Nelamuriri!!!

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

Nelamuriri!!!

Mesajde Dodo13 » 25 Iul 2013, 12:17

Doresc să supun atenției dumneavoastră ce se întâmplă în acest minunat învățământ, în general, și în Liceul Tehnologic „Constantin Ianculescu” Cârcea, în special.
Să mă prezint, Păun Maria Liliana, profesor titular de limba și literatura română, grad didactic I, vechime în învățământ 19 ani. Am o mare rugăminte la dumneavoastră, stimați cititori, să mă ajutați să înțeleg unele lucruri!
1. Cum se poate preda materia unui semestru în 2 – 3 ore?
În cursul semestrului al II-lea, anul școlar 2012 – 2013, am avut elevi, în clasele IX – XII zi și XII – XIV seral, care au venit la numai 2 – 3 ore – motiv pentru care am lăsat acești elevi cu situațiile neîncheiate.
Rog psihopedagogii, părinții, elevii, toți factorii implicați în actul educativ, să îmi explice cum pot să îi fac pe acești elevi să asimileze materia de pe un semestru în 2 – 3 ore și să ia și examenul de bacalaureat!!!
2. Cum se poate lua bacalaureatul, la limba și literatura română, participând la 2 – 3 ore / semestru și necitind nimic din lecturile obligatorii și suplimentare??
Mă văd nevoită, din nou, să solicit sfaturi de la Ministerul Educației Naționale, Inspectoratul Școlar Județean Dolj, părinți, elevi, psihopedagogi. Eu nu reușesc, de câțiva ani buni, să găsesc o metodă (deși am 19 ani vechime în învățământ) prin care să introduc cunoștințele în capul elevilor fără ca aceștia să frecventeze orele, să își facă temele, să citească...
Vă rog pe dumneavoastră, toți cei implicați și care vă pricepeți foarte bine la învățământ (în ziare, televiziuni etc. toată lumea este expertă în învățământ, sănătate și fotbal) să îmi dați soluții pentru a putea educa și învăța acești copii.
Recunosc sunt depășită de această situație și am nevoie de niște soluții viabile pentru a putea preda materia de la obiectul limba și literatura română în continuare și pentru a-i putea învăța pe acești elevi...
Tot ceea ce am învățat în facultate, la diversele cursuri făcute, masteratul și doctoratul pe care le am, nu m-au ajutat să găsesc încă o metodă de predare a materiei unui semestru în 2 – 3 ore...
3. Cum pot face eu performanță cu astfel de elevi??
Ministerul Educației Naționale dorește să ne plătească (în viitoarea Lege a Salarizării) după performanță.
Vă rog, din nou, să îmi explicați cum pot eu să merg la olimpiade școlare (asta înseamnă performanță în opinia M. E. N.?!) cu elevi care au intrat în clasa a IX-a cu medii de 1,25 – 2,50, nu doresc să învețe și care chiulesc...??
4. Cum pot astfel de elevi și părinții lor să îmi dea un calificativ la sfârșitul unui an școlar?
De vreme ce elevii nu calcă la școală, iar părinții lor nici atât!! Ce știu ei despre mine? De unde știu ei la câte simpozioane județene, interjudețene, naționale și internaționale am participat cu materiale?? Ce cursuri, studii, cărți publicate am?? Ce activități extracurriculare am făcut, cu elevii care binevoiesc să mai vină la școală?
Mulți dintre părinți nu au nici domniile lor studii și atunci cum mă pot cota ei?
5. De ce suntem plătiți „per capita”??
De când a început această plată „per capita” până în acest an am făcut rabat de la deontologia mea profesională și am acceptat să dau teze (când au binevoit elevii să vină și nu numai în data stabilită pentru teză). Eu consider că este un cerc vicios care trebuie să înceteze!!
Mă îngrozesc de ce se va întâmpla în societate, în general, și cu învățământul, în special, când acești elevi vor fi părinți...
Ne va costa mult mai mult, pe toți, acest dezinteres și această atitudine față de învățământ!
6. Încotro dorim ca țară, societate să ne îndreptăm?
Este ușor să spunem că profesorul cutare nu este bun pentru că nu are niciun promovat la bacalaureat, olimpic etc.! Dar ne-am uitat vreodată ce fac elevii?? Dar părinții?? Eu deja mă lupt cu „morile de vânt” și am reușit să îmi atrag și antipatia tuturor profesorilor, sub directa îndrumare a doamnei director Manolescu Ileana, pentru că nu am mai dorit să „închid ochii” și să închid mediile elevilor care vin la 2 – 3 ore / semestru...
Sunt de condamnat că doresc să îi fac, pe elevi, să înțeleagă că trebuie să vină la școală și să învețe??
Dacă, da! Îmi fac „mea culpa”. Dacă nu! Atunci vă rog să mă ajutați să găsesc soluții pentru a nu ajunge, în continuare, cu absolvenți de liceu analfabeți!
7. Cum putem schimba societatea în bine și nu în rău?
Uităm că societatea reprezintă oamenii ei și nu facem nimic să schimbă optica „merge și așa”. Mulți dintre cei care vorbesc despre învățământ nu se gândesc decât la faptul că profesorii sunt de vină! Oare?
Ce pot face eu ca profesor în 2 – 3 ore / semestru în care elevul îmi vine la clasă? Vă rog respectuos să mă ajutați să înțeleg spre ce mă îndrept?? Cum pot preda în aceste condiții??
Cred că și alte cadre didactice au această problemă dar tac!! Nu înțeleg de ce? De teamă că nu își mai iau salariul?
Este adevărat că și eu îmi doresc salariul, poate chiar mai mare (deși și aici mulți au avut de comentat). Îmi doresc să fiu plătită ca un profesor din U. E.!! Dacă tot suntem în U. E. și prețurile ni se impun a fi de U. E. de ce să nu solicităm și salarii de U. E.?? Nu numai în învățământ, sănătate etc. ci toți salariații ar trebui să avem aceleași salarii cu cei din alte țări din U. E.
De multe ori studiile noastre sunt mai multe și mai bine făcute, mă refer la cei care doresc să învețe (chiar dacă unii consideră că nu), decât a celor din alte țări ale U. E.?
8. De ce promovăm nonvaloare?
Fiul meu a terminat clasa a IX-a cu media 9,98 și primește o bursă de merit de 55 lei / lună – fără vacanțe (dacă are Primăria bani)!
Pentru mulți dintre elevii mei statul oferă „bani de liceu” în valoare de 180 lei / lună + banii de transport și pe acești elevi nu îi văd în unitate decât atunci când vin să își ridice banii... Este corect??
9. De ce suntem discriminați noi profesorii??
Deși avem cele mai mici salarii nu ni le luăm la timp!
Banii pe concediu, deși ar trebui să-i primim cu 5 zile înainte de intrarea în concediul de odihnă (conform legilor în vigoare), care începe pe 1 iulie, noi îi luăm în august... Cum pot să îmi fac concediul legal de odihnă, fără bani, și când sunt obligată să ofer meditații gratuite elevilor chiulangii, timp de 14 zile (din concediul meu de odihnă) și celor care nu au promovat bacalaureatul (o săptămână – tot din concediul meu)??
Câți dintre dumneavoastră vă sacrificați familia, copiii, timpul liber etc. pentru serviciu? Eu am făcut-o ani la rând! Până când?
Din păcate ar mai fi multe de spus dar prefer să mă opresc, pentru moment, aici!!
Sper să primesc niște răspunsuri constructive și care să mă ajute să înțeleg ce este de făcut!!
Cum pot preda și să am și performanță în aceste condiții??
Dodo13
 
Mesaje: 5
Membru din: 09 Mai 2012, 11:26

Re: Nelamuriri!!!

Mesajde floreanandrei » 25 Iul 2013, 14:41

Există o singură soluţie, corigenţa.
Anul acesta s-au prezentat mai puţini elevi la Bac, nu fiindcă aşa au vrut ei, ci fiindcă au fost lăsaţi corigenţi.
Referitor la meditaţiile gratuite, în timpul concediului, trebuie presat sindicatul să facă şi aceştia ceva. Măcar o ameninţare cu greva. Şi motive ar fi mai multe. În alte domenii, ca în sănătate, nu există plata cu ora, ca în învăţământ. Ei sunt plătiţi, de exemplul pensionarii. exact ca şi angajaţii. Numai în învăţământ avem plata cu ora, unde orele suplimentare sunt plătite mai prost decât cele dintr-o catedră. Miniştrii pe care i-am avut, începând cu cretinul de Funeriu, s-au întrecut în a reduce veniturile profesorilor.În schimb vin cu pretenţia ca un profesor să-şi sacrifice gratuit concediul pentru elevii chiulangii.
Dacă nu facem grevă, ne merităm soarta !
floreanandrei
 
Mesaje: 16
Membru din: 06 Aug 2009, 11:32

Re: Nelamuriri!!!

Mesajde Dodo13 » 25 Iul 2013, 16:59

Imi pare rau dar referitor la greva eu nu sunt de acord! Asa am mai facut si nu am castigat nimic!!! Decat am pierdut banii!!! Situatiile neincheiate sunt pentru ca nu vin la scala iar corigenta este pentru ca nu stie nimic....
Dodo13
 
Mesaje: 5
Membru din: 09 Mai 2012, 11:26

Re: Nelamuriri!!!

Mesajde sportiv » 25 Iul 2013, 21:26

Decât am pierdut banii :shock:
DECẤT adv., conj. I. Adv. 1. (Comparativ de inegalitate) Era mai mare decât mine. 2. (Restrictiv, în construcții negative) Numai. ♦ Expr. N-am (sau n-ai etc.) decât să... = a) singurul lucru care îmi (sau îți etc.) rămâne de făcut...; b) sunt (sau ești etc.) liber să, dacă vreau (sau vrei etc.) să... N-ai (sau n-are) decât! = poți (sau poate) s-o faci (sau s-o facă), puțin îmi pasă! II. Conj. 1. (Introduce o propoziție circumstanțială comparativă de inegalitate) Mai mult bănuia decât știa. 2. (Introduce o propoziție circumstanțială de excepție) Nu făcea altceva decât să citească. 3. (Introduce o propoziție circumstanțială opozițională cu nuanță comparativă) În loc să... :D
Nu mai scrieți un eseu. Este greu de citit!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Nelamuriri!!!

Mesajde luminita_jifcu » 26 Iul 2013, 08:12

Draga Liliana,
Sunt multe de spus:
- in primul rand, se pare ca esti in forma maxima de pregatire si daruire; Ce mai cauti la un liceu tehnologic?
- in al doilea rand, se pare ca trebuie sa iti ordonezi prioritatile pentru ca ai prea multe intrebari si trebuie sa le rezolvi in ordinea stringentelor proprii;
Ca incheiere, iti propun sa nu iti mai bati capul cu problemele sistemului de educatie romanesc pentru ca nu se doreste realmente imbunatatirea lui, la nivel ''superior'' totul este in aceeasi faza ca si tara asta. Sunt convinsa ca iti vei gasi propriile raspunsuri si vei alege metodele care se potrivesc cel mai bine scopurilor tale. Nu asa facem toti dascalii, azi?
Iti doresc sa iei cele mai bune decizii si sa ai o vacanta frumoasa!
luminita_jifcu
 
Mesaje: 1
Membru din: 03 Sep 2012, 12:18

Re: Nelamuriri!!!

Mesajde Dodo13 » 26 Iul 2013, 12:02

Multumesc pentru sfaturi!!!
Dodo13
 
Mesaje: 5
Membru din: 09 Mai 2012, 11:26


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori