Obiective operationale sau competente derivate?

Discutii despre noua programa, avand in
vedere noul plan de invatamant

Obiective operationale sau competente derivate?

Mesajde deea_nick » 20 Aug 2015, 17:31

Stimati colegi, ce folositi in proiecte: obiective operationale sau competente derivate? In programa sunt competente generale, specifice , dar cele care vizeaza lectia sunt ob. operationale sau competente derivate ( care se formeaza cu infinitivul lung) ?
deea_nick
 
Mesaje: 2
Membru din: 22 Iun 2007, 17:21

Re: Obiective operationale sau competente derivate?

Mesajde viana-art » 12 Mar 2018, 19:59

Aceasi problema am intampinat-o eu la examenul de DEF pentru Ed. Plastica. Doamna inspector mi-a spus ca in loc de Obiective Operationale se spune ca ar fi Competențe Derivate. Iar verbul corect pentru acestea este ” a avea competența de....”. Eu am facut asa in proiectul didactic, daca e bine sau nu am sa aflu la inspectia a doua.
viana-art
 
Mesaje: 1
Membru din: 13 Feb 2016, 00:16

Re: Obiective operationale sau competente derivate?

Mesajde sportiv » 13 Mar 2018, 15:19

Fiecare face așa cum prevede programa școlară la nivelul/clasa/grupa respectivă! La clasele primare:
Structura programei şcolare include următoarele elemente:
- Notă de prezentare
- Competenţe generale
- Competenţe specifice şi exemple de activităţi de învăţare
- Conţinuturi
- Sugestii metodologice
Competenţe generale
1. Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute
2. Exprimarea de mesaje orale în diverse situaţii de comunicare
3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
4. Redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare
Competenţe specifice şi exemple de activităţi de învăţare
1. Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
- selectarea unei imagini dintr-un set, pentru a indica despre ce este vorba în mesaj
- realizarea unui desen pentru a indica despre ce este vorba în mesaj
- oferirea de răspunsuri la întrebarea: „Despre ce este vorba (în acest fragment de poveste)?”
- aprecierea ca adevărate sau false a unor enunţuri scurte care testează înţelegerea textului audiat
- formularea unor răspunsuri la întrebări despre conţinutul unui mesaj/ text scurt audiat
- reformularea unor mesaje
- repovestirea unor secvenţe preferate dintr-un text audiat
- observarea, recunoaşterea, executarea unor comenzi simple (priveşte, ascultă, fii atent)
- audierea unor poveşti sau a unei descrieri şi manifestarea reacţiilor corespunzătoare
- decodificarea mesajului încifrat în ghicitori
1.2
1.3
etc...
CONŢINUTURI:Comunicare orală (ascultare, vorbire, interacţiune);
Citire/ lectură ;
Scriere/ redactare;
Elemente de construcţie a comunicării.
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Obiective operationale sau competente derivate?

Mesajde sportiv » 13 Mar 2018, 15:30

La sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili: ( pe acestea unii le numesc și competențe derivate):
-să recunoască ;
-să descrie;
-să identifice;
-să evidenţieze (diferenţele);
-să argumenteze
-să realizeze compuneri tematice diverse.....etc
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău


Înapoi la Programa scolara Limba romana

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori