de sorinborodi » 06 Apr 2008, 12:42
Noi,profesorii de matematica,ne confruntam de ani de zile cu o mare problema:gradul ridicat de dificultate pe care il au problemele,"durerea" cea mai mare fiind la clasele de gimnaziu.
Nu este posibil ca un elev care la clasa este de 9 sau 10 (pe o scara obiectiva de la 1 la 10 !) sa se intoarca de la olimpiada cu note de 2-3.Ce am realizat astfel ?I-am descurajat si riscam sa-i pierdem pentru acest obiect.Dar noi vorbim,noi auzim.
Cred ca un elev ce este de 10 la clasa ar trebui la olimpiada sa primeasca spre abordare un subiect la care sa obtina cel putin 7. Bineinteles,nimeni nu doreste o uniformizare.Dar cred ca plaja de note intre 7 si 10 ar fi suficienta pentru o ierarhizare obiectiva.
Nici programa pentru olimpiada nu este,zic eu,normal intocmita.De ce se cer teme ce se pretind parcurse in avans ?Cine si cand sa-i predea elevului acele teme ?E o situatie suparatoare din cale-afara.
https://sorinborodi.ro