Metode noi de predare - invatare

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

Interventie la discutie...

Mesajde emil » 18 Dec 2004, 01:51

Intervin, rugandu-va sa va pastrati calmul si sa nu dati atentie la ceea ce credeti ca nu merita!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Mesajde iace » 18 Dec 2004, 13:11

Aveti mare dreptate! Topicul este despre metode noi de predare-invatare. Am citit aici mesaje foarte interesante din partea unor oameni care sunt cu adevarat dedicati meseriei lor, pasionati in a gasi metode cu impact cat mai bun asupra calitatii procesului de invatare... Astfel de mesaje trebuie sa se gaseasca la acest topic, iar cele de pe pagina anterioara nu isi au nici un rost.
Avatar utilizator
iace
 
Mesaje: 1009
Membru din: 18 Sep 2004, 15:16
Localitate: Suceava

Mesajde andale » 13 Mar 2005, 07:46

stimati profesori si elev :)

aceasta este prima mea interventie pe acest forum. am urmarit cu multa bucurie materialele de pe site, interventiile celor din forum si am ramas cu o impresie deosebit de placuta.
din pacate m-am cam "ofilit" acum, la finalul "calatoriei" mele pe didactic.ro...am urmarit schimbul de replici dintre profesori si elev si am ramas cam descumpanita, nu inteleg cum se poate ca un grup de profesori atat de bine pregatiti si de bine intentionati sa se preteze la astfel de vorbe grele...e pacat.
sincer, nu am ramas cu impresia ca elevul (sau eleva) este rau-intentionat/a sau obraznic/a, ba chiar as spune ca a avut o contributie pozitiva la forum cu link-urile si sfaturile respective.
sper sa nu va irite mesajul meu, departe de mine sa va supar chiar de la primul mesaj! :) si ca sa risipesc orice dubiu asupra identitatii mele - nu, nu sunt elevul/eleva sub alta denumire... (apropos, sunt multi participanti la discutii care nu isi dezvaluie identitatea, care e problema?)
bun, acum ca mi-am spus amarul (stiu, nu pentru asa ceva e topicul asta) va felicit pentru contributiile la site si pentru stradania de a face invatarea mai placuta si mai eficienta, este mare nevoie de oameni ca voi. si sper ca dupa ce va trece supararea sa ramaneti cu ideea de baza - putem invata de la oricine, chiar si de la cei pe care nu ii placem!
va voi vizita si alta data cu mult interes, toate cele bune!
anda
andale
 
Mesaje: 1
Membru din: 13 Mar 2005, 05:16

Metoda prin descoperire

Mesajde mirceaorasanu » 13 Mar 2005, 08:35

In situatii cand lipsa de idei, despre care se vorbeste adesea , se face simtita este necesar ,sa intervina inspiratia ,si as zice talentul combinat , bineinteles cu ceea ce stim destul de bine ..! Efectul este cel dorit!
mirceaorasanu
 
Mesaje: 51
Membru din: 07 Mar 2005, 17:12

Mesajde danis2176 » 13 Mar 2005, 20:54

sa revenim totusi la oile noastre: metode noi de predare-invatare. de anul acesta am hotarat sa pun piciorul in prag si sa nu ma mai las influentat de nimeni din afara orelor de istorie. sunt profesor titular, cu definitivatul luat si nimeni nu-mi poate face aproape nimic, atat timp cat nu comit greseli majore si imi pastrez conduita morala adecvata domeniului in care lucrez.
metoda mea favorita, dar si a elevilor este impartirea pe ateliere de lucru - 4-5 elevi in fiecare atelier - si folosirea flip chart-ului. fiecare atelier primeste cate o foaie mare de hartie pe care isi construieste partea de lectie ce i-a fost desemnata, dupa care ies la "tabla" si isi expun propria lor versiune. urmeaza intrebari puse de celelalte ateliere si de catre profesor. se puncteaza absolut orice amanunt: aspect, conceptie, originalitate, corectitudinea informatiei, coerenta prezentarii, raspunsul la intrebari. mai e nevoie sa spun ca elevii sunt de-a dreptul incantati si ca notele sunt cu 2-3 puncte peste cele de dinaintea aplicarii acestei metode?
Avatar utilizator
danis2176
 
Mesaje: 88
Membru din: 19 Aug 2004, 12:54
Localitate: timisoara

Mesajde mariro » 13 Mar 2005, 21:38

danis2176 scrie:sa revenim totusi la oile noastre: metode noi de predare-invatare. de anul acesta am hotarat sa pun piciorul in prag si sa nu ma mai las influentat de nimeni din afara orelor de istorie. sunt profesor titular, cu definitivatul luat si nimeni nu-mi poate face aproape nimic, atat timp cat nu comit greseli majore si imi pastrez conduita morala adecvata domeniului in care lucrez.
metoda mea favorita, dar si a elevilor este impartirea pe ateliere de lucru - 4-5 elevi in fiecare atelier - si folosirea flip chart-ului. fiecare atelier primeste cate o foaie mare de hartie pe care isi construieste partea de lectie ce i-a fost desemnata, dupa care ies la "tabla" si isi expun propria lor versiune. urmeaza intrebari puse de celelalte ateliere si de catre profesor. se puncteaza absolut orice amanunt: aspect, conceptie, originalitate, corectitudinea informatiei, coerenta prezentarii, raspunsul la intrebari. mai e nevoie sa spun ca elevii sunt de-a dreptul incantati si ca notele sunt cu 2-3 puncte peste cele de dinaintea aplicarii acestei metode?


Si mie imi place metoda asta de participare la lectie a elevilor: in cadrul grupurilor mici elevii, lucrând împreună, îşi maximizează atât propria învăţare, cât şi pe a celorlalţi colegi; depind într-un mod pozitiv unii de alţii, iar această interdependenţă pozitivă îi conduce la devotament faţă de grup, devotament de tipul „înotăm sau ne înecăm cu toţiiâ€
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Metoda sistematizarii ,si spiritul de creatvitate..

Mesajde mirceaorasanu » 13 Mar 2005, 23:15

Lectiile , pot fi marcate si marcante ,in consecinta pot interveni : fervoarea ,vitalitatea si uneori un impuls tonic ,precum si un coeficient de afectiune ,ceea ce conduce intr-o anumita faza la descoperirea carentelor !?!.... Urmand acest drum permite ca treptat sa faci o introspectie asupra analelor invatamantului .!.
mirceaorasanu
 
Mesaje: 51
Membru din: 07 Mar 2005, 17:12

Capacitatea de a transmite

Mesajde mirceaorasanu » 14 Mar 2005, 16:48

[mesaj editat de moderator: offtopic]
mirceaorasanu
 
Mesaje: 51
Membru din: 07 Mar 2005, 17:12

Mesajde horia-corches » 15 Mar 2005, 18:52

AT metoda se numeste, daca am inteles eu bine, pentru ca nu ai descris-o suficient de detaliat, mozaic, este specifica gandirii critice si e foarte utila da ca o folosesti moderat, acolo unde se preteaza materia. S-ar putea, de altfel, sa fie vorba despre mai multe metode combinate. In orice caz, nici o metoda nu trebuie absolutizata. Nici tie nu iti recomand asa ceva. Orice este folosit in exces si fara adaptare, devine cliseusuparator.
horia-corches
 
Mesaje: 7
Membru din: 01 Mar 2005, 23:32
Localitate: Cluj Napoca

Anterior

Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 90 vizitatori