crisila scrie:crisila scrie:anarob scrie:Ce va pot spune eu in plus fata de ce am citit pana acum, e urmatorul lucru: si la invatatori vorbim de numar de ore. 16 ore au voie sa aiba inv. cu gradul I, iar 18 ore obligatorii pt. ceilalti. Ideea este ca fiecare trebuie sa ramana cu acest nr. de ore daca scade ed. fizica, in cazul in care este predata de profesor. Daca nu-ti iese nr. de ore corespunzator gradului (16 sau 18 ore), atunci ed. fizica o preda invatatorul, ca facand parte din catedra, deci, neplatite!!!!!
NU MAI DEZINFORMAȚI! CITIȚI LEGEA ȘI VĂ VEȚI LĂMURI! (NU MAI APLICAȚI TOATE INEPȚIILE PE CARE LE DEBITEAZĂ VREUN INSPECTOR CARE SE DĂ MARE PE LA ȘEDINȚE și care habar nu are ce spune și nu dau nimic scris și parafat!)
. La articolul 247, literele b), c), d), f) şi k) se modifică şi vor avea
următorul cuprins:
b) în învăţământul preşcolar: educator/educatoare, institutor/institutoare,
profesor pentru învăţământ preşcolar - se normează câte un post pentru fiecare grupă de copii; în instituţiile cu program prelungit sau săptămânal, personalul didactic se normează pe ture;
c) în învăţământul primar: învăţător/învăţătoare, institutor/institutoare, profesor pentru învăţământ primar - se normează câte un post pentru fiecare clasă de elevi;
d) în învăţământul gimnazial, profesional, liceal şi terţiar nonuniversitar:
profesor, profesor de instruire practică, maistruinstructor;
. e)în învăţământul preşcolar, respectiv primar alternativ pentru fiecare grupă sau clasă se normează cadre didactice conform specificului fiecărei alternative educaţional
f) în învăţământul special şi în comisiile de expertiză complexă: educatoare/
educator, educatoare/educator de sprijin, învăţător-educator, învăţător itinerant şi de sprijin, învăţător, maistru-instructor, institutor, profesor itinerant şi de sprijin, profesor educator, profesor-psihopedagog, profesor-psiholog şcolar, profesor-logoped, psiholog, psihopedagog, logoped, profesor de psihodiagnoză şi kinetoterapeut - se normează câte un post la fiecare grupă/clasă; profesor, profesor de educaţie specială şi profesor preparator nevăzător;
- g)în centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică: profesor-psihopedagog, profesor-psiholog, profesor-sociolog, profesor-logoped, consilier şcolar;
h)în centrele logopedice interşcolare şi în cabinetele şcolare: profesor-logoped, cu calificarea în psihopedagogie specială, psihologie sau pedagogie;
i)în casele corpului didactic: profesor-metodist, profesor-asociat, formator, mentor de dezvoltare profesională;
j)în cluburile sportive şcolare: profesor, antrenor, profesor-antrenor;
k) pentru realizarea de activităţi extraşcolare: învăţător/învăţătoare, institutor/ institutoare, profesor pentru învăţământ primar, profesor, maistru-instructor, antrenor, profesor-antrenor;
Norma didactică:
. La articolul 262 alineatul (3), literele a), b), d), e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
a) un post de educator/educatoare sau de institutor/institutoare ori de profesor pentru învăţământul preşcolar pentru fiecare grupă cu program normal, constituită în educaţia timpurie;
b) un post de învăţător/învăţătoare sau de institutor/ institutoare ori de profesor pentru învăţământul primar pentru fiecare clasă din învăţământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;
c)18 ore pe săptămână pentru profesorii din învăţământul secundar şi terţiar non-universitar, pentru profesorii din unităţile şi clasele cu program integrat şi suplimentar de artă şi sportiv, precum şi din unităţile cu activităţi extraşcolare şi din centrele sau cabinetele de asistenţă psihopedagdgică
d) 24 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică şi maiştrii instructori
e) pentru personalul didactic din învăţământul special, norma didactică se stabileşte astfel: învăţători şi profesori la predare - 16 ore pe săptămână; învăţător-educator, institutor-educator, profesor-educator, maistru-instructor şi profesor pentru instruire practică - 20 de ore pe săptămână;
f) un post pentru personalul didactic din învăţământul special integrat, pentru cel din centrele logopedice interşcolare, pentru personalul didactic itinerant şi de sprijin, pentru personalul didactic din învăţământul special preşcolar, pentru
profesori care efectuează terapiile specifice, profesori pentru cultura fizică medicală, kinetoterapie, educaţia psihomotrică şi altele, în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale;