Orele de instruire practica din industria textila

Orele de instruire practica din industria textila

Mesajde stefaniadana » 08 Iul 2009, 20:23

Poate ma puteti ajuta cu niste informatii sau chiar pareri,sugestii referitor la actuala reforma a invatamintului tehnic.Sunt maistru instructor gr.1 la un grup scolar din domeniul industriei textile si constat cu satisfactie ca meseria de confectioner(croitor) este cautata de elevii absolventi de clasa a 8-a,lucru sesizat prin ocuparea locurilor(si peste).De fapt urmarind stirile constat ca este printre putinele meserii inca cerute de piata muncii,deci se confirma legea cererii si ofertei!Nu stiu cat de receptivi vor fi cei din minister la aceste mutatii adaptind si planul de scolarizare si curriculum la cerintele pietei. SAM-urile au fost desfintate,probabil o parte din viitorii absolventi(tehnicieni desing vestimentari-ce pompos suna!)vor lucra ca si croitori pe cont propriu sau in mici ateliere de croitorie,dar noi ii pregatim dupa curricule invechite de pe vreamea cand inca erau mari fabrici de confectii(care intre timp au devenit mai mici sau au disparut).cred ca vor fi foarte incintati ca vor fi muncitori cu diploma de tehnicieni!
Si ar mai fi o problema referitoare la numarul de ore de instruire practica unde efectiv elevii invata sa coasa,daca ramnane acelasi va fi o catastrofa si le putem spune ca sunt candidati siguri la somaj pentru ca numarul actual de ore este insuficient pentru buna pregatire intr-o meserie in care factorul uman reprezinta 80-90%,gradul de automatizare fiind mai redus fata de alte specialitati.Si chiar daca vor absolvi o facultate si vor dori sa se lanseze pe piata modei,cred ca toti mari desing-eri au inceput prin a-si coase singuri colectiile,deci este necesara o regindire a numarului de ore in care se invata efectiv meseria.Nu am eu toate raspunsurile la intrebari si sunt de parere ca acolo unde gandesc mai multi este mai bine, dar poate ar fi mai bine sa ne asculte si pe noi cineva pentru ca beneficiem de avantajul de a cunoaste realitatile educatiei de la fata locului.Nu cred ca asa se face economie la buget reducindu-se numarul de ore de instruire practica(sau alte specialitati)si implicit reducindu-se numarul cadrelor didactice in timp ce pesonalul auxiliar ramine la fel.
Poate ca intr-un fel presedintele Basescu are dreptate ca sunt mai multi filosofi decit tinichigii dar in curind va constata ca nici acei tinichigii nu stiu meserie daca o invata doar la orele de teorie.
O singura obiectie sau parere as mai avea referitor la orele de educatie tehnologica din gimnaziu, unde se face prea multa teorie si lucruri savante iar elevii absolventii nu stiu sa-si coasa un nasture,sa bata un cui sau sa-si faca un ou ochi,oare era asa de rau cand toate astea se invatau si la scoala?Poate ma mai luminez si eu daca mai aflu parerile colegilor mei din tara!
stefaniadana
 
Mesaje: 15
Membru din: 23 Apr 2009, 07:28

Re: Orele de instruire practica din industria textila

Mesajde galaoan » 28 Oct 2009, 18:59

Stimata colega,
Ai perfecta dreptate, la toate specializarile s-a redus prectica, ceea ce consider ca este cea mai mare prostie. Eu sunt profesor inginer, la alta specialitate si ma izbesc de faptul ca elevii, nevazand concret cum se desfasoara un proces de lucru,
inteleg mult mai greu partea teoretica. Si eu subscriu nevoii de a se face mai multa practica la liceele tehnologice, iar la educatia tehnologica sa se invete practic primele notiuni.
galaoan
 
Mesaje: 18
Membru din: 20 Mar 2006, 22:02

Re: Orele de instruire practica din industria textila

Mesajde stefaniadana » 29 Oct 2009, 20:11

Ma bucur sa stiu ca si alti colegi din tara au ajuns la aceiasi concluzie si se pare ca si cei din minister au auzit ceva,un pas timid au facut, dar cand dupa ce au sacrificat citeva generatii de elevi(elevi de la liceu tehnologic - ruta directa, faceau pina acum doar doua saptamini de practica in clasa a 11-a si ceva mai multe ore intr-a 12-a si primeau diploma de tehnicean desingner vestimentar,in conditiile in care in mass-media sunt prezentati desingneri care de multe ori isi realizeza singuri colectiile,credeti ca se poate domnilor decidenti?)
S-a mai schimbat ceva dar ineficient.Acum s-a introdus o zi de practica la 3 saptamini la clasa a 9-a,o parte din ce invata prima data trebuie sa reiei a doua oara.Ne laudam ca tot ce facem este in interesul elevului,oare?Se specifica intr-un interviu ca elevi care vor sa abandoneze scoala dupa clasa a 10-a vor primi un certificat de copetente pentru a se putea angaja in productie.Analizaind structra programei am constata ca disciplinele teoretice chiar de specialitate detin ponderea covaisitoare, dar eu va intreb daca un patron cind angajeaza un muncitor il intreaba ce cunostiinte teoretice are despre industria textila sau il angajeaza de proba pentru a vedea daca se descuraca efectiv la masina de cusut?Nu vreau sa deranjez pe nimeni pentru ca fiecare lucru isi are rolul lui ,dar e pacat sa distrugem multe lucruri bune care erau doar de dragul reformei.Si toausi ma intreb unde este aparat interesul elevului sau nu ne intereseaza daca se poate integra sau nu pe piata muncii?Chiar si cei care termina 12 clase au nevoie de o sansa in plus daca vor sa se incadreze in productie.Nu sunt sigura ca o vor avea daca tindem sa teoretizam orele de specialitate in detrimentul instruirii practice.
Am tot scris si la un moment dat am incetat sa mai scriu crezind ca nu ma "asculta" nimeni, dar acum trebuie sa recunosc ca am gresit si ma bucur ca mai sunt colegi care remarca aceleasi deficiente in actul de invatamint,sper sa auda si cei care au puterea de a schimba ceva in bine!
stefaniadana
 
Mesaje: 15
Membru din: 23 Apr 2009, 07:28


Înapoi la Discipline tehnice / tehnologii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori