii români, i-au încântat pe europeni, iar obiceiul românesc al întâmpinării oaspeţilor cu pâine şi sare le-a stârnit interesul. Sarea alăturată pâinii constituie poate cel mai vechi obicei de ospitalitate al românilor, fiind un simbol al armoniei şi prieteniei.

Întâlnirea cu reprezentanţii Primăriei Pădureni a reprezentat un alt prilej pentru intrarea partenerilor europeni să intre în contact cu tradiţiile şi obiceiurile româneşti. Aici, ansamblul folcloric „Stejărelul” a stârnit prin prestaţia sa încântare şi aplauze repetate în rândul spectatorilor europeni care astfel au luat contact cu muzica românească populară, cu horele şi sârbele noastre, cu mişcările săltăreţe, dar precise, cu frumuseţea costumului tradiţional.

Agenda întâlnirii de proiect a mai cuprins şi următoarele activităţi:
• prezentarea expoziţiilor „Women who inspire Europe” şi „Nobel Prize Awarded Women”;
• ateliere de lucru cu learners pe tema egalităţii de gen;
• conferinţa pentru diseminarea activităţilor şi rezultatelor primului an de proiect care a reprezentat şi o oportunitate pentru un schimb de experienţe şi bune practici în ceea ce priveşte educaţia adulţilor şi promovarea egalităţii de gen;
• prezentarea atelierelor de lucru „We are equal”;
• discuţii privind „Decalogue of good practices on lifelong learning coeducation”, broşura „We are equal! Guide of good practices om gender equality”, modalităţile de diseminare, valorizare şi monitorizare la nivelul parteneriatului, elaborarea unei baze de date cu prezentarea unor cărţi şi filme referitoare la tematica proiectului, realizarea unui videoclip pentru marcarea zilei de 25 noiembrie (“Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei împotriva Femeilor”) la întâlnirea din Estonia la care să participe toţi partenerii, obiectivele celei de-a patra întâlniri de proiect, distribuirea responsabilităţilor în ceea ce priveşte activităţile următoare;
• evaluarea întâlnirii de proiect;
Analiza chestionarelor de evaluare completate de staff şi learners a scos în evidenţă faptul că aceştia au apreciat buna organizare a întâlnirii de proiect, îmbinarea optimă a activităţilor de socializare şi comunicare interculturală cu atelierele de lucru şi discuţiile referitoare la buna derulare a parteneriatului, elementele de cultură şi civilizaţie românească.

Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) se derulează în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteriat cu instituţii din Spania, Portugalia, Franţa, Marea Britanie, Turcia, Finlanda, Estonia. Parteneriatul de învăţare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) este finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 18 Iul 2013, 17:14

Buletinul informativ nr. 7 - o trecere in revista a primului an de proiect (august 2012-iunie 2013)
Fişiere ataşate
ECDI - Buletin informativ 7.pdf
(1.85 MiB) Descărcat de 318 ori
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 03 Dec 2013, 18:57

Buletinul informativ nr. 8 realizat in cadrul parteneriatului pentru invatare Grundtvig "Everybody can do it!" (ECDI) derulat de Liceul "Stefan Procopiu" Vaslui in perioada 2012-2014.
Fişiere ataşate
ECDI-Buletin informativ 8.pdf
(762.09 KiB) Descărcat de 347 ori
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 03 Feb 2014, 13:25

Buletinul informativ nr. 9 realizat în cadrul parteneriatului pentru învățare Grundtvig ”Everybody can do it!” (ECDI) derulat de Liceul ”Ștefan Procopiu Vaslui în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteneriat cu instituții din Spania, Portugalia, Marea Britanie, Franța, Estonia, Finlanda și Turcia.
Fişiere ataşate
ECDI-Buletin_informativ nr. 9.pdf
(595.7 KiB) Descărcat de 339 ori
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 10 Apr 2014, 14:16

Buletinul informativ nr. 11 realizat în cadrul parteneriatului pentru învățare Grundtvig ”Everybody can do it!” (ECDI) derulat de Liceul ”Ștefan Procopiu Vaslui în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteneriat cu instituții din Spania, Portugalia, Marea Britanie, Franța, Estonia, Finlanda și Turcia. Buletinul informativ conține informații despre proiectul educațional ”Acționează împotriva violenței de gen!”
Fişiere ataşate
ECDI-Buletin informativ nr. 11.pdf
(1.04 MiB) Descărcat de 334 ori
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 10 Apr 2014, 14:18

Buletinul informativ nr. 10 realizat în cadrul parteneriatului pentru învățare Grundtvig ”Everybody can do it!” (ECDI) derulat de Liceul ”Ștefan Procopiu Vaslui în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteneriat cu instituții din Spania, Portugalia, Marea Britanie, Franța, Estonia, Finlanda și Turcia.
Fişiere ataşate
ECDI - Buletin informativ 10.pdf
(967.36 KiB) Descărcat de 332 ori
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34

Re: Parteneriat de invatare Grundtvig "Everybody can do it!"

Mesajde croitoru_daniela_ramona » 12 Iun 2014, 16:45

Buletinul informativ nr. 12 realizat în cadrul parteneriatului pentru învățare Grundtvig ”Everybody can do it!” (ECDI) derulat de Liceul ”Ștefan Procopiu Vaslui în perioada 1 august 2012-31 iulie 2014 în parteneriat cu instituții din Spania, Portugalia, Marea Britanie, Franța, Estonia, Finlanda și Turcia. Buletinul informativ conține informații despre ultima intalnire de proiect.
Fişiere ataşate
ECDI-Buletin informativ nr. 12.pdf
(1.03 MiB) Descărcat de 332 ori
croitoru_daniela_ramona
 
Mesaje: 59
Membru din: 18 Sep 2007, 23:34


Înapoi la Proiecte didactice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori