Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Aceasta sectiune poate fi folosita de catre colegii care simt lipsa activitatii pe forumul Ministerului Educatiei, inchis temporar. Va rugam sa va exprimati opinii, sa ne dati sugestii, sa puneti intrebari, pastrand, evident, un ton civilizat.

Moderator: costi_52

Reguli forum
Va rugam sa respectati neticheta, sa scrieti corect romaneste, sa aveti un ton civilizat. In cazul in care criticati, va rugam sa argumentati.

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde 301964 » 23 Ian 2014, 23:37

mitty85 scrie:La disciplina dezvoltare personala trecem note?

hthttp://forum.didactic.ro/posting.php? ... 4&p=210610# :mrgreen:
301964
 
Mesaje: 4
Membru din: 14 Mai 2012, 19:14

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde marianb » 29 Ian 2014, 20:40

Pe site-ul edu.ro, la clasa I apare in vigoare planul cadru din 2003.!!!! Cine nu știe de modificări poate lua drept corectă această informație de pe o pagină oficială... dar plină de erori.
marianb
 
Mesaje: 22
Membru din: 09 Feb 2007, 00:01

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde zahariaconstantin76 » 29 Ian 2014, 21:18

INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
Dascălul meu îţi doresc:
Să poţi să crezi, când unii te înşeală
Să te ridici, când alţii te doboară
Să poţi păstra, ce alţii vor s-alunge
Să râzi, chiar dacă sufletul îţi plânge
Şi cald tu să rămâi, chiar dacă afară ninge.
Aceasta este arta de a învinge
(J.R.Kipling)
ORIENTĂRI METODICE
Învăţământ primar
An şcolar 2013– 2014
Rugăciunea educatorului:
„Dă-mi Doamne forţa să pot accepta ceea ce nu pot să schimb,
cunostinţe, ca să ştiu cum să schimb ceea ce pot schimba
şi abilitatea, pentru a face diferenţa.”
(Thomas Gordon)
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
“ Succesul în viaţa personală, profesională şi socială e dat tocmai de capacitatea de a ieşi din cutia disciplinară, de capacitatea de a realiza conexiuni care să conducă la realizarea eficientă a problemelor concrete.”
( L. Ciolan, Dincolo de discipline)
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII METODICE
Inspectoratul Şcolar Judeţean
Braşov
 coordonează, consiliază, monitorizează şi evaluează activitatea didactică la nivelul ciclului primar;
 proiectează, organizează şi susţine activităţi metodice, simpozioane concursuri la nivel judeţean şi naţional;
 monitorizează aplicarea legislaţiei şcolare şi politicile educaţionale în teritoriu;
 monitorizează debutanţii prin activităţi de mentorat şi inspecţie şcolară/ monitorizează formarea continuă;
 evaluează competenţe profesionale;
 evaluează nivelul de achiziţii al elevilor
Casa Corpului Didactic Braşov
 organizează formarea învăţătorilor.
 oferă consultanţă pentru programe şi proiecte educaţionale
 constituie centru de informare şi documentare implementează politici
 educaţionale în teritoriu prin metodişti şi formatori
Universitatea “Transilvania” Braşov - D.P.P.D.
Universitatea “Spiru Haret”
Braşov
alţi furnizori de formare
 propune şi organizează module de formare continuă ( ex. “Academica”).
 constituie centru de informare şi documentare
 organizează examene pentru obţinerea gradelor didactice
Centre Metodice
 proiectează şi coordonează activitatea metodică la nivelul judeţului ;
 experimentează modalităţi de predare;
 aplică noile direcţii de formare;
 diseminează tematici abordate la diferite cursuri;
 identifică nevoia de formare a cadrelor didactice;
 formează învăţători necalificaţi sau în curs de formare;
Comisii Metodice
- elaborează propriul plan de activitate corelat cu planul managerial al directorului
- aplică personalizat la condiţiile şcolii priorităţile dezbătute în centrele metodice;
- monitorizează cadrele didactice debutante şi cadrele didactice în curs de calificare
- evaluează competenţele profesionale
- evaluează nivelul de achiziţii al elevilor
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ORGANIZAREA CENTRELOR METODICE
CENTRUL METODIC ŞCOLILE ARONDATE RESPONSABILI
1.Liceul
“Andrei Mureşanu”
Braşov
Coordonatori
 Savu Claudia
Şcoala Gimnazială Nr.19 Braşov
 Vakulovski Carmina
Liceul”Andrei Mureşanu”Braşov
Liceul „Andrei Mureşanu“ Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.19 Braşov,
Şcoala Gimnazială Feldioara
Şcoala Primară Reconstrucţia
Şcoala Gimnazială Rotbav
Şcoala Gimnazială Maieruş
Şcoala Primară Arini Cornelia Dorina - Şcoala Gimnazială Nr.31 Braşov Salade Alina - Şcoala Gimnazială Feldioara Dracea Gabriela – Şcoala Gimnazială Maieruş Beldiman Cristina - Liceul “Andrei Mureşanu” Braşov Mareş Monica - Şcoala Gimnazială Nr. 19 Braşov
2 Şcoala Gimnazială Nr.1 Braşov
Coordonatori:
 Sandu Maria
Şcoala Gimnazială Nr.1 Braşov
 Vărzaru Camelia Şcoala Gimnazială Nr. 25 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.1 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.25 Braşov
Liceul de Arte Plastice”Hans Mattis Teutsch”
Liceul cu Program Sportiv
Şcoala Gimnazială din Budila
Borulea Iuliana - Şcoala Gimnazială Nr. 1 Braşov
Belc Elena - Şcoala Gimnazială Nr. 1 Braşov
Bartha Marta - Şcoala Gimnaziala Nr. 25 Braşov
Cornea Roxana - Liceul de Arte Plastice “ Hans Mattis Teutsch” Braşov
Neagu Cecilia- Şcoala Gimnazială Nr. 25 Braşov
3 Şcoala Gimnazială Nr. 2
“Diaconu Coresi
Braşov
Coordonatori:
 Dârstariu Cristina
Şcoala Gimnazială Nr. 2 “Diaconu Coresi”Braşov
 Panik Rodica
Şcoala Gimnazială Nr. 3
“Gheorghe Lazăr” Braşov
Şcoala Gimnazială Nr. 2 “ Diaconu Coresi” Braşov
Şcoala Gimnazială Nr. 3 “ Gheorghe Lazar” Braşov
Colegiul Tehnic“ Remus Răduleţ”
Şcoala Gimnazială Bod Sat
Şcoala Gimnazială Bod Colonie
Tălpau Elena - Şcoala Gimnazială Nr. 2 “ Diaconu Coresi” Braşov
Sarmasi Lucica - Şcoala Gimnazială Nr. 2 “ Diaconu Coresi” Braşov
Tomuta Angela - Şcoala Gimnazială Bod
Jinga Ioana - Şcoala Gimnazială Nr. 3 “Gheorghe Lazăr” Braşov
Boamfă Laura - Şcoala Gimnazială Nr. 3 “Gheorghe Lazăr” Braşov
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
5.Şcoala Gimnazială Nr. 9 ”Nicolae Orghidan”Braşov
Coordonatori:
 Hammas Ilonka
Şcoala Gimnazială Nr. 9 “Nicolae Orghidan” Braşov
 Nica Adriana
Şcoala Gimnazială Nr.5 Brasov
Şcoala Gimnazială Nr.5 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr. 9 ”Nicolae Orghidan”Braşov
Liceul Teoretic “Mihail Săulescu “ Predeal
Şcoala Gimnazială Vama Buzăului
Şcoala Primară Buzaiel
Şcoala Primară Acriş
Melcu Cornelia- Şcoala Gimnazială Nr. 9 ”Nicolae Orghidan”Braşov
Nistor Argentina- Şcoala Gimnazială Nr. 9 ”Nicolae Orghidan”Braşov
Tonie Maria- Şcoala Gimnazială Vama Buzăului Pancu Alexandra- Şcoala Gimnazială Nr.5 din Braşov Dicu Mariana- Şcoala Gimnazială Nr.5 din Braşov
6. Şcoala Gimnazială Nr. 11 “Ştefan Octavian Iosif”
Braşov
Coordonatori:
 Gava Mihaela
Şcoala Gimnazială Nr. 8 Braşov
 Popovici Gabriela
Şcoala Gimnazială Nr.11 “Ştefan Octavian Iosif ” Braşov
Şcoala Gimnazială Nr. 11 “Ştefan Octavian Iosif” Braşov
Şcoala Gimnazială Nr. 8 Braşov
Liceul de Muzică “ Tudor Ciortea”
Şcoala Gimnazială Tărlungeni
Şcoala Primară Purcăreni
Şcoala Primară Zizin
Geczi Adina - Şcoala Gimnazială Purcareni
Aldea Alina - Şcoala Gimnazială Nr. 8 Braşov
Ilie Florentina - Şcoala Gimnazială Nr. 11 “Ştefan Octavian Iosif” Braşov
Ene Anca - Liceul de Muzică “ Tudor Ciortea” Braşov
Dimcea Alina- Şcoala Gimnazială Nr. 11 “Ştefan Octavian Iosif” Braşov
7. Şcoala Gimnazială Nr. 12
Braşov
Coordonatori:
 Buta Anca
Şcoala Gimnazială Nr.12 Braşov
 Măciucă Ionela
Şcoala Gimnazială Nr.14 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.12 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.14 Braşov
Şcoala Gimnazială Cristian
Şcoala Gimnazială Apaţa
Şcoala Gimnazială Augustin
Şcoala Gimnazială Ormeniş,
Şcoala Gimnazială Racoş
Şcoala Primară Mateiaş
Grosu Tiu Corina- Şcoala Gimnazială Nr.12 Braşov
Lapadat Simona- Şcoala Gimnazială Nr.14 Braşov
Rusu Cristina- Şcoala Gimnazială Cristian
Ciordas Natalia- Şcoala Gimnazială Apaţa
Moarcas Alexandra- Şcoala Gimnazială Nr.14 Braşov
8. Şcoala Gimnazială Nr. 27 “Anatol Ghermanschi”
Braşov
Coordonatori:
 Constantin Mariana
Şcoala Gimnazială Nr.15 Braşov
 Ionescu Florica
Şcoala Gimnazială Nr. 27Anatol Ghermanschi” Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.15 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.27 Braşov
Şcoala Gimnazială Teliu
Şcoala Primară Teliu- Vale
Şcoala Gimnazială Hărman,
Şcoala Primară Podu- Olt
Şcoala Gimnazială Prejmer
Şcoala Gimnazială Lunca Câlnicului
Brenci Emanuela- Şcoala Gimnazială Nr.15
Enoiu Daniela - Şcoala Gimnazială Nr. 27 “Anatol Ghermanschi” Braşov
Dobra Alina- Şcoala Gimnazială Lunca Câlnicului
Farcaş Rodica – Şcoala Gimnazială Teliu-Vale
Burcă-Tutunaru Geanina - Şcoala Gimnazială Nr.15 Braşov
9.Şcoala Gimnazială Nr. 30
Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.13 Braşov
Şcoala Gimnazială Nr.30 Braşov Maloş Mirela - Colegiul Tehnic “Mircea Cristea” Braşov
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
Coordonatori:
 Ciulu Delia
Şcoala Gimnazială Dumbrăviţa
 Robu Rodica
Şcoala Gimnazială Nr.30 Braşov
Colegiul Tehnic “Mircea
Cristea” Braşov
Şcoala Gimnazială Dumbraviţa Şcoala Primară Vlădeni
Stroe Mariana – Şcoala Gimnazială Nr. 30 Braşov
Deaconeasa Manuela – Şcoala Gimnazială Nr.13 Braşov
Petcu Loredana- Scoala Gimnaziala Nr. 13 Brasov
Gavrila Marioara- Şcoala Gimnazială Vlădeni
10. Şcoala Gimnazială Nr. 2
Codlea
Coordonatori:
 Irod Medina
Şcoala Gimnazială Nr. 2 Codlea
 Mihaila Simona
Liceul Teoretic Codlea
Liceul Teoretic Codlea
Şcoala Gimnazială Nr.2 Codlea
Şcoala Gimnazială Nr. 3 Codlea
Şcoala Gimnazială Vulcan
Şcoala Primară Mina 1 Mai
Şcoala Gimnazială Holbav
Şcoala Primară Holbav Deal Carstea Marcela- Şcoala Gimnazială Nr. 3 Codlea
Malureanu Laura - Şcoala Gimnazială Nr. 2 Codlea
Piticas Bianca - Şcoala Gimnazială Nr. 3 Codlea
Ratan Alexe - Liceul Teoretic Codlea
Doda Maria Magdalena- Şcoala Gimnazială Vulcan
11. Şcoala Gimnazială Nr. 2 din Râşnov
Coordonatori:
 Pivariu Felicia
Şcoala Gimnazială Nr.2 Râşnov
 Puşcaru Lucia
Şcoala Gimnazială Nr.3 Râşnov
Şcoala Gimnazială Nr.2 Râşnov
Şcoala Gimnazială Nr.3 Râşnov
Şcoala Gimnazială Moeciu de Jos Şcoala Primară Moeciu de Sus
Şcoala Gimnazială Măgura
Şcoala Gimnazială Cheia
Şcoala Gimnazială Peştera
Liceul Teoretic ” Sextil Puşcariu” Bran
Şcoala Gimnazială Sohodol
Şcoala Gimnazială Şirnea
Şcoala Gimnazială Fundata
Noaghea Ileana – Liceul” Sextil Puşcariu” Bran
Gârbacea Cristina – Şcoala Gimnazială Moeciu de Jos
Avram Neluţa - Şcoala Gimnazială Nr. 3 Râşnov
Domintean Melania - Şcoala Gimnazială Nr.2 Râşnov
Stoian Cecilia - Şcoala Gimnazială Nr.2 Râşnov
12. Şcoala Gimnazială Nr. 3 Zărneşti
Coordonatori:
 Coraiu Maria
Şcoala Gimnazială Nr.3 Zărneşti
 Olteanu Ligia
Şcoala Gimnazială Nr.2 Zărneşti
Şcoala Gimnazială Nr.1 Zărneşti
Şcoala Gimnazială Nr.2 Zărneşti
Şcoala Gimnazială Nr.3 Zărneşti
Liceul Teoretic Zărneşti
Şcoala Gimnazială Nr.1 Poiana Mărului
Şcoala Gimnazială Nr.2 Poiana Mărului (Între Văi)
Şcoala Gimnazială Şinca Nouă Şcoala Primară Paltin
Savu Anca- Şcoala Gimnazială Nr. 1 Zărneşti
Porfir Adriana- Liceul Teoretic Zărneşti
Purcăroiu Ioana- Şcoala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului Uscoiu Marioara- Şcoala Gimnazială Şinca Nouă
Oratie Ramona- Şcoala Gimnazială Nr.2 Zărneşti
13. Liceul Teoretic ,, George Moroianu,,
Sacele
Şcoala Gimnazială Nr.1 Săcele
Şcoala Gimnazială Nr.4 ”Fraţii Popeea” Săcele
Mimi Zaiter - Şcoala Gimnazială Nr. 5 Săcele
Daniela Iosim - Şcoala Gimnazială Nr.4
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
Coordonatori:
 Buta Iuliana
Liceul “G. Moroianu”Săcele
 Ivan Gabriela,
Liceul ,, G. Moroianu,, Sacele
Şcoala Gimnazială Nr.5 Săcele
Liceul Teoretic “George Moroianu” din Săcele
”Fraţii Popeea” Săcele
Rodica Greiner – Şcoala Gimnazială Nr. 5 Săcele Liliana Oancea - Liceul Teoretic “George Moroianu” din Săcele
Maria Coteanu – Şcoala Gimnazială Nr.1 Săcele
14. Şcoala Gimnazială Nr. 2 “Ovidiu Densuşianu”Făgăraş
Coordonatori:
 Negrea Angelica
Şcoala Gimnazială Nr.2 Făgăraş
 Stan Adriana
Liceul Teologic Ortodox „Sf. Constantin Brâncoveanu” Făgăraş
Şcoala Gimnazială Nr. 2 Făgăraş
Liceul Teologic Ortodox
”Sf. Constantin Brâncoveanu”
Colegiul Tehnic” Aurel Vijoli” Făgăraş
Şcoala Gimnazială Cincu
Şcoala Primară Toarcla
Şcoala Gimnazială Mândra
Şcoala Primară Ileni
Şcoala Primară Sona
Şcoala Primară Rauşor,
Şcoala Gimnazială Şoarş
Şcoala Primară Felmer
Şcoala Gimnazială Bărcuţ
Paler Mariana – Şcoala Gimnazială Nr.2 „Ovidiu Densuşianu” Făgăraş
Hertea Monica - Liceul Teologic Ortodox „Sf. Constantin Brâncoveanu” Făgăraş
Boac Mihaela- Liceul Teologic Ortodox „Sf. Constantin Brâncoveanu” Făgăraş
Osalciuc Elena- Şcoala Gimnazială Nr.2 „Ovidiu Densuşianu” Făgăraş
Molnar Adriana- Şcoala Gimnazială Nr.2 „Ovidiu Densuşianu” Făgăraş
15. Colegiul Naţional “Radu Negru” Făgăraş
Coordonatori:
 Culda Codruţa
Colegiul Naţional “Radu Negru” Făgăraş
 Mija Teofil
Colegiul Naţional “Radu Negru” Făgăraş
Colegiul Naţional ”Radu Negru”
Şcoala Gimnazială Şercaia
Şcoala Primară Hălmeag
Şcoala Primară Vad
Şcoala Gimnazială Şinca Veche Şcoala Gimnazială Şercăiţa
Şcoala Gimnazială Perşani
Şcoala Gimnazială Recea
Şcoala Primară Dejani
Şcoala Primară Gura Văii,
Şcoala Primară Berivoi
Şcoala Primară Savastreni,
Şcoala Gimnazială Harseni,
Şcoala Primară Beclean
Şcoala Primară Boholt
Boeriu Maria - Colegiul Naţional ”Radu Negru”
Sasu Viorica- Colegiul Naţional ”Radu Negru”
Grama Ioan- Şcoala Primară Beclean
Spiridon Elena- Şcoala Gimnazială Şinca
Novac Teodora- Colegiul Naţional ”Radu Negru”
16.
Colegiul Naţional
”D-na Stanca” Făgăraş
Coordonatori:
 Sofonea Maria
Colegiul”D-na Stanca”Făgăraş
 Plumb Mioara
Colegiul”D-na Stanca”Făgăraş
Colegiul “D-na Stanca” Făgăraş
Liceul “I.C. Dragusanu” Victoria
Şcoala Gimnazială Ucea de Jos
Şcoala Gimnazială Viştea de Jos
Şcoala Gimnazială Draguş
Şcoala Gimnazială Lisa
Şcoala Primară Breaza
Şcoala Gimnazială Voila
Şcoala Primară Dridif
Şcoala Primară Cincşor
Şcoala Primară Sâmbata de Jos
Şcoala Gimnazială Sâmbata de Sus
Costea Rodica - Liceul “I.C. Draguşanu” Victoria
Rodocea Liliana - Colegiul “D-na Stanca” Făgăraş
Maniu Dorina - Colegiul “D-na Stanca” Făgăraş
Rogozea Iuliana - Liceul “I.C. Draguşanu” Victoria
Neagoş Livia - Liceul “I.C. Draguşanu” Victoria
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
17.Şcoala Gimnazială Comăna de Jos- Rupea
Coordonatori :
 Ciulei Cornelia
Şcoala Gimnazială Hoghiz
 Rosala Eugenia
Şcoala Gimnazială Comăna de Jos
Şcoala Gimnazială Comăna de Jos
Şcoala Primară Ticuşu Nou
Şcoala Gimnazială Crihalma
Şcoala Gimnazială Ticuşu Vechi
Şcoala Primară Cobor
Şcoala Gimnazială Hoghiz
Şcoala Gimnazială Cuciulata
Şcoala Primară Baiesi
Şcoala Primară Dopca
Şcoala Primară Bogata
Şcoala Gimnazială Parau
Şcoala Primară Veneţia de Jos Şcoala PrimarăVeneţia de Sus
Şcoala Primară Grid
Georgescu Carmen – Şcoala Gimnazială Hoghiz
Crăciun Ioan – Şcoala Gimnazială Crihalma
Radu Anca – Şcoala Gimnazială Ticuşu Vechi
Pandrea Monica – Şcoala Gimnazială Părău
Banu Georgeta – Şcoala Gimnazială Comana de Jos
18. Şcoala Gimnazială “Şt. O. Iosif” Rupea
Coordonatori:
 Pelei Georgeta
Scoala Gimnaziala Homorod
 Baia I. Maria
Scoala Gimnaziala “Şt. O. Iosif” Rupea
Scoala Gimnaziala “Şt. O. Iosif” Rupea
Scoala Gimnazială Ungra
Şcoala Gimnazială Daişoara
Şcoala Gimnazială Buneşti
Şcoala Primară Roadeş
Şcoala Primară Criţ
Şcoala PrimarăViscri
Şcoala Primară Mesendorf
Şcoala Gimnazială Jibert
Şcoala Primară Granar
Şcoala Gimnazială Dacia
Şcoala Gimnazială Homorod
Şcoala Gimnazială Mercheasa
Şcoala Gimnazială Caţa
Şcoala Primară Beia
Brăgău Bogdan Mihail – Şcoala Gimnazială Jibert
Baia D. Maria- Scoala Gimnaziala “Şt. O. Iosif” Rupea
Buja Mioara- Scoala Gimnaziala “Şt. O. Iosif” Rupea
Baia I Maria - Scoala Gimnaziala “Şt. O. Iosif” Rupea
Hanco Rozalia- Scoala Gimnaziala “Şt. O. Iosif” Rupea
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
TEMATICA ORIENTATIVĂ
PENTRU ACTIVITĂŢILE METODICE ORGANIZATE ÎN CADRUL MICROCERCURILOR ŞI COMISIILOR METODICE
Şcoala şi comunitatea braşoveană în perspectiva Anului Internaţional al Familiei
1. Triada succesului în viaţa: profesor reflexiv, elev implicat şi părinte “ancoră”
2. “Şcoala altfel”, cadru al educaţiei nonformale.
3.”Înţelege-mă! Ascultă-mă!”- puncte de plecare în cunoaşterea şi ameliorarea comportamentelor vulnerabile
Strategii de valorificare a evaluărilor internaţionale privind rezultatele învăţării
1. Provocarea lecturii
 Lectura în scop literar;
 Lectura în scopul achiziţionării şi utilizării informaţiei;
2. Competenţe de comunicare
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
Competenţele cadrului didactic debutant
Analiza modului de derulare a practicii pedagogice în contextul noii abordări metodologice propuse de Universitatea Transilvania din Braşov, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, departamentul Pedagogia Învăţământului primar şi preşcolar.
Abordarea integrată a proiectării şi organizării activităţii didactice
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
PROGRAME, PROIECTE, CONCURSURI JUDEŢENE ŞI NAŢIONALE
Parteneriate, Proiecte educaţionale
Asociaţia ,,Copiii premium” ISJ Braşov, Trustul de presă MIX
„Dezvoltarea creativităţii elevilor, prin intermediul atelierelor de creaţie” Galeriile Creativ- Magazinul Re Creativ şi Educativ
„ Asociaţia A.C.A.S.A – pentru copii „ Asociaţia A.C.A.S.A. – pentru copii şi ISJ Braşov
,,Educaţie Rutieră- Educaţie pentru Viaţă,,– ISJ Braşov, Agenţia de Dezvoltare Durabilă Braşov şi Poliţia Braşov
,, Educaţie pentru sănătate în şcoala românească,,- Program National
,, Educaţie financiară,, Program Naţional
,, Filozofie pentru copii,, Program Naţional
,, Educaţie pentru societate,, Program Naţional
Concursuri
 Olimpiada de Educaţie civică
 “Democraţie şi toleranţă”
 Concurs naţional ,,Evaluare în Educaţie”
 Concursul “Fii inteligent”
 Concursul “Comunicare.Ortografie.ro”
 Concursul “Cangurul”
 Concursul ,,Aşii Cunoaşterii,,
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE
“Şcoala altfel: să ştii mai multe, să fii mai bun”- programul educaţional
Săptămâna 7– 11 aprilie 2014 va fi dedicată activităţilor educative şi extraşcolare.
PRECIZĂRI
 Temele pentru acasă trebuie să fie diferenţiate, relevante şi să nu aibă un volum mare. Acestea trebuie verificate şi corectate de către cadrul didactic. Se fac aprecieri, recomandări care să aibă caracter stimulativ pentru elevi, pentru a avea finalitate, în individualizarea învăţării;
 La Clasa Pregătitoare şi Clasa I, nu se dau teme pentru acasă. Se poate recomanda activitate suplimentară, dacă este cazul;
 Timpul de lucru la Clasa pregătitoare şi clasa I este de 30-35 minute (restul timpului sunt de activităţi recreative/liber alese). La clasele II-IV timpul alocat activităţilor de predare-învăţare-evaluare este de 45 minute.
 Întocmirea unui registru al clasei în care să consemneze observaţiile curente asupra copiilor, pe baza cărora va realiza, Raportul de Evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, la finalul clasei pregătitoare.
 Cataloagele şi condica de prezenţă se vor completa respectând denumirea disciplinelor din Planurile cadru, în vigoare. Nu se admit prescurtări.
 Se recomandă vizitele la domiciliu pentru cunoaşterea mediului din care provin copiii şi problemele cu care se confruntă aceştia;
 Activităţile extracurriculare se vor consemna în condica de prezenţă a cadrului didactic;
 Se recomandă realizarea programului de recuperare/ remediere, aprofundare şi dezvoltare şi consemnarea orelor susţinute în condica de prezenţă;
 Se recomandă transmiterea informaţiilor, în cadrul consultaţiilor, sedinţelor şi lectoratelor cu părinţii privind modul de organizare, desfăşurare şi evaluare a activităţilor didactice; implicarea acestora în activităţile extraşcolare.
 Abordarea unor teme privind nonviolenţa şi abandonul şcolar, în cadrul şedintelor cu părinţii.
 Dezvoltarea dimensiunilor atitudinale şi valorice ale personalităţii, cultivarea respectului şi a încrederii în sine şi în ceilalţi, valorizarea relaţiilor interpersonale, responsabilitatea în luarea
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
deciziilor, empatia faţă de nevoile celorlalţi etc. „se abordează transdisciplinar, în timpul orelor de curs, pe durata pauzelor, precum şi în timpul activităţilor extraşcolare”, conform adresei MECTS nr. 44366 ,din 10 sept. 2010
 Activitatea de consiliere se va derula în mod continuu şi nu se include în schema orară.
 Programele opţionale se vor verifica de către responsabilul comisiei metodice a învăţătorilor din unităţile şcolare, se vor aproba în Consiliul de Administraţie şi se vor aviza de către inspectorul şcolar.
 Opţionalul „Educaţie pentru sănătate” sau orice alt opţional din aria curriculara Consiliere şi orientare nu se evaluează prin calificative.
Se completează denumirea opţionalului în catalog (pentru consemnarea absenţelor) şi în registrul matricol ( pentru a se evidenţia ce opţional au parcurs elevii).
 Disciplina ,, Dezvoltare personală”, face parte din aria curriculară Consiliere şi orientare şi nu se evaluează prin calificative.
 În orar va exista o oră de lectură. Nu se admit 2 ore consecutive susţinute de profesor, învăţătorul trebuie să aibă, în permanenţă, controlul activităţilor susţinute la clasă.
 Rezultatele testărilor iniţiale au rol de diagnoza, scopul evaluării fiind acela de a orienta şi a optimiza procesul instructiv-educativ.
 Auxiliarele didactice nu se impun ; ele vor fi atent selecţionate şi achiziţionate ca urmare a consultării părinţilor.
 Se recomandă monitorizarea absenţelor elevilor.
 Respectarea, întocmai, a serviciului pe şcoală. Învăţătorii de la clasa pregătitoare şi clasa I se vor afla în permanenţă în mijlocul elevilor.
 Planificările calendaristice oferite de M.E.N. sunt doar orientative. E necesară personalizarea acestora de către fiecare învăţător, în funcţie de nevoile reale ale clasei. Detalierea unităţilor de învăţare va fi elaborată ritmic, pe parcursul anului şcolar, pe măsură ce se finalizează implementarea proiectului unităţii anterioare.
 Recomandăm abordarea învăţării din perspectivă transdisciplinară, stimularea comunicării, încurajarea iniţiativei elevilor.
 Sarcinile de învăţare să nu se reducă la reproducere, să nu implice preponderent memoria elevilor. Să se creeze situaţii de învăţare adecvate intereselor copiilor, în care să înveţe să caute informaţii şi să le utilizeze, să facă unele conexiuni între acestea, să analizeze critic o informaţie, să caute informaţia în diverse surse, astfel încât aceştia să înveţe cu plăcere.
 Cadrele didactice debutante şi necalificaţii au obligatia realizării proiectelor didactice zilnice, care vor fi vizate de responsabilul comisiei metodice din şcoală.
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
Activitãţile în cadrul microcercurilor
Semestrul I
29 noiembrie 2013, ora 9,00, în Aula « Sergiu T. Chiriacescu » a Universităţii Transilvania din Braşov
Conferinţa « Şcoala şi comunitatea braşoveană in perspectiva Anului Internaţional al Familiei »
Semestrul al II-lea
11. aprilie 2014, ora 9.00, în locaţiile stabilite ulterior
 Strategii de valorificare a evaluărilor internaţionale privind rezultatele învăţării
Provocarea lecturii
 Lectura în scop literar;
 Lectura în scopul achiziţionarii şi utilizării informaţiei;
 Competenţe de comunicare
 Mapa coordonatorilor va conţine următoarele documente:
- proces verbal – xerocopie autentificată de director;
- tabel nominal cu prezenţa cadrelor didactice- original;
Inspector de specialitate,
Prof. Eugenia Cretoi
Prof. Mihaela Zugravu
]
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ANEXA 1
ATRIBUŢII
Atribuţiile coordonatorilor de cerc pedagogic:
 Organizează activitatea în cadrul cercului pedagogic;
 Coordonează activitatea responsabililor de microcercuri pedagogice;
 Indrumă responsabilii de microcerc privind selectarea temelor, forma de organizare şi locul desfăşurării;
 Monitorizează activitatea responsabililor de microcercuri;
 Colectează materialele de la responsabilii de microcercuri pedagogice, sugestii şi propuneri;
 Solicită informaţii privind clasa pregatitoare (analiza SWOT, argumente pro şi contra);
 Prezintă meterialele în şedinţa de raportare.
Atribuţiile responsabililor de microcercuri pedagogice:
 Organizează activitatea în cadrul microcercurilor pedagogice, pe nivel de clase/cicluri curriculare;
 Coordonează activitatea la nivel de microcercuri pedagogice;
 Colectează materialele prezentate ;
 Transmite materialele coordonatorilor de cerc pedagogic, în timp util.
Atribuţiile metodiştilor şi membrilor Consiliului Consultativ al învăţătorilor
 Participă activ la şedintele Consiliului consultativ şi propun măsuri în ceea ce priveşte managementul acesteia;
 Monitorizează activitatea cercurilor pedagogice şi fac propuneri de îmbunătăţire;
 Realizează inspecţii curente, speciale şi tematice şi prezintă în timp util rapoartele de inspecţie;
 Organizează grupe de lucru şi de proiect pe tematici stabilite în cadrul Consiliului consultativ;
 Participă şi sprijină cercetarea pedagogică pentru ameliorarea calităţii predării- învăţării;
 Participă la monitorizarea clasei pregătitoare şi elaborează rapoarte pe baza analizei SWOT;
 Sprijină inspectorii de specialitate în organizarea concursurilor şi olimpiadelor şcolare;
 Asigură diseminarea în unităţile şcolare a informaţiei privind noutăţile legislative şi metodologice la nivel de învăţământ primar;
 Sprijină inspectorii de specialitate în realizarea activităţilor de formare.
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ANEXA 2
CADRUL NORMATIV
 Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.18 din 10.01.2011;
 Ordinul 3371/12.03.2013 , Programe scolare pentru Clasa Pregatitoare si Clasa I, cuprinse in Anexa Nr.2 a ordinului, se aplica in sistemul de invatamant incepand cu anul scolar 2013-2014;
 Programele scolare pentru Clasa a II a, cuprinse in Anexa nr.2 a ordinului 3371/12.03.2013, se aplica incepand cu anul scolar 2014-2015;
 In anul scolar 2013-2014, la Clasa a II a se aplica planul cadru aprobat prin OMECT 4686/2003
 In anul scolar 2013-2014, la Clasele a III a si a IV a se aplica planul cadru aprobat prin OMECT 5198/2004
 Noile cursuri optionale, aprobate la nivel national prin OMEN 4887/26.08.2013, sunt: ,, Ed. Financiara,, ,, Filozofie pentru copii,, ,, Educatie pentru societate,,
 Art.66 din Legea nr. 1/2011 ,, pentru fiecare disciplina si domeniu de studiu, Programa Scolara acopera 75% din orele de predare si evaluare, lasand la dispozitia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului respectiv. In functie de caracteristicile elevilor si de strategia scolii, profesorul decide daca procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru invatare remediala, in cazul copiilor cu probleme speciale, pentru consolidarea cunostintelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performante superioare, conform unor planuri individuale de invatare elaborate pentru fiecare elev.
 OMECTSnr. 3753/2011, privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ;
 Legea nr. 87/2007 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;
 Instrucţiune pentru punerea în aplicare a art. 253 din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011;
 Ordin nr. 4292/24.05.2011 privind structura anului şcolar 2012 – 2013;
 Ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării Nr. 5198/ 01.11.2004;
 Ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării Nr. 3919/ 20. 04.2005;
 Ordinul Nr. 4858 / 22.10.1998 (privind parcurgerea a 2 ani într-un an);
 Ordinul Nr. 3281 / 16.02.2006 (privind funcţionarea învăţământului cu predare simultană);
 Ordinul Nr. 34001 / 12.06.2006 (privind eliminarea repetenţiei la sfârşitul clasei I);
 Nota Nr. 33201 / 25.05.1999 (privind acordarea premiilor şi a diplomelor la sfârşitul anului şcolar);
 Ordinul Ministrului privind dezvoltarea problematicii diversităţii în curriculumul naţional şi a celui referitor la constituirea claselor pe principiul desegregării;
 Ordinul Ministerului Educaţiei Cercetării şi Tineretului Nr. 2268 / 28.09.2007, Anexa 2. şi Metodologia privind organizarea procesului de învăţământ în cadrul Programului „A doua şansă” – învăţământ primar;
 Ordin nr. 4114/04.05.2011 privind aprobarea sumelor repartizate inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti pentru achizitionarea de rechizite şcolare ce vor fi acordate elevilor în anul şcolar 2011-2012 ;
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
 Ordinul M.E.C.T. nr. 33201/25.05.1999 privind acordarea premiilor şi a diplomelor la sfârşitul anului şcolar);
 Ordinul M.E.C.T.S. nr 4140 din 14.06.2010, pentru modificarea anexei la OMEC nr. 5435 / 2006, privind Regulamentul de acordare a distincţiilor şi premiilor personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat;
 Legea Educaţiei, Cercetării şi Inovării nr. 5132 / 2009, Cap. 4 Dispoziţii finale, Art.8, precizările referitoare la activităţile specifice funcţiei de diriginte sunt valabile şi pentru activităţile corespunzătoare ale învăţătoarei / învăţătorului;
 Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul Nr. 5720 / 20.10.2009;
 Ordinele, notele, notificările şi precizările Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
 Buletinele Informative ale Ministerului Educaţiei , Cercetării ,Tineretului şi Sportului;
 Metodologii şi Regulamente privind descentralizarea financiară şi administrativă, publicate în Monitorul Oficial;
 Strategia postaderare 2007-2013 a Ministerului Educaţiei , Cercetării şi Tineretului.
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ANEXA 3
PORTOFOLIUL ÎNVĂŢĂTORULUI
Structură recomandată:
1. Cadrul legislativ specific
2. C.V- ul cadrului didactic
2. Banca de date-curriculum
 structura anului şcolar;
 planul cadru;
 programele şcolare;
 procedura privind prezentarea ofertei cursurilor opţionale, elaborarea şi avizarea programei de curs opţional;
 documentele specifice cursului opţional avizat de către inspectorul de specialitate: fişa de avizare, programa
3. Banca de date- evaluare
 situaţia participării elevilor la concursuri şcolare şi a rezultatelor obţinute.
4. Proiectarea învăţării – evaluării
 schema orară;
 planificarea calendaristică;
 proiectele unităţilor de învăţare parcurse şi în curs de implementare;
 planificarea anuală a cursului opţional şi proiectele unităţilor de învăţare;
 planurile de lecţie (pentru cei care nu au gradul didactic definitiv), schiţe.
5. Proiectarea activităţii nonformale
 graficul activităţilor extraşcolare;
 graficul activităţilor de educaţie rutieră;
 graficul desfaşurării activităţilor din cadrul programului “Şcoala altfel”.
6. Evaluarea rezultatelor elevilor
 conţinutul probelor de evaluare planificate la finele unităţilor de învăţare şi descriptorii de performanţă;
 conţinutul fişelor de ameliorare/ dezvoltare utilizate după aplicarea probelor de evaluare la finele unităţii de învăţare;
 fişa privind rezultatele obţinute la probele de evaluare aplicate la sfârşitul unităţilor de învăţare ;
 caietul de evaluare în care se descriu competenţele elevilor prin raportare la obiectivele de referinţă, în scopul urmăririi progresului individual; pentru a decide structura caietului de evaluare, se recomandă studierea Ghidului de evaluare pentru învăţământul primar, Bucureşti 1999 şi a ghidului pentru profesori Evaluarea curentă şi examenele - PROGNOSIS, Bucureşti 2001, pag.52 – 54
 portofolii ale elevilor ( Ghidul de evaluare pentru învăţământul primar, Bucureşti 1999, pag.126-128)
 proiecte ale elevilor – la nivelul disciplinei, pluridisciplinare sau transdisciplinare (Evaluarea curentă şi examenele - ghid pentru profesori, PROGNOSIS, Bucureşti 2001, pag.60 – 61)
 instrumentele specifice pentru monitorizarea progresului individual al elevilor .
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
7. Comunicarea şcoală - familie
 componenţa comitetului de părinţi;
 graficul întâlnirilor cu părinţii;
 agenda întâlnirilor;
 procese verbale încheiate la întâlnirile cu părinţii, numele şi prenumele părinţilor participanţi şi semnăturile acestora;
 acordul scris al părinţilor pentru materialele auxiliare utilizate la clasă (cu precizarea de către învăţător a titlului auxiliarului şi a editurii);
 chestionare aplicate părinţilor etc.
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ANEXA 4
DOCUMENTELE COMISIEI METODICE
1. Componenţa comisiei metodice (Numele şi prenumele, clasa la care predă, gradul didactic, vechimea în învăţământ, atribuţiile fiecărui membru al comisiei metodice, repartizarea cadrelor didactice debutante pe lângă un învăţător tutore din şcoală )
2. Decizia dată de conducerea şcolii prin care un cadru didactic cu experienţă este desemnat să consilieze activitatea debutantului (aflat în primii 2 ani de activitate)
3. Raportul de activitate pentru anul şcolar trecut
4. Analiza de nevoi (puncte tari, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări) – în baza căreia se va elabora planul managerial pentru anul şcolar 2012-2013
5. Lista nevoilor de formare pentru fiecare membru al comisiei metodice
6. Lista cursurilor de formare finalizate de catre fiecare membru al comisiei metodice, cu specificarea nr. credite transferabile acumulate.
7. Rezultatele obţinute la probele de evaluare aplicate la nivelul comisiei metodice (evaluare iniţială, evaluare finală – la sfârşit de semestru şi an şcolar)
8. Lista cursurilor opţionale care se derulează la fiecare clasă
9. Planul managerial al comisiei metodice:
 Domeniul de competenţă:
*Organizare
*Coordonare
*Evaluare
*Relaţii – comunicare
*Dezvoltare profesională
 Obiective
 Activităţi (atenţie la formularea acestora pentru a nu se confunda cu obiectivele)
 Termen
 Responsabilităţi
 Indicatori de performanţă (nivelul acceptat pentru ca o activitate / obiectiv să fie considerate reuşite/ realizate.)
10. Graficul semestrial al activităţilor comisiei metodice
11. Graficul activităţilor de educaţie remedială
12. Schemele orare
13. Procesele verbale de la activităţile metodice
14. Proiectele lecţiilor susţinute în cadrul comisiei metodice
15. Fişele de asistenţă întocmite de membrii comisiei metodice pentru lecţiile susţinute la nivelul comisiei
16. Fişele de asistenţă, întocmite de responsabilul comisiei metodice cu prilejul asistenţelor efectuate membrilor comisiei şi cu precădere stagiarilor (conform atribuţiilor din Regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţii în învăţământul preuniversitar)
17. Fişele de interasistenţă
18. Materiale suport (acte normative, note interne etc.)
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ANEXA 5
Şcoala este deschisă pentru toţi cei care au nevoie de educaţie, satisface nevoia elevului de a se simţi competent, integrat în colectiv şi independent.
Elevii sunt pregătiti pentru o lume în schimbare, formându-le capacităţi, deprinderi şi competenţe care să le permită să-şi găsească locul şi menirea socială.
Şcoala va fi capabilă să promoveze competenţele de bază: a învăţa pentru a şti, pentru a face, pentru a fi, pentru a trăi împreună cu ceilalţi.
Curriculumul naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial se axează pe 8 domenii de competenţe cheie care determină profilul de formare a elevului:
a) competenţe de comunicare în limba română şi în limba maternă, în cazul minorităţilor naţionale;
b) competenţe de comunicare în limbi străine;
c) competenţe de bază de matematică, ştiinţe şi tehnologie;
d) competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere;
e) competenţe sociale şi civice;
f) competenţe antreprenoriale;
g) competenţe de sensibilizare şi de expresie culturală;
h) competenţa de a învăţa să înveţi.
Evaluarea se centrează pe aceste competente, oferind un feed-back real elevilor si stând la baza planurilor individuale de învătare.
Evaluarea trebuie să urmărească progresul copilului în raport cu el însuşi şi mai puţin raportarea la norme de grup (relative). Progresul copilului trebuie monitorizat cu atenţie, înregistrat, comunicat şi discutat cu părinţii (cu o anumită periodicitate).
Evaluarea trebuie să îndeplinească trei funcţii:
 măsurare (ce a învăţat copilul?),
 predicţie (este nivelul de dezvoltare al copilului suficient pentru stadiul următor şi, în special, pentru intrarea în şcoală?)
 diagnoză (descrierea stării de fapt şi identificarea aspectelor care perturbă dezvoltarea copilului).
Evaluarea, ca parte integrantă a procesului de învăţământ, generează informaţii care au o funcţie autoreglatoare pentru creşterea eficienţei instruirii.
Tipuri de evaluare:
După modul în care se integrează în desfăşurarea procesului didactic, evaluarea este:
Evaluare iniţială – are scopul fundamental de a diagnostica nivelul de pregătire a celor care învaţă, aflaţi la începutul unui nou ciclu de învăţare
Evaluare formativă (continuă, curentă, de progres) – are scopul de a asigura o verificare permanentă, pe tot parcursul actului didactic, având efect ameliorativ
Evaluare sumativă (finală) – are scopul de a măsura rezultatele obţinute la sfârşit de capitol, semestru, an şcolar.
Metodele de evaluare:
a) Metodele tradiţionale
Probe:
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
•orale
•scrise
•practice.
b) Metode complementare:
• observarea sistematică a elevilor
• investigaţia
• proiectul
• portofoliul
• tema pentru acasă
• tema de lucru în clasă
• autoevaluarea
Testul (proba) este instrumentul de evaluare proiectat, administrat şi corectat de profesor.
Clasificarea itemilor:
Aceştia pot fi:
A. OBIECTIVI ( realizează o structurare a sarcinilor propuse elevilor, în concordanţă cu obiectivele pe care testele şi le asumă). Aceşti itemi testează un număr mare de elemente de conţinut într-un timp scurt. Pentru această categorie de itemi nu este necesară o schemă de notare, punctajul corespunzător acordându-se sau nu, în funcţie de marcarea răspunsului corect la item.
Principală trăsătură: obiectivitatea ridicată în măsurarea rezultatelor învăţării.
Variante de itemi obiectivi:
1. Itemi cu alegere duală (binari)
– solicită celui examinat asocierea unuia sau mai multor enunţuri cu una dintre componentele următoarelor grupuri de alternative duale: adevărat-fals, corect-greşit da-nu
Direcţiile de utilizare ale acestor itemi sunt:
-investigarea cunoaşterii unor termeni, principii, definiţii,proprietăţi
-testarea capacităţii de a diferenţia faptele de opinii
-testarea capacităţii de a identifica relatia de tip cauză-efect
2. Itemi de tip pereche ( de asociere)
– solicită din partea celor examinaţi stabilirea unor corespondenţe (asociaţii) între cuvinte, propoziţii, fraze, litere, formule sau alte categorii de simboluri, distribuite pe două coloane. Elementele din prima coloană constituie premisele, iar cele din a doua coloană răspunsurile.
3. Itemi cu alegere multiplă
– solicită elevul să aleagă unul sau mai multe răspunsuri corecte dintr-o listă de alternative oferită pentru o singură premisă. Variantele de răspuns incorecte se numesc distractori. Cel mai adesea in calitate de distractori se folosesc greşelile tipice ale elevilor.
B. SEMIOBIECTIVI
(Cer celui examinat să ofere un răspuns în totalitatea lui sau o parte componentă a unei afirmaţii sau a unor reprezentări grafice, astfel încât acestea să capete valoare de adevăr).
Item = Intrebare + răspunsul aşteptat.
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
Caracteristici:
-obiectivele, enunţul, schema de notare trebuie precizate din start;
-sarcina este puternic structurată;
-răspunsul este limitat ca spaţiu, formă şi conţinut;
-libertatea celui examinat de a reorganiza răspunsul în forma dorită este foarte redusă.
Variante de itemi semiobiectivi:
1. Itemi cu răspuns scurt – solicită răspunsul sub forma unei propoziţii, expresii, a unui cuvânt sau simbol. Se foloseşte o întrebare directă.
2. Itemi de completare – solicită drept răspuns doar 1-2 cuvinte care să se încadreze în contextul suport oferit: un enunţ (frază lacunară) sau o reprezentare grafică incompletă (desen lacunar).
3.Itemi cu intrebari structurate
– mai multe subîntrebări legate printr-un element comun.
Răspunsul la fiecare întrebare nu trebuie să depindă de răspunsul corect la subîntrebarea precedentă. În realizarea acestui tip de item se pleacă de la la un text suport.
C.SUBIECTIVI (CU RĂSPUNS DESCHIS)
(Sunt reprezentaţi prin sarcini pe care elevul le rezolvă într-un mod personal, liber, având posibilitatea ca pe lângă cunoştinţe să demonstreze şi capacităţile sale de exprimare, de gândire logică şi creatoare).
1. Rezolvare de probleme (situaţii problemă) – se evaluează gândirea convergentă şi divergentă, operaţii mentale complexe (analiză, sinteză, transfer)
2. Itemi de tip eseu: - cere construirea unui răspuns liber în conformitate cu cerinţele date. După dimensiunile răspunsului aşteptat, poate fi: eseu cu răspuns restrâns, în care este precizată limita de cuvinte, paragrafe sau rânduri; eseu cu răspuns extins, la care operează doar limita timpului de rezolvare.
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
ANEXA 6
BIBLIOGRAFIE
 Berca, Ion, Metodica predării limbii române, vol II, EDP, Bucureşti, 1974
 Bocoş, M. şi Jucan, D., Ghidul de evaluare pentru învăţământul primar, Bucureşti 1999
 Bocoş, M., Teoria şi practica cercetării pedagogice, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2003
 Cerghit Ioan, Sisteme de instruire alternative şi complementare. Structuri, stiluri şi strategii, Editura Aramis, Bucuresti, 2004
 Chiş, V., Pedagogia contemporană - Pedagogia pentru competenţe, Cluj-Napoca: Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, 2005
 Ciolan, L., Învăţarea integrată. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar, Iaşi, Editura Polirom, 2008
 Clinciu, Aurel, Fundamentele psihologiei, note de curs, EUT, Braşov, 2006
 Clinciu, Aurel Ion, Metodologia cercetării psihopedagogice – Note de curs, EUT, Braşov, 2007
 Creţu, C., Conceptul de curriculum (etimologie, evoluţii semantice ale conceptului de curriculum, definiţii, componentele curriculumului, tipuri de curriculum),
 *Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice, (coord. Cucoş, C.), Iaşi, Ed. Polirom, 1998.
 Cristea, S., Dicţionar de termeni pedagogici, Bucureşti, E.D.P., 1998.
 Curriculum pentru clasele I , a II-a, a III-a si a IV- a – MECT, Centru Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, Bucureşti, 2003
 De Landsheere, V., De Landsheere, G., Definirea obiectivelor educaţiei, Bucureşti, E.D.P., 1979
 Dewey J., Fundamente pentru o ştiinţă a educaţiei, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1992
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
 Ionescu, M., Clasic şi modern în organizarea lecţiei, Cluj-Napoca, Ed. Dacia, 1982.
 Ionescu, M., Bocoş, M., Cercetarea pedagogică şi inovaţia în învăţământ, în "Pedagogie. Suporturi pentru formarea profesorilor", Editura Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca, 2001
 Iucu Romita, Instruire şcolară. Perspective teoretice şi aplicative, Editura Polirom, Iaşi, 2001
 Iucu Romita şi Manolescu Marin, Pedagogie, Editura Fundaţiei Dimitrie Bolintineanu, Bucureşti, 2000
 Jinga Ioan şi Istrate Elena, Manual de pedagogie, Ed. All Educaţional, Bucureşti, 2001.
 Joita E., Eficienţa instruirii, Editura Didactică şi Pedagogică R. A., Bucureşti, 1998
 Huditean , A., Devianţa comportamentală la elevi, Psihomedia , Sibiu, 2002
 Lisievici P., Ţaranu Mihaela şi Tudorica Roxana, Pedagogie. Concepte, metode şi tehnici esenţiale, Editura Fundatiei România de Mâine, Bucureşti, 2005
 Marin, T., Teoriile învăţării şi didactica în schimbare văzute din perspectivă constructivistă, Bucureşti, 2009, Editura V & I Integral
 Manolescu M., Curriculum pentru Învăţământul Primar şi prescolar, Editura Credis, Bucureşti, 2004
 Manolescu M., Evaluarea şcolară - un contract pedagogic, Editura Fundaţiei Dimitrie Bolintineanu, Bucureşti, 2002
 Manolescu, M., Teoria şi metodologia evaluării, Editura Universitară, Bucureşti, 2010
 *Meyer, G., De ce şi cum evaluăm, Iaşi, Ed. Polirom, 2000.
 Mihalaşcu, D., Curriculum, instruire, evaluare, Bucureşti, 2010, Editura V & I Integral
 Mitrofan , N., Agresivitatea, la Neculau, A., Psihologie sociala, Ed.Polirom, Iasi, 1996
 Miţoi, E şi Volintiru, M., Metodica predării limbii şi literaturii române în învăţământul primar, Humanitas, Bucureşti, 2001
 Nemtu, Cristina, Devianţa şcolară- Ghid de intervenţie în cazul problemelor de comportament al elevilor, Editura Polirom, Iaşi, 2003
 Niculescu, Rodica Mariana, Teoria şi managementul curriculum-ului, EUT, Braşov, 2003
 Nicolae Ioan, Pedagogie şcolară, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1980
 Norel, Mariana, Metodica predării limbii şi literaturii române – Note de curs, EUT, Braşov, 2007
INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI BRAȘOV
STR. SIRUL GHE. DIMA NR. 4 RO-500123 BRASOV ;TEL: +40 268 415 104 FAX: +40 268 475 621 ; EMAIL: info@isjbrasov.ro
 Paun , E., Şcoala. Abordare sociopsihopedagogică, Editura Polirom , Iaşi, 1999
 Panţuru, Stan (coord.), Teoria şi metodologia instruirii; Teoria şi metodologia evaluării, EUT, Braşov, 2006
 Piaget Jean, Psihologie şi pedagogie, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1972
 Postelnicu Constantin, Fundamente ale didacticii şcolare, Ed. Aramis, Bucureşti, 2000.
 Potolea, D.; Manolescu, M., Teoria şi practica evaluării educaţionale, MEC, Bucureşti, 2005
 Preda, V., Delincvenţa juvenilă. O abordare multidisciplinară, în Presa Universitara Clujeana, Cluj – Napoca, 1981
 Programa şcolară pentru clasele I şi a II-a, a III-a şi a IV-a, MEC, Bucureşti, 2004
 Radu, I., Ionescu, M., Cercetarea pedagogică – moment al perfecţionării şi creativităţii, în "Experienţă didactică şi creativitate", autori I. Radu, M. Ionescu, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1987
 Radu I.T., Evaluarea în procesul didactic, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucuresti, 2000 şi 2005
 Radulescu, S. , Banciu, D., Introducere în sociologia delincvenţei juvenile,1990
 Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare; Consiliul Naţional pentru Curriculum – Descriptorii de performanţă pentru învăţământul primar, Editura Pro Gnosis, Bucureşti,2000
 Stan, Mihail, Aspecte ortografice, otroepice şi morfologice ale limbii române, EDP, Bucureşti, 1984
 Stan, Mihail, Ghid de evaluare la limba şi literatura română, 2005, Ed. Aramis
 Stoica, A., Evaluarea progresului şcolar. De la teorie la practică, Ed. Humanitas Educaţional, Bucureşti,2003.
 Ungureanu, D., Teoria curriculum-ului, Timişoara, Ed. Mirton, 1999
 Voiculescu Elisabeta, Factorii subiectivi ai evaluării şcolare, Ed. Aramis, Bucureşti, 2001
zahariaconstantin76
 
Mesaje: 2
Membru din: 18 Sep 2011, 13:37

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde anca_s » 30 Ian 2014, 18:03

În Prahova s-a anunţat că nu se utilizează notarea prin calificative la DP.
Fişiere ataşate
Clasa I, Dezvoltare personala.PDF
(272.5 KiB) Descărcat de 405 ori
anca_s
 
Mesaje: 2
Membru din: 29 Noi 2010, 23:12

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde sportiv » 30 Ian 2014, 20:26

: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!
de zahariaconstantin76 » 29 Ian 2014, 19:18

Interesantă postare! :roll: Mulțumim pentru informare! Prin alte județe nu am auzit despre aceste lucruri! :oops:
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde iulianadascalu » 31 Ian 2014, 17:28

Aceeasi informare am primit-o si la Cta.Cam tarziu insa.La sfarsitul semestrului deja avem calificative puse. La inceputul anului sc, la consfatuiri, am intrebat exact acest aspect si nu a stiut nimeni sa imi raspunda.Formatoarea mi-a zis ca se trec calificative, acum aflu ca nu.Cine ii mai intelege.Acum trb anulate toate notele :x
iulianadascalu
 
Mesaje: 3
Membru din: 24 Mai 2012, 11:30

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde teutza2000 » 31 Ian 2014, 22:46

anca_s scrie:În Prahova s-a anunţat că nu se utilizează notarea prin calificative la DP.

Serios???
Cand si in care parte a Prahovei s-a anuntat? Eu abia acum aflu, am pus calificative, am incheiat medii, directorul nu stia nimic. Am mai sunat si alte colege din diferite parti ale Prahovei si nici acolo nu se stie lucrul asta. Poate in partea dumneavoastra de Prahova a ajuns documentul respectiv direct de la minister!!!!
teutza2000
 
Mesaje: 2
Membru din: 07 Iun 2012, 10:01

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde anca_s » 01 Feb 2014, 19:57

teutza2000 scrie:
anca_s scrie:În Prahova s-a anunţat că nu se utilizează notarea prin calificative la DP.

Serios???
Cand si in care parte a Prahovei s-a anuntat? Eu abia acum aflu, am pus calificative, am incheiat medii, directorul nu stia nimic. Am mai sunat si alte colege din diferite parti ale Prahovei si nici acolo nu se stie lucrul asta. Poate in partea dumneavoastra de Prahova a ajuns documentul respectiv direct de la minister!!!!



În Brazi - Prahova. Documentul pe care l-am ataşat este primit în data de 30.01.2014 , de la Prof. VIOREL DINU, Inspector şcolar pentru învăţământul primar, Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova
anca_s
 
Mesaje: 2
Membru din: 29 Noi 2010, 23:12

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde nicole_aniela » 10 Feb 2014, 19:26

Ce măsuri se impun acum când deja am încheiat mediile la disciplina Dezvoltare personală?
nicole_aniela
 
Mesaje: 21
Membru din: 18 Aug 2011, 20:17

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde zahariaconstantin76 » 10 Feb 2014, 23:22

nicole_aniela scrie:Ce măsuri se impun acum când deja am încheiat mediile la disciplina Dezvoltare personală?
Se anuleaza.
zahariaconstantin76
 
Mesaje: 2
Membru din: 18 Sep 2011, 13:37

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde miricavirginia » 13 Oct 2014, 17:48

Cum se pune calificativul foarte bine :FB sau Fb
miricavirginia
 
Mesaje: 1
Membru din: 12 Mai 2012, 18:49

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde nicole_aniela » 14 Noi 2014, 17:10

Se notează Fb.
nicole_aniela
 
Mesaje: 21
Membru din: 18 Aug 2011, 20:17

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde nicolle60 » 02 Ian 2015, 20:35

La clasa a II-a punem calificative la DP?
nicolle60
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Oct 2012, 11:36

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde ElaLuminita » 01 Feb 2017, 19:47

dorelia scrie:Nici noi nu punem note.Cred ca este o masura buna.Nu am timp sa detaliez,argumentele pro fiind predominante fata de cele contra.



Ce se intampla totusi, daca au fost trecute calificative si la aceasta disciplina??
ElaLuminita
 
Mesaje: 1
Membru din: 07 Oct 2015, 11:09

Re: Notele la clasa 1 dupa noua programa!!!

Mesajde sportiv » 01 Feb 2017, 22:08

Se anulează cu o bară oblică sub semnătura învățătorului și a directorului, cu cerneală roșie și se ștampilează! Scrie și pe pagina (2) a catalogului! :D P. S. Acum nu cred că le-ați pus câte două și ați încheiat și medii! :roll:
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Anterior

Înapoi la Forum EDU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron