Poate ma puteti ajuta cu niste informatii sau chiar pareri,sugestii referitor la actuala reforma a invatamintului tehnic.Sunt maistru instructor gr.1 la un grup scolar din domeniul industriei textile si constat cu satisfactie ca meseria de confectioner(croitor) este cautata de elevii absolventi de clasa a 8-a,lucru sesizat prin ocuparea locurilor(si peste).De fapt urmarind stirile constat ca este printre putinele meserii inca cerute de piata muncii,deci se confirma legea cererii si ofertei!Nu stiu cat de receptivi vor fi cei din minister la aceste mutatii adaptind si planul de scolarizare si curriculum la cerintele pietei. SAM-urile au fost desfintate,probabil o parte din viitorii absolventi(tehnicieni desing vestimentari-ce pompos suna!)vor lucra ca si croitori pe cont propriu sau in mici ateliere de croitorie,dar noi ii pregatim dupa curricule invechite de pe vreamea cand inca erau mari fabrici de confectii(care intre timp au devenit mai mici sau au disparut).cred ca vor fi foarte incintati ca vor fi muncitori cu diploma de tehnicieni!
Si ar mai fi o problema referitoare la numarul de ore de instruire practica unde efectiv elevii invata sa coasa,daca ramnane acelasi va fi o catastrofa si le putem spune ca sunt candidati siguri la somaj pentru ca numarul actual de ore este insuficient pentru buna pregatire intr-o meserie in care factorul uman reprezinta 80-90%,gradul de automatizare fiind mai redus fata de alte specialitati.Si chiar daca vor absolvi o facultate si vor dori sa se lanseze pe piata modei,cred ca toti mari desing-eri au inceput prin a-si coase singuri colectiile,deci este necesara o regindire a numarului de ore in care se invata efectiv meseria.Nu am eu toate raspunsurile la intrebari si sunt de parere ca acolo unde gandesc mai multi este mai bine, dar poate ar fi mai bine sa ne asculte si pe noi cineva pentru ca beneficiem de avantajul de a cunoaste realitatile educatiei de la fata locului.Nu cred ca asa se face economie la buget reducindu-se numarul de ore de instruire practica(sau alte specialitati)si implicit reducindu-se numarul cadrelor didactice in timp ce pesonalul auxiliar ramine la fel.
Poate ca intr-un fel presedintele Basescu are dreptate ca sunt mai multi filosofi decit tinichigii dar in curind va constata ca nici acei tinichigii nu stiu meserie daca o invata doar la orele de teorie.
O singura obiectie sau parere as mai avea referitor la orele de educatie tehnologica din gimnaziu, unde se face prea multa teorie si lucruri savante iar elevii absolventii nu stiu sa-si coasa un nasture,sa bata un cui sau sa-si faca un ou ochi,oare era asa de rau cand toate astea se invatau si la scoala?Poate ma mai luminez si eu daca mai aflu parerile colegilor mei din tara!