ÎnvĂŁţare Âşi eÎnvĂŁţare

Deoarece in dezbaterea deschisa in intalnirea Resurse IT&C in educatie de la Focsani(<a href="http://www.vrancea.ro/unirea2005" target="_blank">www.vrancea.ro/unirea2005</a>), nu s-a reusit atingerea tuturor punctele propuse, va invitam sa va spuneti parerea pe urmatoarele
topicuri...

Învãþare ºi eÎnvãþare

Mesajde aoprea » 17 Ian 2005, 13:37

Am pornit acest topic în urma unor discuĂžii din aceastĂŁ secĂžiune. PĂŁrerea mea este cĂŁ subiectul meritĂŁ plasat în indexul forumului. Referitor la comentariul plasat de iace, referitor la faptul ca sunt informatician, sunt inginer automatist de conjunctura si (in vreo 2 ani) viitor fizician din pasiune... :D

eLearning-ul este o pasiune recenta, ca sa zic asa...

Pentru dezmortirea atmosferei incep cu doua intrebari:

1. eLearning-ul il considerati evolutie sau revolutie a sistemelor de predare-invatare :?:

2. Care sunt problemele principale pe care le intampinati activand intr-un sistem educational informatizat :?:
aoprea
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Noi 2004, 02:35

Mesajde iace » 17 Ian 2005, 18:18

Ma bucur ca ai initiat acest topic... (incep sa intru la banuieli acum dupa ce te-ai prezentat: oare nu cumva esti deja implicat intr-un proiect elearning?)
Dar sa raspund la cele doua intrebari:
1. Intre "evolutie" Âşi "revolutie", aleg "evolutie". Invatare asistata de calculator a trecut prin diverse etape deja, deci cred ca evolutie ar fi termenul mai potrivit.
2. Problemele ar fi multe... Cele de natura tehnica se pare ca se rezolva de la o versiune la alta (vorbesc deja despre AEL), si e bine cand este un inginer de sistem care se ocupa de partea tehnica. Cele de natura continutului si structurarii e-lectiilor sunt probleme relative; de ce spun asta? pentru ca fiecare profesor are propriul sau stil de a preda o lectie, deci cred ca cea mai buna e-lectie este aceea pe care ti-o construiesti singur...a, acum mi-a venit o idee "mareata"... Poate ca ar trebui ca lectiile AEL sa vina ca un puzzle, cu mici bucatele... si fiecare profesor sa isi asambleze propria lui lectie...Sa exste mai multe variante pentru o aceeasi lectie, pentru ca si clasele sunt de nivele diferite... Mai las si pe altii sa raspunda, pe mine a inceput sa ma doara deja capul de atata "gandit". Grele intrebari!
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Mesajde aoprea » 17 Ian 2005, 18:59

Pana la un anumit punct sunt de acord cu dumneavoastra. Dar... :)

1. Consider evolutia si revolutia eLearning-ului o problema capcana... Din anumite puncte de vedere este o idee superba ce a debutat prost... Adica se pune problema ca am incercat sa "cârpim" eLearning-ul, sa-l folosim ca o unealta în slujba predĂŁrii clasice. De aceea, în loc de a fi un salt înainte, eLearning-ul în primii câĂživa ani a fost mai mult doar un salt în sus s-a dat cu capul de primul prag... :) linitarea a apĂŁrut din cauzĂŁ cĂŁ in loc sĂŁ ne adaptĂŁm la posibilitaĂžile oferite de Hypermedia, am trunchiat acest domeniu astfel incat sĂŁ-l limitam la posibilitĂŁĂžile noastre...
OdatĂŁ ieÂşit din faza de pionierat, eLearning-ul a început sĂŁ-Âşi arate forĂža... sĂŁ capete un prim mare "muÂşchi" :) interactivitarea! De ce avem nevoie pentru a fi la îndemâna tuturor veĂži vedea la punctul 2!

