Model schita de lectie

Limba straina studiata in scoala

Model schita de lectie

Mesajde silviam » 05 Ian 2012, 05:44

Buna ziua dragi colegi de franceza,
Sunt profesor debutant de liceu si directorul mi-a spus sa fac schite de lectie timp de o luna de zile.Am doua modele, dar sunt contradictorii,si in loc sa ma lamureasca, imi dau mai multe batai de cap.
In primul model,la Activites proposees am urmatoarele etape Decouverte,Entrainement,Consolidation si Evaluation.(asta seamana mai mult cu indicatiile de la concursul de titularizare cand ne da sa facem o sequence didactique.Oare schita de lectie=Secventa didactica?)
Al doilea model seamana mai mult cu un plan de lectie, cu etape diferite fata de primul model :Reactualizare, Captarea atentiei, Enuntarea obiectivelor,Prezentarea continutului,Dirijarea invatarii,Feed-back,Evaluare,Fixare,Transfer de cunoastinte
Intrebarea mea e care e diferenta dintre un proiect didactic si o schita de lectie? Mai exact ce se pune in proiect si ce nu se pune in schita?Va rog prea mult daca mi-ati putea trimite un proiect didactic si o schita facute pentru una si aceiasi lectie?Sau mi-ati putea trimite mai multe schite,svp?
Va rog mult,ajutati-ma.E f multa munca.Trebuie sa le fac pe o perioada de o luna de zile. Imi puteti scrie ascuns aici pe site, fara sa fie facute publice mesajele voastre.
Multumesc frumos.
silviam
 
Mesaje: 19
Membru din: 14 Mar 2009, 22:59

Re: Model schita de lectie

Mesajde ela67 » 08 Ian 2012, 01:09

Da-mi voie, te rog, sa-ti dau un sfat. Ar fi bine sa le faci singura, asa inveti. Nimeni nu s-a nascut invatat, dar perseverenta te va duce departe. Eu am facut trei ani de zile proiecte si nu mi s-a intamplat nimic. Mi le verifica directorul in fiecare dimineata la 7:45.
Mult succes!
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46

Re: Model schita de lectie

Mesajde sportiv » 08 Ian 2012, 14:55

Da,la tine,ela se putea ,dar directorul știe si franceză? Asta-i întrebarea!
Glumesc,desigur! Cred ca trebuie sa se limiteze la obiective ,la câteva metode (si din cele moderne dacă e posibil) la un scenariu al activităților ce se vor desfașura cu clasa pe parcursul orei ,ceva ,,fidbec” (feed-back) si evaluarea.
Succes tinetețe! :D
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Model schita de lectie

Mesajde ela67 » 20 Ian 2012, 21:15

Eu zic ca un director stie despre ce e vorba cand are o schita de lectie in fata altfel nu are ce sa caute ca director.
Ne-am obisnuit sa punem in fruntea scolilor oameni carora sa nu le cerem nimic. Sunt directori, nu?
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46

Re: Model schita de lectie

Mesajde sportiv » 20 Ian 2012, 23:25

ela,
Nu prea ai ,,înțeles” ce am vrut a spune! :D Cât despre directori;de ce te-aș contrazice? N-au ei școli speciale pentru aceste functii? :wink:
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Model schita de lectie

Mesajde nicoricimihaela » 13 Ian 2013, 20:10

Buna. Si eu sunt debutant. Voi incerca sa-ti explic eu, cat pot de bine care este diferenta intre un proiect didactic si o schita a lectiei. In proiectul didactic trebuie sa respecti toate cele 12 verigi, incepand cu momentul organizatoric si finalizat cu tema pentru acasa. Schita lectiei este schema pe care ti-o faci in gand, o sintetizare a lectiei pe care o ai de predat, de exemplu incepi cu o definitie, cu o clasificare a elementelor daca este cazul, cu asemanari sau deosebiri cu alte notiuni. Stiu ca de obicei, cei care au definitivatul dat trebuie sa faca o schita sau schema a lectiei pe care o preda, iar noi debutantii trebuie sa facem proiecte didactice sau planuri de lectie, pana ce vom da definitivatul. Nu stiu daca ai inteles ceea ce ti-am explicat, dar poate sunt alte cadre didactice care au o alta varianta. Daca am gresit cu ceva ,imi cer scuze si astept si eu alte lamuriri, pe care sa le folosesc. MULTUMESC.
nicoricimihaela
 
Mesaje: 8
Membru din: 13 Sep 2010, 15:19

Re: Model schita de lectie

Mesajde orospaula » 11 Noi 2013, 20:30

Stimată colegă

Dacă ai intenția să devii profesionistă, ar fi bine să construiești scenarii didactice complete, care ar trebui să pornească de la ceea ce dorești să evaluezi, respectiv conținuturi, competențe.
Deci, în proiectul didactic trebuie să te raportezi la Competențele generale și specifice enunțate în programe și să derivezi obiectivele lecției, exprimate prin verbe punctuale (vezi Taxonomia lui Bloom), care se pot evalua la sfârșitul lecției.
Etapa următoare este stabilirea metodelor și tehnicilor adecvate conținuturilor și competențelor vizate, a activităților (vezi programa) și a managementul-ui grupului de elevi (munca individuală/ în perechi/ pe grupe).
Feed-back-ul este important pentru evaluarea orei. El poate fi proiectat sub formă de exercițiu oral sau scris foarte scurt.
Tema de casă trebuie să asigure fixarea a ceea ce s-a exersat în clasă.

Spor la treabă!
orospaula
 
Mesaje: 1
Membru din: 15 Sep 2013, 21:17


Înapoi la Limba Franceza

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori