noul curriculum

noul curriculum

Mesajde mirelaciobata » 30 Oct 2008, 09:39

situatie incerta
Dragele mele recunosc ca invatamantul este un labirint care nu are solutii de rezolvare datorita sistemului actual de guvernare dar intrebarea mea este ce facem cu noul curriculum ?Am inceput cu stangul acest an scolar..caietul educatoarei pe care l-am achizitionat nu corepunde cu cerintele noului curriculum..mi se pare mie sau intentia acestui curriculum este sa dezvoltam o alta forma de predare respectiv ..step by step ,cat despre aplicarea lui unele il experimenteaza altele..asteapta.
Nu vad pe forum pareri despre acest curriculum..nici pro nici contra..se pare ca nu are nimeni nimic de obiectat..totul este ok.
De fapt noi servim orice ni se pune pe tava ,statutul nostru de educatoare este prea fragil ca sa ripostam,inghitim fiecare ,,galusca,,fara sa ne dam seama ca intr-un tarziu ne vom suprasatura .Astept raspunsuri de la cele care aplicati in gradinita acest curriculum..caietul educatoarei este altfel decat cel cunoscut de noi..considerati ca aplicand acest curriculum ,copiii vor asimila mai multe cunostiinte..sau le servim si lor ,,galuscute,,.
mirelaciobata
 
Mesaje: 18
Membru din: 21 Ian 2007, 18:27

despre noul curriculum

Mesajde lumyangy » 30 Oct 2008, 19:29

Dragi colege cred ca ar fi multe de discutata pe seama noului curriculul. Azi am fost si eu chemata pentru instruire dar sunt mai mult nedumirita decat lamurita in privinta modului in care trebuieste completat caietul (care nu are liniatura corespunzatoare), n-am inteles nici macar cum trebuie sa scriem planificarea saptamanala. Nu se mai trec zilnic centrele de interes? Poate este cineva mai deschis la minte si ne poate lamuri cu un model de planificare saptamanala / alta decat cea prezentata in curriculum.
lumyangy
 
Mesaje: 2
Membru din: 01 Oct 2008, 18:25

Mesajde alina_malita » 03 Noi 2008, 17:04

Am si eu aceeasi problema! De cateva saptamani incerc sa imi dau seama cam cum as putea completa noul caiet al educatoarei.Studiez...intreb in stanga si in dreapta...dar nu primesc niciun raspuns concret.Directoarea ne cere sa lucram pe noul caiet dar habar nu am si nici nu am primit indicatii decat scrisoarea metodica. Va rog ajutati-ma cele care stiti.Orice sfat e binevenit!!!
alina_malita
 
Mesaje: 18
Membru din: 14 Mar 2007, 21:10

Mesajde darianna » 03 Noi 2008, 19:32

O sa incerc saptamana aceasta sa va trimit atat scrisoarea metodica,dar si un model de planificare.,dupa noul curriculum si pe noul caiet.Noi deja am avut inspectie .Buzaul este judet care lucreaza dupa ultimile noutati.
darianna
 
Mesaje: 154
Membru din: 25 Feb 2008, 23:13

Mesajde teo_tudora » 03 Noi 2008, 19:39

Pana la anul cand speram ca se va schimba acest caiet care mai rau ne incurca(ca si cum nu era de ajuns ca e destul de incurcat curriculum),trebuie sa ne adaptam rubricaturii lui.Deci trebuie sa facem in spatiul acela de 5 saptamani un singur proiect tematic(de ex.''toamana,toamna darnica!''fenomene ale naturii-prima saptamana,apoi fructe,legume,flori si in ultima saptamana se face evaluarea proiectului) ,sau se face un proiect de 3 saptamani,sa zicem''Eu,gradinita si familia''iar in urmatoarele 2 saptamani care au mai ramas,proiectul''Culorile ,prietenele noastre'',sau o alta combinatie de proiecte sau teme saptamanale dar trebuie sa se deruleze pe parcursul a 5 saptamani caci asa e caietul...exemplele date nu stiu daca sunt tocmai inspirate dar astea mi-au venit acum in cap.Activitatile liber alese(ALA),activitatile ce dezvoltare personala(ADP)si activitatile pe domenii experentiale (ADE)trebuie completate pe durata intregului proiect.Se trec centele de interes in fiecare zi.De ex.:ALA-BIBLIOTECA:''Sa citim imagini ce ilustreaza aspectul de toamna''ARTA:modelaj-''Fructe de toamna'';JOC DE ROL:"La piata''.In partea de prezentare a proiectelor,la centrele de interes deschise, se trec doar materialele didactice folosite,nu si temele.Eu asa am inteles .
teo_tudora
 
Mesaje: 44
Membru din: 16 Feb 2007, 19:56

Mesajde glilianaviorica » 03 Noi 2008, 23:29

intreb din nou: DE CE TREBUIE SA AVEM UN CAIET DE/PENTRU PLANIFICARE?
DE CE NU PUTEM FACE PLANIFICAREA LA FEL CA TOTI CEILALTI DASCALI??
glilianaviorica
 
Mesaje: 162
Membru din: 02 Dec 2006, 15:49

Mesajde emil » 03 Noi 2008, 23:47

alina_malita scrie:Am si eu aceeasi problema! De cateva saptamani incerc sa imi dau seama cam cum as putea completa noul caiet al educatoarei.Studiez...intreb in stanga si in dreapta...dar nu primesc niciun raspuns concret.Directoarea ne cere sa lucram pe noul caiet dar habar nu am si nici nu am primit indicatii decat scrisoarea metodica. Va rog ajutati-ma cele care stiti.Orice sfat e binevenit!!!

Acest caiet face parte din materialele primte gratuit de la MECT? L-ati cumparat? Cine v-a impus acest lucru? Nu cumva e un abuz?

numai bine,
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde cristina_1315hd » 04 Noi 2008, 15:56

Nu, d-le Emil, nu e gratuit! E un caiet - tip, de obicei creatie a fiecarui judet, in care educatoarele isi scriu planificarea calendaristica. Cred ca suntem singura categorie de cadre didactice care mai lucreaza(inca!) "centralizat", ca sa spun asa!
cristina_1315hd
 
Mesaje: 48
Membru din: 08 Feb 2006, 15:59
Localitate: Deva

Mesajde alinatodasca » 04 Noi 2008, 18:35

dragii mei, in judet la noi (BN) am platit 15 ron pe caiet si inca 10 RON la legat la cineva particular ca ne zburau foile si la final caietul nu este al nostru, este document oficial ce ramane in institutie.deci?
alinatodasca
 
Mesaje: 8
Membru din: 25 Ian 2007, 17:13

Mesajde alina_malita » 04 Noi 2008, 19:52

Caietele care le-am cumparat acum, nu sunt la nivel de judet...din cate am inteles sunt de la Bucuresti si sunt aprobate de MECT, nu e vorba de abuz. Am primit si un jurnal al grupei si cine a dorit a putut cumpara si un ghid pt utilizarea acestui caiet, ghid ce nu mi-a fost de mare folos deoarece nu ofera niciun exemplu concret, ci doar teorie. Pentru toate am platit in jur de 36 sau 38 de lei(nu prea imi amintesc exact).
Referitor la faptul ca nu ar mai trebui sa avem caiete sunt total de acord dar cred ca ar fi prea frumos sa "scapam" de ele! :D
alina_malita
 
Mesaje: 18
Membru din: 14 Mar 2007, 21:10

Mesajde glilianaviorica » 05 Noi 2008, 18:40

nu draga, nu sunt de la Bucuresti!
fiecare judet are "caietul ei" (sau poate au unele judete caiete identice)
eu sincer m-as bucura daca s-ar renuta la ele si am putea si noi sa ne facem planificarile pe calculator (daca tot suntem in era calculatoarelor!) :roll:
glilianaviorica
 
Mesaje: 162
Membru din: 02 Dec 2006, 15:49

Mesajde dragalashi » 05 Noi 2008, 21:16

in Brasov am cumparat intai caietul din generatia 2000 si acum cel nou care costa 16 lei si e editat la nivel de judet
dragalashi
 
Mesaje: 15
Membru din: 21 Sep 2008, 12:39

Mesajde gabriela7 » 06 Noi 2008, 15:46

Lili, perfect de acord cu tine!
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Mesajde clapa_valentina » 06 Noi 2008, 20:28

Parerea mea este ca schimbarea este doar de terminologie si pot argumenta acest lucru.
Am luat fiecare domeniu din curriculum cu obiectivele sale si am incadrat perfect categoriile de activitate pe care le -am avut pana acuma. Pe urma am luat activitatile liber alese si am constatat ca ele se refera la ceea ce inainte erau activitatile desfasurate in etapa I si etapa a III (vorbesc acum de programul de dimineata). Activitatile de dezvoltare personala sunt dupa cum se stie, rutinele, tranzitiile si optionalele. Optionalele oricum le consemnam, rutinele si tranzitiile le faceam, dar pe ele nu le consemnam. mai trecem in plus, in caietul educatoarei centrele de interes si materialele pregatite in ele pentru copii.
Acum sa va spun cum consemnam la noi in judet: In rubrica unde treceam etapa de dimineata scriem centrele de interes si materialele pregatite in fiecare pentru toata saptamana. In cele doua rubrici in care consemnam categoria de activitate si tema/mijlocul de realizare trecem ADP....cu ce cuprinde, apoi ADE (fie ca e vorba de activitate integrata si atunci consemnam si domeniile pe care le cuprinde respectiv fiecare activitate si domeniul sau, daca le realizam intependent) si ALA in special pe cele desfasurate in ceea ce era etapa I inainte. In rubrica de la etapa a III trecem tot ALA, in special jocurile pe care le desfasuram in etapa a III-a.
Nu stiu cum aveti dvs. rubricatura in caietele pe care le utilizati, dar, in principiu cam tot ceva de genul asta ar trebui sa fie.

M-ar interesa alte opinii ale colegelor referitor la ,,schimbarea" aceasta care ne-a fost servita pe tava, in care s-au investit bani seriosi si pe care cei din minister au desfasurat-o asa cum ne-au obisnuit si in alte situatii: cu superficialitate.
clapa_valentina
 
Mesaje: 240
Membru din: 29 Aug 2006, 18:19

Mesajde calliope » 06 Noi 2008, 22:13

La noi e tot o incertitudine.Inca nu lucram dupa noile caiete.Suntem in faza de studiu.....dar nu am inteles mai nimic dupa ce am studiat noul Curriculum.Este alta Marie cu alta palarie.....parerea mea.....
calliope
 
Mesaje: 52
Membru din: 18 Oct 2006, 08:43

Următorul

Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

cron