Concluzie: Nu sunteĂži de pĂŁrere cĂŁ eLearning-ul este un domeniu ce a apĂŁrut printr-o evoluĂžie, dar pentru a beneficia de toate avantajele lui este nevoie de o mica revoluĂžie?


2. Referitor la ceea ce spuneaĂži despre posibilitatea de a vĂŁ construi singuri lecĂžiile, o asemenea platformĂŁ se numeÂşte Authoring Tool. Pentru a vĂŁ face idee de facilitĂŁĂžile pe care trebuie sĂŁ le ofere un astfel de software vĂŁ invit sĂŁ studiaĂži Macromedia AuthorWare, care este cea mai cunoscutĂŁ Âşi are o grĂŁmadĂŁ de funĂžionalitĂŁĂži!

Concluzionând, am indentificat o primĂŁ nevoie în, pompos sa-i spunem, "MinirevoluĂžia eLearning-ului de pe didactic.ro" :)

1. Authoring Tool-ul


P. S. Daca încercĂŁm sĂŁ creionĂŁm ceva, haideĂži sĂŁ spunem toate ideile pe care le avem, chit cĂŁ sunt S.F.! :) Acesta este un exerciĂžiu denumit brainstorming, nu? Punem toate ideile Âşi apoi le criticĂŁm!


Pentru a agita puĂžin spiritele am o intrebare pentru dumneavostrĂŁ:

CredeĂži cĂŁ profesorii vor fi vreodatĂŁ complet înlocuiĂži de un PC în procesul de predare?

:D

PânĂŁ sĂŁ rĂŁspundeĂži (Âşi cred cĂŁ o veĂži face destul de virulent) vĂŁ pot spune cĂŁ unul dintre dictonurile mele favorite este "A greÂşi e omenesc, dar pentru a încurca lucrurile definitiv e nevoie de un computer!" :D Asta ca sĂŁ îndulcesc puĂžin din greutatea unei întrebĂŁri care cred cĂŁ bântuie subconÂştientul unor colegi de-ai dumneavostrĂŁ, paradoxal, mai puĂžin familiarizaĂži cu lumea IT.

ÂŞi mai am o întrebare:

Este eLearning-ul un balaur? :D

Sensul Âşi rĂŁspunsul sunt la imaginaĂžia celor interesaĂži sĂŁ participe...

VĂŁ mulĂžumesc!
aoprea
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Noi 2004, 02:35

Mesajde aoprea » 17 Ian 2005, 19:06

ÂŞi mai am o rugĂŁminte, dacĂŁ se poate:

Raportarea la un produs sau altul riscĂŁ sĂŁ transforme acest topic în unul de analizĂŁ... Aceasta este ultima etapĂŁ, vĂŁ rog momentan doar sĂŁ ne imaginĂŁm cum ar arĂŁta produsul ideal în viziunea dumneavoastrĂŁ... ÂŞtiu, cu cât vom discuta mai mult, cu atât realitatea ne va dezamĂŁgi mai crunt, dar întotdeauna este loc de mai bine Âşi dacĂŁ vrem ceva este bine sa Âştim Âşi ce anume vrem, nu? :)

Încã odatã vã mulþumesc!
aoprea
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Noi 2004, 02:35

Mesajde iace » 17 Ian 2005, 19:28

adrianoprea scrie:1. Consider evolutia si revolutia eLearning-ului o problema capcana...

Dupa ce am scris mesajul de mai sus am vrut sa revin asupra termenului de "evolutie" si sa il aleg pe cel de "revolutie", care se potriveste mai bine pentru scoala romaneasca... (dar mi-a cazut netul.. de la EI...)
alexandruoprea scrie:Concluzie: Nu sunteĂži de pĂŁrere cĂŁ eLearning-ul este un domeniu ce a apĂŁrut printr-o evoluĂžie, dar pentru a beneficia de toate avantajele lui este nevoie de o mica revoluĂžie?

Da, o mica mare revolutie pentru ca deocamdata nu prea sunt cadrele didactice dispuse sa invete un acest nou mod de predare-invatare-evaluare. Elevii sunt super incantati de elearning, pentru ei trebuie sa facem un efort.
andreioprea scrie:CredeĂži cĂŁ profesorii vor fi vreodatĂŁ complet înlocuiĂži de un PC în procesul de predare?

Personal nu cred ca voi mai apuca vremurile alea, daca vor exista, asa cum nici Jules Verne nu a trait sa vada prima calatorie pe luna.
aoprea scrie:Este eLearning-ul un balaur?

Pentru mine, nu... Pentru altii da.
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Re: Învãþare ºi eÎnvãþare

Mesajde emil » 17 Ian 2005, 23:57

aoprea scrie:Am pornit acest topic în urma unor discuþii din aceastã secþiune. Pãrerea mea este cã subiectul meritã plasat în indexul forumului. Referitor la comentariul plasat de iace, referitor la faptul ca sunt informatician, sunt inginer automatist de conjunctura si (in vreo 2 ani) viitor fizician din pasiune... :D

eLearning-ul este o pasiune recenta, ca sa zic asa...

Pentru dezmortirea atmosferei incep cu doua intrebari:

1. eLearning-ul il considerati evolutie sau revolutie a sistemelor de predare-invatare :?:

2. Care sunt problemele principale pe care le intampinati activand intr-un sistem educational informatizat :?:

Imi place si mie tema de discutie si multumesc colegului aoprea!
Doresc sa facem niste clarificari:
1. ce inseamna e-learning?
2. daca e-learning este ceea ce banuiesc eu...:-)...atunci in ce conditii scoala(tehnice) poate dezvolta un astfel de mod de lucru(predare-invatare).
Pentru mine, pana in prezent, singurul model de e-learning sunt cursurile pe care le dezvolta CISCO System (Netacad, Java, It-essentials, Webdesign, Unix, etc.). Asadar, eu personal, consider e-learning un proces de invatare/predare, in care calculatorul este mijlocitorul continuu, pentru parcurgerea unei secvente mari din pregatirea/calificarea unui individ. Accesul accidental la calculator pentru a vedea o lectie sau o secventa, nu este, in acceptia mea, e-lerning. Pot gresi, va rog sa ma contraziceti...
In conditiile in care scoala ar face e-learning pentru toti sau majoritatea subiectilor sai, ar trebui sa oferim conditii exceptionale, cu costuri foarte mari. Parerea mea este ca acest lucru nu se poate intampla in urmatorii 5-10 ani!
De aceea trebuie gasite altfel de solutii pentru crearea de RESURSE educationale, pe care sa le numim e-resurse, la care sa apelam atunci cand avem nevoie, combinand predarea traditionala cu cea facuta cu sprijinul calculatorului.
Un Authoring Tool ar fi solutia !!!
Dar aici poate ne explica colegul nostru...
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde marinela » 18 Ian 2005, 01:21

Eu sunt in anul doi la master TIC in Educatie la Credis Universitatea Bucuresti si unul din cursuri si respectiv examen este intitulat "Proiectarea, implementarea si managementul invatamantului la distanta". Eu sunt de acord cu e-learning dar nu pentru orice sistem de invatamant si nici pentru orice varsta. Eu cred ca un tanar pana la 18 ani are mare nevoie de oameni in jurul lor, sa vorbeasca, sa asculte. Are nevoie de prieteni, de comunicare. Are nevoie sa se cunoasca pe el si pe altii, sa-si modeleze caracterul.
In fata unui calculator, chiar daca poate coresponda, este singur, n-are un raspuns "vizual", "auditiv", "olfactiv", "intuitiv", etc. Chiar daca este video conferinta!
Relatia "om-om' este esentiala in perioada de formare. Mai tarziu la facultate, invatare continua, etc. este chiar de dorit.
Avatar utilizator
marinela
 
Mesaje: 263
Membru din: 20 Dec 2003, 19:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde iace » 18 Ian 2005, 13:15

Sunt de aceeasi parere cu Marinela in legatura cu varsta de la care ar fi indicat ca un om sa fie instruit numai si numai prin intermediul computerului. (Imi aduce aminte de filmele SF in care mici copii izolati in navete spatiale aveau la dispozitie un supercomputer care se ocupa de instruirea lor.)
Si chiar mai mari fiind parca tot avem nevoie de colectivitate atunci cand invatam, macar pentru spiritul de competitie, daca nu pentru ajutor.
Dl Oprea ne-a bombardat cu un pic prea multe solicitari si intrebari deodata... Nici nu mai stiu la care pot sa raspund si la care nu.
Ce inseamna faptul ca e-learningul este o pasiune recenta? Nu m-am lamurit!
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Mesajde simonazz » 19 Ian 2005, 00:13

Ca sa raspund si eu la unele din intrebarile puse mai sus :
1. Da cred ca pe viitor ( nu prea indepartat ) calculatorul va putea inlocui in totalitate un professor. Cred ca poate fi mult mai comod, mai rabdator, mai flexibil si mai informat decat orice professor cu conditia sa stii ce sa ii ceri. Este adevarat ca ramane de discutat problema socializarii individului.
2. Cunosc sistemul celor de la Cisco , am facut si eu cursurile de CCNA , Java si Unix la ei si sunt si instructor . Trebuie sa remarc diferenta enorma (comparative cu AEL-ul) privind calitatea materialului si usurinta in utilizare pentru professor dar si pentru elev.
3. Indraznesc sa zic ca un sistem de e-learnning , poate chiar daca nu este ideal , exista si nici nu costa aproape nimic , este insasi Internetul . Gasesti o multitudine de informatii , cursuri unele chiar interactive, site-uri educationale diverse destinate inclusiv copiilor de gradinita , tutoriale , forumuri de discutii de unde poti invata intrebandu-i pe altii, etc, multe resurse free , poti invata enorm , trebuie doar sa te intereseze sa inveti .
4. Mai cred ca o revolutie se produce chiar in lumea profesiilor , sunt o multime de joburi , la care acum cativa ani nici nu gandeai , si care sunt legate de dezvoltarea exploziva a Internetului si de tot ce este legat de el.
Acum s-ar putea ca eu sa exagerez in a vedea partea buna a sistemului , dar nu pot sa nu realizez cat de mult am invatat si cite resurse am la dispozitie avand un simplu calculator si o conexiune la Internet.
simonazz
 
Mesaje: 11
Membru din: 20 Noi 2004, 00:24

Mesajde emil » 19 Ian 2005, 00:36

simonazz scrie:Ca sa raspund si eu la unele din intrebarile puse mai sus :
1. Da cred ca pe viitor ( nu prea indepartat ) calculatorul va putea inlocui in totalitate un professor. Cred ca poate fi mult mai comod, mai rabdator, mai flexibil si mai informat decat orice professor cu conditia sa stii ce sa ii ceri. Este adevarat ca ramane de discutat problema socializarii individului.
2. Cunosc sistemul celor de la Cisco , am facut si eu cursurile de CCNA , Java si Unix la ei si sunt si instructor . Trebuie sa remarc diferenta enorma (comparative cu AEL-ul) privind calitatea materialului si usurinta in utilizare pentru professor dar si pentru elev.
3. Indraznesc sa zic ca un sistem de e-learnning , poate chiar daca nu este ideal , exista si nici nu costa aproape nimic , este insasi Internetul . Gasesti o multitudine de informatii , cursuri unele chiar interactive, site-uri educationale diverse destinate inclusiv copiilor de gradinita , tutoriale , forumuri de discutii de unde poti invata intrebandu-i pe altii, etc, multe resurse free , poti invata enorm , trebuie doar sa te intereseze sa inveti .
4. Mai cred ca o revolutie se produce chiar in lumea profesiilor , sunt o multime de joburi , la care acum cativa ani nici nu gandeai , si care sunt legate de dezvoltarea exploziva a Internetului si de tot ce este legat de el.
Acum s-ar putea ca eu sa exagerez in a vedea partea buna a sistemului , dar nu pot sa nu realizez cat de mult am invatat si cite resurse am la dispozitie avand un simplu calculator si o conexiune la Internet.

1. eu nu cred ca un computer poate inlocui un OM, daca vorbim de educatia pana la 15-18 ani! Poate ca peste aceasta varsta, e chiar mai bine fara profesor :-))
2. Platforma si Continutul CISCO este un model excelent, dar banuiesc ca nu e singurul model. Ael are pretentia ca rezolva si problema crearii momentelor lectiei si administrarii continutului, idee deloc rea daca ar fi functionala si bine pusa la punct. Pana a aplica aceste idei, pana se vor pune la punct (deja se pun la punct de vreo trei ani!), pana o sa avem conditii tehnice de lucru, deja sistemul va fi perimat, daca nu cumva s-a nascut perimat!
3. Internet DA, ca sursa aditioanla , dar nu ca scop in sine, asa cum nu putem impune in scoala o platforma LMS(learning management system), asa cum nu putem impune un manual sau o culegere. Totul depinde de capacitatea de analiza a unui profesor modern si bine informat.
4. Internetul este o sursa de oportunitati , proiecte, resurse. NOI profesorii cu bune intentii si cu calitati profesionale, cred ca ramanem cea mai buna resursa pentru elevi!!
Noi putem dirija, indruma, ajuta, relationa, ceea ce mai greu face un computer, in prezent. Daca ne gandim ce va fi peste 20 de ani, cred ca e prea mult si nu ne foloseste!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde marinela » 19 Ian 2005, 22:36

Foaret bine punctat! Multumim. Sunt de acord. Nu trebuie exagerat numai pentru ca noi am descoperit tarziu. Fiecare lucru are importanta sa.
Avatar utilizator
marinela
 
Mesaje: 263
Membru din: 20 Dec 2003, 19:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde aoprea » 20 Ian 2005, 15:28

simonazz scrie:Ca sa raspund si eu la unele din intrebarile puse mai sus :
1. Da cred ca pe viitor ( nu prea indepartat ) calculatorul va putea inlocui in totalitate un professor. Cred ca poate fi mult mai comod, mai rabdator, mai flexibil si mai informat decat orice professor cu conditia sa stii ce sa ii ceri. Este adevarat ca ramane de discutat problema socializarii individului.
2. Cunosc sistemul celor de la Cisco , am facut si eu cursurile de CCNA , Java si Unix la ei si sunt si instructor . Trebuie sa remarc diferenta enorma (comparative cu AEL-ul) privind calitatea materialului si usurinta in utilizare pentru professor dar si pentru elev.
3. Indraznesc sa zic ca un sistem de e-learnning , poate chiar daca nu este ideal , exista si nici nu costa aproape nimic , este insasi Internetul . Gasesti o multitudine de informatii , cursuri unele chiar interactive, site-uri educationale diverse destinate inclusiv copiilor de gradinita , tutoriale , forumuri de discutii de unde poti invata intrebandu-i pe altii, etc, multe resurse free , poti invata enorm , trebuie doar sa te intereseze sa inveti .
4. Mai cred ca o revolutie se produce chiar in lumea profesiilor , sunt o multime de joburi , la care acum cativa ani nici nu gandeai , si care sunt legate de dezvoltarea exploziva a Internetului si de tot ce este legat de el.
Acum s-ar putea ca eu sa exagerez in a vedea partea buna a sistemului , dar nu pot sa nu realizez cat de mult am invatat si cite resurse am la dispozitie avand un simplu calculator si o conexiune la Internet.


As dori sa comentez si eu aceste 4 puncte:

1. Nu cred ca este prea apropiat viitorul in care computerul va inlocui profesorul! De abia cand vom putea spune ca am proiectat un computer cu adevarat inteligent, de atunci se va pune problema daca acea unealta ne va dezvolta noua inteligenta. Ceea ce se intampla acum sunt decat experimente bazate pe modelari trunchiate ale creierului omenesc... Nici acesta nu stim inca prea bine cum functioneaza, daramite sa ne mai apucam sa-l si simulam! Poate un computer ne poate depasi prin rabdare, centraliza mai multa informatie decat noi, dar momentan nu poate oferi EXPERIENTA si VOCATIA... Stiu Smile, multi dintre dumneavoastra vor spune "Dar retelele neuronale? Dar algoritmii genetici?" Este o directie buna intr-adevar, cu ceva rezultate notabile... DAR! Cel mai bun rezultat este de a ajusta software-ul la imbecilitatea utilizatorului, de a oferi o multime de canale de parcurs predefinite, nu de a oferi o experienta in plus, acea picatura ce-l poate face pe un elev de liceu sa inteleaga teoria relativitatii rastranse, de exemplu... referitor la inteligenta artificiala implementata in eLearning va invit sa consultati glosarul de pe www.e-learningguru.com

2. CISCO este un exemplu extraordinar de ce poate face o platforma dedicata, creata dupa nevoi clare! Mai departe nu merg :)

3. Internetul l-as numi mai degraba un depozit de informatie... iti trebuie un bagaj serios de cunostinte sa-l poti accesa... Ce nu face Internetul? NU structureaza aceste cunostinte... Cum ar arata un LMS care sa-si extraga indormatiile de pe internet? pai foarte simplu, ar avea nevoie de o componenta care sa "perie" informatiile sa le impacheteze intr-un curs si sa "vada" daca elevul a inteles sau nu... suna mai mult a profesor cu acees direct la google, nu? :D

4.Absolut! eProfesorii sau alte joburi legate de proiectantii de cursuri pentru LMS-uri vor fi la mare moda! Cum pana la sistemele cu adevarat inteligente va mai curge multa apa pe Dunare, accentul va fi in continuare pe invatamantul asistat!

Revin la intrebarile anterioare: Cum ar arata un sistem de eLearning in viziunea dumneavoastra? Chiar unul SF, fara profesor, daca asta va e dorinta... :D Putem identifica si alte necesitati cu exceptia unui Authoring Tool? Plec de la premiza ca aceasta discutie ne poate ajuta pe toti...
aoprea
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Noi 2004, 02:35

Mesajde simonazz » 22 Ian 2005, 11:48

Cred ca in principiu ar fi posibile doua abordari :
1. O platforma educationala complet definita , adica care sa contina lectii , teste , simulari , animatii , etc,( aici discutia e lunga) plus o baza de date ( elevi , note , etc) si pe care profesorul doar sa o utilizeze , fara sa aibe posibilitatea de a modifica ceva ( fara posibilitatea de a-si creea propriile lectii , eventual doar sa introduca elevii in baza de date) . Acesta ar cam fi modelul celor de la Cisco. Asta presupune ca de proiectarea , testarea , intretinerea unei asemenea platforme ar trebui sa se ocupe un grup de sa le zicem “specialisti” care probabil ar insemna programatori+profesori si care sa fie instalata undeva pe niste servere de unde sa poata fi accesata de cei interesati contra cost sau gratis ( aici ar mai fi de discutat). In aceasta situatie avantajul ar fi ca utilizatorii( profesorii) nu ar trebui sa aibe cine stie ce cunostinte de IT si accentul ar cadea doar pe utilizarea platformei iar pe de alta parte probabil ca o asemenea platforma daca construita de persoane care stiu “meserie” ar fi extrem de eficienta si cu adevarat utila.
2. A doua varianta ar fi aceea de a construi o aplicatie care sa aibe anumite module/functii predifinite dar care sa contina si alte module care sa-i permita profesorului sa introduca si alte lucruri pe care le considera necesare ( de exemplu posibilitatea de a-si creea propriile lectii , teste , etc). Asta ar insemna o aplicatie care sa poata fi instalata si rulata de pe orice calculator personal sau instalata pe un server si accesata de un grup de calculatoare. In acest caz profesorul ar trebui sa fie mai mult decat un simplu utilizator si deci sa stie mult mai multe lucruri legate de IT , programarea calculatoarelor ,etc.
3. A treia varianta ar fi creearea unor module complet independente ( care eventual ar putea fi facute sa lucreze si impreuna) care sa aibe functii diferite : de exemplu un modul care sa-i ofere posibilitatea profesorului sa-si creeze propriile teste intr-un anume format ( o pagina web de exemplu) , adica profesorul isi instaleaza programul pe comp. personal si are predefinite sa zicem formatul paginii , imagini , simboluri , butoane , etc., isi elaboreaza testul si apoi il aduce pe o discheta si il instaleaza pe serverul scolii de unde poate fi descarcat pe celelalte comp. Un alt modul ar putea fi definit numai pentru creerea de lectii , etc.
Oricum parerea mea este ca ar trebui sa existe o alternativa ( sau chiar mai multe ) la AEL . Cred ca se pot face lucruri mult mai bune si cu bani mult mai putini.
Acum daca ar fi sa intram in amanunte ( pentru oricare din cele trei variante propuse de mine , cred ca mai sunt si altele) sau daca vrem sa ne referim strict la o platforma educationala care sa se ocupe de invatarea fizicii atunci discutia va fi lunga. Deocamdata mai astept si alte pareri , cine stie ce ar putea sa iasa de aici ?
simonazz
 
Mesaje: 11
Membru din: 20 Noi 2004, 00:24

Cum trebuie sĂŁ arate o platformĂŁ de învĂŁĂžare?

Mesajde aoprea » 31 Ian 2005, 15:32

SĂŁ sistematizĂŁm putin una din variantele propuse:

1. O PlatformĂŁ educaĂžionalĂŁ completĂŁ, având instalatĂŁ o colecĂžie impresionantĂŁ de conĂžinut "spart" la nivel de resurse, pe care profesorii sĂŁ le poatĂŁ utiliza. Prin platformĂŁ educaĂžionalĂŁ completĂŁ înĂželegem LMS (de fapt LCMS) + modul se testare + platformĂŁ administrativĂŁ. Platforma administrativĂŁ descarcĂŁ profesorul de obligativitatea de a edita el clasa, de exemplu... Ce spor de performanÞã ar aduce daca aceastĂŁ activitate ar fi prinsĂŁ în informatizarea muncii de secretariat, iar platforma de învĂŁÂşare sĂŁ importe datele dintr-o bazĂŁ de date deja construitĂŁ? Deoarece lecĂžii propriu zis nu existĂŁ, este nevoie ca platforma sĂŁ deĂžinĂŁ un Authoring Tool, un packer mai bine zis în acest caz...

Deci prima idee înseamnĂŁ dpdv al funcĂžionalitĂŁĂžilor:

f.1.1. Learning Management System
f.1.2. BibliotecĂŁ de resurse
f.1.3. Packer ptr. lecĂžii
f.1.4 Modul admninistrativ

Dpdv al administrĂŁrii:

a.1.1 SĂŁ fie un "black box", ce are un administrator propriu
a.1.2 IterfaĂža de acces sĂŁ fie disponibilĂŁ de la orice computer din reĂžea

SĂŁ-i spunem acestei platforme "mamutul". VĂŁ invit sĂŁ adĂŁugaĂži, Âşi alte elemente acestui schelet de sus... Punctele 2, 3 din exunerea de mai sus nu definesc o zonĂŁ de caracteristici funcĂžionale ale unei platforme de învĂŁĂžare, ci sunt mai mult modele de utilizare a unei astfel de platforme. De aici am dedus nevoia dvs. precizatĂŁ în punctul a.1.2 dezvoltând ideea: Ce parere aveĂži dacĂŁ platforma are o interfaÞã web based (accesul la ea se face pur si simplu via browser?) Ar fi cel mai simplu Âşi de administrat, nu presupune instalarea unor module client, se poate accesa de cĂŁtre orice computer din reĂžeaua Âşcolii... ÂŞi aÂşa apare întrebarea urmĂŁtoare: CredeĂži cĂŁ accesul la o platformĂŁ de învĂŁĂžare trebuie restricĂžionat numai în interiorul Âşcolii? Din experienĂža dvs. elevii ar fi dispuÂşi sĂŁ aceseze Âşi în timpul liber o astfel de platformĂŁ de învĂŁĂžare?
aoprea
 
Mesaje: 14
Membru din: 10 Noi 2004, 02:35

Re: Cum trebuie sã arate o platformã de învãþare?

Mesajde emil » 02 Feb 2005, 11:27

aoprea scrie:Sã sistematizãm putin una din variantele propuse:

1. O Platformã educaþionalã completã, având instalatã o colecþie impresionantã de conþinut "spart" la nivel de resurse, pe care profesorii sã le poatã utiliza. Prin platformã educaþionalã completã înþelegem LMS (de fapt LCMS) + modul se testare + platformã administrativã. Platforma administrativã descarcã profesorul de obligativitatea de a edita el clasa, de exemplu... Ce spor de performanþã ar aduce daca aceastã activitate ar fi prinsã în informatizarea muncii de secretariat, iar platforma de învãºare sã importe datele dintr-o bazã de date deja construitã? Deoarece lecþii propriu zis nu existã, este nevoie ca platforma sã deþinã un Authoring Tool, un packer mai bine zis în acest caz...

Deci prima idee înseamnã dpdv al funcþionalitãþilor:

f.1.1. Learning Management System
f.1.2. Bibliotecã de resurse
f.1.3. Packer ptr. lecþii
f.1.4 Modul admninistrativ

Dpdv al administrãrii:

a.1.1 Sã fie un "black box", ce are un administrator propriu
a.1.2 Iterfaþa de acces sã fie disponibilã de la orice computer din reþea

Sã-i spunem acestei platforme "mamutul". Vã invit sã adãugaþi, ºi alte elemente acestui schelet de sus... Punctele 2, 3 din exunerea de mai sus nu definesc o zonã de caracteristici funcþionale ale unei platforme de învãþare, ci sunt mai mult modele de utilizare a unei astfel de platforme. De aici am dedus nevoia dvs. precizatã în punctul a.1.2 dezvoltând ideea: Ce parere aveþi dacã platforma are o interfaþã web based (accesul la ea se face pur si simplu via browser?) Ar fi cel mai simplu ºi de administrat, nu presupune instalarea unor module client, se poate accesa de cãtre orice computer din reþeaua ºcolii... ªi aºa apare întrebarea urmãtoare: Credeþi cã accesul la o platformã de învãþare trebuie restricþionat numai în interiorul ºcolii? Din experienþa dvs. elevii ar fi dispuºi sã aceseze ºi în timpul liber o astfel de platformã de învãþare?


1. LMS si dovedit pana acum o utilizare slaba. Cat priveste partea administrativa, eu as prefera un sistem oarecum separat, facil de exploatat, cu nivele diferite de acces: admin, director/secretariat, profesor, parinte, elev. Foarte util ar fi sa existe un mecanism de preluare din baze de date separate/independente, evident, cu formate impuse.
Existenta unui centru de resurse al scolii, conectat la un centru national mi se pare o idee demna de discutat.
Acest punct 1. se poate dezvolta NUAMI DACA schimbam structura fizica a retelei din scoala, asa cum spuneam undeva mai sus.
f11 nu obligatoriu, nu necesar, dar nici de inlaturat aceasta alternativa
f12 neaparat, dar cu o mare libertate in consttruirea ei
f13 nu inteleg bine! poate un authoring tool?
f14 da, dar asigurate conditii fizice si umane de actualizare zilnica, cu observatiile de mai sus
a12 administrabila "remote", cu nivele diferite de acces!

Totul sa fie accesat prin browser, de oriunde. IMPORTANT! Sa nu existe dependenta de programe care necesita resurse puternice.
As mai aduga: un sistem de interogare si raportare util pentru toti beneficiarii educatiei(evident, pe nivele de acces)
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Următorul

Înapoi la IT&C in Educatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori